مایکل لیترز، مدیر جدید مکلارن، ادعا کرد این شرکت به تولید و عرضه یک شاسیبلند علاقه زیادی دارد و درحال تحقیق است تا ببیند آیا عرضه چنین مدلی میتواند به اندازه کافی برایش سودمند باشد یا خیر؟! لیترز پس پیوستن به مکلارن در تاریخ ۱ ژولای سال جاری میلادی، در یک مصاحبه اختصاصی با مجله اتوکار اعلام کرد که این برند انگلیسی درحال تکامل است و قصد دارد تا گستره محصولات خود را گسترش دهد.
پیش از آنکه لیترز به این شرکت بپیوندد، مکلارن اعلام کرده بود که ممکن است در آینده از یک شاسیبلند ۳۵۰ هزار پوندی رونمایی کرده و آن را نهایتا تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار کند. این شرکت تاکید کرده بود که شاسیبلند یادشده حتما تماما برقی خواهد بود و خبری از پیشراه هیبریدی نیست. از دیگر مشخصات احتمالی این شاسیبلند میتوان به قدرت زیاد، دو یا سه موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک اشاره کرد تا آن را به رقیبی جدی برای سریعترین شاسیبلند کنونی بازار یعنی آستونمارتین DBX707 تبدیل کند.
لیترز درطول عمر کاری خود مدیریت عرضه دو شاسیبلند معروف پورشه کاین و شاسیبلند آینده فراری، پروسانگوئه، را برعهده داشته است و احتمالا ورود او به مکلارن نیز باعث ارائه شاسیبلندی جدید شود. او درباره زمانی که مدیرفنی فراری بود و روند توسعه شاسیبلند آن شرکت اینگونه میگوید:
من شاسیبلند فراری را توسعه دادم. یک شاسیبلند هم در پورشه توسعه دادم پس عاشق شاسیبلندها هستم… اما ما این کار را برای من انجام نمیدهیم. من اینگونه باور دارم که این خودروها بازار بسیار مهمی هستند.
این بازار همچنان درحال رشد است و بزرگتر هم خواهد شد و بهعنوان یکی از جذابترین بخشهای بازار شناخته میشود.
تغییرات ناگهانی در تصمیمات مکلارن برای عرضه یک شاسیبلند یا کراساوور بیشک ریشه در موفقیت برندهای رقیب در فروش و عرضه این محصولات دارد؛ چراکه بلندقامتان این شرکتها هماکنون توانستهاند محصولات مهم و اصلیشان را در بحث فروش کنار بگذارند و به پرسودترین خودروهای بازار تبدیل شوند.
برای نمونه میتوان نگاهی به پورشه داشت که در سال ۲۰۲۱ میلادی، بیشترین میزان فروش خود را با شاسیبلند ماکان و برادر بزرگتر آن، کاین، تجربه کرد. این شرکت توانست در این سال تعداد ۳۰۰ هزار دستگاه شاسیبلند و کراساوور را به فروش برساند که در مقایسه با رقم فروش ۳۸.۴ هزار دستگاهی ۹۱۱ بسیار تحسین برانگیز است. همین روند افزایش فروش برای برند لامبورگینی نیز صدق میکند که در سال ۲۰۲۱ دو برابر آنچه اوراکان فروخته بود، شاسیبلند اوروس به فروش برساند. آستونمارتین DBX نیز در سال اول عرضه، نیمی از فروش جهانی این برند لوکس را به خود اختصاص داده بود.
لیترز میگوید که آنچه مسئولان این شرکت بهعنوان برند مکلارن باید درک کنند این است که چگونه محصولی را با ریشه ژنتیکی این شرکت توسعه دهند چراکه قصد معرفی یک شاسیبلند کلاسیک را ندارند. نظر شما درباره یک شاسیبلند تمام برقی از مکلارن چیست؟ آیا تولیدکننده مدلهایی چون سنا، 720s، آرتورا و… میتواند بدون استفاده از موتور احتراقداخلی محصولی جذاب بسازد؟!
M
۴ شهریور ۱۴۰۱از وقتی جنسیس شاستی بلند میسازه همه خودروساز ها تقلید میکنن🤣🤣🤣
محمد
۴ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز که همه میدونیم کی هستی بس کن اینطوری نه طرفدار های کره ای هارو میتونی احمق و بچه سال نشون بدی نه طرفدار های ژاپنی هارو آدم حسابی
AMANTE
۴ شهریور ۱۴۰۱Porsche Cayenne, BMW X5
JDM lover
۴ شهریور ۱۴۰۱خیلیا قبل از اینکه جنسیس اصلا بوجود بیاد شاسی بلند میساختن
حرف بیخود نزن ترول بی سواد
پدرام
۴ شهریور ۱۴۰۱تقریبا هر سه شاسی بلند جنسیس 2020 ساخته شدن اونم با طرحی شبیه بنتلی
Reza Waffen SS
۴ شهریور ۱۴۰۱مخالفم 👎👎👎
REBORN OF KAMRAN
۴ شهریور ۱۴۰۱اینم بالاخره وا داد 🤣
اول میگفت نه ما فقط سوپر اسپورت میسازیمو به تاریخچه برند وفا داریم
بعد که دیدن پول ساخت ماشین ندارن و باید مثل قبل جلو سعودی دست دراز کنن
گفتن شاسی میسازیم
مکلارن تا الان هر چی ساخته رو با توف به هم چسبونده یا اینکه قطعات بقیه شرکتا رو به ماشین خورونده شاسی بلندش چی بشه خدا میدونه 🤣
Payfast
۵ شهریور ۱۴۰۱از اوروس سم تر میشه
Kf
۴ شهریور ۱۴۰۱مکلارن ک یه چیز دیگه میگفت درباره شاستی ها
چی شد تعداد فروششون نظرشو تغییر داد
JDM lover
۴ شهریور ۱۴۰۱مکلارن تو دیگه لطفا وارد این بازی کثیف نشو
حداقل تو یکی به سنتت وفادار بمون و سوپرکار و هایپرکار تولید کن فقط
T
۴ شهریور ۱۴۰۱بیا این از اصالت مک لارن
کم مونده بخاطر فروش بیشتر خودرو ساز ها یخچال تولید کنن😂👌
HamiD
۴ شهریور ۱۴۰۱اوضاع کامنت ها تاسف باره واقعا متاسفم
Mehdi
۵ شهریور ۱۴۰۱اوضاع کامنتا نیست فقط
اوضاع فرهنگ جامعه است
این بخشی کوچکی از فرهنگمان که تو فضای مجازی نمایان پیدا میکنه
اینستا را ببین
رانندگی مردم ببین اصلا دودقیقه صبر برا هم نداریم یه عده ایم که براشون صبر میکنی شعور صبر داشتن ندارند انگار خیلبان به نام خودشون یا گرگیم یا گوسفند
ادما جوری شدند اگه قدرتش داشتند هم میدریدند
اگه قدرتش داشتند خودشان پولدار میکردند بقیه را بدبخت و فخر میفروشیدند به بقیه
تو اینستا اونایی که ندارند از هر لحاظ فقطم مادی نیست
همش دارند فحاشی و حسادت و تمسخر میکنند
اینجام هرکی داره سلیقه اون یکی مسخره میکنه حتی یه بخش بزرگیش دوباره به همان مداشتن و حسادت برمیگرده
فرقیم نداره تو چه لولی از جامعه باشی حتی همانیم که وضعش خوبه ولی خیلی خوب نیست نسبت به اون خیلی خوبه اینجوره
حتی تو فامیل
انگار ادما اصلا چشم دیدن شادی و پولداری خوشبختی دکتر شدن و ازدواج خوب هم ندارند
فقط یه بدبخت میبینند میگند اخه و دلسوزی میکنند ولی همان بدبخت اگه بالا تر خودشون بود دلشون میخواست جرش بدند
نوید AJ
۵ شهریور ۱۴۰۱کاملا موافقم باهات
Kf
۵ شهریور ۱۴۰۱تاسف نداره فقط این ک مکلارن میگفت شاستی نمیزنم چی شد ک نظرش عوض شد
علتشم فروش بالاس یا همون پول،ک بچه های دیگ هم گفتن تاسفش کجاس
HamiD
۵ شهریور ۱۴۰۱نه اصلا با این بحث کاری ندارم خب حرف شما درست حرفی زده بود و خلافش عمل کرد …
اما بحثم این هست که یکی میگه از وقتی جنسیس شاسی بلند ساخته بقیه اومدن از روش کپی کردن و یکی میگه مک لارن با توف! قطعات ماشین هاش رو به هم میچسبوند و غیره … مشکل اینجاست که همین هایی که ته آرزوهاشون یه خودروی اکونومی ساده هست و همون رو هم ندارن میان به بزرگ ترین سوپراسپورت ساز ها هیت میدن حالا فرقی نداره مک لارن باشه بوگاتی باشه پورشه باشه فراری باشه یا استون مارتین … اینه که بده …
در کل خب باید دید بازار چی میطلبه اگه به شاسی بلند باشه که حتی فراری هم دیگه تسلیم این بازار شده ولی خب همین شاسی بلند باعث شد که استون مارتین بتونه جون بگیره و مثلا والکری رو تولید کنه …
Kf
۵ شهریور ۱۴۰۱اون جنسیس بالاییه ک سمیه برای خودش
Mehdi
۴ شهریور ۱۴۰۱یادم یه چندتا برند بودن که قبلا میگفتند در هیچ صورت شاسی بلند نمیزنند و هدفشون سوپر اسپرت یکیش مک لارن بود یکیش فراری بود اگه اشتباه نکنم یکیش بوگاتی
و الان مک لارن اعلام کرد شاسی بلند تولید میکنه فراریم که از یه چندتا رندر رونمایی کرد
الان اگه تو کشور ایران بود فرضا همچین خودروسازای مشهوری داشتم همه فوش میداند و داد و بیداد که سر حرفشان نیستند و فقط دنبال سودند مردم کشورای خارج ببین چه بتور کنیم چه نکنیم این مردم این حرفا رو میزدند همینجور که الان به یه شکل دیگه میزنند
ولی میبینیم شرکتا دنبال سودند و رو حرفشون واینمیسند حتی همان خارجیا من حتی یادم تو متن سخنرانیش از کلمه به هیچ وجه استفاده شده بود
شاید یه بازی روانی بوده که جلوی این روند تو بقیه شرکتا بگیرند و نتونستند و با دید سود اونا و افت فروش خودشان دیگه براشون مهم نیس همچین حرفی زدند من اگه مقالش تو پدال پیدا کردم شیر میکنم
تهش ادما شرکتا دنبال سود منفعت خودشونند تو ذات ادم جز حقیقت ادم خارجی و ایرانی ندارند مثلا میگند پسرای ایرانی هولند ولی اگه کلیپ خارجیام دیده باشید اصلا نصف بیشتر کلیپاشون سر این موضوع و کلی فیلم خاک بر سری اصلا تو خارج تولید میشه و ایرانی خارجی نداره حالا شاید تو ایران بدتر باشه چون هر چیزی جلوش بگیری با حس گناه و … بدتر نمود پیدا میکنه
حالا تفاوتش اینه که اونا با انسانیت تولید میکنند رقابت حق انتخاب ازاد قیمت خودرو چند برابر نیست تولیدات کشور خودت با بقیه هم قیمت ماشین خارجی گرونتر نمیدند بخری
البته مردم خود اونا اصلا نمیزارند همچین شرایطی را بشون غالب کنند و تحت همچین شرایطی بگذارند
همانا رو یه دوره ای ببینید تو قدیما مردمشون تحت همچین شرایطی بودند و الان تا یه ذره دولت سمت همچین شرایطی میره مردم نمیزارند خبراشم دیدید بارها عذر خواهی مدیر شرکت ژاپنی،بیرون ریختن برای گرونی اقلام
البته یه سری کشورا که مردم اجازه دادند به خاطره باورای غلط الان تو همچین شرایطی هستند خیلی کشورا حتی الان همان مردم روسیه ام الان بازار خودروشون یه چیزی شبیه ایران داره میشه ولی خب تو ایران شدید تر
Mehdi
۴ شهریور ۱۴۰۱اون مقاله را هر چی گشتم پیدا نکردم
البته نمیدونم کامنت قبلیم تایید بشه چون مربوط به اون کامنت ولی این مقاله مشابه البته فقط درمورد مک لارن
https://www.pedal.ir/mclaren/%d9%85%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b1%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af/
مازیار
۴ شهریور ۱۴۰۱تصمیمی بسیار درست و بجا برای مک لارن حتی کمی دیر
برای کمپانی که در عین مشکلات متعدد محصولات موفقی تولید میکنه این کار میتونه به نوعی تضمین بقا و امید هواداران و مشتریان به ادامه تولیداتش باشه و این مهمترین اولویت هست
و در این بین جنبه فان نظرات کاربرانی از سوی دیگه دنیا حین شکستن تخمه که مک لارن نباید شاسی بسازه و فراری نباید توربو هم در نوع خودش جالبه
Sobhan
۴ شهریور ۱۴۰۱هیچی آوروس نمیشه 🙌
ماسل پسند
۴ شهریور ۱۴۰۱اینم از لامبورگینیو استون یاد گرفت😂🤣🤣
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱خدا نکنه مکلارن شاسی بده