مکلارن رسماً خبر از توسعهٔ قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جدید برای سوپراسپرتهای آینده داده است. این موتورها با همکاری شرکت ریکاردو ساخته میشود.
مکلارن رسماً اعلام کرده است که قوای محرکهٔ V8 هیبریدی را توسعه میدهد. مایکل لیترز مدیرعامل شرکت در این رابطه گفته است:
موتور V8 هیبریدی پرفورمنس بالای جدید ما بخشی جداییناپذیر از نسل بعدی محصولات مکلارن خواهد بود و بهترین پرفورمنس و درگیری راننده را در کلاس خود ارائه خواهد کرد
مکلارن اما فعلاً حرفی در مورد جزئیاتی مثل حجم موتور، قدرت یا موتور الکتریکی قوای محرکۀ جدید خود نزده است. بااینحال، میدانیم که این شرکت برای ساختهٔ پیشرانهٔ V8 هیبریدی جدید به همکاری دیرینهٔ خود با ریکاردو ادامه خواهد داد. پیشینهٔ همکاری این شرکت سازندهٔ پیشرانه با مکلارن به سال ۲۰۱۱ و مدل MP4 12C بازمیگردد و از آن زمان تاکنون حدود ریکاردو ۳۴ هزار پیشرانه برای شرکت بریتانیایی ساخته است.
مدیرعامل ریکاردو دراینباره گفته است:
ما بسیار خوشحالیم که این قرارداد جدید تأمین پیشرانه را با مکلارن برای نسل بعدی موتور V8 منعقد کردهایم که روابط دو شرکت را تا دههٔ آینده ادامه میدهد
این قوای محرکهٔ جدید میتواند در نسخهٔ هیبریدی مدلهای 750S و 675LT مورداستفاده قرار گیرد زیرا به گفتهٔ لیترز، تمام محصولات کنونی مکلارن تا سال ۲۰۲۸ یک نسخهٔ هیبریدی خواهند داشت. قوای محرکهٔ جدید مکلارن از تکنولوژی مشابه نمونهٔ V6 هیبریدی استفاده میکند که هماکنون در آرتورا ارائه میشود. بااینحال، هنوز نمیدانیم این قوای محرکه از نوع هیبریدی خفیف خواهد بود یا هیبریدی کامل و یا پلاگینهیبریدی.
درهرحال، به گفتهٔ لیترز، این انتقال به خودروهای هیبریدی بجای جهش مستقیم به سمت مدلهای الکتریکی به این دلیل است که تکنولوژی کنونی بهاندازهٔ کافی بالغ نشده تا چیزی که برای یک سوپراسپرت الکتریکی لازم است را ارائه کند:
تکنولوژی باطری برای سوپراسپرتها چندان بالغ نشده چون در این خودروها همهچیز به وزن سبک بازمیگردد
گزارشات اخیر نشان دادهاند که مکلارن هماکنون در حال آمادهسازی یک سوپرکار پرچمدار هیبریدی جدید برای معرفی در سال ۲۰۲۶ است. گفته شده وزن تکنولوژی هیبریدی این خودرو ۷۰ درصد کمتر از سیستم کنونی این شرکت خواهد بود. انتظار میرود این مدل جدید جانشینی برای اسپیدتیل بهعنوان یکی از اعضای سری آلتیمیت مکلارن باشد.
R
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲وزن مهمترین فاکتور برای مک لارنه
datsun
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲شیره این موتور رو کشیدن ۲۵ ساله
دانیال_Surrey،England
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲__مکلارن رسماً خبر از توسعهٔ قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جدید برای سوپراسپرتهای آینده داده است__
شما خبر خاص جدیدی داری که آیا این موتور کاملا جدیده یا ارتقا یافته همون قبلیه؟
datsun
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مطمعنا همون قبلیه مکلارن هر چند سالی با ریکاردو یه دستی به سر گوشش میکشه ولی خوب موتور خوبیه،
مازیار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه مطمئنا همون قبلیه یعنی خبر خاصی داری؟
یا حدس خاصی؟
R@min
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه بقیه سال به سال موتور جدید میدن ؟ فراری 25 ساله موتورای تیپو رو ارتقا میده، لامبو و بقیه هم همینن تو لول حتی پایین تر. تنها موتورهایی هم که در حد تیپو هستن همین سری M مک لارن و مرسدس و اخیرا LT6 جی ام هست که همشونم موتورهای جوونی هستن.
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲انجین ۱۲ سیلندر تیپو رو همه محصولات فراری که نیست ضمن اینکه حداقل افزایش حجم رو داشته !فراری تو این یک دهه انواع و اقسام موتورها رو داشته و همین الان ۳ نمونه انجین متفاوت با آرایش های مختلف رو خط تولید داره. کجای این با مکلارن قابل قیاس هست که از زمان mp4 یه موتور با حجم ثابت رو تو ارزونترین تا گرون ترین محصولاتش فرو کرده !
JDM سابق
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲طرح موتور VRH نیسان سالهاست به مک لارن فروخته شده مک لارن این چند سال خیلی با این موتور کار کرده چرا بخواد به این سادگیا بذارش کنار وقتی امتیاز شو داره