در حرکتی سورپرایز کننده مک لارن اعلام کرد مدیر اجرایی این شرکت پس از هشت سال سکانداری برند مشهور بریتانیایی از سمت خود کناری گیری میکند. مایک فلوویت در ژوئن ۲۰۱۲ به این برند پیوست و یک سال بعد به سمت مدیرعاملی منصوب گردید. با مدیریت فلوویت مک لارن سبد محصولات خود را گسترش داد. از جمله این خودروها میتوان به مک لارن GT، آرتورا و محصولات سری اولتیمیت شامل سنا، سنا GTR، اسپیدتیل و الوا اشاره کرد. او همچنین به گسترش بازار این برند و حضور در کشورهای جدید کمک شایانی نمود.
فلوویت پیش از پیوستن به مک لارن نایبرئیس بخش ساخت فورد اروپا و مدیر ساختار جهانی فورد بود. قبل از آن نیز او سمتهای مختلفی در شرکتهای TWR، اتو نووا، رولزرویس و بنتلی داشت.
فلوویت گفته است:
به سکانداری مک لارن اتوموتیو در اولین دهه بسیار موفق خود کاملاً افتخار میکنم و بسیار خرسندم که نقشی را در تاریخ باورنکردنی مک لارن ایفا کردهام. موفقیت این کمپانی تازهنفس حاصل زحمات و تلاشهای افراد با استعدادی است که من فرصت همکاری با آنها را داشتهام و میخواهم ادامه موفقیت در آینده را نیز ببینم
مک لارن اعلام کرد جانشینی برای فلوویت منصوب نکرده و در حال جستوجو برای مدیر جدید است. تا زمان تکمیل این فرایند میشائیل مچ به عنوان مدیر غیر اجرایی گروه مک لارن کنترل بخشهای فنی و عملیاتی مک لارن را بر عهده خواهد داشت و مدیریت بخشهای فروش و بازاریابی هم به پاول والش سپرده خواهد شد.
پاول والش گفته است:
مایک جزو اصلی مک لارنی است که هماکنون به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده سوپرکار در دنیا شناخته میشود. با حضور او مک لارن به موفقیتی دست یافته که رقبا برای رسیدن به آن چندین دهه صرف کردهاند. ما از مایک به خاطر تلاشهای بسیار زیادش تشکر میکنیم و آرزوی بهترینها را برایش داریم
Silent
۶ آبان ۱۴۰۰دقیقا به چه موفقیتی دست یافت؟ جز اینکه زمان رو صرف توسعه انجینی کرد که اوومد خورد به سدی به نام TESLA و الکتریکی شدن… بدون اینکه کوچکترین کاری توو این عرصه کرده باشن نه این همشششون باهم.
مدیری که توان پیش بینی درست اینده رو نداره مدیر نیست… راستی تاریخی ترین درگ رو هم روووش کار کنید از dragtimes
RezaRs
۶ آبان ۱۴۰۰زجه نزن نخوندم
محمد امین
۶ آبان ۱۴۰۰سر جدید دیگه آنقدر یک طرفه حرف نزن
داخل فورمول e که نهایت مهندسی الکتریکی ها هست ، مکلارن هم جزو تأمین کننده ی قطعات بود
اگر مهندسی تسلا در اون حد بود ، مطمئن باش که تسلا هم وارد این حوضه میشد خود به خود
Silent
۶ آبان ۱۴۰۰من مشکلی با هیچ برندی ندارم ولی یکزمانی اینجوری می گفتن گروونه چون از دانش توسعه سوووپر اسپورتها قراره برا عمووم مردم ماشین بسازن!!!
الان چطور؟!!! از دانش توسعه یک سدان خانوادگی (PLAID TESLA) قراره سوپر اسپورت سازی بشه! هموون بهتر که برن
مازیار
۶ آبان ۱۴۰۰شما میگید من مشکلی با هیچ برندی ندارم
اما نظراتتون چیز دیگه ای میگه
بخصوص با برندهای غیر آمریکایی که قیمت بالایی دارن اما مردم رو هوا میبرن
البته وقتی تمامی فاکتورهای دنیای اتومبیل رو در قالب شتاب اولیه بریزید و بسنجید خوب نتیجه واضحه اما شخصا بجز شما کسی رو ندیدم با این تفکر
محمد امین
۶ آبان ۱۴۰۰سوپر اسپرت باید یه شرایط شاهکار و اصولی داشته باشه ، نه اینکه جعبه ای باشه
سوپر اسپورت باید توی هر پیستی رقابتی باشه ، نه اینکه توی نوربرگ ۵۰ ثانیه از بقیه عقب باشه …
باید ترمز هاش چشم های آدم رو بیرون بیاره ، نه اینکه قدرت ترمزگیری اش با فیات پاندا برابر باشه …
تنها ویژگی تسلا از سوپر کارها ، درگ هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۶ آبان ۱۴۰۰در واقع تسلا مدل اس یه دانش نبود بلکه یه مد بود
دانیال_Surrey،England
۶ آبان ۱۴۰۰نگاه کن چه تسلا رو با حروف بزرگ هم مینویسه😂😂😂
از همین میشه فهمید که کمپانی مورد علاقت چیزی نیست جز طبل توخالی یا شایدم سلبریتی مفنگی خودروسازا.
هنوز ایمیلش به روالینسون هست که گفته تو رو جدت بیا منو از گندی که زدم بکش بیرون!
فیلمای قدیمیش هم هست زمانی که مو نداشت((کاشته)) و وزنش کلا 40 کیلو بود از خرید مک لارن اف1 داشت بال درمیوورد.
کارشم شده پول زور گرفتن از خودروسازا((جدیدا jlr))با لابی کردن با دولت ها.
حالا این __مرد آسانسوری__ اسمش شده مدیر موفق.
اگرم اینجاس،به خاطر خواست یه سریاس.
جالبه که پونتیاک و وایپر و کادیلاک و لینکلن و….رفتن یا ابهت سابق رو ندارن بعد این چرخ گوشت ساز شده سردمدار خودروسازی آمریکا.
قطعا یه جای کار مشکل داره.
یا میخوان به چین قدرت بدن یا…..
..
از این بعد خواستی کری بخونی اول به این دائم الخ مر بگو بیاد موتوراسپرت__مثلا افe__ تمام افتخارات رو برای خودش بکنه اگه خیلی تواناس.((خدای تکنولوژی😂))
Ninja
۶ آبان ۱۴۰۰یه بار که از سمت مدریت شرکتش اخراج شد اوایل پیپال 10 تا از بدترین ایده کسب و کار بوده تسلا اسپیس اکس نزدیک بود ورشکسته بشن از سمت مدریت پیپال اخراج شد چندین پرتاب موشک ناموفق داشت اینها کل شکست هاش بوده یا یکی نمیخواسته این ورشکسته بشه یا این که خیلی نابغه باهوش بوده یا همیشه شانس باهاش یار بوده این ایلان ماسک
از نظر من هر سه تا رو باهم داشته که به اینجا رسیده
Elmiraj
۶ آبان ۱۴۰۰((از همین میشه فهمید که کمپانی مورد علاقت چیزی نیست جز طبل توخالی یا شایدم سلبریتی مفنگی خودروسازا.))
اگه تو خالیه چطور ۴۳ برابر شرکت مادر جگوار-لندروور شما ارزش داره ؟!
اگه تو خالیه چطور model 3 در حضور i-pace پرفروش ترین خودروی الکتریکی بریتانیا شده…؟
((هنوز ایمیلش به روالینسون هست که گفته تو رو جدت بیا منو از گندی که زدم بکش بیرون!))
اگه تسلا به راولینسون نیاز داره چرا شرکت تحت مدیریت همین جناب راولینسون دقیقا راه یک دهه پیش تسلا را در پیش گرفته…!؟
((از این بعد خواستی کری بخونی اول به این دائم الخ مر بگو بیاد موتوراسپرت__مثلا افe__ تمام افتخارات رو برای خودش بکنه اگه خیلی تواناس ))
اولا که تسلا سرمایه شو در جاهای بیهوده صرف نمیکنه…
و دوم اینکه از شما میپرسم حاصل سالها حضور نیسان و پورشه و آئودی در فرمول E چه بوده ؟
نیسانی که اوج تواناییش لیف هست ؟
یا پورشه ای که برای ساخت کم بازده ترین خودروی الکتریکی دنیا دست به دامان ریماک شد…!؟
یا آئودی که مهندسانش آشکارا پلتفرم های تسلا را موشکافی میکنند ؟؟
دانیال_Surrey،England
۶ آبان ۱۴۰۰((اگه تو خالیه چطور ۴۳ برابر شرکت مادر جگوار-لندروور شما ارزش داره ؟!))
ارزشی که با یه توییت بالا و پایین بشه،خودت تا آخرشو بخون.
..
((اگه تو خالیه چطور model 3 در حضور i-pace پرفروش ترین خودروی الکتریکی بریتانیا شده…؟))
مدل3 نه هم کلاس آی پیسه نه تو رنج قیمتی نزدیکه،و هم اینکه کم کاری جگوار هم هست تو بخش بازاریابی و….
و هم اینکه تیراژ تولید تسلا با جگوار کلا فرق داره.
فعلا هم آینده جگ مخشص نیست.برخلاف لندروور.
من هم اصلا از جگوار حمایت نکردم.
..
((اگه تسلا به راولینسون نیاز داره چرا شرکت تحت مدیریت همین جناب راولینسون دقیقا راه یک دهه پیش تسلا را در پیش گرفته…!؟))
اینو من نگفتم یه چیز واقعیه که لینکشم موجوده.
و جالبه که همین فرد که شما قبولش نداشتی و میگفتین اول تولید کن و…تو اولین ماشینش به راحتی پلید رو شکست داد!!
..
((اولا که تسلا سرمایه شو در جاهای بیهوده صرف نمیکنه…
و دوم اینکه از شما میپرسم حاصل سالها حضور نیسان و پورشه و آئودی در فرمول E چه بوده ؟
نیسانی که اوج تواناییش لیف هست ؟))
من گفتم دوستانی که به تسلا میگن خدای تکنولوژی،قدم مبارکشو بزاره تو اف یا اکستریمe تمام افتخارات رو برای خودش بکنه.
..
این بحث موشکافی هم واقعا مسخرس چون خیلیا انجام میدن.
مک لارن هم در بدو تاسیسش از فراری 360 و ultima gtr برای توسعه اولین ماشینش استفاده کرد.
الان اولتیما کجاس؟
یا این چندساله مک لارن چقدر به فراری نزدیک شده؟
این چیزا طبیعیه.
همانطور که گفتم لوسید تو اولین ساختش تسلا رو راحت شکست داد بقیه هم به مرور اضافه میشن.
فقط من منظور نهاییم اینه که تسلا فقط باعث شد چینیا بسیار زودتر به هدفشون برسن،حالا خواسته یا نا خواسته واینکه از عقب ماندگی دیگران نهایت استفاده رو برده و این ادامه دار نیست.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۶ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز من ، سایلنت جان اگر هودت یکم دقت کنی حتی از ظاهر ماشینای مکی هم میشه فهمید که دنبال داون فورس و عملکرد توی پیست هستن
مهدی
۶ آبان ۱۴۰۰اینکه مدیر باید بتونه آینده رو پیش بینی کنه و تصمیم به موقع بگیره درسته و کار مدیر همینه ولی واقعا درک نمیکنم چرا اینقدر خودتو دربند درگ و این چیزا میکنی؟ خاصیت هر موتور برقی گشتاور عظیم و لحظه ای هست باور کن این هیچ ربطی به تسلا نداره باور هر کدوم از این واگن های مترو تهران که خودکشش هستن اگر اراده کنن بیشتر خودروها رو تو شتاب جا میزارن 😁
ٍEngland
۷ آبان ۱۴۰۰مگه آرمیچرسازی هم جز موفقیت حساب میشه؟ الان هر برند نوپای درب و داغون چینی هم یه آرمیچر سوار کرده و رکورد میزنه.
به نظرم شما اظهار فضل نکنی سنگین تری دوست عزیز
SF90 STRADALE
۶ آبان ۱۴۰۰مکلارن ، باید مدیون مایک فلوویت باشه که با مدیریت مثال زدنی خودش نام این برند رو در همه جای دنیا بر سر زبان ها انداخت
SF90 STRADALE
۶ آبان ۱۴۰۰جناب MC20 کوتاه بیا
هیچکس مثل من در این سایت طرفدار دوآتیشه فراری نیست و یک زمانی کارم کوبیدن مکلارن و کل کل با طرفداراش بود
ولی الآن نظرم ۱۸۰ درجه تغییر کرده و مکلارن رو در کنار فراری یکی از بهترین سوپر اسپرت سازهای دنیا میدونم
اگه ۷۲۰S نبود فراری برای ساخت SF90 استراداله دست بکار نمیشد
از آقا حمید رضا هم میخوام در جمع ما بمونن و بخاطر بعضی حرف های اعصاب خُردکن که قبلاً ما میزدیم و الآن دیگران ادامه میدن سایت رو ترک نکنن
MC20
۷ آبان ۱۴۰۰داداش نه کوتاه ، نه بلند ، همیشه سعی میکنم به اندازه بیام ، اندازه واسم حقه ، متر و معیارم حقه . . . شما متعصب بودی شاید . . . احتمالا برای همین حالا پشیمون شدی برادر ، اما من متعصب نیستم ، 4 روز پیش نوشتم ، فراری گنگش بالاس ، فرت و فرت آتیش میگیره مثل لامبو و مثل مکی . . . اما این بچه مچه ها ، اینا رو نمی خونن و نمی فهمن . . . در ضمن خود پدال و 10 تا سایت دیگه خبر فروش تاسیسات مکی رو کار کردن . . . این حرف من نیست و به مدیریت ضعیف و سرمایه گذاری های اشتباه و . . . کرونا پاندمی بر میگرده . . . وقتی میگی مکی ، یکی از بهترین سوپر اسپرت سازهاست در کنار فراری ، یا مکی رو نمی شناسی یا فراری رو . . . در ضمن من ادامه راه جناب عالی توو سایت نیستم . . . بیش از بیست ساله که به اندازه خودم طرفدار فراری ام و لامبو و مازرو . . . ( این جا باسابقه ای ، جات رو چشم من و احترامت واجب ) . . . این بچه ی بی ادب متعصب روان پریش هم باید ادب بشه . . . نه کوچکتری بزرگتری ، نه حقیقت ، نه واقعیت ، هیچی رو قبول نداره . . . فقط تعصب و توهم . . .
RezaRs
۷ آبان ۱۴۰۰تو چیکاره منی میگی ادب بشم ؟
تو خودتو در چه جایگاهی میدونی که راجع تربیت من نظر بدی
برو وقتی مرد شدی سن واقعیتو بگی برگرد چن روز دیگه میشه ۱۹ سالم و ترسیم از گفتن سنم ندارم کاملا از حرفات معلوم بود حرف یه ۳۷ ساله نیست رفتارت کاملا حتی از یکی سال پیش منم بچگونه تر بود درکت میکنم شاید برای اینکه نخواسته باشی کسی سنتو مسخره کنه یا دست کمت بگیره بگی ۳۷ سالته اما بدترش میکنی
RezaRs
۷ آبان ۱۴۰۰عشقیییی ایمان جون🌷 ببخشید فراری هیت کردیم منم ۱۸۰ درجه فرق کردم
SF90 STRADALE
۷ آبان ۱۴۰۰عزیزی آقا رضا 🌹🌹
MC20
۷ آبان ۱۴۰۰در جواب به RezaRs عزیزم . . . داداش ، اصلا روی صحبت من با ایمان عزیز ، در مورد تو نبود ، با حمید بودم داداش . . . منظور من از بچه . . . تو نبودی عزیز ، برات سوتفاهم پیش اومده . . . ایشالاه 120 ساله بشی . . . سالم و سلامت کنار خونواده محترم . . . بحث من با HAMID سر مک لارن پیش اومد . . . خودش و نخود هرآش میکنه . . . قبل من هم سایلنت به مکی گیر داد . . . من به تو چه کار دارم آخه ؟ مگه من اصلا تو رو میشناسم که بخوام در موردت چیزی بگم یا نگم ؟ داداش ما با هم تا حالا اصلا صحبتی و بحثی نداشتیم . . . منظورم از بچه . . . HAMID بود . . . زود قضاوت کردی خوش تیپ . . . خود ایمان میدونست دو طرف بحث من و حمیدیم . . . واسه همین من توو ریپلای اسم حمید و نیاوردم . . .چون ایمان می دونست . . .مخلصم . . .
Farzad
۶ آبان ۱۴۰۰مدیر خیلی کار درستی هست کسی که از زیر صفر و با کارگری شروع کرد ؛ از برش قطعات داخلی کابین نخستین نسخه هاچبک فورداسکورت در کارخانه فورد در هیل وود رسید به مدیرعاملی مکلارن .
حالا علت کناره گیریش چی بوده ؟
محمد امین
۶ آبان ۱۴۰۰دوستانی که علت جدایی اش رو میدونن و اطلاع دارن لطفا ما رو در جریان قرار بدن
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰موفقیت این کمپانی تازهنفس حاصل زحمات و تلاشهای افراد با استعدادی است که . . . ؟ ماذافاذا ؟ خودشون رو . . دادن بازهم به پورشه نرسیدن . . . فراری که دیگه براشون ، بازهم رویا ، موند . . . مک لارن یک شرکت کوچک نیمه ورشکسته است که روزی به دنبال فروش بخشی از مساحت فیزیکی شرکت خود و روزی دیگر در پی استقراض از بانکهای عربی است . . . شرکتی البته جسور ، ولی بی مغز ، که تنها نبوغش در تاریخ بره گیری از نبوغ BMW در ساخت F1 هست . . . امروزه هم ، که رکورد آتش گرفتن محصولات مک لارن در دنیا ، به ترند اول آتش گرفتن سوپر کار ها ، در یوتوب بدل شده . . . در دنیای برقی که متاسفانه خودروهای آینده دارن شبیه تسلا نقاشی میشن و سوپرکارهای سنتی ، مثل مکی ، آینده نامعلومی دارن ، موندن و کارکردن با امثال برندها یا کله ی خ ر می خواد یا جگر شیر یا جیب گشاد . . . مک لارنو که میدونم جیب گشاد نداره . . . این بابا هم احتمالا اون 2 تا خصیصه رو نداره . . . الان بهترین موقع برای در اوج خداحافظی کردنه به خصوص برای مدیرانی که عشق سوپرکارهای سنتی هستند . . . و متاسفانه برای مک لارن هم باید گفت ، برداشتن قدم های بزرگ در زندگی باعث پارگی خ ش ت ک شلوار انسان میشه . . .
Hamid
۶ آبان ۱۴۰۰باز میگن حمید چرا اینطوری میکنه !
ملت شاهد باشید من حرفی نمیزنم …
ممد ژانگولر
۶ آبان ۱۴۰۰حمید داداش خودتو کنترل کن
یجورایی درست میگی ولی حق با دیگرانه 🙌
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰می خوای برای ملت از تو هم چند تا چشمه . . . تعریف کنم تا از تو هم شاهد باشن ؟ دوست داری دوباره باز هم درس شخصیت شناسی انسان رو مرور کنیم ؟
محمد امین
۶ آبان ۱۴۰۰حمید جان عالی گفتی ، کارت درسته
Mc20 ، امیدوارم بد منظورم رو متوجه نشده باشی … به هر حال ما سعی میکنیم اول از همه چیز ، دوستی بینمون باشه … منم خودم بعضی وقت از این نظر ها میدم ، اما دوستان میدونن که حدود ۳ماه هست که تعدادش انگشت شمار شده و قبلا خیلی ترول بازی در میاوردم ..ولی به شخصه فهمیدم که میشه جنبه ی دیگر قضیه رو در نظر گرفت ، یعنی به جای نظر منفی ، که حقیقت با شه یا دروغ و یا بزرگنمایی و ….. از نکات مثبت صحبت بشه بهتره و اینطور جنبه ی علمی کامت ها بالاتر میره
محمد امین
۶ آبان ۱۴۰۰Mc20 جان ، نظرات شما قابل احترام هست ، ولی همچنین کامنت هایی جو سایت رو متشنج میکنه ….و از جنبه ی علمی موضوع دور میشیم
البته همینجا به دوستان مکلارن فن بگم که من هیچی نگفتم ، اگر بحثی یا چیزی به وجود بیاد ….من از همینجا اعلام بیتقصیر میکنم 🏳🏳🏳
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰اتفاقا دیشب داشتم ، جنبه علمی بحث های دوستان عزیزم رو در خبر کوروت سری z06 میخوندم بررسی میکردم . . . جالبه . . . برای مثال تنها 2 مورد رو براتون تعریف می کنم و بقیه بماند . . . یک عزیزی ، نوشته بود اون آدمه که گفته دو سال داشتیم روی سیستم اگزوز کار میکردم ، مثل س..گ دورغ میگه . . . و باز جالبه براتون بگم ، عزیز دیگری در پاسخ گفته بود ، ای جان چه فشاری داره بهت وارد میشه ، دوست داری وی۸ تنفس طبیعی اونم قویترین در تاریخ ، بشین تا فراری پورشه بنز بیمر برات بسازن ، انقدر لجت گرفته از عظمت آمریکایی به هزیان گویی افتادی ، ببینم . . . اگه محمد امین جان ، منظورت از جنبه علمی در کامنت ها ، این جور افاضات هست ، باید بگم که من با افتخار ، بی سوادم . . . . من برای نشان دادن حقایق تلخ و زشت پشت هر برند ، نیازی به توهین به کسی یا چیزی ندارم . . . تمام حقایقی که در مورد مکی گفتم ، وجود داره و با اندکی جستجو یافتنی و اثبات شدنی است . . . اما با احترام به طرفداران اصیل مکی ، اگر چند کودک ، از شنیدن حقیقت تلخ ، ناراحت می شوند می توانند با برداشتن کلمه نا ، از اول ناراحت . . . راحت شوند .
rezars pc
۶ آبان ۱۴۰۰کجاش قابل احترامه خودش جرعت داره از سوپر اسپورت بی ارزش در نطفه خفه شده ی مازراتی مایه بذاره
یه درگ ۷۲۰ اس با توربو اس و اس اف ۹۰ با ۷۶۵ ال تی دیده برا ما کرم میریزه بچه سال
Hamid
۶ آبان ۱۴۰۰نه داداش این چه حرفیه!
نظرات شما کاملا قابل احترامه!
خیلی چیزا از شما یاد گرفتیم ولی مثل اینکه دوستمون به جای اینکه باعث بشه بقیه یه چیز یاد بگیرن کارش کلا تخریبه …
اهمیتی هم واسش نداره راستش …
پورشه – فورد – مک لارن – کیا و …
MC20
۷ آبان ۱۴۰۰بین ادامه دوستی با کودکی متعصب و گفتن حقیقت کدوم رو انتخاب میکنی ؟ ما به دنیا اومدیم تا آزاده باشیم . . . وقتی برای راضی کردن غرور و تعصب بیشتر آمریکن فنا و تقریبا تمام انگلیش فنا ( غیر از یکی دو نفر ) مجبور میشی حرفت رو نگی و به اصطلاح بخوری . . . چه حسی پیدا میکنی ؟ به خودت افتخار میکنی ؟ رفاقت با رشد کردن ، بعضی وقت ها همسو نیستن . . . تو هم مثل من می دونی نبوغ ایتالیایی در دنیا رو دست نداره . . می دونی کسی به گرد فراری هم نمیرسه ، لامبو و بقیه پیشکش . . . حالا وقتی دوستات با تعصب و جهل ، این حقایق رو نمی بینن و فراری رو فشاری می بیننن ( در حالی که از عقده هاشون کوروت رو شبیه 458 میسازن ) تو بین فراری ( حقیقت ) و بین به اصظلاح دوستان متعصب ، طرف کدوم رو میگیری ؟ حقیقت یا سیاست ؟ شنا کردن در جهت رودخونه ، از عهده ی ماهی مرده هم بر میاد . . .
مازیار
۶ آبان ۱۴۰۰راجع به موتور BMW برای F1
گوردون مورای یک شخص حقیقی هست که تصمیم گرفته بود بهترین سوپراسپرت جاده ای دنیا رو بسازه و برای این کار احتیاج به همکاری با انواع تولیدکنندگان قطعات در سراسر دنیا داشت از جمله پیشرانه
هوندا پیشنهاد دوازده سیلندر ۳۵۰۰ سی سی توربو داد اما گوردون مورای توربو نمی خواست و بعدش با بی ام و به توافق رسید و اگر بی ام و نبود احتمالا یکی مثل کاث ورث بود چه بسا بهتر هم میساخت همون طور که برای محصول جدیدش T50 بهتر از همه ساخت
میخوام بگم دستمایه قرار دادن این دست موارد که پیشرانه رو اون ساخت و اگه نمی ساخت چنین نمیشد و بدتر از اون موضوع آتشسوزی و اینها حتی مناسب کل کل های مبتدیانه هم نیست و در واقع استیصال در بحث بحساب میاد
ضمنا قلم خوب بهتر که در مسیر خوب باشه
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰مازیار عزیز ، من با کسی بحث نکردم که بخوام به استیصال برسم . . . عملکرد مک لارن در بازار و فروش و در پیست و در خیابان ها در حال سوختن . . . معلوم و مشخص هست . . . اما مثل اینکه این عملکرد واقعی با دنیای ذهنی و رویایی دوستان طرفدار برند متفاوت هست ؟ اگر مکی گز نکرده ، پاره نمی کرد . . .1) اخراج بیش از یکچهارم نیروی کاری مک لارن اتفاق نمی افتاد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . فروش مقر اصلی و فروش بخش فرمول یک و اخذ 2 وام از بحرین و عربستان و گرو گذاشتن مجموعه خودروهای تاریخی و کلاسیک اتفاق نمی افتاد و . . . من نه تهمت زدم نه افترا بستم ونه دروغ گفتم ، این اتفاقات در دو سه سال اخیر برای مکی افتاده و کتمان شدنی نیست . . . در ضمن آتش گرفتن خودرو ها و هیچ شدن سرمایه مشتری بدبخت اگر خوشبخت باشد و زنده بماند ، برای دوستان بی اهمیت است ؟ آتش گرفتن نه تنها مختص مکی که در فراری و لامبو هم به وفور اتفاق می افتد . . . من طرفدار فراری و لامبو هستم ، اما نمی توانم حقایق را کتمان کنم . . . حتی مازراتی کواتروپورته مدل 2016 اگر اشتباه نکنم هم دو یا سه مورد آتش گرفته و . . . اما نباید تعصبی برخورد کرد و به دل گرفت و بد تر به دیگران توهین کرد . . . بچه سال بودن و بی سوادی ، در اکشن یا ری اکشن ما قابل ردگیری و مشاهده هست . . . قضاوت با دوستان . . . . . . من حال متعصبین به مکی رو درک میکنم . . . اما حقیقت رو همیشه باید گفت . . . هرچند به ضرر خود ما باشه . . .عدالت این رو حکم میکنه . . . من مازراتی و فراری و لامبو رو هم نقد میکنم . . . عقل این رو حکم میکنه . . . بی نقص فقط خداوند مهربان هست . . . مخلصم و ارادت .
Hamid
۶ آبان ۱۴۰۰آقا مازیار … دوست عزیز من …
ایشون خیلی ها رو به تعصب کورکورانه متهم میکنه …
واقعا کی گفته سن بیشتر شعور میاره!؟ اینطور باشه یه پیرمرد 90 ساله از تمام جوانان مملکت با شعور تره!
حرف های هر نفر باعث میشه که بقیه بهش احترام بزارن یا بهش حمله ور بشن! ربطی هم به سن نداره …
گویا ایشون هیچوقت 20 ساله نبوده و یهو 37 ساله شده که بقیه رو مسخره میکنه! واقعا عجیبه!
در ضمن …
مازراتی قد یه سوپر اسپورت مک لارن رو محصولش قیمت میزاره 5 سال بعد همون ماشین میشه قد هوندا سیویک قیمتش توی بازار دست دوم!
ادعا میکنه که اولین منتقد مازراتی هست و این دروغی بیش نیست … همیشه هم سعی در تکرارش داره … من ترسی از ایشون ندارم … و تازه رحم کرد به دوستم رضا که گفت بخاطر عکس پروفایلت بهت چیزی نمیگم!!!
این دوستمون اصولا متوجه نیستن چی میگن و بعضا یه چیزایی مصرف میکنن در نتیجه مدیر سایت مجبور میشه ی سری از کامنت هاشون رو پاک کنه!!!!! حالا بخوان از قدیمی ها باشن یه صرفا قصد اذیت کردن بقیه رو دارن …
دوره ات تموم شده پیرمرد … کسی که حتی به پورشه رحم نمیکنه حمله به مک لارن براش کاری نداره!
مازراتی چند برابر مک لارن قدمت داره اما مک لارن چند برابر مازراتی توی این چند سال دستاورد داشته …
ام سی 20 هم برتری خاصی نسبت به رقبا نداره … نمیگم آرتورا بهتره ازش اما قطعا فراری قورتش میده! مطمئن باشید …
در کل هیچ محصول جذابی برای ارائه نداره مازراتی نمیدونم ادعای این مثلا طرفدارش در برابر قهرمان چندین دوره فرمول وان چیه! لامصب قبل کوبیدن یکم فکر کن!
آتش سوزی برای هر شرکتی پیش اومده و واقعا غیر قابل انکاره …
پورشه – فراری – لامبورگینی – فراری و حتی این مازراتی که فیلم ها و عکساش هم توی یوتوب هست …
بله اینم حقیقت داره که مازراتی هایی بودن که آتیش گرفتن ولی خب چه ربطی به بحث داره لعنتی!!!!! واقعا مریضی که این بحث رو مطرح میکنی من دیگه با یه مریض که با قلمش سعی در گول زدن بقیه داره حرفی ندارم و دیگه هم کامنت نمیزارم دوستان …
واقعا توی این سایت دوستانی بودن که همگی از اطلاعاتشون بهره مند شدیم و من واقعا دوسشون دارم … امیدوارم هر جا هستن سالم باشن و اگه عمری باشه اونها رو مجدد توی گروه ببینم (میدونم سر همه شلوغه این روزا)
امید و مهران عزیز طرفداران محترم پورشه …
امین و فرزاد و ایمان و رضای عزیز طرفداران فراری بزرگ …
مازیار و دانیال و انگلند و بقیه عزیزان که طرفدار خودرو های انگلیسی هستن …
رامین عزیز طرفدار فورد و همچین آبتین جان طرفدار پرو پاقرص خودرو های آمریکایی …
المیراج و جاناتان که پر از دیتا هستن و طرفدار واقعی تسلا هستند…
در نهایت رامین چانگان که واقعا حرف هاش داره به واقعیت تبدیل میشه و چین داره بزرگ ترین خودرو ساز جهان میشه!
و بقیه دوستان که حضور ذهن ندارم … ( شرمنده اگه یادم نبود و چندتا دوست دیگه که اینقدر صمیمی هستیم نیاز به اسم بردن نیست فکر کنم!)
از بودن در کنار شما لذت بردم و چیزهای زیادی آموختم اما وضع برای من واقعا قابل تحمل نیست و بهتره توی این جو حضور نداشته باشم …
“سواد نشان دهنده شعور نیست”
شب همگی خوش …
Hamid
۶ آبان ۱۴۰۰از کجا به کجا رسید!
یه ۷۲۰ اس میارزه به کل کارخونه ی سری از شرکت ها!
rezars pc
۶ آبان ۱۴۰۰خصوصا اونی که رو ماشین لوکسش ضبط ۲۰۶ بود
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰میدونم چون مکی دیگه بخشی از کارخونشو فروخته . . . نمی تونین از کارخونش مایه بگذارین . . . دیگه باید از خود ماشین هاش در قیاس با کارخونه مازراتی مایه بگذارین . . . می دونم باز فشاری شدی . . .
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰Hamid داداشی ، از شانس خوب تو ، بازم میگم من نویسنده ام و نویسنده هم که می دونی با شخصیت هایی مثل تو سر و کار داره ، پس بگذار چند نکته در مورد شخصیتت رو برات تکرار کنم ، تا هم خودت رو بشناسی و هم من رو . . . . این دفعه دیگه با یک تیر ۳ نشون می زنیم . . . . . . .. . .
فلاش بک (4 هفته پیش) . . . وانت سازان همیشه وانت سازند . . . من این کامنت رو برای سایت نوشتم نه طرفدارن فورد همین طور که امروز هم نقد مک لارن رو برای سایت نوشتم . . . ( من بی سواد نیستم و تنها منبع اطلاعاتم پدال نیست ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . اون روز تو نباید جواب من رو می دادی ، چون اصلا روی صحبت من با تو و دیگران نبود ، من غریبه ، اصلا اینجا کسی رو نمی شناختم ، که بخوام باهاش دشمنی کنم اما تو و دوستان ، حرف من رو به خودتون گرفتین . چون فن متعصب آمریکا هستید و به من حمله کردین . . . . . . . این قضیه برای من همون شب تموم شد ، اما من نمی دونستم که تو و دیگر دوستان از من کینه به دل گرفتین . . . . . . . . . . . . . . و اما امروز هم متاسفانه به خودت گرفتی و باز جواب دادی . . . عزیزم همیشه تو شروع می کنی . . . چرا فکر میکنی روی صحبت من با تو هست ؟ امروز چراغ اول حمله به مکی رو silent روشن کرد ، اما توفقط من رو مبینی و چون خودت همیشه اول دیگران رو تحریک می کنی ، خیال میکنی قصد من هم تحریک تو هست ، اما عزیز تو اصلا در حدی نیستی که بخوام ناراحتت کنم ؟ مشکلات هر روزه فورد برانکو و رو به ورشکستگی رفتن مکی و موتور خریدن تویودا از بی ام به اندازه کافی رو مخت هست . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
توی این 4 هفته ، چند بار ، با کامنت های تشنج آفرین (کوبیدن مازراتی ، باربط و بی ربط) پیشاپیش به من بی خبر از همه جا ، حمله کردین تا من تحریک بشم و جواب بدم و ترول دیده بشم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (کامنت های شما چند نفر موجوده و ترتیب زمانی اخبار ، ادعای من رو ثابت میکنه ) . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
اثبات این حرفم : در کامنت های خبر مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور ، اول ، تو ، بی ربط به خبر مقایسه آفرود لندکروزر جدید ، پای من رو به کامنتت باز کردی و خودت ، فضا رو با یادآوری حرف 4 هفته پیش من ، متشنج کردی ( رامین هم بهت تذکر می ده ، حمید به حاشیه ها دامن نزن ) و جالبه در آخر ، من رو ترول و تشنج آفرین و دشمن همه بچه ها ، معرفی میکنی . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
روز قبلش هم باز ، اول ، تو شروع کردی ، در خبر وانت دایون ، از روی کینه گفتی ، کیفیت متریال این وانت چینی = کیفیت متریال مازراتی است ، باز ، متاسفانه ، پای من رو به کامنتت باز کردی ، من جواب دادم . . .اما تو زدی توو جاده خاکی و من رو ترول و تشنج آفرین و دشمن همه بچه ها ، معرفی کردی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . و باز درست مثل امروز نقد من به مکی برای سایت رو به خودت گرفتی ( من که می دونم چرا ) . . . . . . . . . . . . . . . . . .
می بینی ، این تویی که همیشه اول فضا رو متشنج می کنی ، ولی من رو ترول معرفی می کنی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . این کینه و حیله گری ، از غرور خدشه دار شده ی تو میاد ، از اون تعصب کورکورانه به مک لارن در حال ورشکستگی و مقروض و اون فوردی که هر روز ، یک مشکل جدید برای برانکو ش ، پیدا می شه اما شما ها ، می پرستینش و از نفرتت به من ، میاد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ولی تمام این ها ، متاسفانه ، کودکانه است . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . بگذریم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حالا یک کم از دروغهات بگم : اون روز ، گفتی فن سوپرایی ، اما روز بعد فراموش کردی ، آخه چون کم حافظه ای ، میگی از ژاپن ، فن نیسان هستم ، عجب ؟. . . . اصلا اسم تویوتا رو هم نیاوردی ، مگه عاشقش نبودی ؟ سوپراش ، عکس پروفایلت بود . . . . . .ضایع شدی عکس پروفایلت رو عوضش کردی . . .
عاشق ، باید روراست باشه اما تو کاسبی داداش . . . . بماند . . . . من تازه فهمیدم ، سوپرا ، مال نیسانه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حالا بگو ، چرا دروغ آخه ؟؟؟؟ حتما چون واسه مخفی کردن کینه ، لازمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . تو داری در کامنت هات ، من رو با کل دنیا و همه بچه های سایت دشمن نشون می دی ، که همه من رو ، به عنوان ترول بشناسن در حالی که من از مزدا و سوبارو و نیسان و میتسو و دوو ( داعیوو ) و رولز رویس و لندروور و رنج روور و پژو و سیتروعن و لامبو و فراری و پورشه . . . به جای خودش تعریف هم کردم ، حالا بگو چرا به حاشیه ها دامن می زنی ؟ من دارم از مک لارن ، فکت های موثق میارم ، اما من رو متهم به کوبیدن مکی میکنی ؟ کجا سیر میکنی ؟ تو بگو چی مصرف میکنی ؟ مک لارن وام نگرفته ؟ وام رو شرکت های رو به ورشکستگی نمی گیرن ؟ مکی بخش کلاسیکش رو گروی بانک گذاشته . . . حالیت هست پسر جان ؟ حالا تو بگو چی مصرف میکنی ؟ من کجا قهرمانی مکی در فرمول یک رو کوبیدم و مگه قهرمانی رو میشه کوبید ؟ من به شرایط پیرامونی مک لارن در دو سال اخیر اشاره کردم تا بگم برآیند مدیریتشون ضرر ده بوده همین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حالا بگو ، چرا کینه آخه ؟؟؟؟ حتما چون به غرورت برخورده . . . باز هم میگم سابقه شما حکم میکنه ذاتا با غریبه ها ( که همه از نظر شما بچه و بی سواد هستن ) مشکل داشته باشین ( مثل اون rezars pc ) . . . باز هم میگم ، تکبر ( یا غرور ) خدشه دارشده ی تو به صورت کینه در میاد و پشت نقاب حیله گری ، برای تحریک من ، تشنج درست میکنه ، اما در ظاهر و به دروغ ، امر به مهربانی و بیان نظرات علمی و دوری از تشنج آفرینی می کنه . تو در حرف و شعار ، مدعی مبارزه با رفتاری هستی ، که در عمل ، خودت داری سر من ، در میاری
(به گواه کامنت هات و ترتیب زمانی آنها ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . برای اثبات حرف هام ، کامنت اون روز رامین به تو ، بازهم کمکم میکنه : حمید جان بهتره تا میشه از حاشیه فاصله بگیریم . با دامن زدن بهش ، چیزی درست نمیشه ما که زورمونو زدیم ، مدیرای سایت توجهی نکردن . . . . . . . . . . . داداشیا ، نیازی به زور زدن و دامن زدن (به حاشیه) نیست ، همان طور که قبلا گفتم ، من ، نباید این جا باشم ، تا همه ی فنون آمریکایی ، باز هم ، راحت بتونن ، این جا جولان بدن . . . . . در آخر ، قبل اینکه بری ، بازهم برای تو داداش عزیزم یه یادگاری می گذارم : کینه ، دروغ ، ریاکاری ، حیله گری ، به هیچ کس وفا نکرده و به هیچ کس هم ، آرامش نداده . . . . . . .(همون طور که بعد 4 هفته ، هنوز نفرت از من رو ، یادت نرفته و با نفرت ، مدام مازراتی رو به یاد من ، میاری ) امیدوارم خودت رو بیشتر و بهتر بشناسی و به آرامش برسی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . سربلند و پاینده باشی داداشی
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰اخراج بیش از یکچهارم نیروی کاری مک لارن
۸ خرداد ۱۳۹۹ خواندن این مطلب ۱ دقیقه زمان میبرد .
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰عواقب فراگیری کرونا : مکلارن مقر اصلی خود را میفروشد . مک لارن با گروه سرمایه گذاری GNL برای فروش مقر اصلی خود به ارزش ۱۷۰ میلیون پوند به توافق رسیده است و انتقال مالکیت در ماه های آینده انجام خواهد شد. با وجود این که مکلارن مالکیت بخش فنآوری، تولید و مرکز پیشرو را از دست خواهد داد اما برای ۲۰ سال آینده این مقر را از گروه GNL اجاره خواهد کرد، این تحول در راستای تامین نیاز مالی مکلارن در اثر فشار اقتصادی ناشی از فراگیری ویروس کرونا و کاهش آمار فروش رخ دادهاست . مکلارن قصد فروش بخش فرمول ۱ را نیز دارد و از سپتامبر سال گذشته میلادی به دنبال مشتری برای آن است.
مکلارن به علت تعطیل شدن خطوط تولید، کاهش شدید فروش محصولات و همینطور عقب افتادن رقابتهای فرمول یک در سال گذشته میلادی به علت گسترش ویروس کرونا بهشدت از نظر مالی ضربه خورده است که منجر به اخراج بیش از ۱۲۰۰ نفر از این شرکت شده است.مک لارن به سرعت مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام ۲۷۵ میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰مک لارن به منظور تلاش برای تقویت صورت وضعیت مالی خودش حین همهگیری ویروس کرونا، دفتر مرکزی خودش در ووکینگ را به فروش میرساند . فروش و اجاره مجدد دفاتر مرکزی و کمک گرفتن از بانکها برای مشاوره به ما درباره بازپرداخت بدهیها و افزایش سرمایه، بخشی از استراتژی سرمایهگذاری مجدد جامعی است که اوایل امسال اعلام کردیم. بنا بر اقدامات کوتاهمدتی که در طول تابستان انجام میدهیم، این برنامهها منجر به ارائه صورت وضعیت مالی بهتری میشوند و تضمین میکنند گروه مک لارن چشمانداز پایداری برای رشد و سرمایهگذاری بلندمدت دارد . این بدون شک دوران چالش برانگیزی برای شرکت ما و به ویژه کارکنان ماست، اما ما قصد داریم به عنوان یک کسبوکار کارآمد و پایدار با مسیری مشخص برای بازگشت به رشد، این چالش را پشت سر بگذاریم.
مک لارن با اشاره به لغو رویدادهای خودرویی، تعلیق تولید محصولات، افت فروش خودروها در سطح جهانی و کاهش تقاضا برای راهحلهای فناورانه، که همگی ریشه در بحران کرونا دارند، از آنها به عنوان دلایل مشکلاتش نام برد .
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰مازیار عزیز . . . یک همچین شرکتی . . . . با این همه مشکلات . . . حالا هم که با قانون منع فروش درون سوزها در آینده نزدیک به مشکلات اساسی خورده . . . مدیر عامل ( به گفته ی دیگران ) موفق در حال ترک شرکت است . . . این چه معنایی دارد ؟ از یک شرکت رو به رشد ، با آینده ای روشن در حال جداشدن است ؟ ( یا از شرکتی مقروض با آینده ای نامعلوم در بازار خودروهای برقی ؟ ) و اگر آری ، چرا از شرکت موفق سود آور جدا میشود ؟ بعد از 8 سال کار ؟ می بینی که هیچ منطقی پاسخگو نیست . . . جز شک به آینده ای روشن و باور به آینده ای نامعلوم . . . ارادت .
مازیار
۶ آبان ۱۴۰۰اصلا فرض کنیم تمام فرمایشاتتون درست
آیا این ارزشش رو داره که بخاطرش خودتون رو در مقابل جمع قرار بدید؟
نه والا ارزش نداره
نه در مورد مک لارن و مزراتی ، در مورد تمام برندهایی که دستمون ازشون کوتاه هست حرفها و کامنتهای ما در اینجا صرفا جنبه تفنن و گذران وقت داره و نه هیچ چیز دیگه
البته چرا یک چیزی هست که مهمتر از همه چیزه و اونم چیزی نیست بجز مهربانی
MC20
۷ آبان ۱۴۰۰مازیار عزیزم اردات دارم . . . با احترام به فرمایش شما ، حق ارزشش رو داره ، اما حقیت گویی و کمال طلبی هزینه بر هست . . . بزرگان دین و دنیای ما از امام حسین (ع) تا کاوه آهنگر ، همه برای گفتن حق ، جلوی جمع ایستادند . . . همیشه باید برای جریان داشتن حق و حقیقت ، بدون ترس مقابل یاوه گویی ، ایستاد . . . من که هیچ اصلا عددی نیستم اما به قاعده یک سر سوزن و به قد سواد و سلیقم سعی میکنم در دایره ادب حقایق رو بگم . . . تعریف بی جا کردن و چاپلوسی ، بلا نسبت دوستان گلی مثل شما و چند نفر دیگه ، اینجا متاسفانه به وفور یافت میشه . . . البته که من هم بسیار نقص دارم . . . اما هرگز به کسی توهین نمی کنم و سعی میکنم به حد توانم مهربان باشم و البته که هرگز کامل نبودم . . . در مطالبی مثل مطلب کوروت z06 ، دیشب شرکت نکردم ، چون اطلاعات به روز نداشتم . . . دیدم اون پست اصلا جای من نیست . . . اما در مورد مک لارن حقایق موجوده . . . اما دوستان با تعصب . . . نمی پذیرند . . . من متعجبم چرا به قول شما ، برای برند هایی که دستمون به اونها هم نمی رسه ، این قدر تعصب به خرج بدیم ؟ امروز دیگه همه می تونن با یک کلیک سر از کار مازراتی و خراب کاری هاش در بیارن . . . پس تعصب امثال من فقط من رو خراب میکنه . . . به خداوندی خدا من نفر اول برندهای مورد علاقه خودم رو هم نقد کردم و میکنم تا اثبات کنم در عمل متعصب نیستم . . . اما . . . تعصبات کودکانه پرده ای جلوی چشمان دوستان کشیده و نمی بینند . . . ببخشید سر شما رو درد آوردم . . . . . . مخلصم . . .
ٍEngland
۸ آبان ۱۴۰۰در عجب هستم که تک کامنت های خیلی از دوستان تایید نمیشه ولی کامنت های بدرد نخور با اطلاعات فیک و به درد نخور که بیشتر شبیه اسپم هست تماما تایید میشه…
یه خسته نباشید میگم به سایت پدال از این بابت
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰همتون رو دوست دارم . . . اما نمی دونید . . .
سرووش
۷ آبان ۱۴۰۰بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰بکوب به ستون خوب میشه # اکانت فیک