مک لارن

معرفی مک‌لارن 750S، ظاهر آشنا با قدرت بیشتر و وزن کمتر

مک‌لارن 750S به‌عنوان جانشین 720S با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و وزن سبک‌تر معرفی شده است. قیمت این سوپراسپرت از ۳۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

هنگامی‌که مک‌لارن 720S در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد، غوغایی در دنیای سوپراسپرت‌ها به راه انداخت و بنابراین جانشین آن یعنی 750S وظیفهٔ بسیار سنگینی بر عهده دارد. البته ظاهر این خودرو بسیار آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات کمی را نسبت به سلف خود تجربه کرده است اما زیر این پوسته اصلاحات زیادی صورت گرفته تا سبک‌ترین و قوی‌ترین سوپراسپرت تولید سری مک‌لارن متولد شود. این ماشین از همان ابتدا در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر به بازار عرضه خواهد شد.

هرچند 750S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و مونوکوک فیبر کربنی 720S استفاده می‌کند اما این قسمت‌ها تغییراتی داشته‌اند. از پیشرانه شروع می‌کنیم که با افزایش بوست توربوها و استفاده از پیستون‌های سبک‌تر 765LT حالا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیروی بیشتر، 750S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۲ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از تغییرات موتور سوپرکار جدید مک‌لارن نیز تجهیز به سیستم اگزوز سبک‌تر است.

از سوی دیگر، مک‌لارن برای کاهش وزن 750S نیز بسیار تلاش کرده و ادعا می‌کند این خودرو با نسبت قدرت به وزن ۵۷۹ کیلوگرم بر هر تن، در کلاس خود بهترین است. برای دستیابی به این مهم، به‌صورت استاندارد از صندلی‌های فیبر کربنی استفاده شده که ۱۷.۵ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های 720S هستند. رینگ‌های فوق سبک‌وزن نیز ۱۳.۸ کیلوگرم دیگر در وزن صرفه‌جویی کرده‌اند درحالی‌که حتی شیشهٔ جلو و صفحه آمپر هم سبک‌تر شده‌اند. درنتیجه، وزن خشک 750S به ۱۲۸۱ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که با مایعات به ۱۳۸۹ کیلوگرم می‌رسد. این اعداد در نسخهٔ اسپایدر هم به ترتیب ۱۳۲۶ و ۱۴۳۸ کیلوگرم هستند.

هرچند 750S در بیرون بسیار شبیه 720S به نظر می‌رسد اما در آیرودینامیک آن تغییراتی صورت گرفته است. یکی از این تغییرات استفاده از بال عقب فعال جدید بزرگ‌تر است که داون‌فورس را در سرعت‌های بالا افزایش می‌دهد و از سیستم DRS مشابه فرمول یک بهره می‌برد تا در هنگام شتاب گیری درگ را کاهش دهد. روی درها نیز کانال‌هایی تعبیه شده که خنک‌کنندگی پیشرانه کمک می‌کنند و در جلو هم اسپلیتر بزرگ‌تری به چشم میخورد. البته این اسپلیتر به‌گونه‌ای طراحی شده که به اوورهنگ خودرو اضافه نکند.

کابین 750S با آلکانترا پوشیده شده اما امکان سفارش چرم ناپا هم وجود دارد. اپل کارپلی به‌صورت استاندارد و بهبود گرافیک و حساسیت لمسی نمایشگر مرکزی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سوپراسپرت جدید بریتانیایی‌ها هستند. همچنین سیستم مک‌لارن کنترل لانچر نیز امکان ذخیره کردن تنظیمات موردنظر راننده برای آیرودینامیک، پیشرانه، هندلینگ و گیربکس را فراهم می‌کند. برای 750S ترمزهای ارتقاءیافته با تکنولوژی خنک‌کننده الهام گرفته از فرمول یک و لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R هم قابل سفارش هستند.

به گفتهٔ رئیس مک‌لارن آمریکا، ظرفیت تولید 750S تا سال آینده فروخته شده است. قیمت این سوپراسپرت جدید در آمریکا از ۳۲۴ هزار دلار برای نسخهٔ کوپه و ۳۴۵ هزار دلار برای نسخهٔ اسپایدر آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    میشه گفت هیچ کار خاصی نکردن و یه محصولی بین ۷۲۰ و ۷۶۵ ساخته شده البته انتظارشم می رفت صرفا می خواستن با یه فیس لیفت ۷۲۰ رو تو بازار نگه دارن.

    سبک سازیش بی نظیره و تو این کار مک لارن واقعا سرآمده و قطعا رقیب خیلی برجسته ای هست.

    موافقم 73
    مخالفم 20
    1. ARYA

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      لامبورگینی ده سال فقط داشت اونتادور و هوراکان میزد کار خاصی میکرد؟؟
      اگه 750s رو فقط به فیس لیفت از 720s میبینی یه نگاه به عدد و ارقامش بکن…

      موافقم 35
      مخالفم 33
      1. R@min

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        کسی منکر عقب موندگی لامبو نیست و منم بارها گفتم اما این ماشینم هیچ چیز خاصی نداره که حتی سرش بحث کرد چون به جز سبک سازی که واقعا کارشون درجه یک هست بقیه مسائل رو میشه به صورت افترمارکت رو یه ۷۲۰ پیاده کرد.

        این مدل انقدر بی سر و صدا معرفی شد که حتی خیلی از کانال های تبلیغاتی یوتیوب هم پوشش ندادن.

        موافقم 40
        مخالفم 11
      2. AAA

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        داداش لامبورگینی که سال 2011 آونتادور رو ساخت کلی غوغا به پا کرد و الان هم بعد این همه سال هنوز هر کمپانی که ماشین می‌سازه میاره با آونتادور تست میکنه و هنوز هیچ کدوم نتونستم به طور کامل آونتادور رو شکست بدن اون وقت میگی کار خاصی نکرده🗿

        موافقم 5
        مخالفم 13
    2. Amin

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      به نظر منم تولیدش لازم نبود …شاید مکلارن صرفا می‌خواست با یه اپدیت کوچیک روی ۷۲۰ ، از نظر مالی شرایط اش رو بهتر کنه و کمی از حاشیه خارج بشه …
      ماشین دست پا بسته ای نیست و مطمئنم حرف هایی برای گفتن داره ، اما وقتی به ۷۶۵ فکر‌ میکنم ، نهایت یه سوپر کار ۸ سیلندر بنزینی بود ، این ماشبن حدود ۶۰ کیلوگرم نسبت به ۷۶۵ سنگین تر شده ، قدرتش کاهش پیدا کرده و و از نظر ایرودینامیک و زیبایی بصری هم مغلوب ۷۶۵ میشه …هر چند ۷۶۵ یه جورایی تکرار نشدنی هست اما انتظار ام بیشتر بود
      فکر‌ میکنم ۲۹۶ سوپر کار بهتری باشه ، چونکه پلت‌فرم اش جدیده ، سیستم هایبرید و مزایای زیادی که داره (مثل رانندگی تمام الکتریکی ، گشتاور فوری ، کاهش مصرف سوخت و الایندگی ، افزایش راندمان موتور و ….)رو در اختیار خریدار قرار میده ، تکنولوژی ساخت و همینطور قدرت بیشتری هم داره …توی درگ هم ۲۹۶ عالی عمل کرده ، صفردتا ۲۰۰ زیر ۷ ثانیه و چهارصد متر ۹.۹ …
      ممکنه ۷۵۰ اس توی پیست بهتر عمل کنه …البته مطمن نیستم چونکه ۲۹۶ از پیستا حدود ۱ ثانیه توی فیورانو سریع تر بوده و ماشین دست پا بسته ای برای پیست نیست ، و خود ۷۶۵ هم در مقایسه ها توی پیست در حد ۴۸۸ پیستا بود یه جاهایی بهتر و یه جاهایی ضعیف تر …باید منتظر بنچمارک کلی بود ، به هر حال زمان همه چیز رو توضیح میده

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        ۷۶۵ یه اعجاز بود واقعا پرفرومنسش باورنکردنی بود و هست و در کنار ۴۸۸ پیستا خان آخر پرفورمنس بنزینی هستن هر چند اگر این قضایا الکتریکی نبود قطعا فراری و مک لارن نسل جدید موتورهاشونو می ساختن.

        ۲۹۶ هم مثل sf کاملا بی رقیبه و داره تو یه سرزمین خالی از سکنه پادشاهی می کنه مخصوصا با اون وزن زیر ۱۶۰۰ کیلوش. قضیه جایی جالب میشه که ورژن پیستا ۲۹۶ هم معرفی شه.

        موافقم 20
        مخالفم 3
  2. GMA

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    به هیچ عنوان جانشین به حساب نمیاد، فقط یک فیس لیفت هست کاش حالا که‌ از نظر فنی ارتقا پیدا کرده، یه بدنه جدید هم براش طراحی می‌کردند، البته شاید هیچی به زیبایی همین نشه
    کاهش وزنش هم فوق‌العاده هست، فکر کنم سبک‌تر از تمام رقباست

    موافقم 29
    مخالفم 2
  3. توحید

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    زیبای دوست داشتنی
    عالی بود به عالی ترین تبدیل شد

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      بنظرم مکلارن واقعا تو ارایه این نسل جدید ۷۲۰ کم کار کرده
      بجز بحث مهندسی عالی در علم سبک سازی این ماشین،من چیز خفنی که نشون دهنده فصل جدیدی از حیات این ماشین باشه در این ماشین جدید نمیبینم
      هیچ
      ولی انصافا در بخث سبک سازی ها عالی عمل کرده،همیشه هم همین بوده مکلارن

  4. net

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    چراغ جلو خیلی بد هست چرا مکلارن چراغ جلو رو اینجوری فرورفته کرده.سپر عقب و لوله اگزوز که طرح دوربین سلفی ایفون ۱۴ پرو هست بد شده. توری مشکی و لوله اگزوز بالای سپر قرار گرفته بد هست.چراغ عقب هم خیلی نازک هست و جالب نیست و خیلی مشخص نیست.سپر عقب که رفته بالا و زیر ماشین مشخص شده بد هست

    موافقم 9
    مخالفم 24
  5. Reza Waffen SS

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    تو درگ جدید Carwow فراری ۲۹۶ GTB با یه حرکت پشم زیرون ۷۶۵LT رو فیتیله پیچ کرد.

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. Scuderia Ferrari

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      خیلی تعجب کردم و باورش برام سخته
      هر سه تا تست رو 296GTB بُرد اونم از 765LT !!!!

      موافقم 14
      مخالفم 7
    2. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      صدر درصد راننده ی ۷۶۵ صلاحیت لازم رو نداشته
      چون ۷۶۵ فوق العاده تیزه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. مازیار

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اون دوتا ورودی هوای کوچیک و کلا نیمه پائینی دماغه اتومبیل خراب کرد😑

    ۷۲۰ ظاهر بهتری داره و این حتما عملکرد بهتر

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      واقعا توی بحث ظاهر فوق العاده بی جذابیت و معمولیه همه چی
      مکلارن نباید این باشه
      من شاکیم

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. سبحان

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    خودروی لذت بخش یعنی این
    ۱۲۸۱ کیلو وزن خشک مقایسه بکنید با وزن ۱۷۷۲ کیلویی
    لامبورگینی روئلتو
    نسبت وزن روئلتو ۵۷۲ اسب بر تن هستش
    نسبت وزن ۷۵۰s مک‌لارن ۵۷۹ اسب بر تن
    این مهندسی واقعی نه اون چاق های ایتالیایی

    موافقم 17
    مخالفم 25
    1. R

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      نتیجه بی هوا حرف زدن میشه این
      مهندس کلاس و ابعاد و وزن باتری هارو حساب نکردی 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 19
      مخالفم 7
      1. سبحان

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (321 ديدگاه)

        خب روئلتو تو چه کلاسی هست؟ ابعاد هم فرق چندانی نداره
        خب همین دیگه وزن باتری ها نقطه ضعفش اگه ۱۲ سیلندر توربو میکردن الان همچنین مشکلی نداشتن

        موافقم 4
        مخالفم 10
  8. Tesla

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    توقع داشتم خیلی سریع تر از این حرفا باشه ، این دقیقا همون 720s هست که ۲۰ اسب به قدرتش اضافه کردن و صفر تا صدش رو ۰/۱ ثانیه آوردن پایین 😒😒👎👎

    موافقم 10
    مخالفم 16
  9. Tesla

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    جانشین هوراکان اینو نابود میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 23
    1. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      ببینم الان ۷۵۰ پرچمدار سوپرکارهای مکلارنه یا ۶۷۵؟!

      1. Reza Waffen SS

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        خوب معلومه 765 قدرتش بیشتر ، سریعتر و لاغرتره

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. پوریا چالش

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      جانشین هوراکان فعلا خبری نیس و فکر نکنم ب این زودی معرفی بشها

  10. Scuderia Ferrari

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یک 720S آپدیت شده و آماده برای درگ
    و همچنان 765LT پرچمدار محصولات مکلارن …

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. Shahab

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اگه اعداد و ارقام اعلامی واقعی باشه انوقت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر این ماشین ۴.۵ ثانیه است یعنی اندازه تسلا مدل s پلد…

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Amin

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اینطور اندازه نمیگیرن ۱۰۰ تا دویست رو ….
      ماشین از ۱۰۰ کیلومتر برساعت تخت گاز میشه تا ۲۰۰ تا ، و اونم تایم ۱۰۰ تا ۲۰۰ هست …

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. Tesla

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      دقیقا از کجا دیدی که : ۱۰۰ تا ۲۰۰ تسلا مدل s پلد ۴/۵ ثانیه هست !!؟؟ خواهشا حرف دروغ تحویل مردم ندید ، شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تسلا مدل s پلد طبق گفته autotopnl : حدود ۴/۱ هست ( به طور دقیق ۴/۱۲ ) و در آزمایشات درگ تایمز تونسته اینکار رو در ۳/۸۴ ثانیه انجام بده 😒😒

      موافقم 2
      مخالفم 17
  12. R

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    چه کاریه ۳۰ اسب بیشتر اضافه؟ مثل آونتادور s اینم یه چیز اضافه و بی خوده

    موافقم 2
    مخالفم 8
  13. علیx76

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    من خیلی از کوروت جدید مخصوصا Z06 خوشم میاد، ولی بعضیا میگن از ماشینای الکی گرون اروپایی بهتره.
    ببینید فرق کوروت و مکلارن حدود ۳۰۰-۴۰۰ کیلوئه، که اینم به خاطر متریال سبک وزن و گرون قیمت و مهندسی پیچیده ست.
    مهندسی و متریالی که میشه گفت خیلی به صرفه نیست، اما تفاوت بین سوپرکار مردمی و سوپرکار Exotic ئه.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. Royal Driver

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    خیلی خوب شده و البته بسیار تمیز و زیبا

    موافقم 5
    مخالفم 4
  15. رامتین

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    بنظرم اختلاف 720 و 765 خیلی نبوده که بخوان یکی بین اینها بسازند. بهتر بود تحت همان نام 720 بهبودهایی میدادن. در هر حال مکلارن واقعا عالی هست و درین موضوع شکی نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      بنظر من باید مکلارن ازین موتزی کاری دست برداره و بین ۷۶۵ و ۷۵۰ یکیشو برای ادامه حیات انتخاب کنه و اونو تا دندان به فناوری و نوآوری هاش مجهز کنه در هرنسل
      اینجوری جفت دوتا نابود میشن در گذر زمان
      چون واقعا خیلی مشابه همه کانفیگاشون

  16. Mf1

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    میدونم ۷۵۰ تفاوتی با ۷۲۰ نداره تایمشون توی پیست
    ولی میدونم کار هرساله مکلارن اینه که نیم ثانیه یا یک ثانیه سریعتر باشه تا کی!!قربونت این صدم ثانیه ها هرساله توی پیست ول کن بجاش سه سالی یا دوسالی یه خودرو جدید سریع بساز

  17. Tesla

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    نمیدونم مکلارن چرا در زمینه الکتریکی ها هیچ کاری نمیکنه !!! وقتی سال ۲۰۲۵ اولین فراری و بنتلی الکتریکی بیان ، بد جوری جلوی اونا حقیر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 8
  18. Yasin

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    حتی فیس‌لیفت هم نشده انگار :/
    در هرصورت پادشاه جدید سوپراسپورت‌ها خواهد شد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. JDM سابق

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    اینا که هیچ کاری روش نکردن
    سبک سازی و کمی افزایش قدرت
    کسی که 720 داره نمیصرفه بفروشه اینو بخره با یه تیون جزیی یه 750 از دل ماشینش می‌کشه بیرون
    البته به حرفای مک لارن نمیشه اعتماد کرد یهو دیدی همین ماشین 100 اسب بخار قوی تر از 720 از اب دراومد زد همه رو لت و پار کرد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. Monster 765lt

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    جدا از هنر سبک سازیش اصلا از طراحیش خوشم نیومد هم 720 و هم 765 رو برد زیر سوال فقط طراحی کابینش چون دستکاری نشده خوبه وگرنه چیز جالبی نشده.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا