طبق گزارشها، هایپرکار جانشین مکلارن P1 امسال با قوای محرکهٔ V8 هیبریدی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی خواهد شد.
یازده سال از زمانی که مکلارن P1 معرفی شد میگذرد و هرچند از آن زمان شرکت بریتانیایی مدلهای قدرتمندی مثل سنا و اسپیدتیل را به بازار فرستاده اما جانشین واقعی P1 هنوز دیده نشده است. بااینحال، تا پایان امسال ممکن است بالاخره بتوانیم هایپرکار پرچمدار جدید مکلارن را ببینیم. به گزارش اتو نیوز اروپا، این خودرو با کد داخلی P18 شناخته میشود و از قوای محرکهٔ V8 پلاگینهیبریدی استفاده میکند که مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
این ماشین از شاسی فیبر کربنی کاملاً جدیدی بهره میبرد که برای کاهش وزن، صندلیها روی این شاسی پیچ میشوند. همچنین گفته شده برخی قطعات سیستم تعلیق هم با استفاده از پرینت سهبعدی ساخته خواهند شد. هرچند خودروهای مکلارن با درهای پروانهای شناخته میشوند اما ظاهراً P18 از درهای گالوینگ استفاده خواهند کرد. منابع نزدیک به مکلارن همچنین به اسپویلر عقب فعال و همینطور دیگر ویژگیهای آیرودینامیکی برگرفته از فرمول یک هم اشاره داشتهاند. گفته میشود این هایپرکار در جلو از چراغهایی به سبک آرتورا استفاده خواهد کرد.
به گفتهٔ اتو نیوز، مهندسان مکلارن هماکنون در حال تنظیم دقیق این هایپرکار جدید هستند. گفته شده قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو توسعهٔ جدیدی خواهد بود و ۷۰ درصد سبکتر از چیزی است که هماکنون در آرتورا استفاده میشود. اینکه جانشین P1 خودرویی تمام الکتریکی نخواهد بود عجیب نیست زیرا مدیرعامل مکلارن «مایکل لیترز» گفته است تا قبل از سال ۲۰۳۰ سوپراسپرتهای واقعی بدون پیشرانهٔ درونسوز محقق نخواهند شد. بااینحال، هماکنون سوپرکارهایی الکتریکی مثل لوتوس اوایا، ریمک نورا و پینینفارینا باتیستا را میبینیم و ظاهراً قرار است تسلا رودستر جدید هم تا پایان امسال معرفی شود.
در همین حال، فراری از عرضهٔ اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۵ خبر داده و پورشه هم برنامهٔ تولید کانسپت میشن X را دارد. علاوه بر این، در چین اخیراً بیوایدی سوپرکاری تمام الکتریکی بنام یانگوانگ U9 را معرفی کرده و از ژاپن هم آسپارک اوول را داریم. بااینحال، مکلارن هنوز اعتقادی به سوپراسپرت تمام الکتریکی ندارد.
rita
۱۲ اسفند ۱۴۰۲چه سالیه امسال…جانشین بوگاتی شیرون فراری لافراری مکلارن P1 همه تو راهن
ا.م
۱۲ اسفند ۱۴۰۲جانشین لافراری رو من خبرشو نشنیدم کجا گفتن؟ خبر خاصی ازش نیومده
امیر
۱۲ اسفند ۱۴۰۲نسل جدید پورشه ۹۱۱ رو یادت رفت
ar-ma-n
۱۲ اسفند ۱۴۰۲دقیقا دیگ خودرو سازان دارن تمام تلاش برای موتور ها درون سوز میکنن که امیدوارم تاثیر گذار باشه که هست .
امیدوارم استوره های جدیدی ظهور کنن که لایق جانشین های قبلی باشه .
من منتظر جانشین پورشه 918
نیسان gtr
و…
از مهم تر لکسوسLFA با انجین شاهکارش
که هنوز هنوز طرفدار داره
و… هزاران مدل دیگ که واقعا حیف هستن
ar-ma-n
۱۲ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم جانشین لافراری موتور v12 رو حفظ کنه 😍
که همیشه برگ برنده فراری بوده جدا از طراحی که بی نقص هست
Mohammad
۱۲ اسفند ۱۴۰۲این مدیر عامل مکلارن عقلش درست کار میکنه
مثل بقیه فکرش پیش ارمیچرو اینا نیست
Mercedes
۴ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا اگه اینطوریه عقلش ناقصه
ببینیم تو ۲۰۳۵ هم میتونه بنزینی بفروشه؟یا یهو معجزه میشه تکنولوژی الکتریکی هارو بدست میاره از سمت آسمون
yaghoub
۱۲ اسفند ۱۴۰۲منتظر میمونم.😁
Amir
۱۲ اسفند ۱۴۰۲لامبورگینی و مکلارن اسطوره هایی که به این زودی حاضر به تولید الکتریکی نیستن🗿
ARIAN
۱۲ اسفند ۱۴۰۲بنازم به مکلارن لامصب عشقه😍 شما p1 رو نگاه کن انگار نه انگار مال 11 سال پیشه گرد کهنگی روی این ماشین نمیشینه😍 خیلی مشتاق معرفی جانشین p1 هستم
مازیار
۱۲ اسفند ۱۴۰۲شاسی فیبرکربنی کاملا جدید!!
اونم برای مک لارن با این اوضاع مالی؟
Elmiraj
۱۲ اسفند ۱۴۰۲پس سال ۲۰۲۵ شاهد شدید ترین تقابل ۱۰۰۰ اسب بخاری ها خواهیم بود
NGU
۱۲ اسفند ۱۴۰۲البته این شامل آرمیچر های برقی نمیشه
اینجا داریم درباره ی خودروهای واقعی که از بچگی باهاشون بزرگ شدیم صحبت میکنیم
Elmiraj
۱۲ اسفند ۱۴۰۲اون سال نهایتا ۲۰ درصد نماینده ها دود ازشون خارج میشه که یکیش همین مکلارن هست…
حتی فراری هم نماینده الکتریکی خواهد داشت…
(( بچگی شما هم در اوج ماشین بازی با یه چهار سیلندر ۱۰۰ اسبی دهه هشتادی بوده استاد ))
NGU
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ما که مثل شما نمیدونیم کی چی سوار میشه ولی ایشالا همه تجربه ی سوار شدن ماشین خوب رو داشته باشن
در ضمن چیزی که باید میشنیدی رو شنیدی دیگه با کلمات بازی کردن فایده نداره
Mercedes
۴ فروردین ۱۴۰۳به همراه model s😂😂😂😂
فکر کن ماشین پلاستیکی در کنار پورشه و مکلارن فراری و بوگاتی جدید
NGU
۱۲ اسفند ۱۴۰۲مکلارن انگار یه مدتیه شل کرده و اون تب و تاب رو نداره
مکی باید مثل قدیما ماشینی بسازه که حداقل تا 5 یا 6 سال رقبارو به معنای واقعی کلمه اذیت کنه
Scuderia Ferrari
۱۲ اسفند ۱۴۰۲یک هایپرکار سبک وزن با قدرت چهار رقمی
مثل اینکه فراری نباید یه آب خوش از گلوش پایین بره
مکلارن همیشه برگ برنده رو دقیقه ۹۰ رو میکنه
رقابت جذاب و هیجان انگیزی تو راهه ….
Arya
۱۲ اسفند ۱۴۰۲مایل به یک سه گانه مقدس دیگر در دنیای خودرو از فراری و مک لارن و پورشه؟
JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۲یکی مکلارن رو بگیره بنازم پلاگین هیبرید تو دنیایی که اکثر رقبا میخوان برقی معرفی کنن، P1 هنوز قدیمی نشده طراحیش فکر کن جانشینش چی بشه!!
ولی تا جای ممکن باید خیلی سبک باشه الان دوره وزنه هرچه کمتر بهتر
amir-mr
۱۲ اسفند ۱۴۰۲خدا بخیر کنه ۱۰۰۰ اسب اونم مکلارن باید یک هیولا باشه
امسال قرار رقابت جذابی رو شاهد باشیم
BMW
۱۲ اسفند ۱۴۰۲همیشه هر وقت مک لارن سنا رو میبینم احساس میکنم میتونم باهاش دنیا رو جر بدم😁🥳
همایون
۱۲ اسفند ۱۴۰۲۱۰۰۰ اسب کم نیست
amirboss
۱۲ اسفند ۱۴۰۲مک لارن یه هایپر ساز معمولی نیست
یه استاد ساخت هایپر کاره
خیلی با طراحی های خودروهاش حال میکنم
تکنولوژی هم که واقعا عالیه
ولی کم کم باید نقش موتورهای برقی تو خودروهاش رو پررنگ تر کنه
Jason
۱۳ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم خنده پسر از پدر ترسناک تر و روانی تر باشه
Ali-SV
۱۳ اسفند ۱۴۰۲انگاری امسال سالشه رقبا همه بالای هزار اسب شدن فراری و لامبو و سید مکلارنم که اومد خدا بخیر کنه