مکلارن برای اولینبار، نسخهای ویژه برای کانادا تولید کرده است. این مدل به مناسبت دهمین سال فعالیت نمایندگیهای فروش مکلارن در کانادا عرضه میشود.
شرکت انگلیسی مکلارن، از آغاز برای حضور در مسابقات سرعت و خصوصا فرمول یک تاسیس شد؛ اما خیلی زود به تولید خودروهای اسپرت جادهای علاقه نشان داد. پس از حادثه برای بروس مکلارن ۳۲ ساله و فوت ناگهانی مالک نیوزیلندی تیم مکلارن در سال ۱۹۷۰، برنامهی خودروسازی شرکت متوقف شد، اما در نهایت، دپارتمان تولیدات تجاری با نام مکلارن کارز (McLaren Cars) سال ۱۹۸۵ شروع به فعالیت کرد.
اولین محصول مکلارن در کلاس ابرخودروهای جادهای، سال ۱۹۹۲ به تولید رسید. مکلارن F1 خیلی زود، موفق به ثبت رکوردهای سرعت، شتاب و عناوین متنوع در مسابقات حرفهای مثل لمان ۲۴ ساعته شد. در سال ۲۰۱۰ با فروش سهام و جذب سرمایهگذار، مکلارن کارز به مکلارن اتوموتیو (McLaren Automotive) تغییر نام داد تا تولید خودروهای اسپرت با تیراژ بالا را آغاز کند.
هماکنون تنوع جالبی در تولیدات مکلارن وجود دارد. ارزانترین مدل به نام GT، با قیمت ۲۱۵ هزار دلار فروخته میشود؛ درحالیکه خودروهای کلکسیونی و تولید محدود مثل الوا و اسپیدتیل با قیمت بیش از ۱/۵ میلیون دلار هم در فهرست محصولات مکلارن هستند.
مکلارن 720S در میان تولیدات با تیراژ نامحدود شرکت سازنده، بالارده محسوب میشود. این مدل، آستانه قیمت ۳۰۰ هزار دلار دارد و همراه پیشرانهی توئین توربوشارژ ۴ لیتر V8، قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر ارائه میکند. نسخهی استاندارد مکلارن 720S کوپه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۳۴۰ کیلومتر برساعت دارد.
کانادا بعد از روسیه، پهناورترین کشور جهان است؛ اما فقط ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این ناحیه، عموما علاقهی چندانی به خودروهای گرانقیمت و خصوصا سوپراسپرتهای چندصدهزار دلاری نشان نمیدهند. کانادا در بسیاری از ماههای سال، پوشیده از برف است و بازار پررونقی برای انواع شاسیبلند یا وانت دو دیفرانسیل دارد. مجموع این شرایط، فعالیت برندهای خاص مثل مکلارن را مشکل میکند.
نسخهی ویژه از 720S به مناسبت ۱۰ سالگی افتتاح نمایندگی فروش مکلارن در کانادا، تولید محدود به ۱۰ دستگاه دارد. روی این خودرو عبارت Canada 10th Anniversary MSO و شماره ساخت به صورت کسری از ۱۰ نوشته خواهد شد تا ارزش کلکسیونی و طراحی ویژه توسط دپارتمان خودروهای ویژهی مکلارن (MSO) را نشان دهد.
هفت دستگاه 720S کانادا، اسپایدر (بدون سقف) و سه دستگاه کوپه (سقف فلزی) خواهند بود. رنگ اصلی بدنه و رینگها، سیاه براق است؛ درحالیکه جزئیات داخلی و بیرونی خودرو به رنگ نارنجی ارائه خواهد شد. رنگ سیاه به یادبود اولین مکلارن فروخته شده در کانادا برای یک دستگاه MP4-12C مدل ۲۰۱۰، انتخاب شده و رنگ نارنجی نیز، یادآور قهرمانی تیم مکلارن در مسابقات ۱۹۶۷ کانادا (Can-Am) است. برای 720S کانادا، آپشنهای ویژه مثل سقف شیشهای الکتروکرومیک با قابلیت تنظیم نور ورودی به کابین و تایرهای پیرلی کورسا وجود دارد.
علاوهبر موفقیت تیمهای مسابقهای مکلارن در رقابتهای مختلف انجام شده در کانادا مثل فرمول یک و کناَم، حضور تجاری این شرکت در بازار خودرو نیز چشمگیر بوده است. طی ۱۰ سال، بیش از هزار دستگاه انواع سوپراسپرتهای مکلارن در کانادا فروخته شده است.
قیمت نهایی 720S کانادا، هنوز مشخص نیست. سه دستگاه از این خودرو به زودی برای تحویل به سه نمایندگی مکلارن در تورنتو، ونکوور و مونترال تولید خواهد شد.
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
مکلارن سمبل زیبایی در رنگ امیزی خودروست، عالی به مانند همیشه!
یا علی🌷
Amoo HamiD
۱۱ فروردین ۱۴۰۱امروز فهمیدم بدتر از آرتیست های تریدی فراری ، آرتیست های تریدی مک لارن هستن!!!!
این چ رندر هاییه خدایی …
واقعا دوتا شرکت به این بزرگی یه آرتیست درست و حسابی نمیتونن استخدام کنن؟!
در ضمن ای کاش یه منبع هم واسه این خبر مینوشتین که متوجه بشم اونا اشتباه کردن یا جناب اشتری یه چیزی به متن اضافه کردن!
باید عرض کنم که توی سایت فستست لپ صفر تا صد این ماشین رو زدن 2.6 عین چیزی که توی متن هست بعد جالبه یهو صفر تا 110 میشه 3.5 ثانیه و صفر تا 120 میشه 3.3 ثانیه!!!! واقعا نمیدونم کی این تغییرات رو اعمال کرده اما 2.6 تایم بسیار خفنی هست که قطعا چیزی نیست که کارخونه اعلام کرده باشه!!!
فکر میکنم صفر تا صد درست این ماشین 2.9 ثانیه باشه …
MHMD
۱۱ فروردین ۱۴۰۱رنگ خودرو : مشکی فوق براق آینه ای پیانوییی …
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عاشق طراحی های مکلارن هستم
هم اصالتشو داره و هم بسیار خوشگله و همه سر هارو برمیگردونه سمت خودش
محسن
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عجب رخی داره پسر
BMW/M-POWER
۱۱ فروردین ۱۴۰۱بی ام و نبود مکلارن هم نبود
Hamid
۱۱ فروردین ۱۴۰۱چقدر این داشبورد جیر با حاله
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ فروردین ۱۴۰۱چرم آلکانتارا
هم زیباست و هم ۵۰ درصد سبک تر از چرم معمولی
سعید.۱۳۵۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۱در حال حاضر مک لارن و فراری دو رقیب اصلی و بی بدیل در دنیای خودرو سازی هستند
اشتباه نکنید دوستان درسته پورشه هم خدای مهندسی است ( و یا ای ام جی و یا بی ام دبیلیو یا کونیک زگ و پاگانی و بوگاتی و لامبورگینی و مازراتی و استون مارتین ) ولی از نظر تنوع محصولات که همگی دارای پرفورمنس باشن فقط و فقط مک لارن و فراری حرف اول رو میزنن و اگر موشکافانه تر به قضیه نگاه کنیم فراری در جایگاه نخست قرار میگیره
ارادتمند همه ی دوستان
محمد امین
۱۲ فروردین ۱۴۰۱فراری و مکلارن مستقیم برای همدیگه رقیب میدن … مثلا ۴۸۸ پیستا و ۷۲۰ s که هر دو v8 توربو با ۷۲۰ اسب و ۷۷۰ میتون گشتاور بودن با حجم حدود ۴ لیتر و موتور وسط با استایل یکسان …ولی مثلا ۹۱۱ gt2rs که رقیب اینا میشد ۶ سیلندر موتور عقب هست و کلا استایل متفاوتی داره .. البته از نظر پرفورمنس هر سه به هم نزدیک هستن
حمزه آجرلو
۲۱ مهر ۱۴۰۱کسکش ، تو برو نمازتو بخون ، به تو چه این تکنولوژیااا .
سعید.۱۳۵۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۱در حال حاضر مک لارن و فراری دو رقیب اصلی و بی بدیل در دنیای خودرو سازی هستند
اشتباه نکنید دوستان درسته پورشه هم خدای مهندسی است ( و یا ای ام جی و یا بی ام دبیلیو و کونیک زگ و پاگانی و بوگاتی و لامبورگینی و مازاراتی و استون مارتین ) ولی از نظر تنوع محصولات که همگی دارای پرفورمنس باشن فقط و فقط مک لارن و فراری حرف اول رو میزنن و اگر موشکافانه تر به قضیه نگاه کنیم فراری در جایگاه نخست قرار میگیره
ارادتمند همه ی دوستان