بیشتر خودروسازان مدلهای جدیدشان را پیش از رونمایی رسمی، کاملاً خصوصی و محرمانه برای مشتریان خاص خود به نمایش میگذارند. مکلارن هم از این قاعده مستثنا نیست و هماکنون محصول جدید خود را که با کد P14 شناخته میشود به یکسری مشتریان بالقوه و اختصاصی نشان میدهد.
در جریان یکی از همین مراسمات، تصویری از خودروی مذکور ثبت و در اینستاگرام منتشر شده است. نمونه موجود در تصویر به رنگ نارنجی آتشفشانی (Volcano Orange) مزین بوده و بدون هیچ پوششی در معرض دید تماشاچیان قرار دارد.
طرح بیرونی را میتوان اقتباسی از 650S و ۶۷۵ LT دانست. بخش جلو شکل و شمایل تازه و خشونتباری داشته و در مقایسه سایر مدلها دلنشینتر مینماید. خطوط چشمگیر بدنه و سقف کوهان مانند هم نمای کلی متفاوتی به خودرو بخشیدهاند.
بعضاً شنیده شده که فرزند تازهنفس مکلارن، 720S نام گرفته و زمان ورود به بازار از پیشرانه V8 توربو دوقلوی ۷۱۰ اسب بخاری (۷۲۰ PS) استفاده خواهد کرد. وزن خشک آن نیز در مقایسه با 650S به میزان ۱۸ کیلوگرم کمتر شده و به رقم ۱.۲۸۳ کیلوگرم رسیده است.
با التفات به پخش گسترده این تصویر در صفحات آنلاین، احتمال میرود مکلارن برای حفظ ابتکار عمل و آبوتاب مدل جدید خود، تا نمایشگاه آینده ژنو صبر نکرده و بهزودی دست به معرفی رسمی آن بزند.
reza-a
۱۱ بهمن ۱۳۹۵به اندازه مدل های دیگه مک لارن قشنگ نیست موتور هم که احتمال زیاد همون 3.8 لیتری همیشه
ولی قدرتش 710 اسب بخار وزنش 1283 کیلو گرم شتابش باید خیلی باشه
ویلیامز
۱۱ بهمن ۱۳۹۵داداش موتورش 4لیتریه….
shirkoooo
۱۱ بهمن ۱۳۹۵عالیه شبیه p1 شده
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۱ بهمن ۱۳۹۵به نظره من که اصلا شبیه پی 1 نیست دوست من.
چه از لحاظ چراغ های جلو و سپر و نمایه عقب هم شباهت چندانی نداره.
حتی نوع خطوط به کار رفته در کناره ها و رویه کاپوت هیچ شباهتی نشون نمیده.
گفته بودن قراره یه باله جدید هم به خودرو اضافه بشه.
آئروداینامیکشم هم دو برابر افزایش پیدا کرده و داون فورسش هم 50 درصد بیشتر شده.
همچنین درهای ماشین نوعی طراحی شده که 15 درصد انجین رو خنک تر می کنه.نوع طراحی درهای ماشین جوریه که باعث میشه جریان هوا به رادیاتور منتقل بشه.و همچنین باعث داون فورس اضافی هم میشه.
من فقط منتظر طراحی داخلیشم.امیدوارم خوب باشه.
reza
۱۱ بهمن ۱۳۹۵باید نشست و دید که مقابل فراری و لامبو و پورش چه می کنه
فقط انگلستان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵می شه رقیب اینو از شرکت های پورشه و لامبورگینی اسم ببری تا ببینیم اصلا وجود خارجی دارن که با این ماشین مقایسه بشن.
reza
۱۲ بهمن ۱۳۹۵488 spechiale اولیشه..بعدیاشم میان تو فکر نباش
فرشاد سجادیان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵میخواستن ابروش رو درست کنن، چشمشم کور کردن! توقع طراحی بهتری داشتم؛ محصولات فعلی مکلارن، حداقل در نمای جلو بهتر از این هستن.
reza
۱۱ بهمن ۱۳۹۵راستی نگفتن چقد از دخامت شیشه هاش کم کردنن؟؟!!
ایلیا
۱۱ بهمن ۱۳۹۵سعی کن کامنت هایی که میذاری اگه چیزی به اطلاعات خواننده اضافه نمیکنن حداقل در سطح یه سایت تخصصی خودرو باشن
reza
۱۱ بهمن ۱۳۹۵اگه تست های تصادفشونو دیده باشی این حرفو نمیزدی
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۱ بهمن ۱۳۹۵رضا تست های تصادفشو بده ببینیم میدونم که رو هوا نظر میدی ولی لینک بده ما هم ببینیم.
ویلیامز
۱۱ بهمن ۱۳۹۵رضاجون شما ک دیدی چی فهمیدی؟…خیییلی جالبه…عجب اعتماد ب نفسی داری!…مکلارن توی ایمنی فوق العاده عمل کرده و تو تصادف هیچ آسیبی ب شاسی فیبر کربنیش نرسیده…الانم ک شاسی فیبر کربنیش محکم تر از قبل شده…حتی فرناندو هم بعد تصادفش از مکلارن تشکر کرده…درضمن ضخامت شیشه مکلارن همچین تفاوتی با بقیه نداره و بهتره بدونی ک ایمنی هیچ ربطی ب ضخامت نداره!
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۱ بهمن ۱۳۹۵اولا که ضخامت
نه ذخامت.
دوما مک لارن میدونه داره چی کار میکنه شما نگران نباشید.
از ضخامت کم میکنن با استحکام اضافه میکنن.
نمیشه شما مک لارن رو بیخودی مسخره نکنی؟
reza
۱۱ بهمن ۱۳۹۵شاسی فیبر کربنی بسیار مستحکمی داره…تو تون فیلم که من دیدم شاسیش مقاومت خوبی نشون داد…ولی شیشه هاش به محض نزدیک شدن به محل برخورد میشکستن…منم مسخره نکردم امیدوارم اشتباه متوجه نشده باشین
Amir amini
۱۱ بهمن ۱۳۹۵وای از پی وان سریعتر ببین دیگه جانشین پی وان چی میخاد باشه من عاشق پی وانم خیلی خوب
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۱ بهمن ۱۳۹۵.
ظاهر این ماشین من یکی رو که تحت تاثیر قرار نمیده.
شبیه همه ی محصولات مکلارن هست.
توجیه حفظ اصالت رو برای مکلارن نمیتونم قبول کنم. چون این نوع طراحی فقط در همین 5 سال اخیر در 4 محصول مکلارن مرتب در حال تکرار شدنه. با تغییرات بسیار جزئی. یکم خسته کننده شده به نظرم.
اگر همه ی طراحی های مکلارن سبک و سیاق F1 رو داشتن کاملا نشانکر اصالتشون بود، اما این مورد نه.
اونتادور خودم بعد از 6 سال خیلی زیباتر از این به نظرم جلوه میکنه و خیلی خواستنی تره.
البته ظاهر ماشین یک بحث 100 درصد سلیقه ای هست. سبک مکلارن کلا به دل من نمینشینه.
اما حتما خیلی ها دوستش دارند.
سلیقست دیگه.
در مورد بقیه ی ماشین ها هم همینطوره.
ویلیامز
۱۱ بهمن ۱۳۹۵مجید جان اصالت با مرور زمان تکامل پیدا میکنه…درمورد شباهتش با بقیه محصولات مکلارن باید بگم خب این چیز عجیبی نیس…فراری و لامبورگینی هم همینطورن…
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۱ بهمن ۱۳۹۵گفتم که دوست محترم…
.
برای اینکه نظر من تاثیری روی محبوبیت مکلارن در این سایت نذاره 4 خط در مورد سلیقه ای بودن زیبایی شناسی توضیح دادم.
.
در ضمن شباهتی که بین مثلا Aventador و Murcielago و Diablo هست ، یا بین Huracan و Gallardo هیچ وقت مثل شباهتی که بین 650 S و 675LT هست نیست.
.
از فاصله ی 100 متری هم میشه اونتادور رو از مورسیه لاگو تشخیص داد.
.
ولی برای من معیار تشخیص 650S و 675LT فقط و فقط شکل اگزوز عقبه. غیر از اون اصلا نمیتونم تشخیص بودم.
.
در ضمن مکلارن هم حدود نیم قرن قدمت داره. F1 حدود 25 سال پیش معرفی شده. فکر کنم 50 سال برای خلق یک طراحی اصیل مثل اون چیزی که در مورد محصولات پورشه هست کافی باشه.
.
بازم میگم این نظر شخصی منه.
فقط هم در مورد ظاهر این ماشین نظر رو دادم که زیاد خوشم نمیاد
وگرنه در قابلیت های فنی محصولات مک هیچ شکی ندارم که جزو بهترین ها خواهد بود.
مکلارن همیشه از نظر فنی خودش رو هم سطح بالاترین رقبا قرار داده.
واقعا از مهندسی ماشین های این شرکت لذت میبرم.
ویلیامز
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ب نظرم خیلی زیبا هس…شاسی فیبرکربنی جدیدش هم محکمتره و هم سبکتر و از طرفی مرکز ثقل پایین تری داره…این ینی اینکه پیچ هارو میتونه بهتر از قبل رد کنه و درکل زمان بهتری در پیست ثبت کنه…
Saied
۱۱ بهمن ۱۳۹۵عالیه. قاتل فورد gt اومد.
فعلا که تو هشت سیلندر ها سلطانی میکنه.
sasan
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ازنظرمن مکلارن داره تو طراحی درجا میزنه…نیاز به یک نقطه ی عطف جدید داره…این محصولم تکرار مکررات محصولات قبله والبته سطح بسیار پایینتر…بعد فنیشم که مکلارن همیشه عالیه وقابل رقابت با فراری و لامبورگینی…..
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۱ بهمن ۱۳۹۵حاضرم شرط ببندم اگه مک لارن به شیوه قبل ماشین رو طراحی میکرد.باز یه عده میگفتن:مک لارن نمیخواد یه طراحی نو تو ماشیناش انجام بده و …………..
((این محصولم تکرار مکررات محصولات قبله والبته سطح بسیار پایینتر))????
مشکل بعضی ها با مک لارن نیست(منظورم شما نیستی دوست عزیز کلا میگم) مشکل بعضی ها اینه که این ماشین انگلیسیه و رقیب وحشتناکی برای پورشه و فراریه همین.
وگرنه اگه این ماشین ایتالیایی یا آلمانی بود همه به به و چهچه میکردن و قربون صدقه میرفتن.?
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۱ بهمن ۱۳۹۵متاسفانه نظرات ما تایید نمیشه از این سایت هم شانس نیاوردیم.
ولی داداش بریتانیای کبیر به قول شما اگر همچین خودرویی رو فراری و لامبورگینی یا پورشه و … تولید میکردن اونم با ظاهر وزق یا فرغون همه این منتقدین مکلارن به به و چه چه راه مینداختن ولی چون توسط مکلارن تولید شده سرایدار ایرانخودرو هم میاد ازش انتقاد میکنه.
این تیکش خیلی به دلم نشست :
همچنین بر اساس بعضی خبرها، در بحث آئرودینامیک یکی از بهترینهای موجود در دنیا بوده و با استفاده از یک حالت رانندگی موسوم به Track، در پیست حتی از برادر بزرگترش P1 هم سریعتر و چابکتر خواهد بود.
یعنی از لافراری و پورشه 918 هم سریعتره چون از پی 1 چابکتر و سریعتره پس صد در صد از 918 و لافراری هم که رو شاخشه سریعتره.
Bavaria
۱۱ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز P1 از لافراری و ۹۱۸ توو پیست کندتر هست.(مدرک معتبر، قسمت اول گرندتور و چند تا مقایسه که خود پدال گذاشته بود)
.
جدیدا هم که فورد جی تی جدید رو با فراری ۴۵۸ و ۶۷۵LT مقایسه کردن،معلوم شد مکلارن فقط دو ثانیه از فراری سریعتر بوده
حالا اگه ۴۸۸ میاوردن صددرصد رکوردها جاشون عوض میشد
.
امیدوارم مک لارن فقط توو فکر خط مستقیم(و خودنمایی با تکیه بر همین موضوع) نباشه
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۱ بهمن ۱۳۹۵.
حرف باد هواست.
منم میتونم بگم رکورد پراید من در نوربرگ رینگ از مکلارن P1 سریع تره.
.
هر وقت ماشین های مکلارن در پیستی غیر از پیست تاپ گیر آزمایش شدن و کاغذی که زمانشون رو روش نوشته بودن رو گم نکردن !! بیا تا با هم صحبت کنیم
.
فعلا که ما غیر از حرف چیز دیگه ای نشنیدیم.
.
تا وقتی توسط یک تیم بی طرف در نوربرگ رینگ تست نشه ، زمانش اعلام نشه و تایید نشه ، این دسته از حرف های شما که 720 S از 918 و لافراری بهتره به درد خودت هم نمیخوره. مشتری اول و آخر این حرف های بی پایه و اساس فقط خودتون 3-4 نفر هستید.
خودتون میگید خودتون هم تایید میکنید.
.
.
فقط انگلستان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵Bavaria عزیز اصلا پیست نوربرگ رینگ برای من مهم نیست چون
اولا برای یه پیست قبل از اینکه به ماشینی سریع نیاز باشه به دو چیز مهم دیگه نیاز هستش 1- راننده ماهر باشه 2- راننده با پیست آشنایی کامل داشته باشه
دوما خودتون میاید می گید که انگلیسی ها از هر روشی برای بی ارزش نشون دادن ماشین آلمانی تلاش می کنن مثلا سایت های انگلیسی عکس بد از ماشین آلمانی می گیرن و … پس وقتی این حرفا رو قبول دارید باید اینم قبول کنید که توی یه پیست آلمانی برای بی ارزش نشون دادن ماشین انگلیسی تلاش می شه
سوما اینکه آمارهاشون یکم خنده دار هستش چون چه طور ممکنه ماشینی مثل کامارو ZL1 از ماشین هایی مثل مرسدس بنز SLS AMG و فراری 458 ایتالیا و آئودی R8 GT و مرسدس-ای ام جی GT S و پاگانی زوندا F و کونیگزگ CCX سریعتر باشه.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۱ بهمن ۱۳۹۵بله مجید جان باز از شایعه های شما بهتره که تهش رو میگیری هیچ منبع و لینک معتبری نداره.
ضخامت شیشه و وزن کم مکلارن و شاسی تا شونده و … که آخرش خودت متوجه شدی که همش از روی احساسات و تخیل صحبت کردی.
شاد باشی
Bavaria
۱۲ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز «فقط انگلستان»
قسمت اول گرند تور و تست مکلارن و پورشه و فراری در پیست نوربرگ نبود و توسط یک شخص رکورد گیری شد
.
من خودم جدا از بامو که طرفدارشم، عاشق فراری مکلارن و پورشه هستم و نظرهام کاری به جو نا مناسب سایت که باهم جنگ و قصد تخریب دارین(البته بعضیا) نداره و فقط نظر شخصیه.
.
در نهایت فراری پورشه و مکلارن اوج مهندسی هستن،سه رغیب بسیار بسیار بسیار کار بلد
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۲ بهمن ۱۳۹۵Bavaria فک کنم بوگاتی رو با مکلارن اشتباه گرفتی…اتفاقا مکلارن انقدر هندلینیگ عالی داره که توی تست ها چند صدم ثانیه از 918 عقب بود و بالاتر از لافراری که اونم بستگی به راننده داره بهتر از دو رقیب نباشه کم هم نمیاره…
مگر اینکه شما
آلمانی دوستان هندلینگشو زیر سوال ببرین و کل سایت های بررسی رو ببرین و کل سایت های دنیا دروغگو خطاب کنین.
دو تا سایت یا مجله بیار واسه ما که گفته هندلینگ مکلارن ضعیفه و فقط واسه مسیر مستقیم ساخته شده عمرا اگر بتونی بیاری
sasan
۱۱ بهمن ۱۳۹۵قصد ناراحت کردن دوستداران مکلارنو نداشتم….فقط نظرمو درمورد طراحی گفتم…باز سلیقه ایه طراحی…اگر دوستدارانش ناراحت شدن عذرخواهی میکنم
ویلیامز
۱۱ بهمن ۱۳۹۵داره تو طراحی درجا میزنه؟!!!… با این حرفت نابودم کردی!
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۱ بهمن ۱۳۹۵چابکتر از پی 1 با 710 اسب بخار یعنی چابکتر از 918 و لافراری برای همین هم طرفدارای عزیز پورشه و فراری و بقیه افتادن به ایراد گرفتن که طبیعیه…اگر فراری و پورشه تولید کرده بودن با ظاهر فرغون به به و چه چه راه مینداختن ( حسادت تا چه حد)
مکلارن شاهکار تولید میکنه.
فقط انگلستان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc یا Monster ALM سابق عزیز و ارجمند بذار هر چی که دوست دارن بگن چیزی که از مکلارن کم نمی شه با این کار فقط خودشونو سرکار می ذارن چون فکر می کنن با این کامنت هاشون ضربه مهلکی به مکلارن زدن.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۲ بهمن ۱۳۹۵فقط انگلستان میدونم داداش هر از گاهی جو گیر میشن…
ادعاهای ما که از مطالب خارجی و ایرانی جمع میکنیم خیالاته و حرفای یه من صد غاز این ها واقعیته محضه پیشنهاد میکنم به مطالب قدیمی مکلارن رجوع کنن چطوری جوابشون با منبع و لینک و ثابت کردیم.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۱ بهمن ۱۳۹۵.
یک ادعای بی پایه و اساس و چرت و پرت رو اینقدر تکرار کردید که خودتون هم باورتون شد.
ماشینی که هنوز تواید نشده ، با چه مدرکی میگی سریع تر از 918 ؟؟ از کجا این ادعا رو درآوردی ؟!
بالفرض محال، گفتم محال که 720 S سریعتر از 918 باشه. خیلی گناه دارید که ماشینی که در سال 2018 قراره اولین دستگاهش فروخته بشه رو با ماشینی مقایسه میکنید که در سال 2013 به فروش رسید.یعنی 5 سال اختلاف.
بازم میگم ادعای چابک تر بودن 720 اس از 918 تمام و کمال زاییده ی تخیل قوی و احساسات شماست.
فقط انگلستان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵به جای حرف بی ارزش زدن یکم وقت با ارزشتو می ذاشتی و مقاله رو می خوندی که نوشته از مکلارن P1 هم سریعتره
در مورد لا فراری و 918 هم که چند فیلم وجود داره که از مکلارن پی1 شکست خوردن برو ببینشون.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۱ بهمن ۱۳۹۵مجید جان نمیدونم چه حکمتی هست هر از گاهی میای یه سری ادعاهای پوچ میکنی و جواب قانع کننده میگیری میای میگی اشتباه از خودت بوده بعد از یه مدت میای باز شروع میکنی با خودت چند چندی برادر من؟
من که حوصله بحث ندارم تمام چیزهایی که باید متوجه میشدین رو ما گفتیم بهتون…حالا از مکلارن بدتون میاد میتونین نظر نذارین.
آره داداش ما همه تو رویا سیر میکنیم فقط شما و دو نفر دیگه خدای اطلاعات خودرو هستین. ;)
موفق باشین
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۵کلا این سبک طراحی به نظرم چیپه. آدم حس میکنه از تو لپ لپ اومده بیرون :)
B& m
۱۲ بهمن ۱۳۹۵برید انگلیس ببینید چطور به یک ایرانی توهین میشه !! دیگه فقط انگلستان نمیگی ،بخاطر یک ماشین انگلیسی یا المانی یا هر کشوری با هم وطن خودتون چطور حرف میزنید یا توهین میکنید! درد ما ایرانی ها اینه! که برای هم دیگه ارزش قائل نیستیم .من انگلیس رو دوست داشتم بعنوان یک کشور ولی طوری با من رفتار شد که دیگه هرگز دوست ندارم برم اونجا. تورو خدا با هم خوب باشید منم عاشق ماشینم اونم فقط اسپرت ماله هر کشوری باشه.ولی نمیتونیم حتی تو جادههای خودمون ببینیم چی برسه سوارش بشیم .امیدوارم از حرفای من ناراحت نشده باشید.وسلام
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۲ بهمن ۱۳۹۵چه ربطی داره الان به مکلارن؟ مکلارن اومده به شما توهین کرده؟هرجای دنیا بریم همینه چون با شما بد رفتار شده باید بیای بد بگی؟همه جای دنیا ادم خوب و بد داره…ولی یه سریا دیگه اینجا شورشو در آوردن. یاد نگرفتن به علایق بقیه احترام بذارن اتفاقا باید تو کشور خودمون بیشتر از همه دنیا فرهنگ سازی بشه؟؟ تو کلیپ ها دیدم توریست اومده تو کشورمون یه سری هموطن بساط منقل و وافور پهن کردن جلوش معتادش کردن اونم زوری از ترسش… یا یکی دیگه مجبور کردن به رقصیدن و مسخره کردنش…..فعالیت های منو ببین یا دوستان دیگه اگر یه کامنت ضد کشور یا ضد برندی دیدین این حرف شما متینه ولی وقتی فقط یه چند نفری که هیچی هم از خودرو سر در نمیارن میپرن به علایق بقیه بهتره جواب محکم بهشون داده بشه…مطلب آمریکایی میاد میگه آلمان…ژاپنیه میاد میگه آلمان..فرانسویه میگن آلمان … سوئدیه میگن آلمان بسه دیگه توی پدال پره از مطالب آلمانی از هر ده مطلب آلمانی یکیش متعلق به برند غیر آلمانیه دیگه لزومی نداره اینجا عرض اندام کنن…
B& m
۱۲ بهمن ۱۳۹۵داداش گلم منظور منم همینه که به هم دیگه احترام بزاریم نه اینکه به خاطر یه ماشین به همدیگه توهین کنیم.اره همه جا خوب و بد داره!