هایپرکار ۱۰۳۶ اسب بخاری مک لارن اسپیدتیل توجه همگان را به خود جلب کرده که البته باید هم اینطور باشد چراکه شاهکار جدید بریتانیاییها از قیمتی سر به فلک کشیده و پرفورمنسی خارقالعاده برخوردار است. ما بیصبرانه منتظر بررسی این خودرو هستیم اما فعلاً تا آن زمان میتوانیم با خودرویی کاملاً جذاب با نام 600LT سر کنیم.
نشان لانگ تیل مک لارن خاص فوقالعادهترین محصولات این برند بوده و این مدل جدید نیز دنبالهروی 675LT بوده است. اگرچه آن خودرو نسخهی اسپورت تر از 650S بوده اما 600LT بر پایهی مدل کوچکتر 570S ساخته شده و در بالاترین سطح محصولات سری اسپورت مک لارن قرار گرفته است.
نام خودرو نشان دهندهی افزایش قدرتی است که تنها بخشی از پکیج در نظر گرفته توسط بریتانیاییها میباشد. این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری سود میبرد که خروجی آن ۲۰ اسب بخار بیشتر از 570S بوده و هماکنون به عدد ۵۹۲ اسب بخار رسیده است. همچنین برخی بازنگریهای طراحی به منظور گیراتر شدن 600LT صورت گرفته است هرچند خیلی نمیتوان این تغییرات را چشمگیر دانست. اصلیترین ریزهکاریهای جدید بدنه سقف فیبر کربنی، بال عقب ثابت، اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب میباشد.
نصب این قطعات به معنی افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی نیروی رو به پایین (داون فورس) در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است که باعث میشود شما فکر کنید مک لارن از مشتریان انتظار انجام چهکارهایی را دارد! اما بهبودهای 600LT تنها به همینجا ختم نمیشود چراکه لاستیکهای مخصوص پیرلی تروفئو R، ترمزهای قویتر و تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق باعث میشوند این خودرو تمرکز بیشتری در پیست داشته باشد. وزن این خودرو نسبت به 570S حدود ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته و این امر باعث شده ترکیب کاهش وزن و افزایش قدرت بیشتر به چشم آید؛ اما یکی از جذابترین جنبههای مک لارن 570S چگونگی عملکرد آن در جادههای بریتانیا بوده است. آیا 600LT اسپورت تر میتواند از نظر هیجان سواری در جاده با برادر کمتوانتر خود برابری کند؟
درست از زمانی که روی صندلیهای سطلی عمیق مینشینید، هیچ شکی درباره اسپورت تر بودن 600LT به خود راه نخواهید داد. کابین خودرو کوچکتر بوده اما برخی تجهیزات همچون سیستم تهویه مطبوع، ناوبری و حتی رادیو را از دست داده است. این تجهیزات با پرداخت مبلغ بیشتر ارائه میشوند.
پیشرانهی ۸ سیلندر 600LT کمی هدفمندتر از پیشرانهی 570S بوده و در دورهای پایین صدای خشنتری تولید میکند. پیشرانه هرگز کاراکتر زیادی نداشته و به اندازهی پیشرانهی پورشه ۹۱۱ GT3 جذاب و تودلبرو احساس نمیشود. پیشرانهی مک لارن غرغر نکرده و آواز هم نمیخواند اما بالا رفتن دورش به معنی صدای بیشتر و خشنتر خواهد بود.
البته صدای پیشرانه تأثیر ذهنی زیادی داشته و شاید همین صدا باعث شود شما دربارهی خرید 600LT دوباره فکر کنید. همهچیز غیر از صدای تولیدی عالی است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای اکثر نیازهای رانندگان را برطرف کرده اما خب نباید خودتان را برای احساسی شبیه بهتزدهها آماده کنید.
لاستیکهای تروفئو R در جادههای سرد و خیس چسبندگی زیادی ندارند و فقدان قدرت پیشرانه هم به معنی عصبی بودن خودرو در اینگونه شرایط است؛ اما زمانی که جادهها خشک و لاستیکها گرم باشند مک لارن تغییر چهره میدهد. زمانی که 600LT بتواند قدرت را به خوبی روی جاده بیاورد با خودرویی واقعاً سریع طرف خواهیم بود. تعویضهای دندهی فوقالعاده گیرا حس خشونت را دوچندان میکنند.
سیستم تعلیق تطبیقی این سوپر اسپورت سفتتر از برادر خود بوده و در سرعت پایین هم این موضوع را بهتر نشان میدهد. سواری خودرو در سرعتهای پایین اصلاً بدتر از هاچبک های اسپورت نبوده و در سرعتهای حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میتوان راحتی بهتری در مقایسه با برخی سدان های خانوادگی به دست آورد. 570S خودروی بهتری برای استفادهی روزمره است اما 600LT ارتباط بهتری با جاده برقرار میکند.
فرمان مک لارن از جمله بهترین ویژگیهای این خودرو است. این فرمان کاملاً سربهراه بوده و در هنگام عبور از پیچها تعادل وزنی خوبی برقرار میکند. همچنین بازخوردهای زیادی از چرخهای جلو به راننده منتقل میشود و شما میتوانید کاملاً خودرو را در جهتی که میخواهید فرمان دهید. در کل احساس فوقالعاده خوبی از گرفتن فرمان در دستان خود خواهید داشت.
مک لارن 600LT خودروی اسپورت تری در مقایسه با 570S بوده و این را مدیون سیستم تعلیق سفتتر، صندلیهای عقب مسابقهای و ثابت و لیست آپشن های ضروری میباشد؛ اما اینها چندان مهم نیستند. 600LT با پرفورمنس برجسته و حتی سواری درگیر کننده تر و هیجانانگیزتر خودنمایی میکند.
مشخصات مک لارن 600LT
- قیمت: 185500 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۳.۸ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 328 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Just bentley continental
۱۵ آبان ۱۳۹۷مکلارن فوقالعادست شکی توش نیست
یادش بخیر یه زمانی هایپر کار ها شتاب ۳ تا ۴ ثانیه داشتن
الان اکثر سوپر اسپراتا شتابشون شده زیر ۳ ثانیه چه سریع علم پیشرفت می کنه.
mahdy
۱۵ آبان ۱۳۹۷018550 پوند ! خب انتخاب سخته
لامبو
911 توربو S
و این ماشین درجه یک مکی
واقعا نمیدونستم چیکار کنم
s.h
۱۵ آبان ۱۳۹۷نمیدونم چرا هر چی میزنه خوشگله حالا جز دو مورد سنا و اسپیدتل که به دل بعضی ها نمیشینه
ولی با یه دست نمیشه چند تا هندونه بلند کرد یا باید با شتاب وحشتناک و برتری با رقبا حالا کنی یا اگر صدا میخوایی بری سراغ هوراکان
omid622
۱۵ آبان ۱۳۹۷از نمای بغل بهتر از ۷۲۰ هستش
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ آبان ۱۳۹۷سرعت پیشرفت مک لارن خارق العادست
سورنا
۱۶ آبان ۱۳۹۷نمیدونم چرا دوس دارم مکلارنو بدون سقف ببینیم انقدری هم دوس دارم که خودم میشینم عکساشو با فتوشاپ یا کورل و … بدون سقف میکنم واقعا زیباتر میشه