امروز ما مک لارن را به مسیری چالش برانگیز در بیرون شهر آوردهایم که برای یک خودروی ۳۷۸,۶۱۵ هزار دلاری با ارتفاع کف ۱۰.۶ سانتیمتری از سطح زمین، تا حدی ناجور به نظر میرسد. مک لارن ۷۲۰s از یک پیشرانه V-8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و سامانه دیفرانسیل عقب بهره میبرد که این خودرو را سریع تر از مک لارن p1 یک میلیون و دویست هزار دلاری نموده است. هنگامی که مک لارن از سال ۲۰۱۱ با معرفی مدل MP4-12C مجدداً وارد عرصه تولید خودروهای سوپراسپرت شد، به واسطه وفور قطعات از جنس فیبرکربن، پیشرانه پرقدرت توربوشارژ و نیز برخورداری از مزیت در بخش شخصی شاسی محصولات خود توانست ابرخودروسازان ایتالیایی را به چالش بکشد.
مک لارن ۷۲۰s ابرخودرویی است که کیفیت سواری یک مرسدس اس کلاس را به همراه هندلینگ عالی یک اتومبیل مک لارن، به صورت همزمان ارائه میدهد.
سامانه کنترل شاسی پرواکتیو۲، کمکفنرهای دو طرف را به وسیله انبارهها و شیلنگهای هیدرولیکی به یکدیگر متصل مینماید؛ بنابراین هنگامی که یک طرف مورد فشار قرار بگیرد، سیستم طوری عمل مینماید که طرف دیگر با این فشار یکجانبه مقابله کرده و تعادل برقرار گردد.
با مکلارن 720S در مسیرهای کوهستانی همراه میشویم. این خودرو که به تایرهای پیرلی پی-زیرو مجهز شده است، چسبندگی معادل ۱.۱جی را از خود به نمایش میگذارد.
هنگام عبور از پیچها، عملکرد مکلارن ۷۲۰s به گونهای است که گویی دست خداوند آن را نگه داشته و محکم به سطح زمین چسبانده است. وزن این خودرو برابر ۱۴۳۴ کیلوگرم اعلام شده که در حدود ۷۱ واحد کمتر از پورشه 911GT3 مجهز به گیربکس دوکلاچه است.
مک لارن به جهت کاهش وزن این خودرو، حتی از خیر دیفرانسیل لغزش محدود نیز گذشته است. سیستم تعلیق مک لارن ۷۲۰s سطوح ناهموار جاده را به یک مسیر روان و ملایم بدل مینماید. همزمان سامانه الکترونیکی کمکی فرمان، خودرو را در مکان صحیح قرار میدهد. البته غربیلک فرمان تاحدودی ناهمواریهای سطح جاده را به دستان راننده منتقل مینماید که میتواند به راننده در امر هدایت ۷۲۰s کمک شایانی کند.
حجم پیشرانه M840T مکلارن ۷۲۰ نیز از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافته و قدرت فراوان آن با حداقل وقفه به چرخها منتقل می شود. حداکثر گشتاور پیشرانه معادل ۷۷۰ نیوتن متر است که در دور موتور ۵۵۰۰ rpm به طور کامل احساس میشود و بالاتر از دور موتور ۳۵۰۰ نیز شروع به خودنمایی میکند.
عملکرد گیربکس در حالت دستی و با استفاده از پدل شیفتر بسیار عالیست و عمل تعویض دندهها نیز با سرعت بالا و به نرمی هرچه تمامتر صورت میپذیرد. همچنین در حالت track، گیربکس طوری برنامهریزی شده که طی یک سری عملیات خاص در تعامل با پیشرانه، قدرت شتابگیری خودرو را حین حرکت در سرعتهای بالا نیز افزایش میدهد.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۷۲۰s معادل ۲.۷ ثانیه است و دستیابی به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون نیز تنها در طی مدت زمان ۵.۳ ثانیه دست یافتنی خواهد بود. همچنین نتایج آزمون یکچهارم مایل مک لارن ۷۲۰s نیز برابر ۱۰.۲ ثانیه و با سرعت ۲۸۹.۶ کیلومتربرساعت همراه بوده است.
رکورد مکلارن در حدود نیم ثانیه سریعتر از پورشه ۹۱۱ توربوS بوده و این خودرو سریعترین اتومبیل دیفرانسیل عقبی است که ما تاکنون مورد بررسی قرار دادهایم.
انتظار ما از عملکرد ترمزهای کربن سرامیکی این خودرو با وجود تایرهای چسبنده و وزن کمتر 720s اسم کمی بالاتر از ثبت رکورد ۴۵.۴ فوت برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت بوده است. حداکثر سرعت ادعایی مک لارن ۷۲۰s برابر با ۳۵۴ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
ظاهر ۷۲۰ بسیار زیباست تا حدی که مردم آن را با دست نشان میدهند و برخی دیگر به سرعت گوشی تلفن همراه خود را برای ثبت تصویر این موجود زیبا از غلاف خارج مینمایند. برخلاف بسیاری از خودروهای موتور وسط مانند فورد GT و فراری ۴۸۸ که هواکشهای خود را در پس دربهای جانبی خودرو قرار دادهاند، مک لارن ۷۲۰s این دریچههای هوا را به بالای بخش عقب بدنه خود منتقل نموده است. اسپویلر عقب نیز در بخش پشتی بدنه از نظرها پنهان شده، تا زمانی که به منظور افزایش دانفورس به خدمت فراخوانده شود.
داخل کابین مکلارن به طرز هنرمندانهای ساده است. در مقایسه با مدل ۶۵۰s ورود به کابین به دلیل طراحی ویژه دربها آسانتر شده است اما خروج از آن به اندکی تلاش و زحمت نیاز دارد. صندلیهای مکلارن نیز به اندازه کافی راحت و عریض هستند تا محل مناسبی برای نشستن و ماندن باشند. دید به بیرون به واسطه ستونهای A باریکتر فیبرکربنی، بسیار وسیع بوده و در سطح عالی ارزیابی میشود.
منبع: caranddriver
Amirferrari
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دیروز بازم یه درگ تو امریکا برگزار کردن مکلارن و دیمن،بازم مکلارن 720s برنده شد اونم چه برنده شدنی،واسه اینکه کلکی تو کار نباشه از دوتا ۷۲۰s استاندارد استفاده کردن هر دوتاش دیمن رو به بدترین شکل ممکن تحقیر کردن اونم ماشینی مثه دیمن که همه چیزش ساخته شده واسه درگ ۴۰۰ متر!!!! نکتهدجالب این درگ این بود که مکلارن دومی که با دیمن مسابقه داد به دیمن آوانس داد تا به سرعت صد کیلومتر برسه بعد خودش حرکت کرد بازم ۷۲۰s بررررد? بعد بعضی از دوستان دیمن رو چنان گندش کردن که اگه شکست هم بخوره باعث تحقیر شدنش بشه،باید به مکلارن بابت ساخت همچین گرگی تو لباس میش تبریک گفت،هایپرکار تو لباس سوپراسپرت!!! ماشینی که بیشتر از صد اسب بخار ازش قدرت داره و ادعا میکنه سلطان درگ هسته رو نفله کرد
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اول تشکر ویژه بکنم از آقای باباپور بابت ترجمه ی این مقاله.
..
امیر جان سه تا درگ برگزار شد و تو سومی مک لارن گذاشت دیمن حرکت کنه بعدش خودش حرکت کرد،که واقعا تو اون دیمن تحقیر شد.
شرایط دیمن هم کاملا برای درگ مناسب بود لاستیک های مخصوص-سوخت مسابقه ای و…
و روز خوب مک لارن هم با زدن رکورد 9.8 به پایان رسید.
حالا امیدورام پدال بزاره.
بعضی ها هم هی میگفتن دیمن باید تو حالت ایستا شروع کنه تا قابلیتش رو بشه، قافیه رو باختن.
نکته ی جالبش هم اینه که بعضی ها اصرار دارن دیمن تو شتاب حریف والکری و پراجکته!!!!
به شخصه zr1 برام خیلی ترسناک تره.
..
??در پایان به ذکر این نکته بسنده میکنیم که مکلارن با تولید مدل ۷۲۰s موفق به ساخت ابرخودرویی شده که در یک کلام، آسفالت جاده را از جا میکَند و در هر نوع مسیری که حضور داشته باشد، وظیفهاش را به خوبی انجام خواهد داد. 720s واقعا یک ابرخودروی فوق العاده است.??
کوروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷یادتون هست روز معرفی دیمون چی می گفتم دقیقا همون موقع گفتم این یک درگستر هست نه بیشتر اما دوستان فرمودند نه این ابر کاره ، سوپر هایپر کاره ، فضاپیماست !!! اونهایی که درباره خودرو اطلاع دارند خوب می دانند در دنیا فولکس گلف تقویت شده نسل یکی هست که الان اطلاع ندارم بجز بلاد هوند هیچ چهارچرخی رکوردش رو نداره یا نیسان پاترولی که بسیار هم توسط هموند معروف شد …
منکر نمی شم شخصا واقعا از چارجر بدم می اید با اینکه اصلا خودرو بدی نیست خیلی هم ابهت داره صدای پیشرانه خاصی هم داره ولی چون هم تجربه رانندگی یک هفته ای رو داشتم هم موستانگ جدید رو روندم اصلا بنظرم نیازی به مقایسه ندارند با رقبا، اما دوج برای فروختنش مجبور شد دیمن رو بزنه اونم دربرابر ماستانگ و کامارو جدید که واقعا توشون انقلاب شده ودقیقا بعد از تولید دیمن ببنید چقدر فروش نسخه معمولی رشد کرد و امیدوارم دیمن همینقدر قوی باقی بماند چون بخصوص بین دارندگان دوج همچین خوش نام نیست
Stern Des Südens
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷این 720اس هم شده قاتل و مسئول تنبیه دیمن !!!
اون درگی که 720اس به دیمن آوانس داد و از آخر هم پیروز شد بدترین کاری بود که میشد با یه ماشین کرد
_____________________________________
((( نکته ی جالبش هم اینه که بعضی ها اصرار دارن دیمن تو شتاب حریف والکری و پراجکته!!!! )))
مشخصه منظورت از این حرف من بودم
چه کنم ؟!
اعداد میگن دیمن حتی بهتر از پراژکت وان و والکری شتاب میگیره اما گویا در اندازه گیری و اعلام اعداد نهایت صداقت رو به خرج ندادن وگرنه در دنیای واقعی نباید ماشینی که 400مترش 9/65 ثانیه اعلام شده از ماشینی که 400متر رو بر طبق اعلام سازنده در 9/93 ثانیه طی میکنه شکست بخوره
Dodge didn’t allow independent magazine testers to use their own measuring equipment or turn on dragstrip timers, the best Road & Track could get was 2.6 seconds to 60 mph and 10.7 for the quarter-mile, Motor Trend got 11.0 as best time self-reported from the car
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷کوروش جان درست میگید منم هیچ وقت نگفتم از دیمن بدم میاد و….
فقط از اون همه تبلیغات و بریز و به پاش برای یه ماشین انتظار داشتم حداقل تو چندتا جای معتبر زیر 10 رو بره و حداقل چندتا از رقباشو شکست بده.
..
ستاره ی جنوبی،چطور اعداد میگن دیمن بهتر از والکری و پراجکت شتاب بهتری داره،در حالی که هیچ جا به طور رسمی و دقیق به شتاب این دو هایپر اشاره نکردن!!!!!
به هر حال بحث شتاب و از این دست دیگه خز شده ادامه ندیم بهتره.
..
فراری جان درست میگید هیچ دلیلی وجود نداره دربارش کم مطلب باشه.
.
شتاب جانبی بهتر نسبت به تست موتور ترند و سریع ترین خودروی دیف عقب کار اند درایور.اینا از اصلی ترین دلایل بود.
((مک لارن ۷۲۰s ابرخودرویی است که کیفیت سواری یک مرسدس اس کلاس را به همراه هندلینگ عالی یک اتومبیل مک لارن، به صورت همزمان ارائه میدهد.))
واقعا دلت میاد این همه جملات قشنگ درباره ی این خودرو میگن بعد بچه ها از دیدنش محروم بشن.
بعدشم از کجا میدونی 720 نصف 488 جایزه نگرفته؟؟
اگه راست میگی تعداد((با عدد)) جوایز 488 رو بگو ببینم کَلَک?
Ferrari
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷پهلوان مکلارن
-magazine.com/news/ferraris-488-gtb-wins-2016-c-awards/
https://www.jardinemotors.co.uk/ferrari/news/ferrari-488-gtb-wins-rare-5-star-road-test-award-autocar/
http://www.modenacars.ch/news/en/2016/09/16/ferrari-488-spider-autonis-design-award/
https://tiresandparts.net/news/automotive/ferrari-488-gtb-wins-supercar-crown-at-mecoty-awards/
http://www.dsf.my/2016/10/ferrari-488-and-488-spider-win-sport-auto-awards/
https://www.oraclefinance.co.uk/award-winning-ferrari-488-gtb/
https://www.cityandluxury.com/ferrari-488-gtb-winner-of-supercars-2016/
http://www.automoto.it/news/wheels-car-of-the-year-awards-2016-dubai-la-ferrari-488-gtb-e-best-super-car.html
http://wheels.ae/coty/wheels-2016/article/1706/wheels-car-of-the-year-2016-best-supercar-ferrari-488-gtb
http://privateedition.co.za/motoring/ferrari-488-spider-wins-performance-car-2017-annual-car-magazine-awards/
https://www.google.com/amp/www.motortrend.com/news/ferrari-488-gtb-2017-best-drivers-car/amp/
این ۱۱ تا لینک از جوایز فراری بعلاوه هفت جایزه موتور میشه ۱۸ تا البته من جوایز طراحی و
https://auto.ferrari.com/en_EN/488-gtb-awards/اینم بقیه جوایز ۴۸۸ هستش که تو سایت فراری ذکر شده من دیگه لینک این نشریات رو جداگانه نذاشتم تو همین سایت هست به راحتی ۴۸۸ بالای ۲۰ تا جایزه گرفت حتی تو سال ۲۰۱۷ که ۷۲۰ هم حضور داشت
یانکی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا دارین گریه میکنید این برنامه که دیدید فقط جهت خراب کردن دیمونه همینجا داره میگه 400 متر بیش از 10 ثانیه پس چجوری میتونه حریف 9.6 دیمون بشه در ضمن درگ جدید دیمون با تایم 9.3رو دیدین فابریکه کارخونست***
بن
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹لینک درگ رو میشه بدی♥
Ferrari
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چقدر درمورد ۷۲۰ بخونیم.این سومین تستی بود که از ۷۲۰ تو این سایت منتشر شده جدا از درگ هایی که از مکلارن گذاشتین اما اتومبیلی مثل ۸۱۲ که همزمان با مکلارن معرفی شده خبری ازش نیست چطوریه که حتی کم اهمیت ترین خبرها درمورد مکلارن پوشش داده میشه اما درمورد ۸۱۲ فقط یه برسی مختصر ازش گذاشتین و تمام همین کار اند درایو ۸۱۲ رو هم تست کرده موتور ترند که ۷۲۰ رو تست کرد شماهم خبرشو گذاشتین ۸۱۲ رو هم تست کرده.خبرش کو؟؟
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷هر چقدر درباره ی 720 بخونیم به والله کمه!!!
تمام مجلات دنیا دارن درباره ی این خودرو وثبت رکوردهاش حرف میزنن.((به خاطر این مهمه))
تستی هم که از موتو ترند گذاشته شد بیشتر به خاطر عملکرد عالیش و ثبت زمانی بهتر از 918 تو پیست بود.
یا همین کار اند درایور چون نشریه ی مهمیه و این تست اصلی این نشریس به خاطر همین گذاشته شده.
شما هم کاملا درست میگید.
ولی تبعیضی نیست.
مثلا درباره ی مک لارن سنا پدال خیلی کم مطلب گذاشته.
یا مثلا همین 720s تو تاپ گیر خودروی پرفورمنس شد ولی پدال هیچ مطلبی نذاشت.یا رود اند ترک مطلب خیلی ناقص بود و ……
812 ماشینه فوق العاده ای هستش ولی 720s اینقدر خوب بوده که حداقل دو یا سه تا مطلب دربارش چاپ بشه بازم کمه.
مطمئن باش اگه فراری پیستا هم درخشان تر از چیزی که هست ظاهر بشه همینقدر یا بیشتر دربارش پدال مطلب میزاره.
علیx76
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷عاقا من خودم عاشق امریکایی و مخصوصا ZR1 هستم
ولی این مکلارن لامصب معلوم نیس چی ساخته
انگار یه ماشین فرمول۱ روش بدنه ی ماشین شهری گذاشتن
شاید مقایسه ش با ZR1 عادلانه نباشه ولی دوس دارم انجام بشه
s.h
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷چطوری پهلوون
#ali.m#
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷“ظاهر 720 بسیار زیباست تا حدی که مردم آن را با دست نشان میدهند و برخی دیگر به سرعت گوشی تلفن همراه خود را برای ثبت تصویر این موجود زیبا از غلاف خارج مینمایند”
???
واقعا ظاهرش عالیه .
Khan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کولینان معرفی شد ها پدال
Stern Des Südens
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷عظمتش رو انکار نمیکنم اما 812 رو ترجیح میدم
Stern Des Südens
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بهترین خوبی ای که 720اس داره اینه که فقط 380 هزار دلار پول میدی اما نهایت اعتماد به نفس رو بهت تزریق میکنه … چون میدونی غیر از 918 ، حتی هایپرکار های چند میلیون دلاری هم حریفت نیستن !
فقط میخوام بدونم شیرون حریفش میشه یا نه !!!
یه دفعه یادم اومد در درگ شماره ی 8 موتورترند اون ماشینی که پا به پای 488 اومد 570جی تی بود ! در حالی که 720 اس برای رقابت با 488 ساخته شده !!!!
Ferrari
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اتفاقا فکر میکنم کافی باشه ۴۸۸ هم ۲سال جایزه نبود که نگرفته باشه ۷۲۰ هنوز نصف ۴۸۸ هم جایزه نگرفته ولی همون موقع هم اخبار درمورد ۴۸۸ کم بود.تست موتور ترند کاملا دقیق و مناسب بود الان این مطلب چه چیز جدیدی رو بیان کرده؟؟مگه ۸۱۲ عناوین کمی بدست اورده؟؟ اینا دلیل نمیشه درمورد ۸۱۲ مطالب خیلی کم و محدود باشه.
ساسان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷جالب بود.اگرامکانش هست تستی از812سوپرفست هم منتشر کنید.به این ماشین کم پرداخته شده با اینکه پرچمدار12سیلندرهای فراری هست….ولی اینا هرچی بگن من با طراحیش ارتباط نمیگیرم..بخصوص نمای عقبش…570sاگراشتباه نگم اسمشو که تاپگیر تستش کردو خیلی بیشترظاهرشو دوست دارم تا این.بخصوص وقتی کریس هریس که فن شدید پورشه و مکلارنه پشتش باشه که دیگه تماشاعی میشه
emad1990
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷تو سوپر اسپورت ها ۲تا ماشینو بیشتر از بقیه دوست دارم
یکی همین۷۲۰ و دومی پورشه ۹۱۸اسپایدر
عالین این ۲تا