مک لارن سنا اخیراً در دنیای واقعی ظاهر نشده است. بازهم مثل همیشه شاهد خودنمایی زمینهای جانی بومر هستیم که با انتشار کلیپی جدید از سنا در فلوریدا خبرساز شده است. شاید این خودرو کمی آشنا به نظر برسد که دلیل آنهم ظاهر شدن همین سنا در همین مکان بوده است. البته این هیولا سال پیش مسافت طولانیتری را در این باند طی کرده بود اما هماکنون فقط مسافت ۱۶۰۰ متری را پشت سر میگذارد.
سنا در همین مسافت کم هم تواناییهای خودش را نشان داده است. لانچ خودرو کاملاً راحت صورت گرفته و با تخت گازی که راننده میرود سرعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نزدیکتر میشود. سنا با لانچ کنترل فعال حرکت کرده و دادهها نشان میدهند این خودرو در زمان لانچ شتاب ۱.۱ جی را ثبت میکند. این عملکرد اصلاً بد نیست زیرا سنا از لاستیکهای خیابانی استفاده کرده و سطح مسیر هم دارای حداکثر چسبندگی مسیرهای درگ نبوده است.
خودرو در عرض ۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تنها ۵ ثانیه بعد سرعت خودرو از ۲۴۱ کیلومتر در ساعت عبور میکند. شتاب گیری خودرو بعد از سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت بهصورت محسوسی افت میکند و این در صورتی است که سنا به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۸۹ اسب بخاری مجهز است. سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعت بهطور مختصر روی سرعت شمار نقش میبندد اما سرعت رسمی ثبت شده توسط سنا در این تست ۳۰۱.۲ کیلومتر در ساعت میباشد.
سنا اصلاً خودروی کندی نیست اما خب سریعترین رکوردگیری این خودرو نیز محسوب نمیشود. نسخهای تیون شده از نیسان GT-R در این زمین به سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت رسیده هرچند آن خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته است. یک دستگاه فورد GT استوک نیز در چالش ۱۶۰۰ متر به سرعت ۲۹۳ کیلومتر در ساعت دست یافته و این در حالی است که فورد تنها ۶۴۷ اسب بخار قدرت دارد. حتی یک دستگاه مک لارن ۷۲۰S استوک نیز به سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت رسیده است که بالاتر از رکورد کنونی سنا میباشد.
البته که سنا هیچ مشکلی ندارد. بال بزرگ عقب و پکیج آئرودینامیکی بکار رفته در این خودرو باعث شدهاند موشکی زمینی تولید شود. شاید بهترین بخش این کلیپ نالهی جت مانند سنا باشد که بر هیجان کار میافزاید؛ اما بازهم میگوییم سرعت ثبت شده برای سنا در این تست کم بوده است!
[دانلود ویدئو]
Hamidreza
۲۵ بهمن ۱۳۹۸جوووووون
مک لارن – عشق اول و اخر
من کلا دلم دوتا ماشین میخواد؛ یه مک لارن ۷۲۰اس و یه شلبیGt350r
بی پروا رو به جلو
۲۵ بهمن ۱۳۹۸این ماشین برای درگ نیست
این ماشینو مهندسی کردن برای به آتیش کشیدن پیست ها
علیx76
۲۵ بهمن ۱۳۹۸هرچقدر داونفورس بیشتر شه ، ضریب آیرودینامیک ضعیفتر میشه
طبیعیه که سنا با اون باله غول پیکرش تو سرعت های بالا نتونه مثل ۷۲۰s راه بره
Hamidreza
۲۵ بهمن ۱۳۹۸مگه سنا راه هم میره؟ سریع تر هم بره احتمالا میدوعهXD
Joker
۲۵ بهمن ۱۳۹۸رکوردش انصافا خیلی ضعیف بود ولی خب سنا یه ماشین پیست محوره…نباید تو خط مستقیم توقع زیادی داشت ازش…همین که تو پیست رو دستش نیومده تا به امروز خودش خیلیه…
حسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۸این نشون میده لاستیک چقدر مهمه!
Farzad
۲۵ بهمن ۱۳۹۸دارین با این شاهکار چیکار میکنید ، ببرینش تو پیست لعنتی رو ?
Enzo
۲۵ بهمن ۱۳۹۸مکلارن فقط P. One فوقالعادس.برام مثل GT3 تو پورشس .مدلهای قویتر و سریعتر ازش هست ولی P. One همچیو باهم وبه اندازه داره
رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۸توجه کنید که مسیر تست فقط 1600متر طول داشت،
محمدهادی
۲۸ بهمن ۱۳۹۸زیبا ترین و سیال ترین فرم مک لارن بنظرم در اسپید تیل معنا میشه
اون کشیدگی عقبش دقیقا یاد آور مکلارن اصلی ینی اف وان دهه نود هست که فوق العادش کرده