کمپانی انگلیسی مکلارن با تولید خودروهای تا حدودی خاص شهرت دارد. چند سالی است این مجموعه درصدد ارائه طیف وسیعتری از محصولات است تا بتواند در کلاسهای خودرویی بیشتری اسم و رسم برای خود به پا کرده و رقبا را به چالش بکشد. البته برای رقابت با برندهایی چون فـراری، پــورشـه، جگوار و… راه بس طولانی و دشوار است!
شایعاتِ مبنی بر تولید یک مدل اسپرت متوسطِ جدید برای پر کردن فاصله بین 650S و P1 به ژانویه سال قبل و زمانی برمیگردد که آقای “مایک فـلویـیـت” اظهار کرد که پروژه P15 در حال توسعه و گسترش است و برای مدل جدید بهایی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده که نشان میداد هدف تولید خودرویی گرانتر از 650S است.حال، پس از یک سال جنگ جوی جدید “مکلارن” 675LT نام گرفته و در موتورشو ژنو امسال به نمایش درخواهد آمد. طبق گفته مسئولین، LT675 برای پر کردن خلأ موجود در سبد محصولات این شرکت راهی بازار میشود. ناگفته نماند که آنها همچنین آنها سبکترین، سریعترین و نابترین مدل در این کلاس خواندهاند!!
این مدل ادای احترامی به مدل پرآوازه F1 GTR نیز هست که در سال ۱۹۹۷ میلادی (۷۶ یا ۷۷ شمسی) در مسابقات ۲۴ ساعته “لمانز” شرکت کرد. هنوز جزئیات فنی دقیقی از آن منتشر نشده اما انتظار میرود که شاهد مدلی بهبودیافته و بهروزتر نسبت به 650S باشیم.
مکلارن گفته است که تمرکز این خودرو روی بهبود آئرودینامیک و پرفورمنس، افزایش نیروی روبه پایین، موقعیت راننده، قدرت و وزن کمتر میباشد و تأیید کرده که پیشرانه آن یک بلوک ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر به قدرت ۶۶۶ اسب بخار (یا 675ps) است که نام خودرو نیز از آن گرفته شده؛ حداکثر گشتاور خروجی نیز ۶۹۹ نیوتون متر است. همچنین اجزای بکار رفته در ساخت پیشرانه و توربوشارژر ها سبکتر هستند. میزان ۶۰۰ نیوتون متر از گشتاور در دنده اول و تمامی آن هم در دورهای ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ در دندههای بالاتر در دسترس راننده خواهد بود؛ این تحویل متغیر گشتاور در انجام شتاب گیری و کشش بالا از حالت سکون کمک شایانی میکند. سیستم اگزوز نیز کاملاً جدید است و به منظور کاهش وزن از تیتانیوم ساخته شده و خروجیهای دوبل آن زیر ترمز هوایی کشیده و بلند خودرو قرار دارند. مسئولین کمپانی مدعیاند که سامانه ترمز هوایی باعث ایجاد ۴۰% نیروی رو به پایین بیشتر نسبت به 650S میشود.از نمونههای پروتوتایپ ثبت شده توسط عکاسان جاسوسی اینطور به نظر میرسد که 675LT شبیه به 650S است اما تفاوتهایی نیز در ظریفکاریهای سپر جلو، محل قرارگیری ورودیهای هوای جانبی و.. وجود خواهد داشت؛ قسمت انتهایی بلند و کشیده نیز بارزترین ویژگی ظاهری آن است. همچنین با وزن خشک ۱۳۳۰ کیلوگرم به میزان ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر است.
تیراژ آن به تعداد ۲۵۰ عدد محدود شده و علیرغم تمرکز بر تواناییهای فوقالعاده در پیست، مجوز تردد در خیابان هم دارد. یک نسخه مخصوص پیست نیز ساخته خواهد شد که احتمالاً سبک و سیاق آن دنبالهرو عناصر موجود در 650S GT3 باشد که تابستان گذشته در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد.675LT از اواخر سال جاری میلادی و فعلاٌ فقط در نسخه کـوپـه عرضه خواهد شد.
4MATIC
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اونتادور می خورتش
saeed.shariati
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بچه ها سلام
ببخشید کامنت بی ربطه
میخوام اپتیما بخرم کسی اگه داشته نقاط ضعف و قدرتش رو بهم بگه
ممنون
مسعود
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام سعید جان
من الان اپتیما 2015 فول دارم
اگه خواستی بخری، قول آپشنش رو بگیر چون خیلی اپشن های خوبی داره
طراحیش رو که نگو…
قبلا توسان فول داشتم نسبت به اون خیلی راحتتر و با امکانات تره
شتاب بهتری هم داره
اسپورتیج و سوناتا هم روندم
ولی هیچکدوم مثل اپتیما نمیشن…
saeed.shariati
۲۳ بهمن ۱۳۹۳مرسی مسعود جان تشکر
نوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳کاش اینو یه جای دیگه مطرح میکردی
ولی حالا که گفتی
اگه آپشن و ظاهر خیلی برات مهم نیست نرو سراغش
من باشم میرم سراغ کیفیت (تویوتا)
saeed.shariati
۲۳ بهمن ۱۳۹۳مرسی نوید جان
ولی من فوقش دوسال نگه میدارم ماشینمو بعدشم سلیقه مم تو ماشین نگه داشتن زبانزده
درسته ممکنه کیفیت تویوتا بهتر باشه اما زیبایی هس که چشم ادمو نوازش میکنه و اپشن ها هستن کا راحتی رو به راننده میدن وحذف این دوتا فاکترو برای من خیلی سخته
سامان از تبریز
۲۳ بهمن ۱۳۹۳هوندا اکورد هم گذینه خوبی هستش
saeed.shariati
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سامان جان هوندا آکورد گزینه خیلی خوبیه
ولی جیب یاری نمیکنه!;-)
behzad
۲۳ بهمن ۱۳۹۳متاسفم که اینو میگم.این دفعه چندمه خواهش میکنم اما بی منطقی بیشتر از این حرفاست.ما بعد از مقاله کامنت ها رو میخونیم واسه از هم یاد گرفتن یا کل کل دوستانه یا گفتن نظرات شخصی یا هر چی….اما بعضی چیزها رو متوجه نمیشم.مثلا این دوستمون سعید خواهش کرده نقاط ضعف و قوت اپتیما رو اگه کسی میدونه بگه.فارسی هم هست ساده هم سوال کرده.حالا جوابها : 14 تا دیس لایک ؟؟واسه چی؟؟سوال دیس داره؟؟یکی میگه زاپنی بخر!یکی میگه …….
قصد توهین به کسی ندارم اما فکر کنم روش استفاده ما از لایک و دیس لایک و گفتن نظراتمون درست نیست.بنده کمترین نه دیگه کامنت میذارم نه میخونم.به خصوص بعد از توهینی که دیروز زیر یه کامنت دیدم.خوبه تو این مملکت اسلحه آزاد نیست والا سر تعصبهامون از داعش بدتر میشدیم.ببخشید اگه کسی رو رنجوندم.بدرود
yekta
۲۳ بهمن ۱۳۹۳این ماشین هنوز معرفی نشده ، شما چطور مطمئنی که اونتادور میخوردش ؟ بزار بیاد ، شاید نتونست بخوردش.
Mostafa&S
۲۳ بهمن ۱۳۹۳درود
مکلارن جزو بهترین سوپراسپرت های دنیاست..
ارمان
۲۳ بهمن ۱۳۹۳تو درگ اره تو پیست خیلی اوضا ناجور میشه
sj
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بعد میگن ایرانی ها همشون پراید سوارن
ARMEN
۲۳ بهمن ۱۳۹۳البته برای رقابت با برندهایی چون فـراری، پــورشـه، جگوار و… راه بس طولانی و دشوار است!
همین حالا هم مکلارن رقیب سرسخت فراری و پورشه و جگواره…
مثل اینکه مکلارن F1افسانه ای رو یادتون رفته که این حرف رو میزنین
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳خب اگه رقیب نبودن که رقابتی نداشتن
منظور اینه که برای رقابت با این برندا باید خیلی خوب باشه دوست عزیز
M5
۲۸ بهمن ۱۳۹۳WooOoOOw !!!
سجاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۳هیچی مک لارن F1 افسانه ای نمیشه . . .
Carbonado Aventador
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بسمه تعالی
موتورشو ژنو امسال چه شود!!!
Aventador sv
675T
488GTB
کم همچین مواردی پیش میاد!!!
نبرد 488 و 675 چه شود…
بی صبرانه منتظر نبردشون هستم!!!
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام محمد حسین
از رونمایی avantedor sv مطمئنی یا حدث میزنی
Hami
۲۳ بهمن ۱۳۹۳به لیستت اینارم اضافه کن.
آئودی R8 2016 .
نسخه آخر بوگاتی ویرون.
کونیخزگ هم با Agera RS یا مگاکار جدیدش در موتورشو ژنو حاضر میشه.
سجاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۳تو هم سال ساخت و مدت زمان رکورددار بودن F1 رو مقایسه کن با ویرون . . .
Carbonado Aventador
۲۳ بهمن ۱۳۹۳درود
آونتادور رو مطمئن ام…!
در مورد کونیگزگ و بوگاتی خبری نداشتم!
آئودی هم خبرشو خوندم ، ماشین ردیفی شده..!
احسان(احسان سابق)
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اینکه اگزوزش رو در صندوق عقبه.تو ترافیک همینکه گاز بده جلوپنره ماشین عقبیش رو ذوب میکنه
hamid reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه پدالی ها
عذر میخوام که اینجا بیان میکنم.
به نظر دوستان با 140 میلیون بهترین گزینه 0 کیلومتر برای یه جوون چیه؟
کره ای هم سوار نمیشه.
نوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اول اینکه درود به خاطر اینکه سراغ کره ای نمیره به نظر من اینا خوبه
کرولا فول 2015
کمری پایه ترین مدل
میتسوبیشی asx
نوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اینا هم هسن
هوندا سیویک
و
جونونه ترینش
لنسر
بعد از لنسر هم همون asx
که البته اگه من باشم asx
hamid reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۳منم لنسر رو پیشنهاد دادم بهش چون هم دوامش ثابت شده هس دوما لیست امکاناتش نسبت به کرولا و سیویک خیلی بیشتره فقط موتورش کمی ضعیف هست. asx نمونه صفر کیلومترش 160 میلیونه :D
4MATIC
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اقا نوید ایشون گفتن برای جوون
اخه کرولا جوون پسنده؟؟؟
من با کره مشکلی نداشتم والان6ماهه النترا فول نیوفیس دارم خدایی ماشین خوبیه اپشن هاش زیاده و طراحیشم عالیه ولی موتورش اون جوری که باید قوی نیست البته جواب بدنشو می ده واتاقش هم زود به صدا می افته ولی الان می خوام اگه خدا بخواد بعد عید یه دونهTOYOTA GT86بگیرم چون واقعا عالیهههههه
نوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳جوون داریم تا جوون
yekta
۲۳ بهمن ۱۳۹۳فکر کنم ، تویوتا GT 86 حدودا تو همین رنج قیمت باشه ، به نظر من در حال حاضر بهترین ماشین اسپرت با قیمت مناسب تو ایران هست .
hamid reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۳جی تی عالی هست ولی گرونه متاسفانه
وحید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳هوندا سیویک معرکست
سیاوش
۲۳ بهمن ۱۳۹۳هوندا آکورد
ارمان
۲۳ بهمن ۱۳۹۳هوندا سیویک هم بد نیست یه نمه پول جم کن asx بگیر دیگه خیالت از پولی که دادی راحت باشه فقط گول حرف بنگاهی ها رو نخور بازار دست دو ندارهو از این حرفا
amir
۲۳ بهمن ۱۳۹۳لنسر فول ،الفارومو جولیتا
خودم باشم یه هایلوکس ۲۰۰۷ میگیرم
mostafa
۲۳ بهمن ۱۳۹۳140 تومن واسه کرولا منطقی نیست.
با کمری و جی تی موافقم.
سعید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اینهمه وقت و هزینه برای طراحی و کار روی این ماشین فقط برای 25 اسب بخار بیشتر نسبت به 650S ؟؟؟!!!هرچقدر هم که ویژگیهای دیگش رو بهبود داده باشن بازم توی این کلاس همون 650S فوق العاده بوده وهست و میتونه با بقیه ماشینای هم رده خودش رقابت کنه،اگه قدرتشو میبردن بالای 700 اسب میتونست رقیب خوبی برای آونتادور و F12 باشه
سعید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳مثلا موتور بنزینی P1 با 727 اسب بخار رو میذاشتن روش،خیلی عالی میشد،اونوقت شکاف بین 650S و P1 خیلی بهتر پر میشد :D
عارف
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بیشتر گزینه های موجود ایناست(البته بازه ی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون)کهالبته ساخته شده واسه جوونا و کاربرد خونوادگی ندارن تقریبا:
۱.تویوتا gt86
۲.رنومگان ۲۰۱۵
۳.سوبارو ایمپرزا
۴.میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۵
۵.آلفارومئو جولیتا دست دوم
۶.هوندا سیویک
در ضمن ماشین های دیگه هم هست که یا شاسی بلنده یا خانوادگیه یا به ذهن من نمیرسه:-)
McLaren Automotive
۲۳ بهمن ۱۳۹۳نمیشه نظر داد. باید دید در عمل چند مرده حلاجه.
4MATIC
۲۳ بهمن ۱۳۹۳پس نظر نده
k-sh
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بعضی هام با این مطالب بیربت به موضوع سایت خوب بچه های سایتو سر کار میزارن.قابل توجه بعضیا اینجا بنگاه ماشین نیس.خودتونم خوب میدونید با یه سرج ساده تو اینترنت مشخسات هر ماشینیو میتونی بدست بیاری پس دیگه اینجا جای این حرفا نیس
نوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اینجا بنگاه نیست
تو اینترنت هم میشه اطلاعات رو پیدا کرد
ولی اطلاعات رو کاغذ و در عمل خیلی فرق داره
چون اکثرا بچه های اینجا ماشین بازن و تجربه ی خیلی از ماشینارو دارند
و در عین حال بنگاه نیست که بخوان یه چیزیو غالب کنن
کسی اگه چیزی بخواد میاد اینجا میپرسه
بعدشم آدم وقتی خودش تو موقعیت قرار میگیره واقعا گیج میشه
hamid reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز حرف شما درسته. ولی چه اشکال داره ادم برا تصمیم گیری از دوستان کمک بگیره؟ من تا حالا هر کسی همچین سوالاتی کرده اینجا تلاش کردم اگر تجربه ای دارم در اختیار بذارم. ایندفه خودم کمک میخوام. بعدم همه چیز اطلاعات رو کاغذ نیس برادر. در عمل خیلی چیزا فرق داره
صادق
۲۳ بهمن ۱۳۹۳این مدل اختلاف فاحشی با 650 نداره
برای همین 488 با هر دوتاشون میتونه رقابت داشته باشه
رقابت بین فراری و مک روزبه روز داره حساس تر میشه، در حدی که مکلارن دیگه داره به رقیب درجه یک فراری تبدیل میشه!
ارادت
عارف
۲۳ بهمن ۱۳۹۳من بودم لامبو هوراکان(هوراکین) میخریدم،نمیدونمچرا انگار مک لارن mp4 و 650s و این مدل جدید روح ندارن،هیچ نقصی تو ساخت و عملکردشون نیستا ولی نمیدونمچرا “جذاب” نیستن.
صادق
۲۳ بهمن ۱۳۹۳آقا عارف صلاح مملکت خویش خسروان دانند ;)
اگه شما لامبو رو ترجیح میدی، هیچ کسی حق اعتراض نداره و انتخاب خودته
در مورد روح داشتن یا نداشتن ماشینای مک هم راستش شاید طرفداران مک نظر دیگه ای داشته باشنا ;) :)
عارف
۲۳ بهمن ۱۳۹۳حرف شما کاملا درسته،اینجا هم محل نظر دادنه”نظر شخصی”
من نظر خودمو مطرح کردم
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام دادش صادق
من همین الان مکلارن رو رقیب جدی فراری میدونم من قبلا فقط سوپر اسپرتهای ایتالیا رو قبول داشتم ولی بعد از رونمایی مکلارن p1 واقعا به مکلارن به چشم یه سوپر اسپرت ساز بزرگ نگاه میکنم.
نمیدونم چرا نویسنده اسم جگوار اینجا آورده به نظر من جگوار خیلی شرکت پیشرفته و بزرگیه ولی تو ساخت ماشینای اسپرت اینجوری نیست که بخواد مکلارن بهش برسه الان یه سر وگردن از جگوار بالاتره از همه انگلیسی ها البته به نظر من
صادق
۲۳ بهمن ۱۳۹۳احمد جون، البته نباید از تاریخ درخشان مک لارن غافل بشی، بعد از نزدیک به 25 سال هنوز F1 حرف برای گفتن داره
توی فرمول از با سابقه ها و افتخار آورین های فرمول 1 هستش
ولی اگه بخوای حساب کنی، حرفتو قبول دارم، اخیرا مک لارن خیلی قوی تر از گذشته شده و یه جورایی برای رقبا داره وحشتناک میشه
در مورد جگوار درسته توی سوپر اسپرت فعالیت گسترده نداره (یا اصلا فعالیت نداره) ولی ماشینای اسپرت خوبی رو تولید میکنه
در بحث تکنولوژی های اتاق و تکنولوژی های رفاهی هم که لندروو-جگوار جزء پیشگامان محسوب میشه
ارادت داداش
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳درسته صادق من مکلارن f1 رو خیله وقته میشناسم ولی راستش اون اوایل فکر میکردم تولیدش مال سال 2000به بعده ولی وقتی فهمیدم تاریخ ساختش 1994 واقعا پی به قدرت مکلارن بردم.درسته موتورش مال bmw بود ولی طراحی بی نظری داشت تو زمان خودش.
ولی چرا اینقدر با شرکت هوندا ژاپن قاطی هستنو نمیدونم
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳احمد جان موتور اف 1 اسطوره توسط مکلارن و طراح مکلارن اف 1 طراحی شد ولی خوده شرکت مکلارن پیاده سازی رو به بی ام و سپرد تا موتور رو تحویل مکلارن بده اگر سرچ کنین این موضوع رو خیلی سایت ها میاد که میتونین مطالعه کنین.
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳جگوار درسته سوپراسپورت ساز نیست اما تو رده ی اسپورت چیزای خوبی تولید میکنه که واقعاً نادیده گرفتنشون اشتباهه
حالا تو مبحث رقابت دیگه باید دید چقد میتونه خودی نشون بده.
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم نظرم متعصبانست یا نه
اما حس میکنم فـــِـــراری واقعا رقیب درجه یک نداره چون از همه جلوتره همیشه!!
حالا نمیدونم واکنش بقیه به این حرفم چی میتونه باشه :)
سامی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳مکلارن انگار از این انگلیسی های سفت و خشکه. زیاد اهل خرج کردن و توسعه دادن نیستن .
کل ماشین هاشین رو همین موتور 3.8 لیتریه .
فقط گشتاور و اسب بخارش رو بالا و پایین میکنه. چیز زیادی واسه رو کردن ندارن .
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳منم با این دیدگاه موافقم.
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳خب واسه همین یکی از بهترین موتورها با این پیشرانه بدست میاره وگرنه با موتور 16 سیلندر جت میساخت که پرواز کنه :D
————————————————————
اینم قسمتی از ترجمه این مطلب
این برای دومین دوره متوالی است که پیشرانه M838T مک لارن این جایزه را در دستان خود می گیرد. مک لارن بازهم توانست با موتور ۸ سیلندر توربوشارژ دوقلوی خود با گنجایش ۳٫۸ لیتر که در ۱۲C، ۶۵۰S و P1 به کار گرفته شده، برنده جایزه بهترین پیشرانه سال موتورهای ۳ تا ۴ لیتری در جوایز بین المللی موتور سال شود.
این پیشرانه توسط مک لارن و با همکاری ریکاردو و به تازگی نیز به صورت ویژه برای ۶۵۰S طراحی شده و می تواند ۶۴۲ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ اسب بخار تولید کند. شتاب صفر تا صد را تنها در ۳ ثانیه طی می کند و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۱٫۷ لیتر در هر صدکیلومتر است.
ریچارد فارکئور، مدیرعامل موتورهای مک لارن گفته: این افتخار بزرگی است که توانسته ایم برای دومین سال پیاپی این جایزه را از آن خود کنیم، و تشویقی برای سخت کوشی تمام کسانی که در این کمپانی سخت کار می کنند تا به پیشرفت خود ادامه دهیم.
Carbonado Aventador
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اگه مکی یه ماشین درست کنه با قدرت حدودی 750 اسب بخار رقابت اونجا خیلی قشنگ میشه!
وننو ، اف 12 ، آونتادور sv و مکلارن
الان یه سوالی ذهن منو مشغول کرده !
675 تو تایر آونتادور و اف 12 قرار میگیره یا با هوراکان و 458 ؟؟؟
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳درست میگی رفیق ولی کاش مکلارن هم مثل لامبورگینی و فراری بزنه تو کار موتور های 12 سیلندر تنفس طبیعی و کلا از ظاهر ام پی 4 و 650 اس بیاد بیرون به نظر من طراحی جلو ام پی 4 جذاب تر از 650 اس هست ولی فعلا گیر داده به چراغ هاش با طرحی شبیه لوگو مکلارن.
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳رقابت مکلارن 650 اس با آونتادور خیلی نزدیک بود اما اینجاست که مکلارن توی مسیر کوتاه خیلی کم پیش میاد بتونه حریف اونتادور با اف 12 بشه چون ضعف موتور های تنفس مصنوعی همینه که با تاخیر به کار میوفتن و توی مسیر کوتاه جوابگو نیست.
اما فکر کنم 675 رقابتش با آونتادور کمی نزدیکتر اما بازم اون مشکل قبلی رو داره
Carbonado Aventador
۲۳ بهمن ۱۳۹۳با نظرت در مورد طراحی مکلارن موافقم!
خدایی خیلی تکراری و شبیه به همه!
بین آونتادور و وننو و هوراکان زمین تا آسمون فرق هست…
بین اف 12 و 458 و 488 همینطور ولی بین p1 و 650 و 675 خیلی شبیه هم هستن!
در مورد موتور هم مکلارن تو موتور 12 سیلندر شکست میخوره!
نمیخوام بگم ضعیفه ولی لامبورفری خیلی جلوترن!
همونطوری که اگه لامبو بخواد موتور v8 درست کنه به خوبی مکلارن نمیشه!
Mclaren
۲۴ بهمن ۱۳۹۳درست میگی اما هیچ چیز قطعی نیست شاید لامبورگینی و فراری موتور 8 سیلندری تولید کنن که خیلی بهتر از مکلارن باشه و بلعکس مکلارن 12 سیلندری تولید کنه که گوی سبقت رو بگیره اما اینم فراموش نکنین انگلیس برند های معتبری داره مثل جگوار مثل آستون مارتین و و و اما بیشتر از بقیه به مکلارن اهمیت میدن و اگر روزی احساس خطر کنن که داره از رقبا عقب میوفته همشون با هم دست بکار میشن که اونو به بقیه رقبا برسونن این سیاستشونه اما نه من نه شما متوجه این همکاری نمیشیم. چون ایتالیایی ها و آلمان ها رقیب های خیلی خیلی جدی هستن واسه مکلارن و واقعا هم فوق العاده کار میکنن هم لامبور گینی هم فراری و حتی پاگانی و مازراتی رو خیلی خیلی قبول دارم اصالت و قدرتشون تموم نشدنیه
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳امین جان ممنون بابت مطلب خوبت ولی با خوندن اولین خط این مطلب فهمیدم کمی تعصب به کار برده شده…
مکلارن تولید خودروهای تا حدودی خاص؟؟؟!!!!
فکر کنم تمام خودروهای مکلارن رو همه دنیا پادشاه مینامن و خاص هستن نه تا حدودی خاص
طرفدار فراری هستی مثل خودم اما مکلارن از گذشته های دور تنها کابوس فراری محسوب میشد طوری که وقتی اف 1 پادشاهی میکرد حتی فراری هم مدلی نداشت واسه رقابت با اون و بعد ها با سبک کردن و حذف تمام آپشن های FXX تونست رکورد نزدیک به مکلارن بزنه.
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳داداش تعصب نیست
آخه واقعاً اونقدم خاص نیست در کل
فقط P1 خاص کامل حساب میشه
650S ام که اصلا طراحی نداره جلو و عقبش از دوتا محصول دیگه گرفته شده
موتور همشونم که همونه!!
تو گذشته های دورم فک نکنم همچین کابوسی بوده باشه،پــورشه بیشتر کابوس بوده اون زمان به نطرم،البته نمیخوام F1 رو زیر سوال ببرما گرچه اونم موتورش مال BMW بود!
باز نظر شمام محترمه رفیق.
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳خب در مورد صحبت قبلی باید بگم اگر مکلارن خاص نیست پس فراری و لامبورگینی هم خاص نیستن و این نظر شخصی شماست چون تمام سایت های معتبر دنیا هم زیر و رو کنین همچین جمله ای پیدا نمیشه ( تا حدودی خاص)
در مورد طراحی هم همه ی شرکت ها یک نوع طرحی خاص رو دارن و روی اون مانور میرن نه اینکه کل طراحی از بیخ تغییر بدن چون انبوه ساز نیستن یعنی عام نیستن و خاص هستن.
در مورد موتور اف 1 باید بگم طراحی موتور توسط شرکت مکلارن صورت گرفته و ساختش رو بی ام و انجام داده و مطمئن باش اگر خوده بی ام و چنین توانایی داشت حتما اجراش میکرد و میبینین که پیاده نکرده
و در مورد اف 1 فکر میکنم 16 سال سریعترین خودرو جهان با موتور تنفس طبیعی به چشم شما نیومده و حتما باید 100 سال طول میکشد و به جرات میشه گفت هیچ مدلی از فراری اون زمان در حد اف 1 نبود نه از پورشه نه از فراری نه لامبورگینی نه شرکت های دیگه.
به هر حال قصد جسارت ندارم اما درست نیست برندی مثل مکلارن رو زیر سوال برد. من خودم طرفدار فراری هم هستم اما نباید قدرت بعضی شرکت ها رو نادیده گرفت
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳آقا من کی باشم که بخوام زیر سوال ببرمش :))))
من خودم همیشه با این که علاقه عجیبی یه فـــِـــراری داشتم اما معتقد بودم و هستم هر نکته مثبتی راجب هر خودروسازی رو باید قبول کرد هرچقدم که کوچیک باشه حالا مک لارن که دیگه جای خود دارد،درسته من دوسش ندارم اما تواناییاشم هرگز رد نمیکنم
درسته F1 مدت زیادی سریع ترین خودرو دنیا بود،کلاً ماشین خیلی شاخی بود.
البته موتور 3.8 مک لارن چیز خوبیه من خیلی قبولش دارم ولی خب به فـــِـــراری نمیرسه.
حالا با ورود فـــِـــراری به جمع توربو دارا رقابت سنگین تر و داغ تر میشه.
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳طراحی ام پی 4 چون جز بهترین طراحی های عقب شناخته شد و 650 اس مدل پیشرفته تر از ام پی 4 هست در طراحی بکار برده شد جلوی مکلارن ها هم تا چندین نسل دیگه هم همینه چون چراغ های جلو مکلارن دقیقا لوگو خوده مکلارن هست و این صحبت که چرا طراحی دو ماشین رو مخلوط کرده اشتباهه چون طراحی اختصاصی خوده مکلارن هست نه کپی از دیگر کمپانی ها و همینطور که میبینین اگر طراحی مکلارن بد بود اینقدر مورد کپی برداری قرار نمیگرفت. توی خودروهای هایپر کمی دست طراح بسته به خاطر در نظر گرفتن آیرودینامیک حتی در طراحی آینه های مکلارن هم آیرودینامیک رو در نظر گرفتن.
E 36
۲۳ بهمن ۱۳۹۳مکلارنا همشون شبیه هم شدن که !
سامی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳من نمیدونم اونایی که دیس لایک دادن واسه چی بوده ؟؟
مگه غیر اینه؟
کل مدل های مکلارن رو همین موتور و شاسیه .
ماشین خیلی خوبیه ولی قابل رقابت نیس .
باید شرکتی مثه مکلارن انواع موتور ها رو بسازه نه همین یک مدل رو .
Amin.Fucco
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سامی جان دیگه یکم کم لطفی کردی رفیق اینجوریم نیس که قابل رقابت نباشه بابا کارش خوبه ;)
enzo
۲۳ بهمن ۱۳۹۳به نظر من یه اشتباهی که که مک لارن میکنه اینه که نمیزاره مدلایی که معرفی کرده قشنگ تو بازار جا باز کنن و اسم و رسم پیدا کنن خیلی سریع میاد یه مدل جانشین معرفی میکنه
mp412c تبدیل به مهم ترین رقیب 458 شده بود و داشت قشنگ جا میفتاد تو این کلاس ولی برای رقابت با اسپچیاله به جای اینکه روی همون مدل کار کنه و اسم ومدل mp4 رو هنوز زنده نگه داره اومد 650S رو داد بیرون و حالا هم داره یه مدل دیگه برای رقابت با 488 وسایر رقباش معرفی میکنه
ولی مثلا فراری 7 – 8 سال یه مدل رو با حفظ اسم سری و مشخصه های اصلیش و با آپگریدایی که میکنه سرپا نگه میداره جلوی رقبا و هرزمان نیاز بود که یه مدل اساسی جدید بده بیرون تغییر نسل میده مثل فاصله تکنولوژی که بین f430 و 458 بود .
اتفاقی که دیدیم درمورد 360 ، F430 و 458 افتاد .این باعث میشه اون مدل حتی تا چند نسل بعد هم هنوز تو خاطر همه باشه به خاطر تداومش
مثلا هنوزم خیلیا از فراری 360 یا F430 یاد میکنن و توخاطرشون هست که حتی وقتی که یاد f430 میکنی مدل f430 اسکودریا و f430 چلنچ هم یادت میاد
حتی لامبو هم این کار رو با گالاردو کرد و با آپدیتایی که داشت یک دهه اسمش رو زنده نگه داشت و حالا حالا ها کسی اسم گالاردو رو فراموش نمیکنه
بنده خدا
۲۴ بهمن ۱۳۹۳سلام.سوپرکارهای انگلیسی سبکتر و زشتر از سوپر کارها رقیبشونن…هر جا کم مییارن انگلیسی ها دس به دامن ژرمنا میشن….ماشین آلمانی شرف داره به ماشینای ساکسونها….
Mclaren
۲۴ بهمن ۱۳۹۳باز هم این نظر شماست و اتفاقا پی 1 سنگین تر از لافراری هست و 918 ولی واز نظر زیبایی پی 1 زیباتر از حریف هاش هست.باز هم رقابت تنگاتنگی با لافراری داره با اسب بخار کمتر و سنگین تر بودن…کدوم یکی از برند های انگلیس دست به دامن آلمان شده؟ اگر مطلبی با منبع معتبری دارین رو کنین ما هم ببینیم مثلا آستون مارتین به راحتی میتونه با قدرتمند ترین مدل های بی ام و و مرسدس و آئودی رقابت کنه و فکر نکنم نیازی به آلمان ها داشته باشه انگلستان از ابر قدرت های اروپا و جهانه نکنه منظور شما همکاری مکلارن و مرسدس بنزه خیلی از کمپانی های دنیا با هم تبادل دانش و طراحی میکنن مثلا لامبورگینی با آئودی پس باید بگین لامبورگینی با اون عظمتش دست به دامن آئودی بوده؟..واقعا نمیدونم این اطلاعات بی پایه و اساس از کجا میارین ولی امیدوارم کمی وقت صرف مطالعه بکنین.
soroosh
۲۹ اسفند ۱۳۹۳خوشم میاد ماشین های انگلیسی یه سرو گردن بالاترن همیشه از بقیه رقبا