مک لارن 675LT یکی از برترین خودروهای خانواده سری سوپر این برند محسوب میشود اما نهایتاً جای خود را به خودرویی بسیار فوقالعاده یعنی 720S داد. Carwow در ویدئویی جدید این دو خودرو را روبروی هم قرار داده تا ببیند 720S تازهنفس در برابر پدر معنوی خود چقدر ارتقا یافته است.
به عنوان یادآوری بد نیست بدانید 675LT از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۶۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر استفاده میکند؛ اما 720S دارای قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جدید با قدرت و گشتاور ۷۱۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر میباشد. دیگر تفاوت بزرگ این دو خودرو به وزن آنها مربوط میشود به گونهای که 675LT وزن ۱۲۳۰ کیلویی داشته اما 720S کمی سنگینتر بوده و وزن آن به ۱۳۲۲ کیلوگرم میرسد.
مسابقه بعدی درگ رول از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت میباشد. در شاخبهشاخی جالب این دو خودرو حالتهای رانندگی کامفورت را انتخاب میکنند. این بار به برنده اشاره میکنیم زیرا نتیجه به دست آمده کاملاً واضح است. 720S به راحتی 675LT را پشت سر میگذارد. گفته شده دلیل عقب افتادن مدل قدیمیتر مک لارن مشکل گیربکس در حالت کامفورت است که باعث میشود معکوسهای بسیار کندی صورت گیرد.
نهایتاً به مسابقه تست ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت میرسیم که بازهم نتایج بسیار نزدیکی به دست میآید. به نظر شما 675LT دو مسابقه دیگر را میتواند پیروز شود تا شکست خود در مصاف دوم را جبران کند یا خیر؟
ساسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۷من به شخصه نسل قبل رو زیباتر و پویاتر میبینم .
ازلحاﺽ پرفورمنس و عملکردم چیزی زیادی کم نداره از نسل جدید. شاید بخاطر اینه که طراحیش الهام گرفته ازp1هست بیشترمیپسندمش.دارای خطوط بیشتر. خشنتر. وچشمنوازتره.
طراحی بیش از حد سیال 720 آیرودینامیکشو فوقلاده کرده اما از نظر حقیراز زیبایی بصریش کم کرده. این همون هزینه فایده ای میشه که راجبش در کامنت پورخورانها صحبت کردم.
emad1990
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دقیقا.فنی 720بهتره ولی طراحی 675 جالبتر بود(وp1)
سام
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ماشین های ساخت مک لارن مثل لامبو و فراری و کونیگ زک طراحی قوی و اسپرتی ندارند و بیشتر شبیه به یک اسباب بازی هستند تا یک ماشین پرصلابت و مطمئن.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۰ مرداد ۱۳۹۷https://justbritish.com/mclaren-720s-wins-red-dot-best-design-award/
https://rawkustv.com/blog-1/mclaren-720s-wins-paris-festival-automobile-international-20171/2/2018
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دوست من حوصله داریا این جایزه ی red dot رو پدال پوشش داده بود.
به خاطر این میگم حوصله داری ،چون مک لارن هر کاری بکنه باز یه عده هستن ایرادی بگیرن.
البته طراحی سلیقه ایی.
ولی کلا ایراد بگیر زیاده.
تعجبه دیگه ی من از شما جواب دادن به دوست پایینیمونه!!!!!!!!
..
تو پست لوتوس هم دوستی در کمال تعجب اعلام کرد((لوتوس کی باشه بخواد با ب ام و رقابت کنه؟؟))
فقط اون دوستمون اینقدر بدونه که لوتوس اگه به اوج برگرده ((که برمیگرده)) اگه دیدید تو هر کلاس رتبه ی اول رو داره اصلا تعجب نکنید.
تو بخش کراس اوورهای پرفورمنس هم لوتوس استارتشو سال 2006 با مدل APX زد که اون کمپانی احمق مالزیایی قدر مهندسی این ماشین رو ندونست و در حد همون کانسپت باقی موند.
باور کنید این لوتوس در اینده ترسناک ترین اسپرت سازی خواهد بود که تا به حال دیدید.
((پدال خبر سرمایه گذاری جیلی برای لوتوس هم پوشش بدید لطفا.))
شاهین
۲۰ مرداد ۱۳۹۷سلام دوست عزیز
مطلب موردنظر آماده و در صف انتشار هستش.
ارادتمندم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دانیال جان یه مدت پدال نیومدم چون خسته شده بودم از خوندن بعضی کامنت ها! متاسفانه الان میبینم ک چیزی تغییر نکرده! من اون لینک هارو گذاشتم برا کسایی ک ب دنیای خودرو علاقه دارن تا تحت تاثیر اطلاعات غلط قرار نگیرن!
تو یه مطلب پدال در جواب کسی ک گفته بود مکلارن در پیست قدرت نداره خودم چیزی نگفتم و یه لینک از رکورد مکلارن در پیست گذاشتم ولی متاسفانه بازم چن نفر دیس لایک دادن! ینی میخوام بگم افرادی هستن ک حتی یه مطلب معتبر و رکورد واقعیو هم قبول ندارن!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۰ مرداد ۱۳۹۷تشکر از لطف شما.
علی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دوتا از زشترین اسپرت های جهان . متاسفانه و یا خوشبختانه در طراحیش هیچ منطقی رعایت نشده و بیشتر خواسته بگه منم هستم همین .
یا تچکر
s.h
۲۱ مرداد ۱۳۹۷اخه این چه حرفیه ؟؟
حداقل اگر برنده زیبا ترین طراحی نبود دلم نمیسوخت
حداقل اگر بلا استثنا هر مجری و منتقدی نمیگفت زیباست بازم یه چیزی
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷دوست گرامی من اهل این نیستم نظرمو تحمیل کنم . ولی با ی مثال شاید کمی قانع بشی. شما فکر کن ی بچه ۴ ساله وقتی از جلوش ی لامبورگینی یا فراری رد بشه خیلی راحت اسمشونو میگه و تو ذهنش میمونه چرا که از طراحی خاص حرفه ایی و مشخص برخوردارن . ولی امکان داره ی مک لارن از جلوش رد بشه یا سکوت کنه یا بگه اه بابا ((( هویج چهارتا چرخ زیرش ))) که میگن همینه؟!!
یعنی در این حد گنگ و نامشخصه. و از نظر من به شخصه زشترین اسپرت کار دنیاست . در ضمن بیشتر رسانه ها که اینگیلیسی زبان هستن هیچ وقت نمیگن ماستمون ترشه و شروع به حمایت عامدانه میکنن که نهایت نامردیه .
با تچکر
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۰ مرداد ۱۳۹۷https://justbritish.com/mclaren-720s-wins-red-dot-best-design-award/
https://rawkustv.com/blog-1/mclaren-720s-wins-paris-festival-automobile-international-20171/2/2018
فرید
۲۰ مرداد ۱۳۹۷shmee هم مثل رامبد جوان خنده های مصنوعی مزخرفی داره
مهدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷تندیس نچسب ترین طراحی خودرو رو باید بدیم به محصولات مکلارن که انگار از تو لپ لپ درومدن. یه جو جذبه و ابهت ندارن
Mclaren720s
۲۱ مرداد ۱۳۹۷باشه شما درست میگی…بزرگترین کارشناس و مهندس بین المللی با 16 جایزه بین المللی در حوزه صنعت خودرو (خخخ)
هیچوقت کامنت های شما ارزش خوندن نداشته و دقیقا نمونه دیگه ای از علی باتچکر بی منطق و صرفا جهت اسپم و یه چیزی پروندن.
فقط میخوام ببینم از نظر شما بزرگترین طراح و کارشناس دنیا کدوم برند طراحیش از همه دلچسب تره؟
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۷یه وقتایی میشه گفت زیبایی سلیقه ای هست اما وقتی محصولات مکلارن رو از نظر زیبایی با رقبای فراری و لامبو و پورش و استون و غیره مقایسه میکنید واقعا با هیچ متر و معیاری نمیشه بهش گفت جذاب و زیبا مگه اینکه بیننده یه کودک مثل شما باشه که صرفا بابت پرفورمنس قویش شیفته و متعصب این برند شده باشه
بهنام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷یه مدت بود که مک لارن اصرار داشت چراغ جلو شبیه لوگوش باشه و این بسیار زشت میکرد ماشیناشو، حالا یکم بهتر شده ولی در کل به هیچ وجه در حد رقبای ایتالیایی نیست، مگر اینکه دلخوش به درگ در مسیرهای مستقیم باشه.
اشکان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷نقطه نظرات سر طراحان بزرگ ایرانخودرو و سایپا در باره مک لارن رو شنیدیم خیلی تاثیر گذار بود. فک کنم از فردا سهام مکلارن افت شدیدی میکنه