اگر بخواهیم لقب سلطان درگ را به یک خودروساز بدهیم قطعاً مک لارن شایستهی این عنوان خواهد بود. بلکه داج دیمن هم در درگ ها خوش درخشیده اما این خودرو را نمیتوان به عنوان محصولی مناسب استفادهی روزمره دانست اما اکثر محصولات مک لارن قابلیت سواری روزانه را نیز دارند؛ و البته اکثر محصولات این برند بریتانیایی سریع هستند، بسیار سریع!
و درست همانند هر برند دیگری، مک لارن نیز برخی محصولات خود را از نظر قدرت، شتاب و سرعت بالاتر از مدلهای دیگر قرار میدهد. سنا یکی از سلاطین کلاس خود بوده و میدانیم که تست داینوی آن چه نتایج شگفتانگیزی به دنبال داشته است. ذکر این نکته کافی است که این خودرو قدرت ۷۲۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۱ نیوتون متری را روی چرخها تولید میکند.
و اینجا به منظور فهمیدن قدرت خارقالعادهی سنا قرار است این هایپرکار با یک عضو قدرتمند دیگر از خانوادهی مک لارن یعنی ۶۰۰LT مقایسه کنیم. با قدرت ۵۷۴ اسبی و گشتاور ۶۶۸ نیوتون متری در چرخهای عقب، این خودرو اصلاً کند نیست اما خب در یک درگ برگزار شده با سنا میتوان آن را کاملاً کند دانست!
این ویدئو دو نسخهی استاندارد سنا و ۶۰۰LT را در برابر یکدیگر قرار داده است. برای مقایسه بد نیست بدانید درحالیکه سنا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد، سرعت ۶۰۰LT برابر با ۱۸۸ کیلومتر در ساعت است. این فاصله حتی در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بزرگتر بوده و در این لحظه ۶۰۰LT به سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
اگرچه این مسابقه اصلاً منصفانه نیست اما با دیدن آن به سادگی میتوان پی به قدرت و فوقالعاده بودن سنا برد. این هایپرکار در سطحی کاملاً متفاوت حضور دارد…
امیر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸در خوب بودن و توانایی بالای سنا هیچشکی نیس اما اینکه مناسب استفاده روزمره باشه ( طبق متن دیمن مناسب استفاده روزمره نیس ک چراشونمیدونم!!!) یکم عجیبه اخه این ابرماشین حتی سیستم تهویه نداره ک اونم دلیلش کاهش وزنه ..پس نمیشه استفاده روزمره کرد ازش!!
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸با سیستم تهویه پراید مشکلی نداری وزنشم کمتر
امیر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸از بانمک بودن شما دوست عزیز ک بگذریم منظورمو دوستان متوجه شدن
به هیچوجه عیبی نگرفتم از سنا و شکی در عالی بودنش نیس فقط بحثم اینه ک سنا هم دقیقا برای استفاده روزمره خوب نیس !! درواقع نقدی بر متن بود ن ایراد گرفتن!
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز بزار بهت سنا بدن بعد شما باهاش کار های روزمره انجام نده یه جور حرف میزنی انگار همه چیز سر جاش فقط سیستم تهیوه کم(آرزو بر جوانان عیب نیست)
دانیال_Surrey،England
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست من کی گفته سنا تهویه مطبوع نداره؟؟؟
لابد جرمی؟!!
اینکه یک ماشین یک چیزی رو نداشته باشه،با اینکه مشتری __قابلیت انتخاب__داشته باشه برای داشتن یا نداشتنش خیلی فرق داره.
این چندمین باری هست که یه سریا میگن سنا تهویه نداره و…….
یخورده تحقیق و مطالعه ساده بد نیست عزیزان.
..
..
((بلکه داج دیمن هم در درگ ها خوش درخشیده اما این خودرو را نمیتوان به عنوان محصولی مناسب استفادهی روزمره دانست اما اکثر محصولات مک لارن قابلیت سواری روزانه را نیز دارند))
کاملا متن درست گفته((البته با ارفاق!!))، اون نسخه مخصوص درگ دیمن اصلا اجازه تردد در خیابان رو نداره.
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸حرف شما کاملا درسته ولی همینکه به صورت استاندارد نداره بازم خودش یه مسئله مهمه وگرن با سفارش وشخصی سازی برای هر محصولی میشه هر نوع اپشنیو انتخاب کرد!
بازم میگم فقط نقدی بر متن بود!
نکته دوم اینکه خودتون هم نوشتید نسخه درگ دیمن اجازه تردد نداره ،ینی بدون پکیج درگ ک نصبش به عهده خودتونه و بسیار سادس(البته زمان بر) بدون هیچمحدودیتی میشه تردد کرد همه جا(با قدرتی بیش از ۷۰۰اسب بخار)
درضمن بنده تنفر از مک لارن ندارم بلکه خوشمم میاد ازش اما پیگیر کاراش و جزئیات اپشن هاش نیستم و ممنونم ک گوش زد کردید ک سفارش هم میشه داد!
ویلیامز(بنتلی، مکلارن، استون مارتین)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸واای خدا! مکلارن سنا سیستم تهویه نداره؟!!!! حتی نسخه gtr این خودرو هم سیستم تهویه داره!
هر چی سعی میکنم کامنت نزارم ولی انگار نمیشه!
حسین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸بازگشت مکلارن به قله افتخارات!???