مک لارن

سرانجام جنگ خانوادگی شکل گرفت، درگ مک‌لارن 720S و سنا

مک‌لارن سنا خودرویی فوق‌العاده است و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن به‌صورت دست‌ساز در ووکینگ انگلستان تولید می‌شود. این هایپرکار بریتانیایی ادای احترامی است به رانندهٔ فقید برزیلی «آیرتون سنا» که موجب درخشش تیم فرمول یک مک‌لارن در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ میلادی شد. مک‌لارن این هایپرکار را برای پیست مسابقه طراحی کرده و بدنه‌ای سبک به همراه ویژگی‌های آئرودینامیکی مختلف به آن امکان ثبت لپ تایم‌هایی باورنکردنی را داده است. سنا عضوی از محصولات سری اولتیمیت مک‌لارن است و در صدر سلسله‌مراتب محصولات این شرکت قرار می‌گیرد اما با همهٔ این‌ها، آیا از ۷۲۰S سریع‌تر است؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، درگ‌تایمز برای اولین بار سنا را در مسابقهٔ درگ در برابر ۷۲۰S قرار داده است اما پیش از آنکه به سراغ تماشای ویدئوی این نبرد خانوادگی برویم بهتر است ابتدا نگاهی به اعداد داشته باشیم. ۷۲۰S که ۱۴۳۷ کیلوگرم وزن دارد، به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مک‌لارن با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. همین پیشرانه در سینهٔ سنا هم قرار دارد اما در اینجا قوی‌تر بوده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین سنا با برخورداری از قطعات فیبر کربنی زیاد، با وزن ۱۳۷۴ کیلوگرم حتی از ۷۲۰S هم سبک‌تر است.

البته سنا برای پیست ساخته شده و در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد که این یعنی کیت بدنهٔ آئرودینامیک آن تولید درگ می‌کند که می‌تواند در مسابقهٔ مسیر مستقیم تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، ۷۲۰S که در این رقابت حضور دارد هم به لاستیک‌های چسبنده‌ای مجهز است؛ اما با همهٔ این‌ها، فکر می‌کنید کدام مک‌لارن در این رقابت پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن نتیجه می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مک‌لارن سنا

مک‌لارن ۷۲۰S

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۳۷۴ کیلوگرم ۱۴۳۷ کیلوگرم
قیمت ۸۳۷ هزار دلار ۳۰۰ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Ragera.Loeded

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    نصف بیشتر ویدیو تبلیغات و حرف زدن های کاملا بیخودیه
    اصلا خوشم نمیاد از درگ های این گروه

    موافقم 53
    مخالفم 3
    1. پارسا عشق ماشین

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (190 ديدگاه)

      بله برای ما مسخره است چون ما ایرانی هستیم و انها خارجی حرف میزنند

      موافقم 18
      مخالفم 24
    2. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      قیمه هارو ریخته تو ماستا اون وسط صندوق و موتور gt رو نشون میده بعد پلتفورم لوانته اصلا چه ربطی داشت نت هدر رفت فقط

      موافقم 26
      مخالفم 2
      1. OMID

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        حرفی راجب پلتفرم لوانته نزد که ?

        1. Maserati-MV20

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اون وسط یه عکس مازراتی لوانته بدون بدنه نشون داد

      2. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        دیگه به هر حال مجبورن اسپانسر داشته باشن
        داشت توضیح میداد پول میره واسه موزه خودرو و اونم عکس موزه بود

      3. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        دیگه به هر حال مجبورن اسپانسر داشته باشن
        داشت توضیح میداد پول میره واسه موزه خودرو و اونم عکس موزه بود

  2. داریوش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به شدت ضعیفه این سنا تو درگ قیمتش این همه گرونه مشخصات بهتری هم داره سبک تر هم هست ولی بازم پخی نیست مضحکه کلا مک لارن

    موافقم 10
    مخالفم 44
    1. M2F....GHI

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      چرا داداش خودتو با این نظرا خراب میکنی؟سنا به اندازه یه ماشین gt3 داونفورس تولید میکنه.با این حجم از داونفورس همینم خیلی زیاده که 340 تا میره،هنر اصلی این ماشین طی کردن پیچ ها با سرعت های بالاس نه درگ.نکنه فک کردی با داج دیمن طرفی؟هایپرکارها هم همه گرونن و یک میلیون قیمت کمیه بین هایپرکارها،درضمن که شرکت ها بابت ساخت هر دستگاه ابر خودرو زیان هم میدن

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. JDM

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    سنا ماشینی که بیشتر رو پرفورمنس اونم از نوع تراک(ترک حالا هر چی) تمرکز کرده ارتفاع بشدت پایین اینتریور فاقد لاکچری بازی و دور دور های شبانه بواسطه وزن کمتر و قدرت بیشترس دست برتری و جلو ناموسِ اسبق 400 متر داره

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. nikzad

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      داداش کابینش رو ندیدی چقدر قشنگه!

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. JDM

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        کابین و صندلی ها از فیبر کربن و الکانترا هست نمای کابین ساده و زیباست اما اونجور که فک کنی تجملاتی نیست

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. nikzad

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (282 ديدگاه)

          بله تجملاتی نیست اما رنگ های متضاد جک در و همنچنین صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعاتیش مثال زدنیه.

          موافقم 9
          مخالفم 1
  4. ارشیاSVJ

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    خب که چی؟
    اصلا چه معنی داشت این درگ؟

    مخالفم 19
  5. nikzad

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    راننده زیاد ماهر نبود یه جا موقع تعویض گیربکس یکم طولش داد.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    720s هنوز هم پادشاه درگه البته اگر میخوایید تایم خوبی از سنا ببینید درگ موتور ترند رو تماشا کنید
    پدال بی زحمت درگ نیسان gtr و m8 که کانال Archie Hamilton Racing برگذار کرده رو بزار خیلی ممنون ازت
    مطلب برابوس rocket 900 رو هم زحمتشو بکش

    موافقم 18
    مخالفم 8
  7. Alireza

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    راننده سنا کلا یکم از مغزش به اندامش تاخیر داشت جالبه که تو درگ آخر که جاشون رو عوض کردن تو ۷۲۰ هم با مکث استارت کرد

    موافقم 14
  8. Hadi

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    720s رو بیشتر میپسندم…
    سنا برا پیست عالیه
    ولی برا خیابون و جاده 720 گزینه بهتریه…

    موافقم 19
    مخالفم 4
  9. M.A.S

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (848 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد درگ تایمز اکثر جاها میاد ماشینی که دوس داره رو برنده میکنه اینجا هم ثابت شد
    بعضی جاها دنده رو دیر یا زود تعویض کردن
    شاید سنا نتونه 720s رو بگیره اما با این فاصله نمیبازه نهایتا 0.1 ثانیه
    تو درگ بزرگ موتور ترند هر دوتاشون تقریبا یه تایم زدن و خدارو شکر که هم مسیر پیست و هم راننده شون یکی بود (راننده هردوشون جترو بود)
    اینو زمانی مطمئن شدم که اومد گفت دیمن تایم 1/4 مایلش 11.5 هست و اینجا هم باید به همه ثابت شده باشه که این درگ تایمز فقط ماشینی رو پیروز میکنه که بیشتر دوسش داره
    یه سوال
    این یارو شغلش چیه که این همه پول و ماشین داره ؟؟؟؟؟خیلی وقته ذهنم درگیر اینه که این این همه درگ میزاره برای شغل خودش چقدر وقت داره???

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      دلیل اینکه 720s درگ رو اکثرا میبره چیه جدا نمیفهمم

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. امیر

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      M.A.S
      دقیقا همینطوره!
      جالبتر اینکه یه سری از دوستان از درگ تایمز هم تعصبشون بیشتره !!!
      تایم هایی که میزاره اگه با جاهای دیگه مقایسه کنید کاملا مشخصه ک داستان چیه و کاملا نامعتبره

      موافقم 3
      مخالفم 5
  10. Maserati

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    فورد gt روووو

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Aria

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    کاش از اینا تو ایرانم میومد یکیشو میگرفتم پشتش مینوشتم عاقبت فرار از مدرسه کل سیستم آموزشی میرفت زیر سوال???

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      همینجوری زیر سواله الان پشت پراید 140 میلیونیم بزنی همون کاربردو داره

      موافقم 10
  12. Hamed

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    سنا ماشین دانفورسی هست خوراک پیست نه برای درگ ریس. دست رانندش باشه تو پیست ۷۲۰ رو له میکنه.

  13. SF90 STRADALE

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    من یک سوال دارم از طرفداران مکلارن
    الآن رقیب اصلی SF90 استراداله ، سنا هست یا 720S ؟؟
    قطعاً جواب ، هیچکدام نیست ??
    ممنون میشم جواب بدین ??

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. احمدرضا

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (747 ديدگاه)

      رقیبش فکر کنم مک لارن سابر باشه دوست عزیز

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. مهدی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1733 ديدگاه)

      من خودم خوشم نمیاد از مک‌لارن به چندین دلیل که اولیشم ظاهر نچسبشونه اما کلا کامنت های شما رو مخ منم هست همش حرف از قیاس و این بهتره یا اون میزنی

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. SF90 STRADALE

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        آقا مهدی
        شما که طرفدار مکلارن نیستی دلیلی نداشت زیر کامنت من ریپلای کنی ؛ خوشت نمیاد نخون خیلی راحت
        الآن با این کار شما سوال من رفت تو حاشیه
        ولی من هنوز منتظر جواب طرفداران مکلارن هستم

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. RezaRs

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          سوال تو توی جاشیه نمیره دوست عزیز شما خود حاشیه اید
          فقط با هیت هاتون علیه مک لارن فراری فنا رو خراب میکنید
          تو برایندت به ضرر فراریه تو با این حرفات فقط داری فراری فنا رو خراب می کنی

    3. Saeed

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      هیچکدام؟ پس اسپیدتیل چیه؟ سس ماسته؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. SF90 STRADALE

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        جوابت بوی ترس میده
        با این جوابی که دادی یعنی سنا و 720S حریف SF90 استراداله نمیشن
        آخه اسپیدتیل چه ربطی داشت ؟؟؟؟
        قدرت >> سرعت >> تعداد تولید >> اصلاً توی یک کلاس نیستن

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. Mahdi

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (163 ديدگاه)

          فعلاSF90تو کلاس خودش رقیب نداره تا ببینم بقیه شرکت ها چیکار می کنند

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          چقدر کلاس ماشین ها بِین تو بِین شده

          اولش یه شاسی بلند و یه سدان و یه مسابقه ای بود

          الان چی؟

          کراس اوور،سدان کامپکت،سدان متوسط،سدان بزگ،سدان بزرگ تر از بزرگ،هاچبک اسپورت،هایپرکار،سوپرکار،سوپر اسپرت،یه چیزی بین سدان و اسپورت،سدان کوپه،اس یو وی کوپه،یه چیزی بین مسابقه ای و جاده ای،یه چیزی بین مسابقه ای و مسابقه ای و جاده ای…

          واییی مغزممممم!!!

    4. Hamdreza

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      جوابت رو الان میدم
      رقیب اس اف 90 میدونی چیه؟ خب 570اس هست دیگه …
      از اونجایی که اس اف نود قهرمان رقیب مک لارن خود (570) رو له میکنه میفهمیم مک لارن کلا خیلی ضعیفه و کلا 900 سال از رقبا عقب تره ….
      همینو میخواستی؟ امیدوارم تونسته باشم ی ذهن مریض رو خوشحال کنم … برو حال کن …

      موافقم 5
      مخالفم 2
    5. RezaRs

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      چون sf90 عزیز با اینکه فنیشو خیلی قبول دارم
      یه شتر گاو پلنگیه که هیچی واقعا رقیبش نیست چون هیچکس نمیاد برندشو انقدر خراب کنه پس بی رقیبه تا قیامت

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. SF90 STRADALE

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        RezaRS
        از اینکه طرفدار فراری هستی متاسفم چون حرفات بویی از طرفداری نمیدن
        مثال بارز شتر گاو پلنگ هم مکلارن GT هست
        هنوز هیچکس نتونسته بفهمه این ماشین تو چه کلاسیه ؛ مجلات بزرگ خودرویی هم توش موندن

        موافقم 1
        مخالفم 4
    6. Great British

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      قبلا گفتم الانم میگم ایشون همیشه قبل از انجام مسابقه یا درگی کلی کری میخونن سر پیستا و اف 8 هم همین حرفا میزدن که میاد 720 اس رو لوله میکنه ولی نتیجه چی شد؟ تکنولوژی 3 سال پیش مکلارن هم پیستا هم اف 8 رو به راحتی هرچه تمام تر لوله کرد پس دوست عزیز سعی کن هیچوقت از قبل کری نخونی چون چندمین بار هست داری خودتو ضایع میکنی.
      تنها رقیب جدی مکلارن پورشه هست که مکلارن باید ازش بعنوان رقیب جدی تر حساب ببره.
      فراری که نه توی پیست نه توی درگ بهترین نیست میانه های لیسته.
      پس بهتره کمتر مغزتو درگیر کنی

  14. MEHDI

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب سنا بیشتر مخصوص پیست هست و 720 رقیبش نمیشه ولی در عوض 720 بیشتر مخصوص شهر ساخته شده تا پیست ، ولی دو تاشون عالین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا