البته بهصورت غیررسمی!
آیا به شواهد بیشتری برای اعتراف به اینکه مک لارن سنا در دستان یک راننده ماهر و شجاع هیولایی فوقالعاده است نیاز دارید؟ خب پس جای خوبی تشریف آوردهاید زیرا این خودرو توانسته رکورد خودروهای تولیدی را در پیست مشهور هاکنهایم بشکند.
پیش از آنکه وارد جزئیات شویم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که پشت فرمان این هیولا کریستین گبهارد از مجله اسپورت اتو نشسته و رکورد ثبت شده نیز حالت غیررسمی داشته است؛ اما با این وجود سوپرکار بریتانیاییها توانسته یک دور پیست هاکنهایم را در ۱ دقیقه و ۴۰.۷۹ ثانیه طی کرده و بنابراین ۵ ثانیه سریعتر از فراری ۴۸۸ پیستا باشد.
رتبه سوم سریعترین خودروهای هاکنهایم نیز به پورشه ۹۱۱ GT3 RS رسیده که یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کرده و همان راننده نیز پشت فرمان حضور داشته است. رتبههای چهارم تا ششم نیز در اختیار خودروهای شورولت کوروت ZR1، لامبورگینی آونتادور SVJ و رادیکال RXC توربو میباشد. گبهارد همچنین در همین پیست با مرسدس-ای ام جی GT R Pro رکورد ۱ دقیقه و ۴۸ ثانیهای را بر جای گذاشته و با خودروهای مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان اوو و مک لارن 720S رانندگی کرده است. رکورد این سه خودرو در هاکنهایم به ترتیب برابر با ۱ دقیقه و ۴۸.۹۰ ثانیه، ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۱ دقیقه و ۴۸.۲۰ ثانیه بوده است.
سنا که بخشی از سبد محصولات اولتیمیت مک لارن میباشد شاید جزو زیباترین محصولات این برند نباشد اما پرفورمنس فوقالعادهای دارد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی سنا قدرت ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعتی میشود.
ایمان
۲۹ آذر ۱۳۹۸رکوردهای پیست رو یکی پس از دیگری مثل آب خوردن میزنه و انگار برای دوم شدن ساخته نشده
خودم که طرفدار سرسخت فراری هستم داره بهم شک و تردید وارد میشه که SF۹۰ هم نتونه باهاش رقابت کنه
ولی باید منتظر ماند و دید ….
sina7
۲۹ آذر ۱۳۹۸از لحاظ پرفپرمنس واقعا خولی ولی ظاهرو فدای این کار کرده
۷۲۰اس کاملا یه سوپراسپورت خیابونیه ولی سنا بیش از حد پیستیه
Farzad
۲۹ آذر ۱۳۹۸عجب هیولاییه این سنا .
Sajjad
۲۹ آذر ۱۳۹۸یادمه یه بار گفتم مک لارن واقعا مهندسی و طراحی استثنایی داره ولی نمیدونم چرا بعضیا مخالف حرفم بودن و گفتن مک لارن کجاش مهندسی داره و بلد نیست ماشین تولید کنه.
اما مک لارن با تولید سنا یه جورایی بعضیا رو ساکت کرد که دیگه اثری ازشون نیست.
car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸سنای انقلابی…
امریکاییا بریتانیاییا و ایتالیاییا هستن ک تاریخ سازی میکنن و محصولات ب یاد ماندنی درست میکنن
بقیه خوبن صرفا…
Farzad
۲۹ آذر ۱۳۹۸فقط به ماشینایی که قبل از سنا قرار گرفتن نگاه کنید . همه رو قورت داده .
Hamid.ss
۲۹ آذر ۱۳۹۸من عاشق مک لارنم و همیشه ازش حمایت میکنم
اینبار هم مثل همیشه گل کاشت
علی
۲۹ آذر ۱۳۹۸نگزان نباشین تا چند ماه دیگه یه کپی از روش میزنن میان رقیب واسش درست میکنن???
همون کاری که بعد سه سال برای 720 اس کردن
s.h
۳۰ آذر ۱۳۹۸خیلی ریز فراری رو خراب کردید
Alireza
۲۹ آذر ۱۳۹۸چرا غیر رسمی مشکلش چی بود مگه
حالا اون به کنار zr1 و gt3rs رو نگا کنید کیا رو گذاشتن پشت سر
Mohammadreza
۳۰ آذر ۱۳۹۸اره مخصوصا اونجاش که gt3 rs از gt2rsهم تایم بهتری ثبت کرده.
راننده خیلی مهمه
Saeed
۲۹ آذر ۱۳۹۸فقط تو کف اون مکلارن ۶۰۰lt ام که از هوراکانEvo سریعتره!!
و اون کوروت zr1 که یک ثانیه از svj سریعتره!!!!!
علیx76
۲۹ آذر ۱۳۹۸البته اون کوروت و پورشه بالاییش کنار اسمشون نوشته مودیفاید
ینی تیون شدن
MAHDI
۲۹ آذر ۱۳۹۸پورشه 911GT2 MR هم چند روز پیش در پیست هوکنهایم همین مجله SPORT AUTO زمان زیر رو ثبت کرده!!!
پورشه 911GT2 MR زمان:: 1:43.50
مهدی
۲۹ آذر ۱۳۹۸فکر نکنید یه مورد شگرف و عجیب غریبه . خب تا جای ممکن سبک شده و تمام تجهیزات حذف شده و برای پایداری رو پیچها تقریبا چیزی به اسم سیستم تعلیق ندارن خب دیگه ماشین مختص پیست هست . درسته که یه سری قوانین جاده رو پاس کرده و منعی ندارد منتها چیزی که مشخصه به اندازه مثلا پیستا و جی تی ار 3 و غیره قابلیت شهری نداره
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۸سبک سازی هنریه که هر شرکت درپیتی نمیتونه تا این حد معقول انجامش بده.و مکلارن یه شرکت پیشرو هست.
میشه بفرمایید چه امکانات سرگرمی روی پیستا هست که روی سنا وجود نداره? عمرا اگر بتونی با منبع معتبر چند تاشو نام ببری چون میدونم امثال ساسان چند ماه پیش یه جوکی گفتن و چندین نفر بدون اطلاعات و اینکه ایا حرفش درسته یا نه دارن مدام تکرارش میکنن.
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۸گفتن سیستم تعلیق. و پایداری هم نداره!
علاوه بر این، مکلارن، سیستم کنترل شاسی پرو اکتیو جدید خود را با مدل سنا رونمایی خواهد کرد. این سیستم که RaceActive Chassis Control II نام دارد، شامل سیستم تعلیق جناقی دوبل در قسمت جلو و عقب است که با دمپرهای تطبیقی بهصورت هیدرولیکی قسمت چپ را به راست و عقب را به جلو متصل میکند. سنسورهای آنبورد تعبیهشده در آن، به تنظیم سیستم تعلیق در کسری از ثانیه کمک میکند
مهدی
۳۰ آذر ۱۳۹۸فدای گل پسر ول کن حفظ کردن یه ردیف از این اسمها رو به جاش برو ریویو ها و تست رانندگی هاشون رو ببین خب اینکه قابلیت شهری نداده یه چیز بدیهیه اصلا چیزی نیست که نفیش کنی…قانون طبیعت و فیزیک همینه شما چیزی رو میخوای بدست بیاری باید یه سری چیزای دیگه فدا بشه…. با تکنولوژی یکسان قدرت بیشتر میخوای باید دوام رو از دست بدی پایداری بیشتر میخوای باید سیستم تعلیقت بازی کمتری داشته باشه و الی اخر…قسمت کنه یبار همین سوپراسپرتها رو سوار بشی و زیر وبمشون رو چک کنی تازه میفهمی تاحالا توهم زده بودی و خیییییلی هم تکنولوژیک و فناوری های های تک توشون بکار نرفته اون موقع منطقی تر و پخته تر نظر میدی
رضا
۳۰ آذر ۱۳۹۸باز حفظ کنم بهتره تا از خودم جوک بگم جالبه که فقط منتقد مکلارنی و زیر بقیه مطالب جوک هات رو نمیبینیم
تعلیق نداشتن با تجدید تولید سیستم جدید تعلیق مخصوص پیست متفاوته کاش اینو یاد بگیری و به منطقت بیشتر فشار بیاری مگه میشه تعلیق رو کلا حذف کرد!
دانیال_Surrey،England
۲۹ آذر ۱۳۹۸درست میگی مهدی.
منتها فقط در مورد سیستم تعلیق و قابلیت شهری.
این ماشین با رانندگی کریس هریس حدود 7 ثانیه کندتر از 650s gt3 بود که خب لاستیک های gt3 سطحش خیلی صاف تر و کلا برای پیسته.
با لاستیک های مشابه سنا حدود 4 ثانیه کندتر از gt3 میشه که این یعنی هدف مک لارن،یعنی نزدیک ترین ماشین به ماشین های کلاسgt3 که به واقعیت تبدیل شده.
..
جالبه بدونی همین gt2rs که مثال میزنی در سبک ترین حالتش دیگه چیزی به اسم سیستم اطلاعات و سرگرمی و ِ..ِِوجود نداره.
همینی که تو بعضی پیست ها از 720s که همه چی هم داره با اون سیستم تعلیق بی نظیرش کندتره!!
درضمن یادت نره سبک سازی یه هنره.که ظاهرا بعضیا بلد نیستن.?
..
در ضمن آقا سعید اون کوروت و gt3rs نسخه تقویت شده هستن.
بیشتر بهتره تو کف 600lt باشیم.?
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۸مکلارن 720هم چند روز پیش با چند تا دستکاری کوچیک تونست زیر 9ثانیه 400مترو بره
شاهین
۲۹ آذر ۱۳۹۸ماشین مخصوصه پیسته میخواید این رکوردم نزنه
اون باله عقبی که مثل تخته بنایی نصب شده بهش واسه همین کاره
متعجب نشدم. درکل کارش عالی بود به عنوان پیست محور بودن
Hamed
۳۰ آذر ۱۳۹۸اصطلاح مخصوص پیست برای ماشینای غیر جاده ای استفاده میشه ولی سنا یه ماشین جاده ای و اصطلاحا Road-legal حساب میشه پلاک میشه و مشکلی بابت تردد تو خیابونا نداره
نسخه Senna GTR مخصوص پیست حساب میشه
Amir evolution
۲۹ آذر ۱۳۹۸حیف ک نسخه لیمیتده (500دستگاه)
البته سنا باید مدیون 720s باشه. چون رو اون پلتفرم ساخته شده
720s انتخاب بهتریه
محمدهادی
۲۹ آذر ۱۳۹۸اون دوستی که با هیولای ایتالیایی ینی لامبو مشکل داشت میشه بفرماد ماذا علت؟
مگه غرشی مبهوت کننده تر از صدای موتور دوازده سیلندر اصیل Svj هم داریم
بماند اون طرح خمیده و کوتاه و کشیده خاصش که مختص تولیدات لامبو هستش
واقعا چه چیز این ماشین هر ماشین بازی رو عذشق خودش نمیکنه
هیولای جاده ها فقط لامبوی گوژپشت ایتالیا
Axl
۳۰ آذر ۱۳۹۸مک لارن همیشه قهرمانه! رقیب سرسخت فراری فقط مک لارن هست.
محسن
۳ دی ۱۳۹۸اینجا زده رتبه 41 دست مکلارن هست !
40 تای قبلی چه ماشین هایی هست ؟