از آنجایی که مک لارن به گسترش خود و افزایش فروش تعدادی از سوپرکارهای خود در سرتاسر جهان ادامه میدهد، به نظر میرسد این شرکت بریتانیایی به زودی میتواند تولید مونوکوک های فیبر کربنی برای دیگر خودروسازها را شروع نماید.
این برند در فستیوال سرعت گوودوود گفت که تا پایان دهه میلادی جاری به ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاهی خواهد رسید؛ اما موضوع مهمتر اینکه مک لارن گفت تأسیسات جدید شرکت در شفیلد انگلستان ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار مونوکوک فیبر کربن را تا پایان سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.
زمانی که از مدیرعامل مک لارن درباره تفاوت این دو عدد پرسیده شد او پاسخ داد مک لارن میتواند بیشتر از ۵ هزار دستگاه خودرو در سال بسازد اما تهیه مونوکوک های فیبر کربنی برای دیگر شرکتها یک احتمال قوی است.
او گفت:
ما تا زمانی که به ظرفیت حداکثری خود نرسیم این کار را انجام نخواهیم داد اما فروش مونوکوک های کربنی به دیگران را به چشم گسترش واضح خود میبینیم.
مک لارن در آغاز سال جاری اعلام کرد مونوکوک فیبر کربنی منعطف جدید شرکت در بریتانیا ساخته خواهد شد و در مدلهای آینده از جمله محصولات هیبریدی بکار خواهد رفت. بنا به گفته مقامات مک لارن، این ساختار تطبیقپذیر بوده و میتوان ابعاد آن را تغییر داد و در خودروهای مسابقهای تکنفره و یا حتی محصولات ۴ نفره نیز بکار برد.
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ تیر ۱۳۹۶یه مطلب چندسال پیش مىخوندم اولىن شرکتى که مونوکوک رو عرضه کرد رو محصولاتش شرکت ((ناش-Nash motor company)) بود که سال 1948 این کارو انجام داد
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۴ تیر ۱۳۹۶اولین ماشین هایی که از مونو کوک استفاده کردن خودوری فرمول یک لوتوس 25 بود در سال 62(اولین ماشینی که در موتور ریسینگ از مونو کوک((شاسی مونو کوک آلمینیومی)) استفاده کرد)
نخستین خودوریی هم که از CFRP(فیبر کربن پلیمری تقویت شده) مونو کوک استفاده کرد مدل فرمول یک مک لارن MP4/1 در سال 1981.
اولین خودرویی هم که به صورت انبوه از مونو کوک فیبرکربنی در تمام بدنه استفاده کرد اف1 افسانه ای بود که فکر نکنم دیگه زیاد احتیاج به توضیح دادن باشه.
اولین خودوری تمام فیبرکربنی جاده ای جهان هم جگوار XJR-15 که توسال 1991 ساخته شد.