سال ۲۰۱۶ سال بسیار خوبی برای مکلارن بود چراکه این سازندهٔ بریتانیایی به فروشی بیش از انتظاراتش دست پیدا کرد. مکلارن در ابتدا فروش خود را برای سال ۲۰۱۵ حدود ۳ هزار دستگاه برآورد کرده بود اما درنهایت از ماه آغازین تا ماه پایانی سال ۲۰۱۵ این شرکت موفق به فروش ۳۲۸۶ دستگاه خودرو شد که رشدی ۹۹.۳ درصدی را نسبت به سال قبل نشان میدهد؛ بنابراین مکلارن امسال ۱۶۵۴ دستگاه خودرو بیشتر از سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده است و رشدی دو برابری داشته است.
مکلارن تا چند سال پیش تنها یک محصول بنام MP4 12C را تولید میکرد اما این شرکت بریتانیایی تصمیم گرفت با گسترش طیف محصولات خود، فروشش را افزایش دهد. برای این کار در اولین قدم سوپراسپرت جدید 650S معرفی شد (غیر از هایپراسپرت تولید محدود P1) و سپس به دنبال آن مدل کوچکتر و ارزانتر 570S به بازار آمد. این مدل که در دو نسخهٔ 570S و 570GT عرضه میشود در اولین سال تولید توانست به فروش ۲۰۳۱ دستگاه دست پیدا کند.
مدیرعامل شرکت خودروسازی مکلارن «Mike Flewitt» دراینباره میگوید:
«ما در اوایل سال ۲۰۱۶ با توجه به معرفی سری اسپرت خود، رشد قابلتوجهی را در فروش شرکت پیشبینی میکردیم اما فروش محصولات مکلارن حتی از خوشبینانهترین انتظارات ما هم پیشی گرفت. همچنین ما به میزان قابلتوجهی برای آینده نیز سرمایهگذاری کردهایم».
ازلحاظ جغرافیایی، آمریکای شمالی همچنان بهعنوان بزرگترین بازار فروش مکلارن باقیمانده است بهگونهای که این شرکت در سال ۲۰۱۶ در این منطقه ۱۱۳۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که رشدی ۱۰۶ درصدی را نشان میدهد. این در حالی است که در آنسوی اقیانوس اطلس یعنی در اروپا هم مکلارن طی سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۹۶۶ دستگاه خودرو شده است که ۱۵۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است.
چین نیز یک بازار بهسرعت روبه رشد برای مکلارن محسوب میشود بهنحویکه سازندهٔ بریتانیایی سال گذشته در این کشور ۲۲۸ دستگاه اتومبیل به فروش رسانده است. این در حالی است که فروش مکلارن در منطقهٔ آسیا و اقیانوسیه هم ۹۰ درصد رشد داشته است. همچنین افزایش فروش ۶۹ درصدی این شرکت در خاورمیانه، آفریقای مرکزی و آمریکایی جنوبی هم قابلتوجه است.
منبع: CarScoops
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ دی ۱۳۹۵واقعا مک لارن بیش تر از اینا حقشه.
چون کارشون واقعا درسته.
البته این همه رکورد در شرایطی داره صورت میگیره که بعضی ها حرف هایه خنده داری میزنن که کاملا اشتباهه.
نمونه ی این حرفا(((مثلا نمیگه شاسی این ماشین در برابر تصادفات به راحتی خم میشه.?
نمیگه قطر شیشه های محصولات ما نصف بقیه ی شرکت هاست. پس امنیت و ایمنی ماشین و سرنشینان رو هواست !?
نمیگه منیفولد توربوی ما از فلزات سبک و کم چگال ساخته شده و در برابر سائیدگی و اصطکاک بسیار حساسه.?
نمیگه بدنه ی برای کاهش وزن یک پارچه ساخته شده و اگر یک قسمت از بدنه صدمه ببینه ، کل فیبر کربنی با اون قیمت رو باید عوض کنی.و…………….)))????
از نظر بعضی ها مک لارن چون اسرار شرکتشو نمیگه یعنی کارشون مشکل داره.?
آخه عزیزم مک لارن یه زمانی تو ساخت مریخ نورد همکاری داشته(قبلا گفتم اگه یادتون باشه).مک لارن اینقدر پیشرفته و تکنولوژیکی هست شرکتش که هر چیزی میسازه با علمه کامله.
حالا چون بعضی ها نمیتونن اینا رو درک کنن.از مک لارن ایراد میگیرن.
آخه عزیزم مک لارن اگه مشکل داشته باشه که 12 سال گارانتی برای ماشیناش نمیده.
قربون شکلت برم.
چند وقت پیش با حسین عزیز کلی درباره ی مک لارن و فراری و……….صحبت کردیم که واقعا لذت بردم از بحث کردن باهاش.
امیدوارم از این بحث ها باشه. نه بحث هایه بچگونه که مک لارن شاسیش خم میشه و فلان و فلان و فلان…………
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۹ دی ۱۳۹۵آخه داداش گلم پهلوان مکلارن در کل بگو اگر قرار بود هر کسی از راه رسید از رموز و کار و تکنولوژی یه شرکت با اون عظمت و اون همه مهندسی ناب سر در بیاره که الان اینجا نبود کم کمش توی ناسا رو هوا میزدنش ولی مشکل ما اینجاست یکسریا عادت کردن به خرافات و حرفای من در آوردی…
یکی نیست بگه میزان استحکام یک شیشه یا پلاستیک یا هر چیز دیگه ای به ضخامت و وزن اون نیست اگر چنین استدلالی باشه دیوار کاه گلی با با ضخامت نیم متر استحکامش از از بتن با یک سوم ضخامت کاه گل بیشتره؟ این ینی استدلال های فوق بچگانه…
یا حتی من دیروز کلی سایت های خارجی سرچ کردم ببینم همچین نقصی گزارش شده چیزی پیدا نکردم.
تست تصادف های مکلارن هم که امتحانشون خوب پس داده بود عالی بود. حتی چندین تصادف هم گزارش شده بود بدون خون اومدن از بینی سرنشیناش.
و در کل باید در فکر عمیق فرو رفت.
من که دیگه حوصله کل کل و بحث با کسی ندارم هرکی هر چیزی میخواد بگه مهم نیست.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ دی ۱۳۹۵بله دیگه دوست من.
بعضی ها واقعا انتظار دارن مک لارن در شرکتشو باز کنه و همه برن تمام شرکتشو بگردن.
بعد هم اگه از چیزی سر در نیوودرن
بپرسن:آقا اجازه این شیشه هاتون رو چطوری ساختین میشه به طور کامل توضیح بدین؟؟?
اون مسئول مک لارن:??
علي
۱۹ دی ۱۳۹۵میدونید منظور از دوبرابر یعنی چی؟
یعنی اگه قبلا ی (((دونه )))میفروخته حالا ((( دوتا دونه )))داره میفروشه . خدا برکت بده (((کلاه و کفش چارلی چاپلین))) خدابیامرز. خسته نباشی پهلوان
reza-a
۱۹ دی ۱۳۹۵تو چین بیشتر میتونه بفروشه
من از مدل های مک لارن فقط 570S رو خوشم میاد
Parker
۱۹ دی ۱۳۹۵1 مدل رسیده به 3 مدل.
طبیعتا فروش 1 دستگاه هم میرسه به 2 دستگاه.
کلا ماشین های مکلارن خیلی خوبن.
فقط 2 مورد من انتقاد دارم:
قیمتشون زیادی بالاست این 1.
و مورد 2 هم اینکه بسیار سبک اند و در پیچ های سرعتی بسیار نامطمئن و خطرناک ظاهر میشن. مخصوصا این خطرناک بودن با محور متحرک عقب و موتور وسط که ترکیب میشه چیزی رو میسازه که جرمی کلارکسون با وحود اون همه تعصب ، ازش به عنوان ” بیوه درست کن ” یا ” Widow maker” نام میبرد.
مدل های مکلارن حتی F1 هم همین مشکل رو داشتن. تصادفات F1 خیلی زیاد بوده. یکی از معروف ترین موارد هم Rowan Atkinson بود که دقیقا همین مشکل رو داشت. تعادلش رو سر پیچ از دست داد.
اگر بخوام از اعماق قلبم حرف بزنم، بعد از لامبورگینی، فراری ، آئودی ، پورشه، بنز ، سوپراسپرت ساز مورد علاقه ی من همین مکلارنه.
چون علاقه ای به پیست ندارم و همون مکلارن F1 رو بیشتر از 99 درصد ماشین های دنیا دوست دارم ، هر چند امکانات ساده ای مثل ABS نداشته باشه. چون لذت سوار شدن یک خودروی اصیل و زیبا خیلی ارزش داره.
محصولات جدیدش هم عالی شدن
Parker
۱۹ دی ۱۳۹۵در مورد ناپایداری فقط شما رو ارجاع میدم به ضریب G مکلارن MP4-12C. که حدود 0.9 بود. در حالی که نیسان GT-R R35 در سال 2007 معرفی شد و بدون هیچ ادعایی در یک سطح پایین تر از محصولات مکلارن کار میکنه اما ضریب G برابر با 1.3 داره.
الف.ی
۱۹ دی ۱۳۹۵و سوال فنی اینکه کدوم منبع خبری چنین حرفی زده؟
همین بس که پی1 تا 1.45 جی داره.
675 lt حدود 1.22.
مطمئنن مال ام پی 4 این عددی که گفتی نبوده.اگه این طوری باشه یعنی کمتر از نیسان سیلویا و دوج چلنجر و حتی کمتر از بی ام و x3
در ضمن وزن کمتر معمولا تحمل فشار جانبی رو بالا میبره.دقیقا مثل پاگانی که به دلیل وزن کم، جی فورس بالایی تحمل میکنه و در پیست عالیه.
nikola
۱۹ دی ۱۳۹۵.
دبیرستان شاید راهنمایی خوندیم.
فرمول G میشه این:
G = (m1 x m2)/r x r
یعنی با جرم نسبت مستقیم و با مجذور فاصله نسبت عکس.
این رو دیگه همه بلدن.
در مورد نیروی G خودروی Mclaren Mp4 12-C من دقیقا یادمه تو یک مقاله ی پدال خوندم.
فعلا یادم نمیاد مقالش چی بود.یادم اومد میذارم.
من هیچ وقت رو هوا حرف نزدم.
Elemento
۱۹ دی ۱۳۹۵این یکی از همون پروفایل هست
3 تا دیگه مثل این دارم
خیلی وقت ها حرفایی بوده که لازم بوده بزنم. ولی حس کردم اگر همش مخاطبین پدال آواتار من و اسم من رو ببینن از پدال دلزده میشن و من نمیخوام کسی رو از این سایت خسته کنم یا فراری بدم. برای همین چند پروفایل دارم.
راستی سایتش یادم اومد.
لینکش رو جداگانه میذارم.
ضریب G مکلارن همون 0.9 هست که گفتم.
نیسان 1.1 …
در ضمن شما باید هر ماشین رو در زمان خودش بسنجی. بحث P1 و 675LT جداست و اونا باید با هم دوره ای هاشون مثل شیرون مقایسه بشن نه GT-R قدیمی.
Elemento
۱۹ دی ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/%D9%85%DA%A9-%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86/%D9%85%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86-%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8/
الف.ی
۱۹ دی ۱۳۹۵خب با معذرت از سردبیر ولی هرچیزی که پدال می نویسه درست نیست.شاید منبع اشتباه نوشته.در ضمن اصلا به درگ تایمز اعتماد نکنید.کلی فیلم چرت و پرت ازش دارم.مثلا یه بنز CLS رو با اونتادور تو درگ انداخته بودند غافل از اینکه که بنزه دستکاری شده بود و حدود 750 اسب قدرت داشت.بعد اونتادور رو برد و تو قسمت زمان ها نوشته بود Mersedec benz CLS 63 stock with 10.1s(مرسدس بنز سی ال اس 63 معمولی با زمان 10.1 ثانیه)
متاسفانه منابع اطلاعاتی خودرویی اکثرا سعی می کنن مکلارن را بد جلوه بدن.مثلا سایت دنده 5 یه مقایسه بین 458 و 12c گذاشته بود.وقتی نویسنده سوار مکی شد کاملا مشخص بود که از رانندگی پرسرعت فراری استرس گرفته بود و دست نویسنده می لرزید.وسط مقایسه مکلارن روکوبید به دیوارو گفت عجب ماشین اشغالی!
در کل هر چیزی که میبینم و می خونیم درست نیست.اولین باره همچین خبری رو راجع به 12c می بینم.حتی اگه درست هم باشه شما در بالا از فعل های زمان حال استفاده کردی و یعنی در مورد الآن صحبت میکنی.شاید در گذشته مکی اینطوری بوده ولی حالا که اینطور نیست.
نوید جهرمی
۱۹ دی ۱۳۹۵مجید قیمت که نسبت به کلاسی که داره رقابت میکنه معقوله. البته سیستم فروش محدودش رو قبول نداشتم.
وزن کم برای مک لارن مثل لوتوس هدفه. نمیشه بهش ایراد گرفت برعکس باید تحسینش کرد.
از نظر هندلینگ و لذت رانندگی هیچ حرف و حدیثی بهش وارد نیست. فقط فراری و پورشه باهاش کل میندازن.
عکسای تصادفاش رو تا اونجا که دیدم حکایت از کابین امنش داشته.
اگه بین سوپرکار سازا با بقیه رقباش مقایسش کنی میبینی در دهه حاضر اگه بهترین نبوده جزء بهترینا بوده(اینو در حالی میگم که از مک لارن بدم میومد و دید منفی نسبت بهش داشتم)
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ دی ۱۳۹۵کلا مطلب درباره ی خودروسازیه بریتانیا کم گذاشته میشه.(نمیخوام بگم تقصیر نویسنده هاس)
اون چند باری هم که گذاشته میشه.بعضی دوستان اینطوری میان هرچی میخوان میگن.
آخه مجید اون حرفت چی بود زدی مرسدس تو سال 1930 با 730 کیلومتر رسید(احتمالا t80 رو میگی) اون که اصلا آزمایش نشد اونم تازه قرار بود تو سال 39 آزمایش بشه عزیزم.ولی انگلیسی ها تو سال 1939با ماشین Railton Special رکورد 595 کیلومتر رو به طور واقعی زدن.حالا بماند بقیه رکوردها که نگم بهتره.
اینا رو گفتم که ربط به مک لارن داشت تو یه پست دیگه مجید تو همونجا اینا رو گفتی تو:
((((یعنی 2 برابر مکلارن در 63 سال قبل.
پس بنز هزار برابر مکلارن در تکنولوژی جلوست.
.
اینقدر هم F1 ، F1 نکنید.
ما که از ماشین سر در میاریم میدونیم F1 چی بود.
F1 در ضریب G یکی از بیخود ترین ماشین های دنیا بود با هندلینگ در حد تراکتور های لامبورگینی.
ABS و کیسه ی هوا نداشت که بعدا با هزار اصرار ABS رو گذاشتن.
اسم F1 برای کسی گندست که چیزی از ماشین ندونه.))))
آخه کجا بنز به 730 تا رسیده برای چی دروغ میگی؟؟؟
مک لارن کیسه هوا نداشت؟؟؟؟
abs نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی چی این حرفا.عزیزم اون زمان مک لارن لوکس ترین سوپر اسپرت دنیا بود.
cd پلیر داشت(کن وودCD,DVD , MP3
دارای بلندگو )صندلی هاش روکش چرمی داشت-سیستم ضد سرقت داشت-سیستم تهویه اتوماتیک-شیشه های برقی-شیشه جلو ش ضد یخ و بخار بود و کلی چیزایه دیگه تازه با اون وزنه کمش.این همه امکانات رو کدوم خودرویه سوپر اسپرت داشت؟؟
پس چرا بیخودی دروغ میگی؟
مجبوری؟
این لیست هم تو پدال هست نگاه کن مک لارن قوی ترین انجین دارای توربو رو داره. بالاتر از خیلیا.
http://www.pedal.ir/ویژه/15-اتومبیل-قدرتمند-پیشرانه-توربوشارژر/
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۹ دی ۱۳۹۵فقط نمیدونم اگر اف 1 بیخودترین بوده چرا همه دنیا ارش به عنوان اسطوره یاد میکنن هنوزم که هنوزه یکی از غول های تکنولوژیه.
فقط تو ایرانه که یه نفر کل تاریخچه یک اسطوره رو میبره زیر سوال
خخخخ
فقط انگلستان
۱۹ دی ۱۳۹۵بریتانیای کبیر ارجمند و مهربان الان مجید میاد می گه که شرکت بی ام و موتور مکلارن F1 رو ساخته غافل از اینکه اون موتور توسط خود مکلارن مهندسی و طراحی شده بود و فقط توسط بی ام و که براش افتخار بود ساخته شده بود و این ساخته شدن هم زیر نظر متخصصین مکلارن بود.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ دی ۱۳۹۵بزار بگه دوست من ایرادی نداره.
مک لارن اینقدر ویژگی های مثبت داشت که انجین توش گم شده بود.
از آئروداینامیک شاهکارش گرفته تا ایمنی و لوکس بودنش و……..
من تا اونجایی که میدونم (حداقل تو مسابقات فرمول یک که اینطوریه) نقش آئروداینامیک ماشین خیلی مهمتر از انجینه.یعنی اگه هرچقدر هم انجین مناسبی رو ماشینت باشه ولی اگه از آئروداینامیک و گیربکس خوبی بهره نبری هیچ فایده ای نداره انجین.به تیم فرمول یک ردبول نگاه کن شاید موتور رنو عالی نباشه ولی از لحاظ آئروداینامیک بهترین تیمن.و همگی دیدین که این فصل چقدر برای مرسدس دردسرساز شدن و بالاتر از فراری رتبه ی 2 رو گرفتن.
Viper ACR
۱۹ دی ۱۳۹۵مقایسه ی مکلارن F1 و Bugatti Veyron
تاپ گیر سری 13 ایپزود 2
ریچارد هموند: در حالی که شاسی بوگاتی با تکنولوژی بار زده شده، مک لارن … هیچ چی نداره. نه ABS نه لانچ کنترل… یک وسیله ی بـرهنه از تکنولوژی که فقط برای لذت رانندگی ساخته شده
.
.
در مورد T80 هدف من این بود که بگم رسیدن به سرعت بالا خیلی سخت نیست. میشد SSC رو مثال زد. همین.
.
در مورد بقیه ی موارد هم دیگه حال و حوصله ی توضیح ندارم.
.
من نمیدونم شما چرا مثل بچه ها نسبت به یک نقد ساده اینقدر حساسیت نشون میدین.
من تا حالا کسی که به لامبورگینی نقد کرده هیچ وقت جواب ندادم. یا فراری.
چون اصلا برام مهم نیست. فراری و لامبورگینی رو بزرگتر از این حرف ها میدونم.
99 درصد کاربران هم همینطورن.
من تو همین سایت در این 4000 کامنت به اینفینیتی ، بنز ، مزدا، شورلت، BMW ، و… نقد کردم. هیچ کس این طوری عکس العمل نشون نداده.
.
متاسفانه اصلا مثل یک آدم بزرگ رفتار نمیکنید.
من تو همون کامنت کلی از مکلارن تعریف کردم. 2 تا نقد هم گفتم. چه اشکالی داره؟
.
در مورد تک تک موارد جواب داشتم ولی وقتی میگین تو دروغ میگی ، ترجیح میدم ادامه ندم.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ دی ۱۳۹۵دوست عزیز اولا که کلا کلاس ماشین هایی مثل t80 با f1 فرق داره اصلا تو یک رده ی دیگه ای هستن.که بحثش مفصله.
این نقد ساده نیست که این چندمین باریه که شما میای از خودروسازی انگلیس بد میگی.
این جمله آخه چیه؟؟؟؟؟!!!!!((بیچاره استون مارتین بعد از یک قرن میخواست یک ماشین سریع بسازه که برای جلب توجه و محبوبیت به خنده های زورکی گزارشکر های رسانه های انگلیسی نیاز نداشته باشه. و کلی سر و صدا کنه.
ولی مثل اینکه اینم قسمت نیست !!)))
این الان نقده
یا به تمسخر گرفتن؟؟؟
خیلی از کامنت های شما اینطوریه که به تمسخر میگیری.
مثلا الان ((انزو)) ماشینش پر از تکنولوژی و ابتکاراته؟؟؟؟؟
و داخلشم به شدت لوکسه؟؟؟؟؟
چطور انزو میشه شاهکار مک لارن میشه لخت و بدون آپشن؟؟
درباره ی اون حرف هموند هم کاری ندارم.
اون سه نفر از بعضی ماشین های آلمانی هم چندتا ایراد خنده دار گرفتن که نگم بهتره.
چطور اونجایی که از مصرف سوخت ((شیرون)) ایراد گرفتن حرفاشون درست نیست و خنده داره.
اونوقت اینجا از اف1 ایراد گرفتن حرفشون سنده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
چندین بارم جگوار و لندروور رو مسخره کردی.
دیگه نگم بهتره…………….
آدم باید هرچی تعدا کامنتاش بالا میره پخته تر کامنت بزاره.
تعداد کامنت های بالا که برای ثبت رکورد نیست.
منم بخوام میتونم هزارتا ایراد از لامبورگینی بگیرم ولی به خاطر اینکه کسی رو ناراحت نکنم این کارو نمیکنم.
اگرم میبینی میام بعضی وقتا تو پست لامبو اون حرفا رو میزنم فقط قصدم شوخیه همین.خودتم میدونی.
تا حالا چندبار دیدی من پورشه یا فراری رو به تمسخر بگیرم؟؟؟
خدا وکیلی چندبار؟؟؟
شاید اون اوایل اینطوری بودم(که خودمم اشاره کردم) ولی الان دیگه نیستم.
فقط انگلستان
۱۹ دی ۱۳۹۵مجید در یکی از مقاله هایی که پدال گذاشته بود که اسم مقاله هم این بود
MSO HS، یک مکلارن برجسته و خاص!
گفتی مکلارن باید 100 سال فقط کار کنه تا به جایی که فراری امروز هست برسه
لطف کن این نقدت رو کامل توضیح بده چرا مکلارن باید 100 سال فقط کار کنه تا به جایی که فراری امروز هست برسه برای مثال یعنی ترمزهای مکلارن مال صد ساله پیشه و با ترمزهای امروزی فراری قابل مقایسه نیست یا سرعت مکلارن در حد خودروهای صد سال پیش فراری هستش؟
لطف کن برای همه این جور نقد هات رو توضیح بده.
Amir amini
۱۹ دی ۱۳۹۵متوجه یه موضوع شدید ابن فروش بالا یعنی مکلارن بعد از فراری بیشترین فروش داره بین رقیباش که فقط رقیباش فراری و لامبورگینی هستن نشون میده مردم از محصولات مکلارن رضایت کامل دارن و تو چند سال آینده میتونه از نظر فروش فراریم رد کنه و اینکه میگید خاص خب فراری با فروش بالاتر نسبت به اینا بازم خاص این سه تا برند از خاصیشون کم نمیشه ولی تو اینگیلیسیا چیزی که خیلی داره جالب کار میکنه استون مارتین داره سوپر اسپرت و هایپرکارم میزنه و این یعنی فروش خیلی بالا که میتونه تبدیلش کنه به بزرگترین شرکت لوکس ساز دنیا بعد از پورشه چون اون دیگه خیلی زیاد فروشش البته شاید بخاید بگید مازراتیم فروشش زیاد ولی بحث سود که با فروش بالا استون مارتین سودش زیادتر از مازراتی میشه