مدیر ارشد تاسیسات ساخت مک لارن میگوید به همان اندازه که تکنولوژی بهبود مییابد خودروهای جادهای این برند نیز سریعتر میشوند.
دکتر Jens Ludmann در پاسخ به اینکه مک لارن چگونه به سریعتر کردن خودروهای خود ادامه خواهد داد گفته تاریخ پیشین ما همهچیز را دراینباره میگوید.
او گفته است:
زمانی که دکترای خود در دانشگاه را گرفتم یک پروفسوری داشتم که دقیقاً همین سؤال را از دانشجویان پرسید. آنها گفتند چندین دهه است که خودروها دارای ۴ چرخ، فرمان، یک پیشرانه در جلو و… بوده بنابراین ما چگونه میتوانیم در آینده چیزی بهتر را توسعه دهیم؟
او یک درس گروهی ترتیب داد و ۶ مرسدس بنز S کلاس را که هر یک متعلق به یک نسل بودند کنار یکدیگر آورد. او به دانشجویان اجازه داد تا هر نسل از این خودرو را بهصورت جداگانه رانده و تست کنند. اگر شما روند گذشته را مشاهده کنید میتوانید روند آینده را درک نمایید.
این مدیر ارشد که قبلاً در فورد کار کرده به آئرودینامیک و قوای محرکه جدیدی اشاره میکند که میتواند پرفورمنس خودرو را به مرزهای جدیدی برساند.
شما هرگز دستورالعمل را نمیدانید. برای مثال ما آئرودینامیک فعال را در گذشته نداشتیم و هماکنون با این تکنولوژی میتوانیم به مرزهای جدیدی برسیم. باتریها نیز در نهایت بهبود خواهند یافت و راهحلهای جدیدی برای قوای محرکه وجود خواهد داشت. هماکنون تمرکز بسیار زیادی روی قوای محرکه وجود داشته و نمونههای جدید بازی را تغییر خواهند داد. همیشه تکاملهای تکنولوژیای که به تولید محصولات بهتر منجر خواهد شد وجود خواهند داشت.
مک لارن در نمایشگاه ژنو سنا را نمایش داده و ادعا کرده این خودرو یکی از سریعترین خودروهای جادهای قانونی در پیست با نشان مک لارن است. قدرت این خودرو در مقایسه با ۷۲۰S حدود ۸۰ اسب بخار افزایش یافته اما این قطعات آئرودینامیکی هستند که واقعاً باعث متمایز شدن سنا از دیگر محصولات این خودروساز شدهاند.
احمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۶به کجا چنین شتابان …..
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶از نظر طراحی ۷۲۰S خیلی قشنگ تره ولی در بقیه موارد سِنا یک سر و گردن بالاتره بی شک
Ali
۲۱ اسفند ۱۳۹۶در حقیقت مکلارن با بالا بردن قدرت ۷۲۰s به بالای ۸۰۰ اسب مطمئن شد که از نظر سرعت کسی به گردشم نمیرسه حالا می خواد فراری باشه(که در بهترین حالت برابر میشه) یا gt2RS که البته این تا حدودی بقیه رو هم مجبور میکنه سریع تر خودرو هاشون رو سریع تر کنن(!) فک کنم سنا از p1 میتونه سریع تر باشه چون اینم احتمالا ۱۰۰hp قوی تره (هرچند داون فورس بالایی داره)و bp 23 هم بالای ۱۰۰۰hp…
همیشه برام سوال بوده مکلارن و فراری چطوری هم به توسعه خودرو جاده ای و هم به پیشرفت تو فرمول یک میپردازن یا این که باعث تداخل کار مهندس ها و مکانیک ها میشه یا نه
emad1990
۲۱ اسفند ۱۳۹۶مکلارن سنا استاندارد های ایرودینامیکی رو یه پله ارتقا داده
800کیلوگرم نیروی داونفورس تو سرعت بالا چیز خیلی عجیبیه
بعید میدونم فراری یا لامبورگینی تو مدلای حال حاضرشون یه چنین چیزی داشته باشن
اگه هست خوشحال میشم دوستان مارو هم مطلع کنن
akrh78
۲۷ اسفند ۱۳۹۶سریع شدنی که بخواد با این طراحی واقعا مزخرف و ایرودینامیک باشه همون نشه بهتره
یادش بخیر عاشق طراحی مکلارن ها بودم از f1 و mp4-12c تا p1 و 650S و 570S ولی مکلارن خراب کرد.بدجوری هم خراب کرد.کم کم داشتیم به فیس بی ریخت 720S عادت میکردیم که سنا رو زد.الانم خو دیگه گل سرسبدش سناgtr رو معرفی کرده
یه ورق فیبرکربن برداشته گذاشته اسپلیتر جلو یه دیفیوزر هم درست کرده دیده نمیتونه جاش بده با سیم آویزون کرده پشت ماشین