معرفی مک لارن سنا GTR مختص پیست
سنا GTR همان عناصر آئرودینامیک فعال مدل استاندارد جادهای را حفظ خواهد کرد. بدنهی این خودرو میتواند 1000 کیلوگرم داون فورس تولید کند که در مقایسه با داون فورس 800 کیلویی مدل جادهای افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد.
تفاوتهای بدنهی سنا GTR با مدل استاندارد شامل گلگیرهای پهنتر، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب بزرگتر و همچنین تغییر مکان بال عقب فعال میباشد. مک لارن میگوید بال یاد شده به جریان هوای دیفیوزر جفت شده و نتیجهی آن تولید داون فورس بیشتر در سرعتهای پایینتر است.
از دیگر ویژگیهای مک لارن سنا GTR میتوان فاصلهی بیشتر بین چرخهای روبرویی، رینگهایی با قفل مرکزی، عملکرد آئرودینامیکی بهروز شده، پایداری بهتر در زمان عبور از پیچها و زمان ترمز گیریها را نام برد.
سیستم تعلیق این خودرو نیز دارای ژئومتری، فنرها، دامپرها و میلههای ضد لغزش توسعه یافته توسط برنامهی مسابقهای GT3 مک لارن میباشد. این موارد در ترکیب با لاستیکهای چسبنده پیرلی و سیستم ترمز پیشرفته باعث شدهاند سنا GTR شتاب جانبی فراتر از 3 جی را تحمل کند.
پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی خودرو مورد بحث قدرت 813 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری خواهد داشت که 14 واحد بیشتر از مدل جادهای است. مک لارن هنوز به وزن سنا GTR اشاره نکرده اما مدل استاندارد وزن خشک 1198 کیلوگرمی دارد که کاملاً سبک نشان میدهد.
مک لارن تجهیزات غیرضروری مدل مسابقهای را حذف کرده است. کیسههای هوا، صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و... از جمله تجهیزات حذف شده میباشند. درست همانند P1 GTR، غربیلک فرمان این مدل نیز جای خود را به مدلی مسابقهای داده است. تنها چیزی که تغییر نکرده سیستم تهویه مطبوع است چراکه هیچکسی نمیخواهد داخل لباس مسابقهای از گرما بپزد!
مک لارن سنا GTR تنها به تعداد 75 دستگاه ساخته میشود و تمامی نسخهها قبلاً فروخته شدهاند. قیمت این خودرو برابر با 1.4 میلیون دلار میباشد.