مکلارن با معرفی رسمی 720S اسپایدر، سری سوپر خود را گسترش داده است. 720S اسپایدر در بخش جلویی تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ کوپه ندارد اما تغییرات از ستون A به بعد آغاز میشوند زیرا این سوپراسپرت روباز بریتانیایی به یک سقف فیبر کربنی یکتکهٔ جمع شونده مجهز شده است. این سقف ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته میشود که ۶ ثانیه از مدل قبلی 650S سریعتر بوده و به گفتهٔ مکلارن، سریعترین سقف کابریولت دنیا محسوب میشود. علاوه بر این، امکان باز و بسته کردن سقف 720S تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد که افزایش قابلتوجهی نسبت به سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت در 650S نشان میدهد.
برای سقف این خودرو امکان سفارش یک پانل شیشهای الکتروکرومیک هم وجود دارد که با فشردن یک دکمه، شفاف یا تیره میشود. این پانل همچنین هنگام خاموش شدن پیشرانه بهطور خودکار تیره میشود؛ اما علاوه بر سقف با تکنولوژی بالا، 720S اسپایدر به سیستم آئرودینامیکی پیشرفتهای هم مجهز شده است. مهمترین ویژگی این سیستم، اسپویلر فعال عقب است که با توجه به باز یا بسته بودن سقف، بهطور خودکار خود را تنظیم میکند. رینگهای این ماشین نیز از نوع آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی سبکوزن منحصربهفرد هستند که با لاستیکهای پیرلی P Zero پوشیده شدهاند.
در اکثر سوپراسپرتها هنگام ساخت نسخهٔ روباز به دلیل حذف سقف، خودروسازان اقدام به تقویت ساختار خودرو میکنند تا کاهش استحکام ناشی از حذف سقف جبران شود اما 720S مثل همهٔ ساختههای مکلارن از ساختار فیبر کربنی سبکوزن بسیار قدرتمند و مستحکمی سود میبرد و خودرو آنقدر مستحکم است که نیازی به تقویت ساختار در هنگام حذف سقف وجود نداشته است. به همین دلیل، 720S اسپایدر با ۱۳۳۲ کیلوگرم وزن، تنها ۴۹ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر است. به گفتهٔ مکلارن، این ویژگی موجب شده 720S اسپایدر بیشتر از ۸۰ کیلوگرم از نزدیکترین رقیبش سبکتر باشد. هرچند سازندهٔ بریتانیایی نامی از این رقیب نبرده است اما بهاحتمالزیاد منظور آن فراری ۴۸۸ اسپایدر است.
در 720S بهمنظور محافظت از سرنشینان در هنگام واژگونی، مکلارن محافظهای فیبر کربنی ثابتی را به آن اضافه کرده که جایگزین محافظهای فولادی در 650S اسپایدر شدهاند و ۶.۸ کیلوگرم سبکتر از نمونههای فولادی قبلی هستند. این سوپراسپرت روباز بریتانیایی اما از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ کوپه استفاده میکند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. وظیفهٔ انتقال این نیرو به چرخهای عقب هم بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال است.
با توجه به افزایش وزن جزئی 720S اسپایدر، شتاب این ماشین هیچ تفاوتی با نسخهٔ کوپه ندارد و ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه در رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها یکدهم ثانیه از همتای کوپهٔ خود کُندتر بوده و این کار را ظرف ۷.۹ ثانیه انجام میدهد. 720S اسپایدر در هنگام بسته بودن سقف، میتواند مثل نسخهٔ کوپه به حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما در صورت باز بودن سقف این عدد به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا میکند. هماکنون امکان سفارش مکلارن 720S اسپایدر وجود دارد اما تحویل آن به خریداران از مارس ۲۰۱۹ آغاز میشود. قیمت این ماشین در ایالاتمتحده از ۳۱۵ هزار دلار، در بریتانیا از ۲۳۷ هزار پوند و در آلمان از ۲۷۳ هزار یورو آغاز میشود.
[دانلود ویدئو]
shirko
۱۹ آذر ۱۳۹۷چه زیباست .
ا.سد.مرتضی
۱۹ آذر ۱۳۹۷ما اخر فرق این دو کلاچه با سکوئنشال رو نفهمیدیم
یه مینویسه یکی اند یه جا میگه فرق دارند کسی نیست یه توضیحی بده ؟
ولی تا جایی که دستگیرم شده باید یکی باشند با یه خرده فرق
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ آذر ۱۳۹۷فرقی نداره رفیق.
گیربکس دوکلاچه سکوئنشیال که میگه،منظورش تعویض دنده به صورت دستیه((عکس 5 و6 از طریق پدال شیفترهای پشت فرمون مشخصه))که حالا بسته به شرایط((مثلا حرفه ای ها تو پیست)) به صورت دستی تعویض میکنن که شیفت بالا و پایین داره.
…
فقط مقایسش کنید با رقبا.((به لحاظ نوآوری))
ا.سد.مرتضی
۱۹ آذر ۱۳۹۷دست شما درد نکنه پهلوان دانبال
ایمان
۱۹ آذر ۱۳۹۷سریع ترین سوپر اسپرت اسپایدر دنیا ??
M
۱۹ آذر ۱۳۹۷اوج هنر طراحی انگلیس
Amirferrari
۱۹ آذر ۱۳۹۷بی نظیر و زیبا…
Ali Keyhani
۱۹ آذر ۱۳۹۷خسته نباشی پدال جان
Sajjad
۱۹ آذر ۱۳۹۷از بی نقص ترین طراحی های حال حاضر