شرکت انگلیسی مکلارن می خواهد حضور گسترده تری در بازار خودروهای اسپرت ناب داشته باشد. بنابراین تولید یک خودروی ارزان قیمت اجتناب ناپذیر است. پیش از این از چنین خودرویی در مکلارن با نام P13 نام برده میشد. اما اکنون نام Longtail توسط این شرکت به صورت تجاری ثبت شده است. این نام البته یادآور مدل افسانهای F1 GTR در سال ۱۹۹۷ نیز میباشد که به واسطه قسمت عقب کشیده و دراز آن بدین نام شناخته میشد.
در مورد مدل P13 یا Longtail نیز شایعات از وجود یک فضای بار و توشه در پشت موتور حکایت دارند. آن چه که در مورد این خودرو حدس می زنیم، استفاده از شاسی لوله ای فیبرکربنی مشابه مدل های P1 و 650S و یک نسخه ضعیف شده از موتور ۳.۸ لیتری هشت سیلندر مدل 650S همراه با گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه است. در تیزری که مک لارن از این مدل منتشر کرده، می توان به وضوح، عناصر طراحی مشابه با مدل 650S از جمله شیب سقف، چراغها با لامپهای LED روزتاب، آینه های جانبی و سپرها را مشاهده کرد که طراحی ملایم تر و ساده تری نسبت به برادران گران قیمت تر خود را نشان می دهد. قیمت این مدل مکلارن به خودروهایی چون پورشه ۹۱۱ توربو و آئودی R8 نزدیک خواهد بود. سال آینده زمان ورود این خودرو به بازار می باشد و باید در عمل دید که مک لارن می تواند در این کلاس هم موفق باشد یا خیر.۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
REZA . JUST TOYOTA
۱۸ آبان ۱۳۹۳قطعا از 911 بهتره /بیشتر از نظر قیافه/
99% در حد r8 هست
فکر کنم از اون دوتا خیلی سبک تر و ایروندینابیک بهتری داره همین طور هندلینگ
مثل همیشه عالی . می تونه فروش خوبی رو داشته باشه
ولی باید صبر کنیم و ببینیم چه کار می کنه
amir
۱۸ آبان ۱۳۹۳911 یگانه بی تکرار تمام ادوار تاریخه.یک خودرو باید از همه لحاظ بی نظیر باشه که بشه گفت از 911 بهتره.
"Amir"
۱۸ آبان ۱۳۹۳عمرا ب پای پورش برسه،حداقل از نظر اصالت
Mclaren
۲ آذر ۱۳۹۳اصالت مکلارن دست کم گرفتی امیر جان؟
هروقت پورشه تونست رکورد های افسانه ای مکلارن رو بزنه بیا تا با هم صحبت کنیم
REZA . JUST TOYOTA
۱۸ آبان ۱۳۹۳منظورم از نظر قیافه بود
911 برای من تکراری شده
صادق
۱۸ آبان ۱۳۹۳احوال بر و بچه ها؟
آقا رضا در مورد سبکتر بودن این ماشین میشه حدس زد که از 911 سبک تر باشه، چون مک لارن بیشتر رو جنبه های مسابقه ای کار میکنه ولی پورشه معمولا یه نیم نگاهی هم به تجملات و امکانات رفاهی اتاق داره
ولی در مورد هندلیگ واقعا نمیشه چیزی گفت، هندلینگ پورشه زبانزد خاص عام هستش
ببین بنز و AMG با اون همه عظمت و تجربه، یکی از اهداف ساخت AMG GT رو هندلینگ خوب معرفی کردن که گفتن یکی از رقاباش توی این زمینه پورشه اس
در کل نمیگم بهتره یا بدتره ولی میتونم بگم رقیب سرسختیه.
ارادت
MAFIA
۱۸ آبان ۱۳۹۳مک لارن زده رو خط رو کم کنی رقبای قدیمی!
McLaren Automotive
۱۹ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز خودم به شخصه طرفدار دو آتشه مکلارن هستم و هیچ کمپانی رو در حدش نمیدونم . طراحی 911 به شدت تکراریه .از اولین مدل تا آخرین مدلش همه یک شکل هستند .
Mclaren
۲ آذر ۱۳۹۳خوشم میاد بهترین ها رو میشناسی رفیق من تنها رقیب دیرینه مکلارن رو فراری میبینم و حرفتو تایید میکنم پورشه حتی با آخرین تکنولوژی و قدرتش از مکلارن شکست خورد منظورم 918 که پورشه میخواست آخرین حد تکنولوژیشو به رخ بکشه
نیما
۱۸ آبان ۱۳۹۳از کسایی که میگن قطعا خوشم نمیاد چون آدم حتی برای خودشم نباید بگه قطعا چه برسه به چیزی که حتی از نزدیکم ندیدتش شما یا نمیدونی 911 چیه یا از اسمت پیداست ضد آلمانی در هر دو حالت برام متاسفم
mehran911
۱۹ آبان ۱۳۹۳رضا عزیز این حرف شما نشانه کم بودن اطلاعات شماست
دوست عزیز توجه داشته باش که پورشه با کیفیت ترین خودرو های اسپرت جهان رو تولید میکنه من این حرف رو بدون مدرک مطرح نکردم
طبق آماری که پورشه منتشر کرد 70 درصد خودرو های تولید شده در تاریخ پورشه هنوز در حال تردد هستند. دوست عزیز شما این آمارو از هیچ خودرو ساز دیگری نخواهید دید.اگر باز هم قبول ندارید نگاهی به سایت معروف jd power بندازید
در ضمن موتور های مک لارن در فرمول یک چندین سال پیش توسط پورشه ساخته میشد
این رو هم بیاد داشته باشید هیچ خودرو اسپرتی توانایی رقابت 911 رو نداره چون 911 بهترین و تاثیر گذارترین خودرو اسپرت تاریخ خودرو سازی است
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۳مکلارن از نظر فنی و تکنولوژِی از پورش عقبتره بعید فعلا بتونه فاصلشو به این زودیا کم کنه.
sina
۱۸ آبان ۱۳۹۳آره حتی از نظر کیفیت ساخت که یه بار تو تاپ گیر گفتن ماشینای آلمانی مثل آر 8 و 911 کیفیتشون از فراری ومک لارن بالاتره
REZA . JUST TOYOTA
۱۸ آبان ۱۳۹۳از نظر کیفیت r8 حال همه رو می گیره
صادق
۱۸ آبان ۱۳۹۳آقا سینا بستگی داره که کیفیت رو در چه مرحله ای از ساخت در نظر بگیری
اگه ادوات داخلی باشه، خب میشه گفت که پورشه از کیفیت بهتری برخورداره (این دلیل ضعف فراری نیست، توجه داشته باشید که بهترین چرم جهان در ایتالیا ساخته میشه، یا بهترین و ماندگار ترین نوع چوب ها از ایتالیا به سایر جاها صادر میشه) و این رو هم بدونید که بزرگترین شرکت مبل سازی اروپا کار چرم و دوخت فراری رو انجام میده
اگه کلا اتاق رو کنار بذاریم، در مورد کیفیت فنی خودرو، حرف شما رو قبول ندارم (با عرض پوزش)، کیفیت ساخت و مونتاژ فراری بسیار بسیار بسیار بالاس جوری که کارخونه ی فراری یکی از سخت گیر ترین قسمتای کنترل کیفیت رو در بین خودرو سازان داره
و یه نکته ی دیگه اینکه شما نباید یه ماشین خاص رو با کل کارخونه مقایسه کنید
شاید بشه گفت کیفیت R8 از فراری F430 بهتره ولی دلیل نمیشه که از FF یا F60 بهتر باشه
در کل هر شرکتی یه سری اهداف داره که باید موفقیت شرکت رو در رسیدن به اهدافش سنجید
ارادت.
sina
۲۰ آبان ۱۳۹۳آقا صادق :اینو من نگفتم جرمی تو برنامش گفت که بعد چن ساعت رانندگی با آئودی آر8 و مک لارن MP4 و فراری 458 .بدنه خودرو بعضی جاهاش بارینگاش خرد شده بودن بعضی جاهاش که خودم به چشم دیدم فقط آئودی اونطوری نشده بود.درضمن بله من خودم میدونم بهترین چرمارو ایتالیا داره.پدر بنده خودش 2 سال ایتالیا بود هرچی لباس آورده از اونجا الانم مثل روزه اولش نو موندن.از لحاظ تکنولوژی فنی هم باهم برابرن
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳صادق جان کاملاً باهات موافقم داداش
نیما
۱۸ آبان ۱۳۹۳تاپ گیر که دشمنه آلمانی هاست اون یارو پیره اسمشو نمیدونم یه بار یادمه گفت آلمانی ها آشغال میزنن برای اونایی که ماشینهای آلمانی و نمیشناسن تاپ گیر یه برنامه مزخرف و معلوم الحاله
جواد هاشمی
۱۸ آبان ۱۳۹۳یه کم دارین درباره ی پورشه زود واحساسی قضاوت می کنید P1 وMP4-12C ماشین های کمی نیستن و به نظر من مک لارن بهتره
McLaren Automotive
۱۹ آبان ۱۳۹۳درسته . مکلارن از هر لحاظی بگی سر تره
mehran911
۲۰ آبان ۱۳۹۳دوست داشته باشی همین جا ثابت میکنم پورشه از هر لحاظ که فکر بکنی از مکلارن سرتره
Mclaren
۲ آذر ۱۳۹۳نیاز به ثابت نیستی ثابت شده ها همه ما تو همین سایت دیدم شکست بهترین مدل پورشه که ته ته ته تکنولوژیش بود در مقابل مکلارن پی 1 محدود شده
وقتی نظرات رو میبینم به این پی میبرم که مکلارن چقدر ملت رو سوزونده.
ادامه بده اسطوره تمام نشدنی دنیا
تنها رقیب دیرینه مکلارن فراری و هست تمام.
amir
۱۸ آبان ۱۳۹۳پورشه لایک++
مک لارن دیسلایک__
navid
۱۸ آبان ۱۳۹۳رقبایی که داره خیلی فوق العادن. کار سختی داره، اما خوب مکلارن هم کارشو بلده
navid
۱۸ آبان ۱۳۹۳دوستان اینقد به دراگون توپیدین دیگه نمی بینمش :)
tadano
۱۸ آبان ۱۳۹۳آره خدایی من هنوز دارم قرص عذاب وجدان مصرف میکنم ناسلامتی قرار بود نالوطی ما رو معاون اول خودش بکنه.
Reza
۱۸ آبان ۱۳۹۳مکلارن همیشه عالی بوده هست و باز هم خواهد بود.
P1 که ابر شاهکاربود
یاسین
۱۸ آبان ۱۳۹۳عجب تیتری ! دم دراز خخخ !
سعید
۱۹ آبان ۱۳۹۳:)
نیما
۱۸ آبان ۱۳۹۳اصلا نمیتونم قبول کنم برای یه نسخه آلمانی یه رقیب انگلیسی در خودرو پیدا بشه انگلیسی ها در خودرو نچسبن آمریکایی ها و ژاپنی ها و ایتالیایی ها و حتی فرانسوی ها خیلی بهترن برای رقابت
h112
۱۸ آبان ۱۳۹۳این تیتری که پدال زده برای این مطلب ….دقیقا آدم رو یاد مارمولک میندازه….
مارمولک=مکلارن
McLaren Automotive
۱۸ آبان ۱۳۹۳مکـــــــــــــــــــــــلارن پورشه رو له نکنه صلوات …
شهریار
۱۹ آبان ۱۳۹۳عمرا که بتونه
به نظر من که خودشو سبک نکنه خوبه
parseh net30
۲۰ آبان ۱۳۹۳عجب چیزیه این گاو وحشی
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳به نظر من در شتاب اولیه و سرعت نهایی ممکنه بهتر از 911 عمل کنه
ولیتوی هندلینگ بعید میدونم