مک لارن

مک‌لارن همچنان بر عدم ساخت کراس‌اوور پافشاری می‌کند

مدیرعامل مک‌لارن «مایک فلویت» برنامهٔ روشنی برای آیندهٔ این سوپراسپرت‌سازی بریتانیایی دارد که در این برنامه از ساخت یک کراس‌اوور برای رقابت با رقبایی مثل آستون‌مارتین، فراری و لامبورگینی خبری نیست. فلویت در مصاحبه‌ای با کار مگزین دراین‌باره گفته است:

ما به مفهوم ساخت سوپراسپرت کاملاً وفادار مانده‌ایم. این سؤالی است که در برخی از بازارها از من می‌شود: آیا شما می‌خواهید شاسی‌بلند بسازید؟ یا آیا شما قرار است یک خودروی الکتریکی بسازید؟ پاسخ منفی است. ما این کار را نمی‌کنیم. این پاسخ کاملاً منطقی است. زمینهٔ اصلی فعالیت برند ما در موتوراسپرت، سوپرکارها و خودروهای راننده محور است. خیلی زود است که بتوانیم برند را به سمت حوزه‌های دیگری سوق دهیم و برای ساخت محصولی تلاش کنیم که هیچ ارتباطی با تاریخ ما ندارد

مدیران مک‌لارن پیش‌ازاین هم مخالف ساخت کراس‌اوور بوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، رئیس طراحی مهندسی این شرکت در سال ۲۰۱۸ گفت: «خودروهای SUV (مخفف وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت سودمند) نه اسپرت هستند و نه سودمند». علاوه بر این، رئیس فروش و بازاریابی مک‌لارن نیز اظهار داشت که یک کراس‌اوور این برند را به خطر می‌اندازد و مک‌لارن قصد ندارد یکی از این خودروها بسازد مگر اینکه دیگر نتواند از دیگر مدل‌ها کسب درآمد کند.

از سوی دیگر اما مقررات آلایندگی مک‌لارن را به سمت ساخت محصولات هیبریدی سوق می‌دهد و در آینده هیبریدی‌های بیشتری با این برند تولید می‌شوند. فلویت دراین‌باره گفته است:

صادقانه بگویم که ما خودروها را فقط برای رعایت قوانین محیط‌زیستی هیبریدی می‌کنیم. بعد از سال‌های ۲۰۲۲/۲۰۲۳ ما دیگر خودروهای غیرهیبریدی عرضه نخواهیم کرد

محصول هیبریدی بعدی مک‌لارن سوپراسپرتی بنام آرتورا است که روی پلت‌فرم فیبر کربنی جدید مک‌لارن بنام MCLA ساخته شده و در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. این مدل به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ درون‌سوز V6 توئین توربو مجهز خواهد بود. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۵ نیز باید شاهد پدیدار شدن جانشین P1 باشیم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    امیدوارم نزنه ولی تو این زمونه کراس اوور مثل شتریه که دم خونه هرکس میخوابه(مثلا اوروس لامبو و شاسی بلندی که فراری می خواد تولید کنه)

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. امیررضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      فراری پورسانگ رو میگی؟

      1. میلاد

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        آره منظورم پورسانگه که فکر کنم فراری گفته بود سال 2021 میاد.

    2. ممد ژانگولر

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      نظر سنجی برند:

      مک لارن +++
      لامبورگینی ———

      موافقم 15
      مخالفم 21
      1. joojoo

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (276 ديدگاه)

        خیلی افت داره مکلارن زیر پست مکلارن کمتر رای بیاره….

  2. زیزیگولو

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    الآن خیلی وقته که اکثر مردم تمایل بیشتری به ماشینای شاسی بلند پیدا کردن که این یه روند جهانیه که تو تموم کشورا از جمله ایران شاهدشیم ……… به طور کلی این انتخابو سلیقه مشتری هستش که تو یه محیط رقابتی کمپانیای خودروسازی رو به تغییر استراتژی وادار میکنه و واسه اونا تعیین تکلیف میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. ツSAMURAIツ

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    واقعا کراس اوور چه برتری داره که همه سلیقه ها رفته سمتش ؟

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. Ali_x76

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      سواری سفت تر
      هندلینگ پایین تر
      وزن و مصرف سوخت بالاتر
      قیمت بیشتر
      و مردمی که بجای خرید بر اساس نیاز، دنباله روی مد هستن.

      موافقم 24
      مخالفم 5
    2. زیزیگولو

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      درسته که ماشینای سدان لذت رانندگی بیشتری دارنو روندنشون هیجانو حس بهتریو به راننده القاء میکنه ولی ماشینای شاسی بلندم یه سری برتریا دارن که واسه خیلی از مردم مهمتر از فاکتوری مثل لذت رانندگی هستش که خُب اگه یه نگاه به آمار فروش کمپانیای خودروسازی بندازیم معلومه که محبوبیت مدلای شاسی بلند بین مردم خیلی بیشتره تا جایی که الآن بازار این ماشینا داغه داغه، حالا شاید قدیما شاسی بلندا بخاطر مصرف سوخت زیادو مضخرفشون زیاد مورد توجه مردم نبودن ولی الآن با بیست سال پیش خیلی فرق کرده چون اون زمانا شاسی بلندا مصرف سوخت خیلی بیشتری نسبت به ماشینای سدان داشتن ولی الآن اینجوریا نیستش چون از نظر مصرف سوخت اختلاف زیادی بین دو کلاس دیده نمیشه پس میشه گفت قدیما مصرف سوخت شاسی بلندا تقریباً دو برابر ماشینای سدان بودش که میتونست انتخاب مشتریا رو تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار بده ولی با پیشرفتای امروزی این اختلاف مصرف سوخت تا حدود 90 درصد کاهش پیدا کرده و دیگه مصرف سوخت مثل قدیما یه فاکتور تعیین کننده نیستش و تازه شاسب بلندا یه سری فاکتورایی مثل کابین جادارترو کاربردای زیادترو حس ایمنی بیشترو تواناییای حرکتی بهتر تو مسیرای خارج جاده و …………… دارن که باعث میشه مشتریا این مزایا رو ترجیح بدن

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. ایوب

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (142 ديدگاه)

        مصرف سوخت شاسی بلندا همیشه بیشتر از سدانها بوده و همیشه هم بیشتر خواهد بود، به خاطر فاکتورهایی مثل وزن و ائرودینامیک، این اختلاف هم هیچ وقت نیم لیتر و یک لیتر نبوده و بیشتر از این حرفا بوده و هست و خواهد بود.
        ولی این که شاسی بلند واقعی(مثل رنج رور) مزایای قابل توجهی داره رو نمیشه انکار کرد.
        در کل قضیه بسته به شاسی بلندش داره که آیا ارزش اینو داره که به سدان ترجیح داده بشه یا نه مثلا لندرور دیفندر قطعا ولی فیات 500x …

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. زیزیگولو

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          ایوب مخالفم چون الآن مثل قدیما نیستش و مصرف سوخت شاسی بلندا خیلی کاهش پیدا کرده و تقریباً با سدانها برابر شده

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. زیزیگولو

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          دلیل واضحی که میتونم واسَت بیارم اینه که الآن اکثر کمپانیای خودروسازی همون موتورایی رو که روی سدانا و کوپه هاشون نصب میکنن رو شاسی بلنداشونم نصب میکنن

          موافقم 7
          مخالفم 4
    3. Hadi

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اره مکلارن درستش همینه
      به اصل خودت وفادار بمون…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. AMG///

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خب این انگلیسی هم رفت لای باقالیا
    نفر بعد…..

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. challenger

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      همه دارن از یه جهت میرن قاطی باقالیا

  5. challenger

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    هیچی فقط بولدشون کردن واقعا سدان ها عالیین ولی این نظر رو روکراس ها و شاسی ب ها ندارم اون هام خوبن اما نه اینکه دنیا سمت اونا بره باید متعادل رفتار شه
    یه چیز جالب بگم بی ربطه اما جالب
    سازندگان اندرورید در سال 2009 به یک ربات گفتم ایا در اینده ربات ها همه دنیارو می گیرن گفت نگران نباشید به شماها(منظور مردم دنیا) صدمه نمی زنم و شما را در باغ وحش خودم نگه داری میکنم
    ربات های هوشمند و هوشمند سازی دارن دنیا رو می گیرن و زندگی رو بی روح تر از گذشته می کنن کاری هم نمیشه کرد این روال دنیاس

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. SF90 STRADALE

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این کار مکلارن رو به شدت تحسین میکنم ??
    دمتون گرم که در برابر ساخت کراس اوور مقاومت می کنید
    ای کاش این تفکر در ذهن مدیران فراری هم بود
    مکلارن به سنت های خودش وفادار مونده ولی فراری داره میزنه جاده خاکی
    کجایی انزو ببینی برندی که اسمش با مسابقات و خودروهای اسپرت گره خورده داره کراس اوور میزنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. Hamid

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      ایمان جان
      بیا واقع بین باشیم
      حالا درسته فراری کارش درسته و ی جورایی با همین ماشینا داره کار خودش رو پیش میبره …
      اما ببین
      لامبورگینی مثلا
      اوروس نجاتش داد …
      اصلا کراس اوور باید تو این دور و زمونه ساخته شه …
      مک لارن بزودی درک میکنه که چ اشتباهی کرده!
      خیلی دوست دارم اینا کراس اوور بزنن
      کراس اورر => پول زیاد برای شرکت + سود زیاد

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا حمید
        مشکل دقیقاً همین جاست
        فراری هم پول داره هم سوددهی بسیار بالایی داره
        اگه خودروهای جاده ای رو هم در نظر نگیریم ، فراری منابع درآمد زیادی داره
        چند ماه پیش یکی از بزرگ ترین شبکه های پخش مسابقات اتومبیل رانی رو افتتاح کرد
        در صنعت مُد و پوشاک هم فعالیت داره
        بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا رو داره (ابوظبی)
        یک شهربازی روباز بزرگ هم در بارسلون داره
        و ….
        حالا ساخت کراس اوور چقدر میتونه به فراری کمک کنه ؟؟؟؟ من که نمیتونم درک کنم دلیل این کارشون رو

    2. Ferrari

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      دوست عزیز زمان انزو فراری اولین مدل دو درب چهار نفره تولید شد اولین اتومبیل با پیشرانه توربو ساخته شد
      زمانی که انزو فراری زنده بود یه خبر نگار ازش پرسید محبوبترین ماشینی که توسط برند شما ساخته شده کدوم مدل بوده انزو در جواب گفت: مدل بعدی
      این رو گفتم تا بدونید انزو فراری ادم اینده نگری بوده و اگر الان زنده بود باذساخت شاسی بلند مخالفت نمیکرد
      محدود ساختن و کم تولید کردن چه افتخاری داره؟ امسال کم از مشکلات و گرفتاری های مکلارن مطلب منتشر شد؟
      اینجا هم مدیر مکلارن گفته تولید suv به برند ما لطمه میزنه ولی در ادامه گفت اگر نتونیم از کلاسهایی که حضور داریم پول دربیاریم suv تولید میکنیم که این ادعا هم از عجایب روزگاره، وقتی گرفتار شدن اس یو وی تولید میکنن، کلاسی که معتقدن به برندشون لطمه میزنه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. Mr.X

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بهتر

  8. ایوب

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    امیدوارم رو حرفش بمونه ولی لامبورگینی و استون مارتین و فراری و … هم اولش میگفتن نمیسازیم
    حالا اگه حسن میگفت میشد رو حرفش حساب کرد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Me

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    مک لارن فهم و شعور دارد .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. ایوب

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این که موتور دو تا ماشین یکی باشه دلیل نمیشه مصرف سوختشون یکی باشه و کلی فاکتور تاثیرگذار(ضریب درگ، وزن، ضرایب گیربس، ابعاد رینگ و لاستیک و …) تو این قضیه هست. حتی یه ماشین ثابت هم تو سرعتای مختلف یا وزنی که حمل میکنه و حتی سبک رانندگی مصرف سوختش فرق میکنه

  11. مهرداد كمال

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    اخرش مجبور میشه برقی و کراس اور بسازه
    هر چند این رویه مکلارن احساس برانگیز و قابل احترام هست

  12. حسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    گفته ساخت کراس اور و خودرو الکتریکی کاری نیست که ما در گذشته میکردیم و فعلا زود است برای این تغییر!
    پس در آینده این اتفاق رخ خواهد داد!

  13. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خوب میکنن!!!!
    من اصلا نمی تونم مکلارنِ کراس اوور رو تصور کنم!!!!!!!!!!!!!!

  14. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    البته مکلارن الکتریکی خوبه!

  15. SHERVIN

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    رئیس طراحی مهندسی این شرکت در سال ۲۰۱۸ گفت: «خودروهای SUV (مخفف وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت سودمند) نه اسپرت هستند و نه سودمند».

    این رو باید با آب طلا نوشت ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا