مک لارن به تازگی از خودروی جدید آرتورا رونمایی کرد. این خودروی قدرتمند و پلاگین هیبریدی هماکنون به اولین سوپرکار هیبریدی پرفورمنس و تولید سری مک لارن تبدیل شده است. مشتریان و طرفدارانی که با نامگذاری محصولات مک لارن آشنا هستند میدانند این محصولات شامل سه سری اسپرت، اولتیمیت و سوپر میباشد. البته این شرکت در ساختار نامگذاری محصولاتش از اعداد و حروف استفاده میکند اما شاید به راحتی نتوان جایگاه آرتورا در این ساختار را شناخت.
قبلاً هم پیچیدگیهایی را در ساختار نامگذاری برخی برندها همچون آئودی دیدهایم. ما از راجر اورمیشر معاون بخش ارتباطات و روابط عمومی مک لارن برخی سؤالات را درباره شفافسازی این بحث پرسیدیم.
ما از او درباره آرتورا و اینکه این نام آغازی بر پایان نامگذاری ترکیبی اعداد و حروف است پرسیدیم. این موضوع زمانی بیشتر جلوه میکند که ببینیم در طول این سالها محصولات شمارهدار زیادی توسط بریتانیاییها معرفی شدهاند. اورمیشر دراینباره گفته است:
همانگونه که میدانید محصولات سری GT و اولتیمیت ما دارای نامهایی هستند. بنابراین آرتورا نیز همین روند را دنبال میکند. ما این روند را با سری ۷۲۰ ادامه خواهیم داد ولی تصمیمات بیشتر درباره نامگذاری محصولات گرفته نشده است.
این گفتهها نشان میدهد ما تغییرات شدید و قابلتوجهی را در ساختار نامگذاری مک لارن نخواهیم دید بلکه بریتانیاییها همچنان از ترکیب اعداد و حروف به همراه مدلهایی همچون GT، سنا و آرتورا استفاده خواهند کرد.
سؤال بعدی هم گرفتن تائید از مدیر مک لارن درباره این بوده که آیا آرتورا در کلاس جدیدی قرار میگیرد یا اینکه جایگزین مستقیمی برای محصولات سری اسپرت میباشد. همچنین سؤالاتی درباره تولید محصولات هیبرید پرفورمنس بالا HPH وجود دارد. ما پرسیدیم که آیا این خودروها در کنار مدلهای کنونی اسپرت، اولتیمیت و سوپر تولید خواهند شد یا خیر.
مدیر مک لارن گفت:
آرتورا جایگزین مستقیم محصولات سری اسپرت نیست زیرا این محصولات پس از مدل تولید محدود 620R دیگر تولید نمیشوند. آرتورا یک سوپرکار واقعی است اما موقعیت بازار متفاوتی نسبت به ۷۲۰ دارد؛ بنابراین کلاسبندی جدید ما با مدلهای GT، سوپرکارها و سری اولتیمیت ادامه خواهند یافت.
محصولات سری سوپر با مدلهایی همچون 765LT رکوردشکن ادامه خواهند یافت.
نهایتاً ما درباره اینکه آیا ساختار سبکوزن کربنی مک لارن MCLA فقط به مدلهای هیبریدی محدود خواهد شد یا به سایر مدلها نیز گسترش خواهد یافت سؤال کردیم و مدیر مک لارن اینگونه پاسخ داد:
معماری MCLA جدید برای جای دادن قوای محرکه هیبرید پرفورمنس بالا طراحی شده است. ۷۲۰ همچنان از پلتفرم مونوکیج II استفاده خواهد کرد.
خب پس بهصورت خلاصه باید گفت مک لارن بهطور کامل از نام های کنونی خود دست نخواهد کشید. محصولات سری اسپرت دیگر تولید نخواهند شد اما مدل هیبرید پرفورمنس بالا جدید جایگزین آن نخواهد بود. با این وجود انتظار داریم تغییرات بیشتری در سبد محصولات این برند اعمال شود زیرا مک لارن به دنبال الکتریکی سازی محصولاتش است.
[دانلود ویدئو]
Ahmedreza2002
۱ اسفند ۱۳۹۹نظر منو بخوایین ارتورا اسپرته و ۷۲۰سوپر اسپرت رده میانی مثل هوراکان
R@m!n
۱ اسفند ۱۳۹۹جفتشون سوپر اسپرتن دیگه عین اوراکان و اونتادور فقط قیمتا و قدرت تفاوت داره
Ahmedreza2002
۱ اسفند ۱۳۹۹منم بر اساس همین قیمته که میگم این مظر رو
[AMIN_TROFEO]
۱ اسفند ۱۳۹۹آرتورا سوپرکار پایین رده و ۷۲۰ سوپرکار بالارده و رقیب اونتادور s هست و ۷۶۵ ال تی سوپرکار بالارده و رقیب اونتادور svj هست
Ahmedreza2002
۱ اسفند ۱۳۹۹بحث سره قیمته
۷۲۰ هم قیمت اونتادور نیست و به هوراکان نزدیک تره
سهند
۱ اسفند ۱۳۹۹پورشه ۹۱۱ توربو s: لایک?
مکلارن ۷۲۰s: دیسلایک?
Reza
۱ اسفند ۱۳۹۹عاشق هر دوشونم ولی پورش یه چیز دیگس.
منتظر درگ 765LT و 911 Turbo S هستم با اینکه مکلارن 765 رکورد تاریخی رو ثبت کرده ولی بازم درگشون جزاب میشه.
?Ali Hossein?
۱ اسفند ۱۳۹۹داداش جزاب نه جذاب!
HamidReza
۱ اسفند ۱۳۹۹مک لارن 765LT : لایک ?
تموم رقباش : دیسلایک ?
محسن
۱ اسفند ۱۳۹۹واقعا نمیشه انتخاب کرد
Benz
۱ اسفند ۱۳۹۹مکلارن راه خوبی رو در پیش گرفته