در ویدئوی امروز، با بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۱ از نگاه کارشناسان وبسایت EVO آشنا میشویم.
انتخاب بهترین مدل در کلاس اسپرت و سوپراسپرت، ساده نیست. بعضی خودروها با عملکرد عالی، بسیار گران و دور از دسترس هستند؛ درحالیکه مدلهای ارزانتر با قیمت مناسب هم وجود دارند که از نظر کیفیت رانندگی، فراتر از هزینهی پرداختی عمل می کنند.
به دعوت سایت EVO تعدادی از کارشناسان و خبرنگاران مشهور صنعت خودرو در انگلیس، به جاده های زیبای اسکاتلند رفتند تا بعد از یک هفته تست و بررسی در شرایط واقعی، بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ را از بین ۸هشت مدل برگزیده، انتخاب کنند.
لامبورگینی هوراکان STO
لامبورگینی هوراکان STO در بازار جهانی، ۳۴۵ هزار دلار قیمت دارد و ۱۳۰ هزار دلار گرانتر از مدل پایه است. موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی در هوراکان STO، قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتنمتر تولید میکند تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه فراهم شود. این مدل، فاقد سیستم های توربوشارژ و هیبرید است، پس یک سوپراسپرت ایتالیایی با اصالت در رانندگی محسوب میشود.
برای عاشقان لامبورگینی، پرداخت ۳۴۵ هزار دلار برای هوراکان STO و نادیده گرفتن مدل استاندارد با قیمت ۲۱۵ هزار دلار، عجیب نیستف چراکه شاسی و گیربکس STO، برای عملکرد عالی در پیچ های تند بازطراحی شده است و فرمان پذیری بینظیر ارائه میدهد
هوندا سیویک تایپ R
هوندا سیویک تایپ آر لیمیتد ادیشن با آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار فروخته می شود. نسل جدید تایپ آر هنوز تولید انبوه نشده اما مدل ۲۰۲۱ همچنان یکی از بهترین هاچبک های دنیا است. این مدل تقریبا همیشه در فهرست بهترین های سال حضور دارد. سیویک تایپ R، نسبت به رقیبش گلف R، بزرگتر و جادارتر است، همچنین برای رانندگی هیجان انگیز در پیست، تجهیزات بهتری ارائه میدهد.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر برای خودرویی که فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد، فراتر از انتظار است. گیربکس دستی با عملکرد سریع، ترمزهای قدرتمند، تعادل عالی در پیچ ها و صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵ ثانیه، مهمترین ویژگیهای هوندا سویک تایپ R هستند،
هیوندای i20N
در کلاس هاچبکهای کوچک و مناسب رانندگی شهری، امسال یک مدل استثنایی وارد بازار اروپا شد و تحسین کارشناسان را برانگیخت. هیوندای i20N با آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار، پرشتاب و مقرون به صرفه است. این مدل، یک موتور ۱۶۰۰ سیسی توربوشارژ با قدرت ۲۰۴ اسب بخار دارد و سرعتگیری صفر تاصد کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه در اختیار راننده میگذارد.
هیوندای i20N با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، مناسب برای استفادهی روزانه است. ابعاد این مدل، محدودیت رانندگی در ترافیک شهری را کاهش میدهد و با فرمان پذیری بسیار خوب، شتابگیری عالی در زمان نیاز ارائه میکند.
در کمال تعجب، تعدادی از کارشناسان سایت EVO معتقدند رانندگی با i20N، لذت بخش تر از سوپراسپرت های گرانقیمت مثل فراری است، چراکه باعث خستگی در بلند مدت نمی شود و هر روز، حسی از رضایت به راننده میدهد.
بیامو M5CS
در کلاس سدان اسپرت، خودرویی وجود دارد که شتابگیری باورنکردنی و راحتی عالی فراهم می کند. امسال مدل جدیدی از M5 با امکانات CS معرفی شد که در بعضی تست ها، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶۵ ثانیه ثبت کرد.
قیمت بی ام و M5 استاندارد، ۱۰۵ هزار دلار است اما مدل CS با ۴۰ هزار دلار قیمت بیشتر، به قیمت ۱۴۴ هزار دلار فروخته میشود. قدرت این مدل، ۶۳۵ اسب بخار است و همراه سیستم دو دیفرانسیل ایکس درایو، گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر در اختیار راننده می گذارد.
از دیدگاه کارشناسان تفاوت کیفیت رانندگی در M5 CS و M5 معمولی، فراتر از اختلاف قدرت آنها به میزان ۳۵ اسب بخار است. شاسی تقویت شده، گیربکس سریعتر عمل میکند و ترمزها مشابه یک خودروی سوپراسپرت، قدرتمند هستند.
شاید انتخاب بین M5 استاندارد و AMG E63 S آسان نباشد؛ اما M5 CS از نظر کارشناسانم EVO، بهترین سدان اسپرت دنیا و برتر از خودروهای چهاردر ساخت مرسدس بنز و آئودی است.
بیامو M3 کامپتیشن
در کلاس اسپرت کامپکت، کارشناسان EVO باز هم به محصولی از بیامو رای دادند. M3 کامپتیشن یک خودروی ۷۸ هزار دلاری با موتور ۶ سیلندر خطی است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با وزن خالص ۱۷۳۰ کیلوگرم، فقط ۳/۷ ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد؛ اما این اعداد، تنها نکات مثبت در M3 کامپتیشن نیستند.
تعادل M3 کامپتیشن در پیچ های تند، مشابه خودروهای سوپراسپرت چندصدهزار دلاری است. M3 کامپتیشن تقریبا نصف M5 CS قیمت دارد، اما از نظر کیفیت رانندگی به برادر بزرگتر شباهت دارد. جعبهدندهی M3 کامپتیشن به خوبی M5 CS نیست اما این مدل کامپکت در کلاس قیمتی خود، بیرقیب ارزیابی شده است.
استون مارتین ونتیج F1
لامبورگینی هوراکان STO، چندان لوکس و مناسب رانندگی افراد متشخص نیست. به همین دلیل در کلاس سوپراسپرت های لوکس، گزینهی بهتری مثل استون مارتین ونتیج F1 وجود دارد. شکی نیست که هوراکان STO یا فراری SF90، از نظر شتاب گیری و فرمان پذیری بهتر از ونتیج F1 هستند اما راحتی این مدل از استون مارتین، در هیچ ماشین ایتالیایی پیدا نمی شود.
آستانه قیمت ونیتج ۲۰۲۱، حدود ۱۴۰ هزار دلار است و مدل F1 ادیشن اختلاف قیمت چندانی با نسخهی اصلی ندارد. این مدل از پیشرانهی ۴ لیتر توئینتوربوشارژ ساخت مرسدس AMG استفاده می کند تا قدرت ۵۳۵ اسب بخار و گشتاور ۶۸۵ نیوتن متر داشته باشد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ونتیج ۳/۵ ثانیه است و فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید میشود.
تقریبا تمام بازار خودروهای سوپراسپرت دنیا، در اختیار برندهای آلمانی و ایتالیایی است؛ اما استون مارتین و مکلارن طی سال های اخیر توانستهاند ارزش خود را اثباب کنند تا در کلاس مدل های بالاتر از صدهزار دلار، جایگاه ویژه داشته باشند.
پشت فرمان، استون مارتین ونتیج، کمی سنگین و کند به نظر میرسد.. فضای کابین هم مشابه بنتلی، ساکت و آرام نیست و صدای موتور ۸ سیلندر در اتاق شنیده میشود؛ اما اما راننده احساس خوبی دارد و ترکیبی عالی از سبک طرحی اسپرت و لوکس را لمس می کند.
پورشه 911GT3
در کلاس خودروهای اسپرت جاده ای با اپشن های مخصوص رانندگی در پیست، رقیبی برای پورشه 911GT3 وجود ندارد. طی ۲۰ سال پس از معرفی اولین نسل 911GT3 این محصول همچنان یکی از بهترین سوپراسپرتهای دنیا با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار است.
پیشرانهی چهار لیتر توربوشارژ با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۳.۳ ثانیه فراهم میکند. پورشه 911GT3 با سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک PDK به قیمت ۱۶۲ هزار دلار فروخته میشود. این مدل با جعبه دندهی دستی نیز قابل سفارش است و به نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت میرسد.
پورشه ۹۱۱ توربو از 911GT3، حدود ۱۵ هزار دلار گرانتر است، سیستم دو دیفرانسیل دارد و ۱۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر فراهم میکند؛ اما از نظر کیفیت رانندگی در پیست و هیجان پشت فرمان، مشابه 911GT3 نیست.
فراری SF90
اگر بخوایم خودرویی بهتر از لامبورگینی هوراکان STO در کلاس سوپراسپرت پیدا کنیم، احتمالا فقط یک گزینه وجود دارد: فراری SF90
تصور رانندگی با یک فراری پلاگین هیبرید، برای علاقهمندان خودروهای اسپرت ایتالیایی، چالشبرانگیز است. حالا اصیل ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا، به خوبی با فناوری های نوین هماهنگ شده و مثل سال های قبل، طرفدارانش را خوشحال نگه داشته است.
فراری SF90 از ترکیب موتور ۴ لیتر ۸ سیلندر با سیستم برقی، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور می گیرد. وزن خالص این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، فقط ۱۵۷۰ کیلوگرم است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه فراهم میکند. نهایت سرعت فراری SF90، نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر برساعت است؛ درحالیکه میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.
از نظر کارشناسان EVO، فراری SF90 به خوبی لافراری یا ابرخودروهای مشهور نیست. این ماشین، بیشتر از آنکه حس یک سوپراسپرت اصیل ایتالیایی را منتقل کند، شبیه به خودروهای برقی است. این مدل البته از نظر شتابگیری، عالی عمل میکند اما یک اتفاق تاریخی و شاهکار مهندسی برای فراری محسوب نمیشود.
قیمت فراری SF90، در بازار جهانی ۵۱۰ هزار دلار است و باتمام انتقاداتی که از سوی کارشناسان EVO دریافت کرده، بهترین سوپراسپرت دنیا در کلاس قیمتی خود محسوب میشود.
پس از هفت روز تست بررسی توسط هفت کارشناس دعوت شده توسط EVO، بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.
داوران این رویداد تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن موارد مختلف مثل کیفیت رانندگی و قیمت نهایی، لامبورگینی هوراکان STO، پورشه 911GT3 و بی ام و M5CS را به عنوان فینالیست معرفی کنند تا در نهایت بهترین مدل انتخاب شود. در نتیجه ی آرا، M5CS عنوان بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ از نگاه کارشناسان EVO را به دست آورد.
پارسا
۱۳ دی ۱۴۰۰M5 CS از نظر کارشناسانم EVO، بهترین سدان اسپرت دنیا و برتر از خودروهای چهاردر ساخت مرسدس بنز و آئودی است.
آره
البته تا وقتی که amg gt 63 se رو سوار نشدن
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰مگه تو سوار شدی؟☹️☹️☹️
Hosein
۱۳ دی ۱۴۰۰بی ام دبلیو ام ۵ تنها بی ام دبلیویی که جدیده و دوست دارم.
8797
۱۷ دی ۱۴۰۰آره شما راست می گید
پارسا
۱۳ دی ۱۴۰۰از اون موقعی که دوبله فارسی به سایتتون اضافه ده
زنگ و بوی دیگهای به خودش گرفته
عالی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰سلامت باشید
خوشحالم که مورد پسند شماست
Porsche 911
۱۳ دی ۱۴۰۰جناب اشتری خسته نباشید دوبله عالی بود
اما موتور پورشه ۹۱۱ gt3
۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی هست و توربوشارژ نداره
داخل کلیپ مثل اینکه اشتباه شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰بله حق با شماست البته شکر خدا قدرت و گشتاور درست گفتم
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰جای خیلی ها خالی بود….
و بنظرم اینکه برای GT3 و M5CS رقیبی وجود نداره یا در سگمنت خودشون بهترینن تا حدی میتونه درست باشه ( اللخصوص اگر بخوایم قیمت رو هم لحاظ کنیم !) قطعا هر دو شاهکار های بی بدیلی هستن اما رقبایی مثل کوروت ZO6 ، کادیلاک CT5 و … پا به پای این دو با قیمتی خیلی کمتر ( اللخصوص در پورشه ) تایم میزنن و لذت خالص رانندگی رو به راننده هدیه میدن !
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰خب کجاش غلط بود دیسلایک دادین ؟!؟! :| :| :| بد نیست یه نگاهی به مشخصات فنی ، تایم ها ، تجهیزات رفاهی و حتی بررسی های مجلات معتبر هم بندازید و تعصبات رو چند لحظه کنار بذارید :// من نگفتم بد هستن گفتم رقبای خیلی گردن کلفتی مثل این دو تا هم دارن که پا به پاشون میان :| خب ZR1 بیاد که قطعا همچنان از پورشه ارزون تر خواهد بود و صد البته عملکردی خیلی بهتر از ZO6 خواهد داشت ! :| ( حالا نمیگم عملکردی بهتر از پورشه ، به کسی بر نخوره ! )
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰((جای خیلی ها خالی بود….)) تصحیح میکنم ، فکر کنم مختص خودرو هایی بود که در انگلیس موجود هستن برای همین خیلی ها تو لیست نیستن .
محمد امین
۱۳ دی ۱۴۰۰مشحصخا sf90 همونطور که گفته شد بهترین سوپر کار دنیا هست ، خب دلیلی هم نداره که مقایسه بشه با لافراری ، چونکه کلاسشون فرق میکنه کلا و زمین تا اسمون فرق دارن
مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر اونم برای یه سوپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری عالیه
Arman
۱۳ دی ۱۴۰۰لافراری نه فقط برای فراری بلکه برای کل صنعت خودروسازی شاهکار حساب میشه
کافر مقدس
۱۳ دی ۱۴۰۰چطور کوروت و کادیلاک و بنز و… نبودن تو این لیست
حداقل تو اون سگمنت کادیلاک رو خیلی ها جذاب تر از ام فایو اعلام کردن
https://www.bmwblog.com/2021/11/04/video-bmw-m5-cs-vs-cadillac-ct5-v-blackwing-vs-tesla-model-s-plaid/
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰احتمالا مختص خودرو های داخل انگلیس هستن
امیرحسین
۱۳ دی ۱۴۰۰فکرشو نمی کردم بی ام و بهترین بشه
ولی عالیه
قطعا خودروی خوبیه
و قابل احترام این خودرو
سپاس از آقای اشتری عزیز
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰سلامت باشید :)
J.L.A
۱۳ دی ۱۴۰۰1-هوراکان STO
2-فراری SF90
3-بیامو M5CS
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۳ دی ۱۴۰۰قطعا بین این جمع SF90 برتر هست نه برای اینکه هزار اسب بخار قدرت داره برای اینکه سوپر اسپرت هارو یه لول بالا برد
rezars pc
۱۳ دی ۱۴۰۰سنس روندنش فقط سنس روندن قطع به یقین یک پنجم اس تی اوهه یقه منو سر شتاب نگیرین اس تی او پیست محوره
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۳ دی ۱۴۰۰مجله ها علمی ، ماشینارو بررسی نمیکنن ، عشقی بررسی میکنن ، برای مثال وجود ونتیج و هیوندای و سیویک ، عشقیه و بهتره خودروهایی توی این لیست باشن که یا ارزش معنوی بسیار بالایی دارن یا تونستن مرز های پرفورمنس رو جابجا کنن پس ۱۰ تا انتخاب من اینه ( ترتیبشون مهم نیست )
۱ ، آستون مارتین والکری : بخاطر حضور پیشرانه حجیم فرمول یک ساخته شده توسط کاثورث که فناوری های بینهایت بالا و عملکرد شگفت آور توی پیست میشه
۲ ، مرسدس بنز amg 1 : از نظر من این خودرو از آستون مارتین از لحاظ فنی جسورانه تره و همچنین برای برترین تیم فرومول یک هست که بیشتر این تکنولوژی بکار رفته در انجین ۱.۶ لیتری V6 رو به رخ میکشه
۳ ، فراری sf90 : همونطور که متن گفته یه فراری پلاگین هیبرید ، فوق العاده سریع چه در پیست و چه در مسیر مستقیم که از لحاظ فناوری در سطح های بسیار بالایی قرار داره و میتونه تاحدودی یاد آور لافراری باشه
۴ ، کادیلاک ct4 بلک وینگ : یک اسپرت ارزون قیمک و دلچسب با یک موتور حجیم آمریکایی و طراحی فوق العاده که در پیست عملکرد فوق العاده ای داره و بالاخره بعد از مدت ها سدانی در حد و اندازه نام پرشکوه کادیلاک هست
۵ ، کوروت Z06 : اینکه جنرال موتورز تنبلی رو گذاشته کنار و بجای قرار دادن موتور سنتی lt5 ، یه موتور جدید و دوربالای dohc که دارای فناوری بالایی هست استفاده کرده قابل تحسینه ، این ماشین در پیست تست نشده اما در مسابقات درگ حرف های زیادی برای گفتن داره ، قیمت بسیار مناسبی داره و حدود ۴۰ هزار دلار از رقیب پورشش یعنی gt3 که احتمالا در پیست عملکرد بهتری داره ارزون تره
۶ ، BMW M5 CS : این که این ماشین تماما درون سوز هست بسار قابل تقدیره و جسورانست ، نمیگم با پورشه و بنز و هیبریدی کردن خودروهاشون مشکل دازم ، خیر ولی این حرکت بی ام و که خواسته با دوتا هیبریدی اونم بدون این تکنولوژی رقابت کنه بسیار دوست داشتنیه و البته نمیشه از ظاهر زیبا و پرفورمنس باورنکردنی این سوپر اسپورت خانوادگی گذشت
۷ ، فراری دیتونا : این ماشین بیشتر ارزش معنوی داره و با وجودش توی این لیست ادای احترامی به فراری های کلاسیک خصوصا تستاروسا انجام گرفته ، خودرویی بسیار چشمگیر از خودروسازی چشمگیرتر فراری که بهتر از هر کس دیگه ای راز بینظیر بودن در طراحی رو میدونه
۸ ، لوتوس امیرا : این خودرو هم بیشتر ارزش معنوی داره ، آخرین درونسوز لوتوس ، خودرویی هیجان انگیز و سبک مثل تمامی لوتوس ها ، خودرویی چشم نواز مثل تمامی لوتوس ها ، خودرویی دوست داشتنی مثل تمامی لوتوس ها و خودروی درونسوز مثل تمامی لوتوس ها ، خداحافظ ای خودروسازی که هیچ وقت خانواده واقعیتو پیدا نکردی
۹ ، پورشه کیمن gt4 rs : یه خودروی کوچک اما بسیار هیجان انگیز که در واقع یک ۹۱۱ gt3 هست اما بسیار جذاب تر و همچنین سبک تر ، ماشین پیست محور پورشه با تمام برادراش فرق داره و برای بهتر شدن از برادر بزرگش کمک گرفته و خودرویی به یاد ماندنی و دوست داشتنی رو خلق کرده
۱۰ ، پاگانی هوایرا r : شاهکاری دیگر از پاگانی ، الماسی درخشان و مثل همیشه خاص که به جنگ خودروهای پیست محور میره ، تمرکز بر هندلینگ و صدا در تمام پاگانی ها حس میشه ، اما این خودرو پاگانی ترین پاگانی تولید شدس
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰ب ام و بهترینه
GT63 e هم میتونست توی لیست باشه در حد هوراکانو ونتیجه
Ako
۱۳ دی ۱۴۰۰دوستان پدال بابت دوبله های عالیتون ممنون … واقعا لذت بخشه 🌷🌹🌷🌹🌷
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰سپاس از توجه شما دوست عزیز
ممنون که انرژی می دین :)
Arman
۱۳ دی ۱۴۰۰فراری 👑
محمد ب
۱۳ دی ۱۴۰۰عالی
rezars pc
۱۳ دی ۱۴۰۰جیتی تری نچراللللله
rezars pc
۱۳ دی ۱۴۰۰جون به جونم کنین بهترین مشتراکا اس تی او و اس اف ۹۰ اند سر علاقه بیشتر اس تی او در نهایت اصن قبول نداشتم سی اس بهترین سوپر سدانه بنزینی دنیاست ولیییییییییی حسی که با روند لامبو و یا فراری تو سرعت ۶۰ تا داری قاعدتا با بی ام و باید با ۱۴۰ تا داشته باشی قطعی نمی گم چون نروندم حقیقتش ولی احساس من اینه با یه لامبو یواشم بری حسش یه چیز دیگست دوم مشترک ونتیج و جی تی تری
Enzo
۱۳ دی ۱۴۰۰از زمان معرفی SF90 استراداله هر سایت و مجله ای رو خوندم اصرار دارن با LaFerrari مقایسه بشه
فکر کنم اگه F8 تریبوتو هم مشخصات SF90 استراداله رو داشت با LaFerrari مقایسه میشد !!!!
فعلاً در کلاس خودش بهترین هست و به احتمال زیاد امسال شاهد نسخه ویژه این مدل هم خواهیم بود ….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰به این دلیل با لافرای مقایسه می کنن چون از نظر قدرت و گشتاور از اون بالاتره
ولی کیفیت رانندگی لافراری نداره
Enzo
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام جناب اشتری عزیز
درسته قدرت و گشتاور بیشتری داره و تنها دلیلش جنگ شتاب و سرعتی هست که بعضی از برندها راه انداختن و فراری ناخواسته وارد این جنگ شده تا از رقبا عقب نمونه
اصل قضیه این هست که SF90 استراداله یک سوپر اسپرته و جانشین مستقیم LaFerrari نیست و هایپرکار جدید فراری قشنگ خودشو از این ماشین جدا میکنه چه در پیست و چه در خط مستقیم
در ضمن دوستان بارها از زحمات شما تشکر کردن و منم جا داره اینجا برای اولین بار که فرصتش مهیا شد از شما تشکر کنم
Mercedes Benz
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام
آقای اشتری ترجمه عالی بود
به نظر من مرسدس اس ال ۲۰۲۲ جاش خیلی خالیه
ولی عجیبه که مرسدس رو نیست تو شون
در کل خوب بود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ دی ۱۴۰۰سلامت باشید ممنونم
مرسدس SL هنوز تولید انبوه نشده و اصطلاحا فراگیر نیست
هنوز درست و حسابی تست نشده و ماشین 2022 محسوب می شه
Mercedes Benz
۷ بهمن ۱۴۰۰بسیار ممنونم
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۳ دی ۱۴۰۰هوراکان STO خیلی خوبه طراحی جذابی داره انجین خوبی هم داره ولی هنوز جای کار داره فعلا توی پیست هایی که رفته از 488 پیستا کند تر بوده و رکورد هاش بیشتر داخل پیست های کمتر شناخته شده زده یا داخل پیست هایی که فقط محصولات لامبورگینی هست
می تونید تایمش رو با بقیه مقایسه کنید
https://fastestlaps.com/tracks/circuit-de-nevers-magny-cours-club
https://fastestlaps.com/tracks/balocco
https://fastestlaps.com/tracks/circuit-de-nevers-magny-cours-gp
https://fastestlaps.com/tracks/daytona-road-course
https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz
https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp
https://fastestlaps.com/tracks/megara
https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
https://fastestlaps.com/tracks/serres-racing-circuit
این هم برای SF90 هست
https://fastestlaps.com/tracks/anglesey-coastal
https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track
https://fastestlaps.com/tracks/fiorano
https://fastestlaps.com/tracks/indianapolis-motor-speedway-road-course
https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
https://fastestlaps.com/tracks/top-gear-track
https://fastestlaps.com/tracks/vairano-handling-course
این ها هم تایم های M5 CS هست
https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track
https://fastestlaps.com/tracks/dunnville-autodrome
https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz
https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp
https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp
مهردادکمال
۱۳ دی ۱۴۰۰در کمال تعجب، تعدادی از کارشناسان سایت EVO معتقدند رانندگی با i20N، لذت بخش تر از سوپراسپرت های گرانقیمت مثل فراری است، چراکه باعث خستگی در بلند مدت نمی شود و هر روز، حسی از رضایت به راننده میدهد.
خستگی بعد از رانندگی با فراری سعادت میخواد و گرنه کسی بدش میاد لکسوس سوار شه
Enzo
۱۳ دی ۱۴۰۰شوخی کردن شما جدی نگیر 😂😂
۷۷۸۸
۱۳ دی ۱۴۰۰ای کاش در ویدئو ها به جای آهنگ صدای خود ماشین شنیده بشه .
Reza
۱۴ دی ۱۴۰۰عشق نزدm5 است و بس
علی
۱۵ دی ۱۴۰۰استون مارتین و فراری خیلی به دلم نشستند
ب ام و طراحی خوبی داشت
Amin
۱۸ دی ۱۴۰۰BMW IS THE LION KING ROAD
علی
۱۸ دی ۱۴۰۰عجیبه ep9 به اون زیبایی تو این لیست نبود یا Arcfox GT
البته یکی از دلایلش ممکنه ساخته نشدنشون تو سال 2021 باشه وگرنه در دوران خودشون فوق العاده زیبا و جذاب بودند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ دی ۱۴۰۰اینها که گفتید البته تولید انبوه نیستند و مردم اروپا یا امریکا بهش دسترسی ندارن
علی
۱۸ دی ۱۴۰۰اها بله ممنون
delphian
۱۸ دی ۱۴۰۰تشکر جناب اشتری.. .
با دوبله یه جون دیگه ای میگیرن این ویدئوها.. .
بسیار لذت بخش و جذاب!
// / همیشه موفق باشید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ دی ۱۴۰۰سلامت باشید
سپاس از توجه شما :)