باوجود انتقادات گسترده به طراحی بدنهی بیامو iX، این خودروی برقی تحسین کارشناسان را برانگیخته است. شاسی بلند الکتریکی بیامو با ابعادی مشابه X5 تولید میشود اما از نظر امکانات فنی و تجهیزات الکترونیک، فراتر از دیگر خودروهای شرکت سازنده است.
امسال دو کراساوور برقی به محصولات بیامو اضافه شدند. مدل کوچکتر، iX3 است که فقط در اروپا و چین فروخته میشود اما نسخهی برزگتر با نام iX به بازار جهانی رسیده است. قیمت بیامو iX از ۸۴ هزار دلار شروع میشود و همراه آپشنهای کامل، حدود ۱۵۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.
بیامو iX، قدرت ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۷۶۵ نیوتنمتر تولید میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این کراساوور، ۴/۶ ثانیه است و نهایت سرعت محدود شده به ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد. توان پیمایش iX در نسخهی مجهز به باتریهای ۱۱۱ کیلووات ساعتی، ۶۳۰ کیلومتر برآورد شده است. شارژ باتریهای به میزان ۸۰ درصد، چنانچه به شارژرهای قدرتمند DC متصل شوند، ۳۰ دقیقه زمان میبرد.
به تازگی چند دستگاه بیامو iX مدل M60 در اختیار کارشناسان و خبرنگاران رسانههای مطرح دنیا قرار گرفته است. در فیلم کوتاه دوبله شده به زبان فارسی، گزیدهای از تصاویر تست و بررسی انجام شده توسط کانال اتوتریدر و فولی چارجد وجود دارد. نکتهی جالب در میان آزمایشکنندگان iX، نارضایتی از طراحی بیرونی و تمجید از کیفیت کابین است.
Nima
۷ دی ۱۴۰۰فقط یه چیز میتونم بگم!
150.000 تا!!!!!!
خیلیه به نظرم!
با تشکر ویژه از جناب اشترى.
به نظرم متریال واقعا ارزش این بها رو ندارن.
براى مقایسه به نظرم EQS لوکستر هست . توى کراس اوور به نظرم بنتایگا هیبرید با قیمت ١۵٠-١۶٠ هزار دلارى هم شخصیت خاص تر و هم شخصى سازى بیشتر و هم متریال باکیفیت ترى داره.
رقباى برقى نداره. اما به زودى میاد!
فکر نمیکنم اونقدرى که باید موفق بشه مگر به واسطه تشنه بودن بازار براى برقى ها!
ولى درنهایت به نظرم واقعا گرونه
Nima
۷ دی ۱۴۰۰با تشکر از جناب اشترى عزیز.
میتونم بگم به نظرم جالب نبود!
اگر بخوایم با رقباى برقى مقایسه کنیم EQS لوکستر هست.
اگر بشه با هیبرید ها مقایسه کرد بنتایگا با همین رنج قیمت کاااااملا لوکستر و با شخصى سازى بالاتر هست.
جداى از اون ایرادى که به فضاى عقب و صندوق کوچیکش گرفته شد مسائله مهمیه.
کسى که اینو میخره با این قیمت انتظار فضاى سرنشین عقب مجللى هم داره. ولى توى این ماشین خبرى از فضاى جادار و لوکس براى سرنشین عقب نیس!
یکى از موارد دیگه که بهش اشاره شد استفاده از چوب طبیعى هست!!
خوب این مورد به راحتى توى یه ماشین ۴٠-۵٠ هزاردلارى هم وجود داره اصلا چیز عجیب و خاصى نیس! چون چوبش خاص نیس!
درکل به نظرم یه مقدار قیمتش تنده بخصوص که بیمر عادت داره ماشین با قیمت پایه رو واقعا لو آپشن بده به مشترى و همه چیز رو به صورت پکیج جداگانه بفروشه.
یه چیز دیگه که توى ذوق من زد کاپوت و قسمت جلوى ماشین بود. از اونجایى که پلات فورم براى یه ماشین الکتریک طراحى شده ! انتظار داشتم صندوق جلو داشته باشه که متاسفانه نداشت. در صورتى که کمپانى هاى دیگه بدون داشتن این ویژگى (یعنى استفاده از پلات فرم خودرو بنزینى براى خودرو برقى) صندوق جلو دارن. نمونش : فورد F-150 تمام الکتریکى.
با توجه به همه این مواردى که گفتم . من خیلى خوشم نیومد!
صرفا یه خودرو برقى لوکس هست که قیمت بالایى داره و اگر فروش خوبى رو تجربه کنه به نظرم به دلیل نداشتن رقیب و تشنه بودن بازار براى خودرو برقى هست و نه چیز دیگه.
M.K
۷ دی ۱۴۰۰درست میگید اما در مجموع الکتریکی ها حداقل در این بازه زمانی تا یکم جا بیفتن یک سر و گردن از رقبای درون سوزشون گرون ترن که همین موضوع و هزینه های نگهداریشون بعد از چندین سال ، ارزش خریدشون رو خیلی پایین میاره
Kamy
۷ دی ۱۴۰۰داداش قیمت پایه ۸۵ هزار تاست..
شما اپشناشو سفارش نده
امیرحسین
۷ دی ۱۴۰۰آپشناش مهمه
وگرنه بدرد چی میخوره
طرف با 85 تا میره کوروت میشینه بهتر از این هم هست
Hosein
۷ دی ۱۴۰۰با این که با طراحی بی ام دبلیو مخالفم ولی خب نمیشه دوبله های آقای اشتری رو از دست داد،واقعا هم عالی بود و بسیار هماهنگ با فیلم؛ولی فکر کنم EQS سدان برقی هست نه شاسی بلند و هر وقت GLE برقی بیاد دیگه مفهوم کلمه لوکس عوض میشه. در مورد طراحی بی ام دبلیو هم بگم که بیشتر مشکل از جلو پنجره نیست بلکه مشکل این جاست که نمای عقب ماشین به اندازه نمای جلو خشن و اسپرت نیست و اگر این ضعف ها بر طرف بشه ممکنه مردم با این طراحی کنار بیان.
محمد امین
۷ دی ۱۴۰۰توی مقاله میگه از هنه ی رقباش لوکس تره و لوکس ترین شاسی بلند الکتریکی هست …. حالا شما هی بهونه بیارید
یک کاربر
۷ دی ۱۴۰۰دوبله خوب بود.
اما هرکار میکنم با ظاهر زشت نمای بیرونی IX نمیتونم کنار بیام ، شبیه دماغ خوک میمونه ، عینه بازی angry birds ادم میگه بزنه این ماشین مثل خوکها بترکونه.
نقطه ضعف دوم بنظرم همان نشان ندادن کاپوت ماشین هست .کلا برای تعمیر وابسته به خود شرکت میشی .
کلا بنظر من bmw یک خائن هست که در ظاهر خودروی الکتریکی ساخته ، اما با این خودرو ظاهر فاجعه بیشتر خواسته خودروهای الکتریکی خراب کنه!
میدانیم bmw و تویوتا پیمان برادری ، گسترش خودروهای هیدروژنی بستند . بیشتر یک غیر خودی هست. با اینکه من با هیدروژن هم مخالف نیستم مهم مقصد هست .بنظرم اینده برای هم خودروی باتری دار و هیدروژنی هر دو جا هست .حتی سایر فناوری ها
ولی خودروهای برقی تویوتا واقعا جذاب بودند از نظر طراحی بیرونی، بنظرم بنز با معرفی EQXX مارا بیشتر غافلگیر خواهد کرد تا نسبت به هموطن المانی اش bmw که در دلش ، با جبهه هیدروژنی هاست!
MjM
۷ دی ۱۴۰۰سال 2020 و 2021 که سال افول طراحی خودروها بود
امیدواردم 2022 اینطورنباشه!
ممد ژانگولر
۷ دی ۱۴۰۰۳۰ دقیقه زمان بابت ۸۰٪ شارژ خیلی بالاست
باید این زمان به ۵ دقیقه کاهش پیدا کنه
رضا
۷ دی ۱۴۰۰امیدوارم برجام تو یکی دو ماه آینده به نتیجه برسه و تحریمها رفع بشه و انشالله این ماشینها رو تو خیابون ببینیم
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۷ دی ۱۴۰۰به همین خیال باش
مهدی
۷ دی ۱۴۰۰سلیقه – یا کج سلیقگی
مثل شلوار لی معمولی قدیمی – و شلوارهای اسلش داغون پاره پوره و کج و کوله جیب های خیلی بزرگ یا کوچک غیر کاربردی و فاق بلند یا بسیار بسیار افتاده شل
الان بعضی خودرو سازها میان این سلیقه در دور سرگردانی هستند . آرام آرام سلیقه مناسب را پیدا میکنند اما مشتری باید با حو صله انتخاب کند
محمد امین
۷ دی ۱۴۰۰خیلی هم خوب
محمد
۷ دی ۱۴۰۰با سپاس از جناب آقای اشتری، به نظر من با این فیلم های دوبله کیفیت سایت خیلی بیشتر و جذاب تر شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۰سلامت باشید ممنونم از لطف شما
امیرحسین
۷ دی ۱۴۰۰فقط با سقفش حال کردم
خیلی خوب بود الکتروکرومیک
J.L.A
۷ دی ۱۴۰۰دوبله خیلی خوب بود
ادامه بدید لطفا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۰سپاس از توجه شما
میثم
۷ دی ۱۴۰۰نمای عقب بسیار زیبا
نمیدونم جلوش چرا انقدر زشته
انگار طراحهای جلو عقبش ۲ نفر بودن
داخل هم زیباست
با ۵ متر طول عقبش یه فرد قد بلند جا نمیشه
قیمتش هم زیادی بالاست
در کل بنز و بیامو الکتریکیهای جالبی ندارن
برعکس، آئودی و پورشه خیلی خوب کار کردن
پارسا
۷ دی ۱۴۰۰سلیقم کاملا برعکسه ، جلو پنجره بزرگ دوست دارم ولی هر کار میکنم با هقبش نمیتونم کنار بیام ، فکر کنم همه قبول دارن داخلش عالیه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۷ دی ۱۴۰۰از لحاظ لوکس و زیبایی و برند کدیلاک لیریک محشره.خودمدهم شاسی بلند الکتریکی اول هامر بعد تسلا مدل x بعد ریویان آر وانتی.این بیمر هم یه تیکه ذباله بیش نیست.اسم لوکس میزارن بعد عقبش جا نداره راحت بشینی.جا بار که افتضاه درب کاپوت هم که نداره و عملا از فضای خالی موتور بنزینی محروم.طرف فکر کرده از کریستال برا دکمه استفاده کنه شده لوکس.در ضمن به لوکس بودن باشه اینا فعلا باید دنبال تسلا سگ دو بزنن.اروپا هی بدو هی بدو🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
mm-yarlou
۷ دی ۱۴۰۰نمای پشت وطراحی کابین عالی و قدرت و گشتاورش هم برای یک خودرو لوکس قشر ثروتمند کاملا مناسب هست اما امان از لحظه غفلت طراحان bmw که این بلا رو سر طراحی جلوی ix در اوردن
مهردادکمال
۸ دی ۱۴۰۰جلوش زشته