بی ام وتلویزیون پدال

آیا بی ام و M5CS دو برابر M3 می ارزد / دوبله فارسی

مت واتسن از سایت CARWOW، به تازگی یک بی‌ام‌و M5 CS خریده است. او پیش از این برای رانندگی روزانه از بی‌ام‌و M3 استفاده می‌کرد.

نکته‌ی جالب توجه در مقایسه‌ی این خودروها، تفاوت قیمت M5 CS و M3 است. سدان پرچمدار بی‌ام‌و، آستانه قیمت ۱۴۴ هزار دلار دارد؛ درحالی‌که M3 به قیمت ۷۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

بی‌ام‌و  M3 مدل ۲۰۲۰، مجهز به موتور سه لیتر توئین توربوشارژ  ۶ سیلندر خطی با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر است؛ اما M5 CS از موتور ۴/۴ لیتر V8 قدرت ۶۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌گیرد.

بی ام و M5 CS

در آزمایش اول، مت واتسن توانا‌ییهای M5 و M3 را درتست دریفت بررسی می‌کند. از نظر او، M3 دیفرانسیل عقب، یکی از بهترین خودروهای دنیا برای دریفت است؛ درحالی‌که M5 CS با قدرت و گشتاور بیشتر  وزن بالاتری نسبت به M3 دارد و هنگام دریفت، راننده را با چالش مواجه می‌کند. البته راننده‌ی M5 می‌تواند این خودروی دو دیفرانسیل را به حالت محور عقب تنظیم کند؛ اما برای دریفت با M5 CS، نیاز به توجه بیشتر و مهارت بالاتر دارد.

در بررسی ظاهری، مت واتسن همچنان M3 را زیباتر از M5 می‌داند. از دیدگاه او، جلوپنجره‌ی بزرگ برای M3، حس تهاجمی این خودرو را افزایش می‌دهد و بهتر از نمای کم‌هیجان در M5 CS است. هرچند که در بدنه‌ی سدان پرچمدار بی‌ام‌و، بیش از M3 فیبرکربن و ادوات برنزی رنگ وجود دارد. حتی کاپوت جلوی M5 CS از فیبر کربن ساخته شده است.

بی ام و M3

تفاوت کیفیت رانندگی بین سدان‌های بی‌ام‌و، چشم‌گیر و کاملا محسوس است. البته نمی‌توان توانایی‌های بسیار خوب M3 در مانورهای سریع و شتاب‌گیری را نادیده گرفت اما M5 CS به عنوان یکی از بهترین سدان‌های تاریخ خودروسازی دنیا، برتری‌های مهمی دارد.

مهم‌ترین تفاوت M5 CS و M3 در فضای داخلی، با نگاه به صندلی‌های عقب مشخص می‌شود. بی‌ام‌و M5 CS، یکی از معدود خودروهای دنیا با صندلی اسپرت دو نفره در عقب است. ابعاد بزرگ‌تر این خودرو نسبت به M3 باعث می‌شود راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کند. در مقایسه‌ی صندوق عقب هم، M5 CS با فضای ۵۳۰ لیتر، برتر از صندوق ۴۸۰ لیتری M3 است.

مت واتسن در تست سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، M3 زمانی نزدیک به ۵ ثانیه ثبت می‌کند و به دلایل مختلف، قادر به رکوردگیری ۳/۹ ثانیه نمی‌شود. از سویی دیگر، M5 CS در زمان بسیار خوب ۲/۸۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توانایی‌های بسیار خوب در شتاب‌گیری و ترمزگیری را نمایش می‌دهد.

از نظر مت واتسن، M5 CS با قیمت ۱۴۴ هزار دلار، ارزش خرید دوبرابری نسبت به M3 ندارد. البته او یکی از خریداران سدان پرچمدار بی‌ام‌و بوده است و از این محصول برای رانندگی روزانه در سال ۲۰۲۲ استفاده می‌کند. از نظر مت واتسن، M5 CS شاهکاری بی‌نظیر در تاریخ بی‌ام‌و محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که در آمد مت واتسن از فعالیت‌های مختلف رسانه‌ای و تبلیغاتی، حدود پنج میلیون دلار در سال، برآورد شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. sound of silence

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با وجود Model S Plaid و CT5-V BW نهایت ۵۰ الی ۶۰ K ارزش داشته باشه
    نهایت توان M power که M5 CS هست و در VIR دیدیم ؛ راننده حرفه ای با Mustang Mach 1 و گیرباکس Manual میتونه شکستش بده

    موافقم 6
    مخالفم 88
    1. Moon

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      اس پراید ( همون Plaid ) که هیچی ولی کادیلاک اصلا خودش رو در حد مقایسه با بی ام و نمیبینه ( غیر از اسکالید ) نمیدونم تو چطوری کنار هم گذاشتیشون 😹

      موافقم 39
      مخالفم 24
    2. ارین صاحب جمعی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      عزیزم m5cs کادیلاکو میخوره تو درگ بیا پایین بابا سرمون درد گرفت

      موافقم 53
      مخالفم 10
      1. sound of silence

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        حتما همینه :))

        موافقم 5
        مخالفم 28
      2. Aboalfazl demon

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (523 ديدگاه)

        در درگ بله
        ولی در پیست m5 نمیتونه در حد کادیلاک باشه

        موافقم 5
        مخالفم 35
        1. amtmbmimnm

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (6 ديدگاه)

          داری شوخی میکنی دیگه ؟ تو شتاب که بی ام و رنده میکنه پس درگ بیمر میخوره … شما میگی توپیست اولا تو پیست مهمترین فاکتور هندلینگ هست که فک نمیکنم رو دست بی ام و کسی اومده باشه هندلینگ آمریکایی تقریبا جلو آلمانیا هیچی برای گفتن نداره پس m5cs تو پیست برنده مطلق هست

          موافقم 15
          مخالفم 2
      3. slatanat JDM

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        قشنگ گاز میزنه

        موافقم 17
        مخالفم 1
    3. TOM KRISTENSEN

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      چه شعری👏👏👏

      موافقم 12
      مخالفم 9
    4. slatanat JDM

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اسم اس پلد که میاری خیلی خنده ام میگیره

      موافقم 22
      مخالفم 2
    5. shirko

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (125 ديدگاه)

      قیافه ام ۳ خیلی جذاب تر و زیبا تره

      موافقم 2
      مخالفم 4
    6. 1123

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      حیف که باوجود همونا داره بیشتر میفروشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    7. ehsan fa

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      احساس میکنم این کامنت های منفی که معلوم نیستند چه کسی نوشته رو مدیریت پدال از قصد منتشر میکنه تا کامنت زیادی بگیرند تو سایت ، آخه تسلا چه ربطی به بی ام و داره تسلا رو فقط باید جایی باشی که برق داشته باشه وگرنه یه تیکه آهن باطری دار هست

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. جواد عقیلی

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (761 ديدگاه)

        درود بر شما. متاسفانه برخلاف نظر شما قسمت عمده ای از وقت و انرژی ما سر کنترل این بحث های بیهوده هدر می ره. همیشه هم کاربرا رو دعوت کردیم که کامنت هایی بنویسن که در این مطالب که همیشگی و ماندکار هستن، مفید و قابل استفاده باشن. سالها بعد هم افرادی از این پست ها دیدن می کنن و از خوندن این کامنت ها می تونن بهره ببرن.

  2. رامتین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    بدون شک m5 گزینه بهتری هست و ارزش دو برابری هم داره. طراحی، عملکرد، مسائل رفاهی و… کاملا در سری5 بارزتره. حتی سری هشت هم ارزشی در برابر سری5 نداره. فقط شاید در آینده با ظهور سری6 در سال 2026 تفکرات ما عوض شه!

    موافقم 18
    مخالفم 8
  3. Moon

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خب واقعا M5 خیلی بهتر همیشه سری ۵ نسبت به سری ۳ و E کلاس رو به c کلاس ترجیح دام

    موافقم 15
    مخالفم 9
  4. مرتضی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (197 ديدگاه)

    فک نکنم خریده باشه… شرکت بهش ماشینو یه مدت نسبتا طولانی )چند ماه( قرض میده.

    موافقم 3
    مخالفم 11
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    خیلی باید پرت باشی ام3 رو خوشگل بدونی بدتر اینکه از ام5.انتخاب من تو سدانها اول چارجر هلکت ردای بعد کدیلاک ct5 v بلک وینگ.این دوتا با انجین پوشراد لذت واقعی قدرت صدا هیجان رو به راننده سرنشینان و مردم تو پیست و خیابون میرسونن.این دو هم تو ورود کلی سر و صدا با سوپر شارژ تولید میکنن هم موقع رفتن صدای رعد آسای اگزوز رو به جا میزارن.فکر کن تو خیابون یه لامبورگینی داره با صدای زیباش گوش مردم رو نوازش میکنه که ناگهاین این دو غول پوشراد سوپر شارژ باعث گم شدن صدای لامبو تو صدای سوپر شارژ و اگزوز میشن.منتظر درگ بلک وینگ تو پیست درگ با ام5 هستیم.تو پیست درگ راحت زیر 10.8 میزنه.ولی بعید میدونم حریف چارجر هلکت بشه چارجر تایم 10.4 هم زده.

    موافقم 6
    مخالفم 33
    1. Kf

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (524 ديدگاه)

      خدایا بسه دیگ 😒🙌

      موافقم 13
      مخالفم 7
    2. GMA

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      مقاله میگه M3 یا M5؟
      ایشون می‌فرمایند لامبورگینی تو صدای سوپرشارژر محو میشه😹، محیط سرشار از …شده چرا؟!

      موافقم 15
      مخالفم 3
    3. viper2

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      جای تشویق داره 👏👏👏👏

      موافقم 1
      مخالفم 9
    4. کیانوش

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      جدا چارجر پلتفرمش سه دهه پیش مرسدس رو داره اون رو با سدان های امروزی مقایسه میکنی و تازه ترجیحشم میدی؟بعدشم میگه m3 تهاجمی تره خب واقعا تهاجمی تره

      موافقم 9
      مخالفم 2
    5. کیانوش

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      خخخخخخ صدای سوپرشارژ رو به وی ده المانی و وی 12 ایتالیایی ترجیح میدی ؟؟؟خخخخخخ

      موافقم 12
      مخالفم 1
  6. amir

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    دوتاش عالین

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. ماکان

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه هرچه زودتر شرایط کشور ایران جوری بشود که امکان وارد کردن همه جور ماشینی از تمام برند های خارجی مخصوصاً بالاترین مدل ها از برند های بی ام و و مرسدس بنز را به صورت نامحدود و آزاد وارد کنند و همه مردم به آرزو هایشان برسند .

    موافقم 22
    مخالفم 10
    1. Humer

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (299 ديدگاه)

      خدایی کیه که دیس لایک کرده

      موافقم 8
      مخالفم 6
    2. کیانوش

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      مطمئنی همه مردم میتونن به ارزوشون برسن با واردات خودرو ؟؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. ماکان

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (34 ديدگاه)

        هرکی که تونست میخره ، هرکی هم نتونست نمیخره .

        موافقم 4
        مخالفم 2
  8. Sina10

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    دوباره مت واتسون و چیز های عجیب!
    ب‌ام‌و M3 جدید از M5 CS زیباتره؟
    این از اون حرفای عجیب بود
    همچنین دلیل اصلی قیمت M5 cs بخاطر اینه که ماشین خاص و تولید نسبتا محدودیه
    ب‌ام‌و M3 خیلی خوبه ولی M5 CS یه چیز دیگست
    هنوز منتظرم ب‌ام‌و خودش با این ماشین تایم گیری کنه ، قطعا اعداد بهتری شاهد هستیم
    این ماشین و بلک وینگ CT5-V از بهترین سدان های بازار هستن ، هرچند به نظرم ب‌ام‌و خوبه که یه اپدیت کوچیک برای افزایش قابلیت های پیست این ماشین عرضه کنه ،
    پلاد چیز خوبیه ولی نه شخصیت و نه خاص بودن اینا رو نداره عملکردش هم بسته به هر پیست کاملا متفاوته
    تو درگ ولی هیولای بی رقیبیه
    یه عزیزی گفتن M5 CS نهایت توان ام پاور هست
    این حرف و من یه شوخی در نظر میگیرم و ازش میگذرم
    از کی تا حالا سدان سنگین لوکس ۴ در ، نهایت توان یه مجموعه میشه؟ تا حالا کسی دیدین بگه پانامرا نهایت توان پورشه هست؟ نه قطعا چون ۹۱۱ اونجاست، کسی هست بگه محصولات V کادیلاک اوج مهندسی GM هست؟ نه قطعا ،چون کوروت این لقب رو بر عهده داره ، ب‌ام‌و تا الان سوپراسپرتی عرضه نکرده ولی وقتی عرضه کنه تازه میشه قدرتشو فهمید
    اگه راننده حرفه ای بتونه با مک وان از M5 CS تند تر بره ، با اینجور منطقی ، چرا یکم بیشتر تلاش نکنه که از کادیلاک که فقط چند دهم ثانیه سریعتره تند تر بره؟
    این یه مورد ، خب چرا اون راننده با تلاش بیشتر کاری نکنه که M5 cs از بلک وینگ سریعتر بره؟ یا با بلک وینگ از پانامرا سریعتر بره؟
    با اینجور تعریفی کل جدول زمان‌گیری توی VIR به همون حالت قبلی برمیگرده

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Mthz

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      از همه نظرات نظر شما بهترین بود من که حال کردم دقیقا مسله این بود که m3 یا m5 cs بعد دوستان عزیز پای تسلا،دوج،کادیلاک و فورد رو آوردن وست باید قبول کرد m5 cs هم خاصه هم قدرت اندازه به خودش رو داره ادم می‌تونه بعد این که خرید با یه تیونینگ ریز تا ۸۰۰ اسب یا بیشتر قدرت بگیره از موتورش که خیلی از خریدارای m5 competition تیون کردن که قدرت بیشتر داشته باشن

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. sobhaaaaaaan

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (38 ديدگاه)

      زیبایی سلیقه ایه

  9. مردیم از خوشی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    فیلم های carwow عالیه ولی من نمی دونم چرا واتسون هیچ وقت نمی تونه رکورد های اصلی را بزنه مثلا همین ۰ تا ۱۰۰ ، m3 را نتونست حتی به رکورد نزدیک بشه 😂

    ولی خب معلومه دیگه m5 بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اگر واقعا سدان اسپورت بخوای m3 انتخاب خیلی بهتریه به خاطر وزنش وزن توی اسپورت های اگر مهم تر از قدرت نباشه کم اهمیت تر نیست

  10. کیانوش

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (826 ديدگاه)

    سدان اسپورت بنظرم m3 و c amg بهترینن درسته e class و m5 قوی ترنن اما خیلی سنگین تر هم هستن من اول سی کلاس ای م جی رو ترجیح میدم بعد ام 3

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. پارسا

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به به آقای اشتری با ویدیو های دوبلشون کولاک میکنید
    لطفا باز هم بگذارید و تعداد آنها رو بیشتر کنید

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      سلام ممنون از توجه شما
      امیدوارم بتونم با سرعت انجام بدم، چون هر ویدئو نصف روز زمان می بره و کمی سختی داره برام :)

  12. جناب ایکس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    دارم کم کم به قیافه ام ۳ جدید عادت میکنم و ازش خوشم، انگار مث اف وان یا پی وان میمونه که هرچی از زمان ساختش بیشتر بگذره، به زیباییش بیشتر پی میبری.

  13. Hosein

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قیافه ماشین وار / ذات وحشی / پرفومنس عالی / لوکس ترین ماشین / کاپوت فیبر کربن / ترمز عالی /اصلا شما از یه ماشین چه انتظاراتی دارید؟
    به این میگن بی ام دبلیو بقیه جلو پنجره ای بیش نیست ، اینقدر عالیه که منه بنز دوست رو طرف خودش کشونده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا