مت واتسن از سایت CARWOW، به تازگی یک بیامو M5 CS خریده است. او پیش از این برای رانندگی روزانه از بیامو M3 استفاده میکرد.
نکتهی جالب توجه در مقایسهی این خودروها، تفاوت قیمت M5 CS و M3 است. سدان پرچمدار بیامو، آستانه قیمت ۱۴۴ هزار دلار دارد؛ درحالیکه M3 به قیمت ۷۲ هزار دلار فروخته میشود.
بیامو M3 مدل ۲۰۲۰، مجهز به موتور سه لیتر توئین توربوشارژ ۶ سیلندر خطی با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتنمتر است؛ اما M5 CS از موتور ۴/۴ لیتر V8 قدرت ۶۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر میگیرد.
در آزمایش اول، مت واتسن تواناییهای M5 و M3 را درتست دریفت بررسی میکند. از نظر او، M3 دیفرانسیل عقب، یکی از بهترین خودروهای دنیا برای دریفت است؛ درحالیکه M5 CS با قدرت و گشتاور بیشتر وزن بالاتری نسبت به M3 دارد و هنگام دریفت، راننده را با چالش مواجه میکند. البته رانندهی M5 میتواند این خودروی دو دیفرانسیل را به حالت محور عقب تنظیم کند؛ اما برای دریفت با M5 CS، نیاز به توجه بیشتر و مهارت بالاتر دارد.
در بررسی ظاهری، مت واتسن همچنان M3 را زیباتر از M5 میداند. از دیدگاه او، جلوپنجرهی بزرگ برای M3، حس تهاجمی این خودرو را افزایش میدهد و بهتر از نمای کمهیجان در M5 CS است. هرچند که در بدنهی سدان پرچمدار بیامو، بیش از M3 فیبرکربن و ادوات برنزی رنگ وجود دارد. حتی کاپوت جلوی M5 CS از فیبر کربن ساخته شده است.
تفاوت کیفیت رانندگی بین سدانهای بیامو، چشمگیر و کاملا محسوس است. البته نمیتوان تواناییهای بسیار خوب M3 در مانورهای سریع و شتابگیری را نادیده گرفت اما M5 CS به عنوان یکی از بهترین سدانهای تاریخ خودروسازی دنیا، برتریهای مهمی دارد.
مهمترین تفاوت M5 CS و M3 در فضای داخلی، با نگاه به صندلیهای عقب مشخص میشود. بیامو M5 CS، یکی از معدود خودروهای دنیا با صندلی اسپرت دو نفره در عقب است. ابعاد بزرگتر این خودرو نسبت به M3 باعث میشود راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کند. در مقایسهی صندوق عقب هم، M5 CS با فضای ۵۳۰ لیتر، برتر از صندوق ۴۸۰ لیتری M3 است.
مت واتسن در تست سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، M3 زمانی نزدیک به ۵ ثانیه ثبت میکند و به دلایل مختلف، قادر به رکوردگیری ۳/۹ ثانیه نمیشود. از سویی دیگر، M5 CS در زمان بسیار خوب ۲/۸۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و تواناییهای بسیار خوب در شتابگیری و ترمزگیری را نمایش میدهد.
از نظر مت واتسن، M5 CS با قیمت ۱۴۴ هزار دلار، ارزش خرید دوبرابری نسبت به M3 ندارد. البته او یکی از خریداران سدان پرچمدار بیامو بوده است و از این محصول برای رانندگی روزانه در سال ۲۰۲۲ استفاده میکند. از نظر مت واتسن، M5 CS شاهکاری بینظیر در تاریخ بیامو محسوب میشود. البته نباید فراموش کنیم که در آمد مت واتسن از فعالیتهای مختلف رسانهای و تبلیغاتی، حدود پنج میلیون دلار در سال، برآورد شده است.
sound of silence
۲۵ بهمن ۱۴۰۰با وجود Model S Plaid و CT5-V BW نهایت ۵۰ الی ۶۰ K ارزش داشته باشه
نهایت توان M power که M5 CS هست و در VIR دیدیم ؛ راننده حرفه ای با Mustang Mach 1 و گیرباکس Manual میتونه شکستش بده
Moon
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اس پراید ( همون Plaid ) که هیچی ولی کادیلاک اصلا خودش رو در حد مقایسه با بی ام و نمیبینه ( غیر از اسکالید ) نمیدونم تو چطوری کنار هم گذاشتیشون 😹
ارین صاحب جمعی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰عزیزم m5cs کادیلاکو میخوره تو درگ بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
sound of silence
۲۵ بهمن ۱۴۰۰حتما همینه :))
Aboalfazl demon
۲۵ بهمن ۱۴۰۰در درگ بله
ولی در پیست m5 نمیتونه در حد کادیلاک باشه
amtmbmimnm
۲۶ بهمن ۱۴۰۰داری شوخی میکنی دیگه ؟ تو شتاب که بی ام و رنده میکنه پس درگ بیمر میخوره … شما میگی توپیست اولا تو پیست مهمترین فاکتور هندلینگ هست که فک نمیکنم رو دست بی ام و کسی اومده باشه هندلینگ آمریکایی تقریبا جلو آلمانیا هیچی برای گفتن نداره پس m5cs تو پیست برنده مطلق هست
slatanat JDM
۲۵ بهمن ۱۴۰۰قشنگ گاز میزنه
TOM KRISTENSEN
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چه شعری👏👏👏
slatanat JDM
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اسم اس پلد که میاری خیلی خنده ام میگیره
shirko
۲۶ بهمن ۱۴۰۰قیافه ام ۳ خیلی جذاب تر و زیبا تره
1123
۲۶ بهمن ۱۴۰۰حیف که باوجود همونا داره بیشتر میفروشه
ehsan fa
۲۶ بهمن ۱۴۰۰احساس میکنم این کامنت های منفی که معلوم نیستند چه کسی نوشته رو مدیریت پدال از قصد منتشر میکنه تا کامنت زیادی بگیرند تو سایت ، آخه تسلا چه ربطی به بی ام و داره تسلا رو فقط باید جایی باشی که برق داشته باشه وگرنه یه تیکه آهن باطری دار هست
جواد عقیلی
۲۷ بهمن ۱۴۰۰درود بر شما. متاسفانه برخلاف نظر شما قسمت عمده ای از وقت و انرژی ما سر کنترل این بحث های بیهوده هدر می ره. همیشه هم کاربرا رو دعوت کردیم که کامنت هایی بنویسن که در این مطالب که همیشگی و ماندکار هستن، مفید و قابل استفاده باشن. سالها بعد هم افرادی از این پست ها دیدن می کنن و از خوندن این کامنت ها می تونن بهره ببرن.
رامتین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰بدون شک m5 گزینه بهتری هست و ارزش دو برابری هم داره. طراحی، عملکرد، مسائل رفاهی و… کاملا در سری5 بارزتره. حتی سری هشت هم ارزشی در برابر سری5 نداره. فقط شاید در آینده با ظهور سری6 در سال 2026 تفکرات ما عوض شه!
Moon
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خب واقعا M5 خیلی بهتر همیشه سری ۵ نسبت به سری ۳ و E کلاس رو به c کلاس ترجیح دام
مرتضی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰فک نکنم خریده باشه… شرکت بهش ماشینو یه مدت نسبتا طولانی )چند ماه( قرض میده.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خیلی باید پرت باشی ام3 رو خوشگل بدونی بدتر اینکه از ام5.انتخاب من تو سدانها اول چارجر هلکت ردای بعد کدیلاک ct5 v بلک وینگ.این دوتا با انجین پوشراد لذت واقعی قدرت صدا هیجان رو به راننده سرنشینان و مردم تو پیست و خیابون میرسونن.این دو هم تو ورود کلی سر و صدا با سوپر شارژ تولید میکنن هم موقع رفتن صدای رعد آسای اگزوز رو به جا میزارن.فکر کن تو خیابون یه لامبورگینی داره با صدای زیباش گوش مردم رو نوازش میکنه که ناگهاین این دو غول پوشراد سوپر شارژ باعث گم شدن صدای لامبو تو صدای سوپر شارژ و اگزوز میشن.منتظر درگ بلک وینگ تو پیست درگ با ام5 هستیم.تو پیست درگ راحت زیر 10.8 میزنه.ولی بعید میدونم حریف چارجر هلکت بشه چارجر تایم 10.4 هم زده.
Kf
۲۶ بهمن ۱۴۰۰خدایا بسه دیگ 😒🙌
GMA
۲۶ بهمن ۱۴۰۰مقاله میگه M3 یا M5؟
ایشون میفرمایند لامبورگینی تو صدای سوپرشارژر محو میشه😹، محیط سرشار از …شده چرا؟!
viper2
۲۶ بهمن ۱۴۰۰جای تشویق داره 👏👏👏👏
کیانوش
۲۶ بهمن ۱۴۰۰جدا چارجر پلتفرمش سه دهه پیش مرسدس رو داره اون رو با سدان های امروزی مقایسه میکنی و تازه ترجیحشم میدی؟بعدشم میگه m3 تهاجمی تره خب واقعا تهاجمی تره
کیانوش
۲۶ بهمن ۱۴۰۰خخخخخخ صدای سوپرشارژ رو به وی ده المانی و وی 12 ایتالیایی ترجیح میدی ؟؟؟خخخخخخ
amir
۲۵ بهمن ۱۴۰۰دوتاش عالین
ماکان
۲۵ بهمن ۱۴۰۰سلام . خدا کنه هرچه زودتر شرایط کشور ایران جوری بشود که امکان وارد کردن همه جور ماشینی از تمام برند های خارجی مخصوصاً بالاترین مدل ها از برند های بی ام و و مرسدس بنز را به صورت نامحدود و آزاد وارد کنند و همه مردم به آرزو هایشان برسند .
Humer
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خدایی کیه که دیس لایک کرده
کیانوش
۲۶ بهمن ۱۴۰۰مطمئنی همه مردم میتونن به ارزوشون برسن با واردات خودرو ؟؟؟؟
ماکان
۲۶ بهمن ۱۴۰۰هرکی که تونست میخره ، هرکی هم نتونست نمیخره .
Sina10
۲۶ بهمن ۱۴۰۰دوباره مت واتسون و چیز های عجیب!
بامو M3 جدید از M5 CS زیباتره؟
این از اون حرفای عجیب بود
همچنین دلیل اصلی قیمت M5 cs بخاطر اینه که ماشین خاص و تولید نسبتا محدودیه
بامو M3 خیلی خوبه ولی M5 CS یه چیز دیگست
هنوز منتظرم بامو خودش با این ماشین تایم گیری کنه ، قطعا اعداد بهتری شاهد هستیم
این ماشین و بلک وینگ CT5-V از بهترین سدان های بازار هستن ، هرچند به نظرم بامو خوبه که یه اپدیت کوچیک برای افزایش قابلیت های پیست این ماشین عرضه کنه ،
پلاد چیز خوبیه ولی نه شخصیت و نه خاص بودن اینا رو نداره عملکردش هم بسته به هر پیست کاملا متفاوته
تو درگ ولی هیولای بی رقیبیه
یه عزیزی گفتن M5 CS نهایت توان ام پاور هست
این حرف و من یه شوخی در نظر میگیرم و ازش میگذرم
از کی تا حالا سدان سنگین لوکس ۴ در ، نهایت توان یه مجموعه میشه؟ تا حالا کسی دیدین بگه پانامرا نهایت توان پورشه هست؟ نه قطعا چون ۹۱۱ اونجاست، کسی هست بگه محصولات V کادیلاک اوج مهندسی GM هست؟ نه قطعا ،چون کوروت این لقب رو بر عهده داره ، بامو تا الان سوپراسپرتی عرضه نکرده ولی وقتی عرضه کنه تازه میشه قدرتشو فهمید
اگه راننده حرفه ای بتونه با مک وان از M5 CS تند تر بره ، با اینجور منطقی ، چرا یکم بیشتر تلاش نکنه که از کادیلاک که فقط چند دهم ثانیه سریعتره تند تر بره؟
این یه مورد ، خب چرا اون راننده با تلاش بیشتر کاری نکنه که M5 cs از بلک وینگ سریعتر بره؟ یا با بلک وینگ از پانامرا سریعتر بره؟
با اینجور تعریفی کل جدول زمانگیری توی VIR به همون حالت قبلی برمیگرده
Mthz
۲۶ بهمن ۱۴۰۰از همه نظرات نظر شما بهترین بود من که حال کردم دقیقا مسله این بود که m3 یا m5 cs بعد دوستان عزیز پای تسلا،دوج،کادیلاک و فورد رو آوردن وست باید قبول کرد m5 cs هم خاصه هم قدرت اندازه به خودش رو داره ادم میتونه بعد این که خرید با یه تیونینگ ریز تا ۸۰۰ اسب یا بیشتر قدرت بگیره از موتورش که خیلی از خریدارای m5 competition تیون کردن که قدرت بیشتر داشته باشن
sobhaaaaaaan
۲۶ بهمن ۱۴۰۰زیبایی سلیقه ایه
مردیم از خوشی
۲۶ بهمن ۱۴۰۰فیلم های carwow عالیه ولی من نمی دونم چرا واتسون هیچ وقت نمی تونه رکورد های اصلی را بزنه مثلا همین ۰ تا ۱۰۰ ، m3 را نتونست حتی به رکورد نزدیک بشه 😂
ولی خب معلومه دیگه m5 بهتره
کیانوش
۲۶ بهمن ۱۴۰۰اگر واقعا سدان اسپورت بخوای m3 انتخاب خیلی بهتریه به خاطر وزنش وزن توی اسپورت های اگر مهم تر از قدرت نباشه کم اهمیت تر نیست
کیانوش
۲۶ بهمن ۱۴۰۰سدان اسپورت بنظرم m3 و c amg بهترینن درسته e class و m5 قوی ترنن اما خیلی سنگین تر هم هستن من اول سی کلاس ای م جی رو ترجیح میدم بعد ام 3
پارسا
۲۶ بهمن ۱۴۰۰به به آقای اشتری با ویدیو های دوبلشون کولاک میکنید
لطفا باز هم بگذارید و تعداد آنها رو بیشتر کنید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ بهمن ۱۴۰۰سلام ممنون از توجه شما
امیدوارم بتونم با سرعت انجام بدم، چون هر ویدئو نصف روز زمان می بره و کمی سختی داره برام :)
جناب ایکس
۲۶ بهمن ۱۴۰۰دارم کم کم به قیافه ام ۳ جدید عادت میکنم و ازش خوشم، انگار مث اف وان یا پی وان میمونه که هرچی از زمان ساختش بیشتر بگذره، به زیباییش بیشتر پی میبری.
Hosein
۱ اسفند ۱۴۰۰قیافه ماشین وار / ذات وحشی / پرفومنس عالی / لوکس ترین ماشین / کاپوت فیبر کربن / ترمز عالی /اصلا شما از یه ماشین چه انتظاراتی دارید؟
به این میگن بی ام دبلیو بقیه جلو پنجره ای بیش نیست ، اینقدر عالیه که منه بنز دوست رو طرف خودش کشونده .