حتی مدل پایه از شورولت کوروت جدید با قیمت ۶۲ هزار دلار، تواناییهای فنی متناسب با پورشه ۹۱۱ دارد. این سوپراسپرت امریکایی با پیشرانه و تجهیزات بهینهسازی شده از سری Z06 در سال ۲۰۲۲ تولید میشود و رقابت با مدلهای گرانقیمت اروپایی را جدیتر میکند.
نسل اول شورولت کوروت در سال ۱۹۵۳ معرفی شد. این محصول برخلاف کامارو، خودرویی برای رقابت با موستانگ نبود و از ابتدا برای حضور در کلاس لوکس اسپرت به بازار امریکا رسید. احتمالا به همین دلیل، کوروت پس از ۶ دهه تولید، زیر سایهی رقبای هموطن قرار نگرفت و تقریبا همیشه سودآوری خود را حفظ کرد.
نسل هشتم کوروت در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و C8 نام گرفت. این مدل برای نخستینبار در تاریخ خود، به صورت موتور عقب وسط (موتور میانی) تولید شد تا بیش از گذشته به سوپراسپرتهای ایتالیایی و آلمانی نزدیک شود. کوروت جدید با آستانه قیمت ۶۲ هزار دلار، تقریبا همقیمت پورشه باکستر و آئودی TT است اما از نظر توانایی فنی، قابلیت رقابت با پورشه ۹۱۱ و آئودی R8 در کلاس قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار دارد.
مدل پایه از کورروت جدید، همراه پیشرانهی تنفس طبیعی ۶/۲ لیتری تولید میشود تا ۴۹۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. این آمار عملکرد، منجر به فروش بسیار خوب کوروت شد؛ اما مهندسان شورولت را به ساخت مدل قویتر تشویق کرد. از تابستان سال ۲۰۲۲، مدل Z06 به سری کوروت C8 اضافه میشود تا همراه پیشرانهی تنفس طبیعی ۵/۵ لیتر، ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶ ثانیه داشته باشد.
هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات عملکرد فنی Z06 جدید منتشر نشده است اما مدیران شورولت آستانه قیمت این سوپراسپرت را، ۹۰ هزار دلار اعلام کردهاند. خریدار Z06 میتواند با پرداخت ۱۰ هزار دلار بیشتر، ادوات فیبرکربن شامل بال اسپویلر، چرخهای ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب، ترمزهای کربن سرامیک و سیستم تعلیق اسپرت را برای این خودرو سفارش دهد و صاحب شورولت کوروت Z07 شود.
کارشناسان تاپ گیر برای بررسی نسل جدید کوروت Z06 به امریکا سفر کردهاند تا از نزدیک با شاهکار جدید شورولت آشنا شوند. در فیلم کوتاه منتشر شده توسط کانال تاپ گیر، تست جادهای از Z06 انجام نمیشود اما صدای پیشرانه، تجهیزات فنی و طراحی این خودرو تحلیل شده است.
ممد هلکت سوار
۷ دی ۱۴۰۰خیلی از زد صفر هفت خوشم میاد هم تیزه هم خوشگله هم صداشو دوست دارم
فورد
۸ دی ۱۴۰۰چقدر غلط املایی داره تیترتون پوشه و شوربت و البته از ارزشها پدال کم نمیشه هیچوقت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰ممنون از توجه شما، تصحیح شد
خستگی آخر شب هست و من متاسفانه حواس پرتی دارم
Behrouz. anzali
۸ دی ۱۴۰۰اقای اشتری واقعا خسته نباشید ..دم شما گرم. هر چی که هست ما قبولتون داریم
احمدرضا
۷ دی ۱۴۰۰کاشکی همینقدر هم واسه کامارو وقت میزاشت
جناب ایکس
۸ دی ۱۴۰۰کوروت بطور شگفت انگیزی طراحی تمام نسل هاش فوق العاده بوده و توی خیلی از سایتا جزو ۱۰ ماشین زیبای جهان بودن هر نسلش.
F.A
۷ دی ۱۴۰۰سلام
با توجه به ظاهر بیرونی و درونی ، شتاب و البته قیمت؛ کوروت انتخاب عالی است
سپاس
GT
۷ دی ۱۴۰۰آخ قلبم😍 صداش آدم را مست میکنه❤️ بی نقصه
Lamborghini
۷ دی ۱۴۰۰ممنون از آقای اشتری بابت دوبله
جنرالموتورز تو این نسل عالی عمل کرد البته همه نسل های کوروت عالی بود مخصوصا نسل ۶و ۷ که زیباتر هم بودن
این پیشرانه تنفس طبیعی جدید هم خیلی خوبه صدای متفاوتی هم نسبت به پیشرانه های آمریکایی داره و بیشتر شبیه اروپایی هاست که بیشتر به خاطر میل لنگ تخت بودنه و سریع دور میگیره در کل پکیج خوبیه با قیمت مناسب
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۰سلامت باشید :)
M.K
۷ دی ۱۴۰۰هیچ نقصی نمیشه ازش گرفت ، اگر هم موردی باشه ارزش خرید سرسام آورش به راحتی جبرانش میکنه!! محشره این ماشین !! بنظرم تو بحث طراحی هنوز جا داره تو ZR1 و در مدل های پایه در سال های آینده تغییراتی رو اعمال کنه و طراحی پخته تر و چشم نواز تری رو شاهد باشیم.
مردیم از خوشی
۷ دی ۱۴۰۰😈 گندشون آمد
Love Lockheed Martin
۷ دی ۱۴۰۰گُندشون هنوز نیومده
زورا قراره که با ۱۰۰۰ اسب بیاد
Chevrolet Corvetta Zora
این هیولا به فکر رقابت با فراری sf90 هست
ممد هلکت سوار
۸ دی ۱۴۰۰اومده کمک داداشاش تا برن با برادرای ایتالیایی دعوا
مردیم از خوشی
۷ دی ۱۴۰۰حالا پورشه بیاد برا رقابت ببینیم چند مرده حلاجه ، رقابت با c8 با اون قیمت افتخاری نداشت که
abdi_mahdi
۷ دی ۱۴۰۰بازم رقیبش حساب میشد
محمد امین
۷ دی ۱۴۰۰نمیشه به پورشه برچسب گرون فروشی زد ، پورشه مادر تکنولوژی هست و هزینه ی زیادی برای توسعه ی تکنولوژی ها داره و همچنین فروش سوپر کار هاش کمتره نسبت به این ماشین و خب قاعدتا کیفیت متریال بهتری هم داره و نمیشه همینطور مقایسه کرد ، پورشه تا جایی که تونسته قیمت پایینی گفته و بیشتر از این نداره براش
کسی که یه پورشه بخواد قطعا پورشه میخره و نمیره دنبال برسی ماشین های دیگه ، کسی هم که کورت دوست داشته باشه کوروت میخره و لذت رو میبره و در اخر جفت این آدم ها لذت میبرن و کسی با چند ثانیه کند تر یا سریع تر به جایی نمیرسه
من به شخصه با ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار به هیج ماشینی فکر نمیکنم به جز ۴۵۸ اسپیچاله، هر چند با این پول میتونم gt2rs بخرم که سریع تره ، اما میخوام لذت ببرم
محمد امین
۷ دی ۱۴۰۰با تشکر از آقای اشتری
باید بگم که واقعآ کابین این ماشین جادار و دوست داشتنی هست و خیلی خوبه
اگر قیمت زیر صد هزار دلار داشته باشه قطعا یه سوپر کار تاریخی خواهد شد ، چونکه پرفورمنس قابل توجهی رو با قیمت بسیار پایین ارائه میده
طراحی بیرونی اش واقعآ خوبه و نمیشه نقصی گرقت، ولی یکمی از جلو شبیه به مکلارن mp4 c12 هست ، البته نه خیلی
هم پورشه و هم فراری و هم مکلارن و …. باید یه فکری به حال این ماشین بکنن ، البته خب اونا ماشین هایی دارن که چندین سر گردن بهتره ، ولی نه با این قیمت بلکه قیمت ۳ برابر…
باید وقتی جانشین های gt2rs و f8 و 765 معرفی میشن ، از نظر قیمت یکمی رقابتی تر بشن
امیرحسین
۷ دی ۱۴۰۰کوروت قلب من
خیلی عاشقشم
مرسی مستر اشتری نازنین
میثم
۸ دی ۱۴۰۰خدایا خودت کمک کن بتونیم بخریم
کافر مقدس
۸ دی ۱۴۰۰پدال حالش خوبه؟ پورشه رو مینویسه پوشه و به زد زیرو سیکس یعنی زد صفر شیش میگه صفر او سیکس !!
چطور به صفر میگی او !! مگه میشه فرق O و 0 رو ندونی !!!
بی نظیره در تاریخ رویت نشده کسی به این کوروت بگه ضد او سیکس !
تحریریه یعنی فرق 0 و o رو هم نیافته . یعنی کل تحریریه ختم به یک فرد میشه!
ضد او اسمش اشتباه لفظی و گفتاری نیست کاملا مشخصه فرد حتی ضد صفر به گوشش نخرده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰دوست خوبم، متن فیلم دوبله شده به فارسی
یعنی من، فیلم اصلی با زبان انگلیسی رو شنیدم و بعد ترجمه کردم
اکر می گم او سیکس (بعد از 10 سال نویسندگی برای رسانه های مختلف و نمره 7/5 از اسپیکینگ در آیلتس)،
به این دلیل هست که تمام کارشناسان و خبرنگاران خارجی همین طور تلفظ می کنند
این مورد ربطی به صنعت خودرو نداره و در میان انگلیسی زبان ها متداول هست
مثلا به 007 در فیلم جیمز باند، می گن دبل – او – سون
———————
امیدوارم یک بار دیگه کامنتی که نوشتید رو بخونید تا متوجه بشید چقدر سخنان شما هم برای من و هم برای دیگر کارکنان سایت پدال، توهین آمیز و بی ادبانه است
Hamid
۸ دی ۱۴۰۰سلام
راستش من دیشب دیدم که به اشتباه پورشه رو نوشتید پوشه ! خواستم کامنت بزارم دیدم که کسی چیزی دربارش نگفته(تا اون لحظه)
که خب مطمئن بودم از خستگی هست… و گفتم بیخیال … اگه بگم بدتره … حتما خودشون ببینند و اصلاح کنن خیلی بهتره!
غلط املایی ممکنه واسه هر کسی پیش بیاد … مهم اینه از طرف یه برآیند کلی بگیریم …
مثلاً اینکه طرف روزی یه دوبله قرار میده ؛ کلی مطلب ترجمه میکنه و رایگان در اختیار ما قرار میده (خبری از تبلیغات پاپ – آپ نیست خدا رو شکر) و خب یه بار ۲ تا کلمه رو اشتباه نوشته که در برابر خدماتی که داده واقعا هیچه!!!!
در کل تیم پدال نمره اش از نظر از صد به صد میل میکنه !
هیچ سایت خودرویی تو ایران بخش کامنت هایی بهتر از پدال نداره …
امیدوارم هم نویسنده ها قدر کاربران رو بدونن هم کاربر ها!
جناب احمد زاده قرار بود یه تغییراتی توی پروفایلت بدیا … یادم نرفته …
حالا ما که کوروت بگیم شوروت چه مشکلی پیش میاد مثلا؟! توهین میشه به کسی؟!!!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ دی ۱۴۰۰دوست من شما درست میگی و رفیقمون هم حرفش دقیقه.آمریکاییها فقط به 0 میگن o اونم کلا آمریکاییها مثل ما ایرانیها جملات و کلمه ها رو راحت میکنن بر عکس انگلیسیها کتابی حرف میزنن.الان همه دنیا میگن داج ولی من ندیدم شما هم بگی داج میگی دوج.یا کدیلاک رو میگی کادیلاک.به نمره 7.5 هم نناز که اولش کلی غلط املایی داشتی.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ دی ۱۴۰۰دوست من شما درست میگی و رفیقمون هم حرفش دقیقه.آمریکاییها فقط به 0 میگن o اونم کلا آمریکاییها مثل ما ایرانیها جملات و کلمه ها رو راحت میکنن بر عکس انگلیسیها کتابی حرف میزنن.الان همه دنیا میگن داج ولی من ندیدم شما هم بگی داج میگی دوج.یا کدیلاک رو میگی کادیلاک.به نمره 7.5 هم نناز که اولش کلی غلط املایی داشتی.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰اتفاقا انگلیسی زبان های کشور انگلیس هم در کدها به صفر می گن او
هیچ ربطی به امریکا و انگلیس نداره این موضوع
مثالی که زدم 007 هست که تمام شخصیت های انگلیسی فیلم بهش میگن دبل او سون
لینک فیلمی هم که پایین تر گذاشتم
https://www.youtube.com/watch?v=TB4UDsCMMCI
خبرنگار انگلیسی هنری کچپول هست از سایت کارفکشن
همون اول فیلم به تلفظ دقت کنید :)
——————–
جهت اطلاع شما، خودروهایی که در ایران با نام دوج و موستانگ شناخته شده و قدیمی هستند رو به این شکل می نویسیم
کافر مقدس
۸ دی ۱۴۰۰زد او سیکس کم بود شوروبوت هم رویت شد:d
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰خیلی ممنونم که غلط املایی من رو از متن درآوردین :)
دیگر دوستان در کامنت اول، تذکر دادن و تصحیح کردم
https://www.youtube.com/watch?v=TB4UDsCMMCI
این لینک هم خدمت شما تا اسم ماشین های معروف رو یاد بگیرین 🤭
Hosein
۸ دی ۱۴۰۰سلام خسته نباشید ، والا ما راضی نیستیم شما اینقدر زحمت بکشید ، میتوانستید صبح هم بفرستید(به خاطر غلط املایی نمیگم برای راحتی شما میگم🌹) از دست کافر مقدس هم ناراحت نشید *** ؛ ضمناً از تعداد نظرات و بازدید سایت پدال معلومه که در بین مردم خیلی اعتبار داره و مطمئنم محبوب ترین سایت خودرویی ایران هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰سپاس از لطف شما :)
من عادت دارم از حدود ساعت 8 صبح تا 10 شب کارهای مختلف انجام بدم
حواس پرتی ها، منحصر به زمان خاصی از روز نیست و همیشه یک دوتا غلط املایی دارم که خودم معمولا در بازبینی تصحیح می کنم.
مورد دیگه اینکه اگر قرار بود به این راحتی با کامنت ها ناراحت بشم، سال ها پیش باید بی خیال نویسندگی می شدم
این چیزها نمک کار ماست و معمولا باعث خوشحالی است
حسن
۸ دی ۱۴۰۰زیاد جدی نگیر برادر . نمیخواد جواب همه را بدی .
قشنگ معلومه اگه کاربر پدال بودی هر روز یه کل کل بزرگ درست میکردی .
البته یه نکته را اگه مد نظر قرار بدین بد نیست و اونم اینه که برای خواننده ی ایرانی دارید ترجمه میکنید پس بهتره طبق گویش ایرانیها ترجمه کنید .
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰با بعضی ها باید کل کل کرد ! وگرنه توهم دانای بهشون دست میده و آدم حسابی بودن ، گاهی بعضی ها را باید کوبید
امین
۸ دی ۱۴۰۰باعرض سلام خدمت آقای اشتری عزیز. اگر امکان داره یک مقاله در ارتباط با خودروهای مجهز با موتور TFSI وسازگاری ان کیفیت بنزین موجود در ایران بگذارید.ممنونم.باتشکر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۰سلام چشم حتما در برنامه نویسندگان قرار می دیم
بهمن
۸ دی ۱۴۰۰چقدر ماشین سرحال و باجذبه ایه .با این قیمت منصفانه اش واقعا خوب کار کردن هم رخ هم صدا هم قدرت هم چالاکی همه چیز تمومه دمشون گرم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰ایول این سری عالی بود گزینه خوبی انتخاب کردین،کوروت بنظرم یکی از بی رقیب ترین سوپراسپرت های دنیاست با قیمت کم،طراحی مناسب و کیفیت خوب تونسته واسه خیلیا شاخ و شونه بکشه،امیدوارم داشتنش نصیب همه بشه…
ARMAN
۸ دی ۱۴۰۰ای جان عجب صدایی داشت
تشکر از جناب اشتری
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ دی ۱۴۰۰خدا وکیلی اون پورشه 911 کاسه واجبی رو با کوروت مقایسه نکنید.شورولت این همه خرج طراحی از صفر میکنه برا نسل جدید بعد پورشه همون آشغال بدترکیب رو میاره یکم چراغهاش رو تغییر میده میگه 911 جدید و کلی پول زور و مفت میگیره.طرف بالاتر گفته پورشه پول تکنولوژی میگیره میشه بگی دقیقا کدوم تکنولوژی.یه عمره داره 6 تخت میسازه چیز جدیدی نمیبینم.
viper
۸ دی ۱۴۰۰الان جر میشه 😂
TOM KRISTENSEN
۸ دی ۱۴۰۰کلی پول زور میگیره؟!؟!؟
مگه مالیاته!!
وقتی که کارکنان آئودی میان تایکان تولید میکنن،دلیلش اینه که مردم دوست دارن پول زور بدن
دقیقا کدوم تکنولوژی؟!!؟
همون تکنولوژی که رکورد های ۹۱۸ ۱۰سال پیشو برای خیلیا آرزو کرده،اره، هنوز خودرویی به کاملی ۹۱۸ ندیدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ دی ۱۴۰۰گفتید تکنولوژی من گفتم بسم الله بشمر.صحبت سر 911 هست اصلا تو کتم نمیره این رو با امثال کوروت مقایسه میکنن.جالبه همین شماها میاید به انجین هلکت حمله میکنید که قدیمیه ولی به آشغالی مثل 911 میرسید میشه سنت تکنولوژی.همون انجین هلکت بیش از 90 درصد مهندسی جدید بر اساس انجین همی 6.4 ساخته شده.برو دیمون رو ببین که چجوری از ابتکار هوای خنک کولر برا انجین بهره بردن یا هود رو کاپوت که خودش دنیایی مهندسیه.
مازیار
۸ دی ۱۴۰۰یانکی جون دوست عزیز
یکمی زیادی تابلو میکنی
هرجا حرف پورشه میشه با واژه هایی مثل آشغال و کاسه … به پیشوازش میری که فقط و فقط نشون از عصبانیت داره مخصوصا وقتی که حرف از تکنولوژی پورشه باشه
البته که راس هرم تکنولوژی اتومبیل آلمان هست و بین آلمانی ها هم پورشه
واسه همینه که یه ۷۰۰ اسبی پورشه نوردشلیف رو تو ۶:۳۳ میره این مثال رو زدم چون بحث سوپراسپرت هست و محصول سوپراسپرت هم پیسته
بزودی تایم کوروت هم میاد و اونوقت میشه مقایسه کرد هرچند شما معتقدی اصلا قابل قیاس نیستن
و من همچنان دوستت دارم😊
Lee
۸ دی ۱۴۰۰با سپاس از شما بزرگوار که زحمت می کشید . بدون شک ماشینای امریکای هم از نظر تکنولوژی و کیفیت و قیمت همیشه حرف برای گفتن داشتند بلکه بیشتر مواقع حتی بهتر بودند مخصوصا در مورد Z07 بی شک بسیار زیبا قوی و فوق العاده س ولی ماشینای امریکای همیشه یه نقطه ضعف به رقیب اروپایی داشتند(هندلینگ) اروپاییها یا مخصوصا فراری SF90یا پورشه ۹۱۱ توربین اس این دوتا از نظر هندلینگ بی نظیر هستند حالا باید ببینیم Z07 با این دو تو پیست چکار میتونه بکنه ! وگرنه از نظر قدرت و کیفیت و قیمت و حتی نسبت قدرت به وزن و بقیه کاملا سر تر ببینیم تو رقابت واقعی چکار میکنه !؟ منتظر رقابت این چند رقیب با یکدیگر در پیست و دراگ هستم . فقط منظورم تو رقابت تکنیکی .
البته از نظر من همین الان برنده کامل با توجه به تفاوت قیمت زمین تا آسمان Z07 با مک لارن v 911ts v SF90 v 720/765
net
۸ دی ۱۴۰۰۴ اگزوز مشکی وسط دایره ای کنار هم کوروت جدید بد هست و ۴ اگزوز نقره ای نسل قبلی که دو طرف سمت چپ و راست بود قشنگتر بود.دیوار بلند کنسول وسط کوروت خیلییییییی بد هست.این چراغ جلو بزرگ کوروت که مثل چراغ فراری هست برای سال ۲۰۲۲ جالب نیست و قدیمی شده و نیاز به تغییر داره
بهمن
۱۶ فروردین ۱۴۰۱جناب اشتری ممنونم از زحمات شما مطالب بسیار عالی هستن.