نسخههای مختلفی از فورد موستانگ در بازار جهانی وجود دارد. علاوهبر مدلهای استاندارد، برندهای مختلف نیز انواع موستانگ را تیونینگ میکنند.
شرکت فنی مهندسی هنسی پرفرمنس، توسط جان هنسی در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. این مجموعه، با تیونینگ دوج وایپر 650R در سال ۱۹۹۶ به شهرت رسید و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کرد. هنسی در سال ۲۰۱۱، موفق شد اولین محصول اختصاصی خود را با تواناییهای نزدیک به ابرخودروها براساس لوتوس الیز معرفی کند. این مدل با نام ونوم GT نهایت سرعت ۴۲۷ کیلومتر برساعت داشت و توانست وارد کتاب رکوردهای گینس شود.
امروزه، خودروهای مختلف ساخت فورد، دوج، شورولت و حتی مکلارن توسط هنسی پرفرمنس، تیونینگ میشوند. این برند در سالهای اخیر، توجه ویژهای به دو محصول فورد، وانت F-150 و موستانگ شلبی نشان داده است.
شلبی GT500، قدرتمندترین نسخهی موستانگ با تجهیزات استاندارد کارخانه محسوب میشود. این محصول، ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. موستانگ شلبی GT500 میتواند در زمان ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. شلبی GT500 مدل ۲۰۲۲، با آستانه قیمت ۷۷ هزار دلار فروخته میشود. خریدار میتواند این خودرو را همراه پکیج آپشنهای مخصوص پیست (Track Pack) به قیمت ۱۲۸ هزار دلار سفارش دهد.
موسانگ هنسی با نام ونوم ۱۰۰۰، نسخهی تقویت شده از شلبی GT500 است. این مدل، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ونوم ۱۰۰۰، تنها ۰/۳ ثانیه بهتر از مدل استاندارد است؛ اما به دلیل بهرهمندی از ۳۰۰ کیلوگرم کاهش وزن و ۲۴۰ اسب بخار افزایش قدرت، برتری محسوسی نسبت به مدل استاندارد دارد. بهتازگی رقابت درگ ۴۰۰ متر بین موستانگ شلبی GT500 و تسلا مدل S پلد انجام شده و محصول فورد توانسته است در زمان ۷.۹۱ ثانیه با نهایت سرعت ۲۵۶ کیلومتر برساعت، پرچمدار تسلا را شکست دهد.
در ویدئوی منتشر شده توسط کانال رسمی شرکت هنسی پرفرمنس، یکی از مدیران شرکت پشت فرمان موستانگ ونوم ۱۰۰۰ مینشیند. در فیلم کوتاه منتشر شده، قدرت بالای پیشرانه به وضوح دیده میشود و از سویی دیگر، گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر، کنترل خودرو هنگام شتابگیری از حالت سکون را مشکل میکند.
mohamadreza83
۱ اسفند ۱۴۰۰جناب اشتری بیزحمت بخش پیغام های خصوصی رو چک کنید .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ اسفند ۱۴۰۰چشم بررسی می کنم خدمت شما اطلاع میدم
Unknown
۲ اسفند ۱۴۰۰قیمتش چنده؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۰در متن گفتیم 137 هزار دلار
مردیم از خوشی
۱ اسفند ۱۴۰۰واااااااای 400 متر تو 7.91 ثانیه 😱😱😱
بعله مهندسی آمریکایی 😌😏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ اسفند ۱۴۰۰این زمان 7/91 برای شلبی GT500 ثبت شده
https://robbreport.com/motors/cars/watch-shelby-gt500-beat-tesla-model-s-plaid-drag-race-1234627719/
احتمالا نسخهی هنسی بتونه حدود 0.2 تا 0.5 ثانیه زمان کمتر داشته باشه
بهنام
۲ اسفند ۱۴۰۰جناب اشتری عذر میخوام موستانگ GT500 تایم 400 متر زیر 10 نمیزنه ( تو هر درگی که از مجلات معتبر دیدم بین 10.5 تا 11.3 بود )
فکر کنم این تایم مربوط به همین موستانگ تیونینگ شده توسط هنسی باشه
AMIN (M.A.S)
۲ اسفند ۱۴۰۰اقای اشتری ببخشید ولی حتی برای یه نسخه 1500 اسبی GT500 هم رسیدن به تایم 7.91 غیر ممکن هست (درواقع بسیار بسیار سخته و به شخصه تا به حال همچین چیزی ندیدم)
نسخه استاندارد GT500 با تایر کارخونه با بهترین لانچ میتونه حدود 10.6 ثانیه یک چهارم مایل رو طی کنه
همونطور که توی متن هم اورده این ماستنگ یک ماستنگ 1000 اسبی بوده و مسابقه هم باید مسابقه رولینگ بوده باشه
وگرنه حتی تایم 7 ثانیه تسلا هم عجیب غریبه!
بابت مقاله ها و دوبله های درجه یک تون واقعا ممنون
slatanat JDM
۲ اسفند ۱۴۰۰https://www.pedal.ir/nissan/رکورد-400-متر-نیسان-gt-r-تیون/
نظرت در مورد تایم زیر 7 چیه؟
Mad.z.Max
۲ اسفند ۱۴۰۰مقااه ای که گذاشتین رو دیدم، شلبی توی مقاله رو توضیح دادن که به شکل مخصوصی تیون شده ۱۰۰۰ اسب قدرت داره. و اینکه درست میگین، احتمال زیاد نمونه ی هنسی یخورده سریعتره
Hosein
۳ اسفند ۱۴۰۰بیخود نیست بهش میگن سلطان جاده اصلا حرفی واسه گفتن نگذاشته چه از نظر طراحی چه از نظر پرفومنس چه از نظر کیفیت و حتی قیمت ، این ماشین تمام عیاره تمام عیار.
زیزیگولو
۱ اسفند ۱۴۰۰موستانگ شلبی همیشه جالبو هیجان انگیز بوده …… یکی از بهترینا به معنای واقعی❤❤
hummer
۱ اسفند ۱۴۰۰اقای اشتری جای شما در داخل قلب ماست ولی خواهشا از مسابقات wec و رالی داکارد زیادددددددددد بزارید عالی مثل همیشه عالی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۰سپاس :) چشم
hummer
۲ اسفند ۱۴۰۰عالی ممنون
مهدی
۱ اسفند ۱۴۰۰هنسی همیشه فقط روی موتور کار میکنه و دقیقا بر خلاف منصوری که همش روی ظاهر کار میکنه
اما به نظر من هر دو این ها اشتباهه و من میگم ادم باید هم روی ظاهر کار کنه و هم روی موتور
این طوری خیلی بهتر میشه
net
۱ اسفند ۱۴۰۰ایران خودرو چراغ جلو و جلوپنجره دنا از موستانگ شبلی gt500 کپی کرده
TDS
۲ اسفند ۱۴۰۰چقدرم موفق بوده …
Mad.z.Max
۲ اسفند ۱۴۰۰از میتسوبیشی لنسر کپی زده
slatanat JDM
۱ اسفند ۱۴۰۰احساس میکنم باید عکسشو پرینت کنم جلو عکسش سجده کنم
R@m!n
۱ اسفند ۱۴۰۰یکی نیست به اینا بفهمونه این ماشین برای درگ نیست.
فورد این همه روی یه کوپه زحمت کشیده پرفورمنسی در حد سوپراسپرت هایی با سه برابر قیمت ارائه بده اینا میان یه سوپرشارژر بزرگ تر می چپونن رو موتور که تو درگ سریع بشه !!!!
فقط قدرت برسه به هزار کافیه دیگه به کجاها گند می زنی مهم نیست.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲ اسفند ۱۴۰۰هنسی کارش همینه ، یه سوپرشارژر داره ، رو همه نصبش میکنه ، دیده شده خواسته رو مدل اس سوپرشارژر نصب کنه ، دیده نمیشه ، با طناب سوپرشارژر رو بسته به سقف ، کلا هنری و مهندسی تو کارهاش وجود نداره فقط یه عدد ۱۰۰۰ میزاره کنار ماشیناش که بگه ما خیلی خوفیم ، نه دیگه مهمه شاسی تحمل داره ، نه ترمز مهمه ، نه سیستم تعلیق مهمه ، اصن هیچی مهم نیست دیگه ، بعد بعضیام میان سنگ این هزارو به سینه میزنن
M.Kkarimi
۱ اسفند ۱۴۰۰البته اینجا یه اشتباهی هم که در برخورد اول برای خودم پیش اومد اینه که این تایم ها مربوط به رولینگ هست نه درگ از حالت سکون ….
در حقیقت GT500 تو 400 متر تایم 9.14 و پلد 9.24 رو ثبت کرده که بازم خیلییییی چشمگیره …
ممد میر
۱ اسفند ۱۴۰۰دوستان عزیز کیفیت لکسوس با کیفیت تویوتا فرقی داره؟ یعنی همینطور که تویوتا سگ جونه و با دوام لکسس هم هست یا نه؟
mohamadreza83
۱ اسفند ۱۴۰۰با اینکه فورد توی این نسل از ماستنگ خیلی بهبود ها و بهینه سازی های زیادی رو توی سیستم تعلیق و شاسی و . . . برای بهبود پرفورمنس توی پیست انجام داد که به شدت هم ارزشمنده ؛ ولی ریخت و قیافه شلبی جی تی ۵۰۰ نسل قبل حررررف نداشت ؛ بینظیر بود ؛ حتی شاید بتونم بگم از چلنجر دیمن امروزی هم خیلی جذاب تر بود …
هر چند مقایسه پرفورمنس این دو نسل خنده داره!
فورد با این نسل از ماستنگ راه خودش رو از ماسل ( پونی ) بودن جدا کرد …
ماشین باز
۱ اسفند ۱۴۰۰این رو نگا اون وقت ما هنوز داریم پراید و پژو و سمند میزنیم جمع کنید خودتون رو با صنعت خودرو سازی تون اون وقت نمی زاریت ماشین هم وارد کنن
ایران وطنم جان و تنم خاک که ماشین هاش ایربگ هاشون وا نمیشه
تازه گل سر سبد ایران خودرو دنا پلاس توربو شارژه که زور بزنه 130/140تا قدرت بیشتر تولیدنمی کنه 😑😑
سایپا هم که گل سر سبد نداره
مردیم از خوشی
۱ اسفند ۱۴۰۰یه خرید خوب برا کسی که میخواد به عنوان آخرین خرید دورنسوزش یک هیولا داشته باشه ، اسمش هم بهش میاد ونوم
بهنام
۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا 750 آسب بخار با قیمت 77 هزار دلار فقط از عهده آمریکایی ها بر میاد
عالیه 😍
بهنام
۲ اسفند ۱۴۰۰هر صد دلار یک اسب بخار
ALIREZA
۱ اسفند ۱۴۰۰آقای اشتری و تیم خوب پدال ممنون خیلی حال کردم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۰سلامت باشید ممنون از لطف شما
net
۱ اسفند ۱۴۰۰پست در مورد ۴ هزار خودرو ائودی و پورشه و بنتلی که در کشتی به مقصد امریکا در اتش سوخت بزارید
...
۲ اسفند ۱۴۰۰لطفا تمام ویدیو های کارواو رو بزارید با زیرنویس خواهش
کافر مقدس
۲ اسفند ۱۴۰۰شما ببین وزن ماشین رو باید کاهش بدی . سوخت مخصوص بریزی . با هزار جور مهندسی بیای رو هزار اسب تا بتونی حمله کنی به ارقام تسلا ! اونم با 137هزار دلار خوب این چه قیاسی هست اونم تسلا یک خودرو سدان 5نفره چرا همه در اشوب هستن که به ارقام ش حمله کنن مگه خوده تسلا ادعایی کرده در این زمینه !
ولی خوب همون شلبی جی تی 500 یک گیربکس شاهکاری داره که هیچوقت تو پدال بهش نپرداختیم ولی سایتهای خارجی خوب روش مانور دادن
1123
۲ اسفند ۱۴۰۰بنظر من که بطور عادی هم قدرتش زیاد از حد بود
AMG GT R
۲ اسفند ۱۴۰۰دوستان کسی خبر داره کی قرار هست موتور حجیم تر فورد برای موستانگ بیاد ؟
AK25789
۷ اسفند ۱۴۰۰سلام، واقعا زیبا هستش و با قدرت وحشتناک عالی، واقعا این خودروهای چینی میبینی نوشته 150 اسب بخار اونم برای یه شاسی بلند و بروز واقعا ادم خیلی ببخشیدا حالش بهم میخوره، تازه 170تا180 اسب بخار و عالی میدونن، ولی این جی تی 500 هزار اس بخار قدرت واقعا مثل برق میمونه، اون قسمت که میشه صدای اگزوز رو تغییر میشه داد واقعا خوشم اومد،الیته خب درسته میگم خودروهای چینی حال مارو بهم زدن ولی خب هرچی باشه بهتر از خودروهای تولید داخل ایران خودرو، سایپا هستش، اصلاوقتی اسم فورد شلبی رو آدم میگه حال میکنه یه قدرتی به آدم میده بعنی برای من که اینطوریه فکر میکنم این همه قدرت و ابهت رو خودم دارم😊 والا بخدا، واسه همینه که چنین کمپانیهایی موفق هستن چون خودرویی درست میکنن که آدم اون خودرو رو با تمام وجودت خودت حسش میکنی، ولی حالا خودروهای تولید داخل، چه حسی به آدم دست میده، حس بیزاری، امیدوارم، امیدوارم، تو کشور ماهم یروزی همچسن خودروی تولید بشه، نه در حد شرکتهای آلمانی آمریکایی مثل این شلبی، نصف همیناهم بشن از نظر من عالی عالی میشه، موفق باشید