جیپ از نظر عامهی مردم، قدیمیترین شاسی بلند دنیا است. این ماشین حدود ۸۰ سال پیش برای تردد در مسیرهای سخت و کاربری نظامی ساخته شد. به همین دلیل، اصیل ترین خودروی جهان برای طبیعت گردی است. از طرف دیگر، جیپ رانگلر نکات منفی برای کاربردهای خانوادگی و عمومی دارد. این مدل در مقایسه با بعضی شاسی بلندهای امروزی، چندان راحت و جادار نیست.
برای سالهای متمادی، جیپ رانگلر سلطان آفرود دنیا محسوب شده و امسال هم فروش بسیار خوبی در سراسر جهان دارد اما این شرایط به تازگی با محصولی از فورد تهدید شده است. برانکو با قیمتی مشابه رانگلر تولید میشود؛ درحالیکه ابعاد بزرگتر و امکانات بیشتر دارد.
ظاهرا فورد برانکو، برای رقابت با جیپ رانگلر و رفع محدودیتهای آن ساخته شده است. برانکو، تواناییهای بسیار خوبی برای طبیعتگردی و بیراهه نوردی ارائه میکند؛ اما برای رانندگی روزانه و سفرهای بین شهری هم مناسب است. این خودرو مشابه رانگلر، نسخههای دودر، چهاردر، سقف فلزی و سقف پارچهای، همراه قابلیت جداسازی اجزاء بدنه دارد.
افراد علاقهمند به رانندگی آفرود در امریکا، میتوانند انواع مختلفی از وانتهای تجهیزشده را خریداری کنند. فورد F-150 رپتور، شورولت سیلورادو ZR2 و رم TRX، در کنار مدلهای مختلف ساخت برندهای ژاپنی، تنوع بسیار خوبی برای کلاس وانتهای اسپرت فراهم کردهاند؛ اما در گروه شاسیبلندها شرایط متفاوت است.
به جرات میتوان گفت فورد برانکو و جیپ رانگلر با آستانه قیمت ۳۰ هزار دلار، رقیب مهمی در کلاس شاسیبلندهای مناسب آفرود ندارند. رقبای اروپایی و ژاپنی، اختلاف قیمت زیادی با رانگلر و برانکو دارند؛ درحالیکه از نظر فنی برای تردد در مسیرهای خارج جاده، برتری مهمی نسبت به مدلهای ساخت فورد و جیپ ارائه نمیدهند.
جیپ رانگلر با مدلهای متنوع تولید میشود. بسیاری از کارشناسان رانندگی خارج جاده، نسخهی رابیکان با پیشرانهی جدید پلاگین هیبرید را یکی از بهترین خودروهای دنیا برای طبیعتگردی میدانند. این مدل با کد 4Xe، به قیمت ۶۸ هزار دلار فروخته میشود. رانگلر رابیکان پلاگین هیبرید، مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن متر دارد.
هنوز مدل رپتور از فورد برانکو به تولید انبوه نرسیده است. به همین دلیل، فعلا نسخهی فرست ادیشن با قیمت ۶۲ هزار دلار، بهترین مدل برانکو برای رانندگی آفرود محسوب میشود. این خودرو با پیشرانهی تمام بنزینی و توربو شارژ ۲/۷ لیتری، ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. برانکو فرست ادیشن همراه با تایرهای ۳۷ اینچ گودریچ، روی رینگهای ۱۷ اینچ عرضه میشود.
در تست و بررسی انجام شده توسط کارشناس سایت Edmunds.com برتری جیپ رانگلر نسبت به فورد برانکو در مسیرهای سخت ثابت میشود. از سوی دیگر، برانکو به لطف امکانات رفاهی بیشتر و کابین بزرگتر، گزینهی بهتری برای سفرهای خانوادگی و رانندگی درون شهری است. فیلم کوتاه منتشر شده در کانال ادموندزکارز، شامل آزمایش پلهنوردی برای مقایسهی سیستم تعلیق، صعود از شیب ناهموار با هدف بررسی عملکرد تجهیزات دو دیفرانسیل و تست سرعت در مسیر رفت و برگشتی است. این ویدئو، همچنین نگاهی به کابین و امکانات رفاهی جیپ رانگر و فورد برانکو دارد.
GMA
۲۲ فروردین ۱۴۰۱«جیپ از نظر عامهی مردم، قدیمیترین شاسی بلند دنیا است.»
شورولت سابربن سلام دارن خدمتتون🙂
میشه گفت قدیمی ترین آفرودر دنیا ولی نه قدیمی ترین SUV
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱دقیقا به همین دلیل نوشتم “عامه مردم” چون بحث کارشناسی در این زمینه اختلاف نظر داره
نظر شما محترمه و از جهاتی هم درسته چون نسل اول شورولت سابربرن 1935 معرفی شد
اما از نظر من، این مدل شورولت، بیشتر یک استیشن واگن بود
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/1937_Chevrolet_Carryall_Suburban_%28front%29.jpg
viper2
۲۲ فروردین ۱۴۰۱انصافا دمت گرم اقای اشتری . . ۱۱ دقیقه دوبله فارسی . مطلب عالی بود . یکی از دوئل های معروف دنیای خودرو هم همین بین رانگلر و برانکو هست .
فقط اگر میشه بیشتر این مقایسه های خیلی مهم رو کار کنید لطفا . و اگه میشه ماشیناای امریکایی و انگلیسی هم بیشتر کار کنید لطفا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱سپاس از توجه شما
طبیعتا برای دوبله و صداگذاری این کلیپ ها بیش از یک روز زمان لازمه اما حتما سعی می کنم فیمل های بررسی فنی و مقایسه از کانال های معتبر با زبان فارسی در پدال منتشر بشه
viper2
۲۲ فروردین ۱۴۰۱درک میکنیم .
Humer
۲۳ فروردین ۱۴۰۱آقای اشتری عالی بودید
مرسی که ۱۱ دقیقه دوبله کردید اگه تقریبا همه ی دوبله ها اینقدر طولانی باشه خییییلی خوب میشه
مرسی که توجه می کنید
یوسف
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اگه میدونستی که معنی سابربان یعنی چی این حرف رو نمی گفتی
datsun
۲۲ فروردین ۱۴۰۱جیپ در واقع اولین suv آفرود بود که جهانی شد تعدادی suv و خودروهای بیابان گرد قبل از جیپ ساخته شده بود
ساسان
۲۵ فروردین ۱۴۰۱لطفا مقایسه برانکو با جیپ و همینطور رپتور با ترکس رو از سایت تی اف ال آفرود رو هم ترجمه کنید و تو سایت قرار بدید
Hadi
۲۲ فروردین ۱۴۰۱مقایسه این دو تا ماشین مثل مقایسه قرمه سبزی(رانگلر) و قیمه پلو(برانکو) هست و اکثرا رانگلرو با اصالت و چالاک تر میدونن به هر حال اگه کسی آفرود برای استفاده خانواده میخاد برانکو خوبه و اگر هم آفرود مجردی مد نظره صد در صد رانگلر خلاصه طراحی و آفرود رانگلر و هامر اچ 2 در اوج پختگی خودروهای آفروده صد سال دیگه هم این دو تا قدیمی نمیشن و جذابن
کامران
۲۲ فروردین ۱۴۰۱فورد خیلی سعی کرد خودشو نزدیک جیپ کنه ولی جیپ تا ابد جیپه و جیپ یعنی سلطان آفرود
🇺🇸👑 •||||• 👑🇺🇸
جیپ تا بالاترین پله رفت چرخا همه رو زمین موند بیشتر از اونم جا داشت ولی فورد رو پله سوم چرخ جدا شد یا به اصطلاح سه لنگ شد
جیپ بدون هیچ سیستم آفرودی تا تهش رفت ولی فورد تو چاله اول گیر کرد و خاک پخش میکرد به زور دیف لوک رفت بالا
تو جاده هم جیپ بهتره فرقی ندارن بعدشم اینا باهاش میرن آفرود کسی میخواد تو شهر بچرخه بره گرند چروکی بخره
ehsan.fa
۲۳ فروردین ۱۴۰۱حرف شما تا زمانی درست که بخوای آفرود فوق حرفه ای بکنی با ماشین وگرنه برا آفرودرهای معمولی هردو خودرو جوابه و صد البته جیپ حس نوستالژی داره. برا آدمی در سطح من انتخابم دیفندر هست.
انتخابم فقط از روی علاقه س اگه تو شرایط واقعیش باشم ممکنه فرق بکنه
AMANTE
۲۲ فروردین ۱۴۰۱تست و بررسی های فورد برانکو رو تا الان ندیدم ولی برای جیپ رانگلر رو خیلی دیدم و همه از آفرود و توانایی های خارج جاده ایش تعریف میکنن ولی در عوض از سواری خودرو در شهر و جاده انتقاد کردن و گفتن زیاد عملکرد خوبی نداره.
در کل من طرفدار هیچ کدوم نیستم و ترجیه میدم یک ماشین دیگه بخرم.
سعeد
۲۲ فروردین ۱۴۰۱برانکو اصلا تحدیدی برای جیپ نیست کسی که آفرود باز باشه میدونه جیپ بهتره تنها کاری که جیپ باید بکنه صفحه نمایش بزرگتر بزاره برای رانگلر که رزولوشن دوربین های کمکی بهتر بشوند
Jdm باز
۲۲ فروردین ۱۴۰۱تهدید رو بلد نیستی بنویسی،بعد میای میگی که جیپ چیکار کنه چیکارنکنه
ehsan.fa
۲۳ فروردین ۱۴۰۱انصافا جیپ داره خثیث بازی درمیاره. املاش رو شما درست کن 🤣🤣🤣
mohamadreza83
۲۲ فروردین ۱۴۰۱در کل برانکو پکیج کامل تری هست .
ضعف مربوط به عدم وجود اکسل سالید هم با تنظیم شاسی و تقسیم وزن بهتر و البته جعبه فرمون راک اند پینیون ( در مقابل بال اسکرو در رنگلر ) خنثی میشه .
اگ برانکو توی ایران بود ؛ برای خریدش یه دقیقه هم معطل نمیکردم ؛ از بس دوست داشتنیه .
در کل اومدن برانکو خیلی خوب بود ؛ باعث شد یکه تازی و بی رقیب بودن رنگلر تموم بشه و عیب هاش بیشتر به چشم بیاد .
سعeد
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اقا محمد رضا اینا همش حرفه دیدیم جیپ در عمل بهتر عمل کرد من انتظار داشتم فورد بتونه مثل جیپ بدون دیف لاک و 4l بالا بره که نرفت
فورد خوبه ولی جیپ بهتره
viper2
۲۲ فروردین ۱۴۰۱!mopar or no car
(دوستان لطفا الان جنگ جهانی شروع نکنید . این یه شعار معروف هست که اصلا هم درست نیست . اقا المانی بهتره باشه .)
مازیار
۲۲ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز وایپر۲
شما با اینکه ظاهرا آمریکایی فن هستید اما در عمل خیلی بیشتر از تمام آلمانی فن های سایت آلمان رو تحسین می کنید
با بردن نام آلمان در اغلب کامنتهاتون که همگی غیر مرتبط با آلمان هست
mohamadreza83
۲۲ فروردین ۱۴۰۱چقدر جذابه دیدن این لحظه که یه ایرانی میاد هی بین آلمان و آمریکا تیکه پرونی میکنه !
هر چند توی ایران _ سرزمین عجایب _ هیچ چیزی بعید نی !
همون آلمان؛ انگلیس ؛ آمریکا؛ کره ؛ ژاپن ؛ ایتالیا همشون باهمدیگه برای پیشرفت توی هر صنعتی در هر حیطه ای باهم همکاری و تلاش دارن . بعد اینجا آقایون برا همدیگه قمه میکشن .
چون دست آخر خیرش به بشریت میرسه
همون چلنجر و چارجری ک پوسترش رو زدی به اتاقت… ؛ گیربکسش آلمانی هس جناب رباتیک 😂😂😂
گیربکسی که اولین بار روی سری ۷ بی ام و در سال ۲۰۰۷ استفاده شد و انقد خوب بود که هنوز هم استفاده میشه .
از انواع بیمر سری ۳و۴ گرفته تا همین چلنجر .
توی اسکات پک ۱۳۲۰ و دیمن هم که مجهز به سیستم مبدل گشتاور (torque convertor) همراه با سامانه ترنس بریک شد .
در مقابل اون همه برناوت ها و لانچ های سنگین هلکت ها هم اخ نگفته .
همین دیمن خود داج گفت ک چندصد بار باهاش همراه با ترنس بریک لانچ کرده زیر ۱۰ تایم زده ولی گیرباکس اخ نگفته !
درحالیکه جی تی ار توی همون ۶-۷ تا لانچ اول گیرباکس خرد کرد !!
پس وقتی میای به دوام اون آمریکااااایی ها مینازی ؛ بدون که بخش زیادیش رو مدیون همین آلمانه .
موارد از این قبیل زیادن
مثل سیستم اکوبوست فورد و …
خوبه حالا به قول کافر مقدس از آمریکا فقط فووووووووقش یه شوی نوا و اینترنت بهت رسیده !
Jdm باز
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اگر زیاد افرود میری و زیاد تو شهر نیستی، جیپ بهتره
ولی اگه یکم هم استفاده شهری داری و کابین و امکانات برات مهمه، برانکو بهتره
جیپ کاملا افرودر هست و تو افرود های سخت توانمند تره
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۱البته اون آفرودی که مدنظر بعضی دوستان هست، اگر با این دو ماشین استوک تجربه کنی تو همون ساعت اول باید با اینا خداحافظی کرد.
اون ماشینا بشدت تیون میشن و عملا فقط به درد همون کار می خورن دیگه برای شهر قابل استفاده نیستن.
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بله حرف شما کاملا درسته
چون هیچ ماشین استاندارد کارخونه ای بدرد افرود های سنگین و فوق سنگین نمیخوره و لازمه تغییراتی توش انجام بدن یا به اصطلاح تیون کنن
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ممنون بابت ترجمه آقای اشتری.
ویدیو بسیار عالی از این کانال بود البته اینجا نسخه خلاصه شدش هست. طرفداری و علاقه به کنار خب مزایای و معایب تعلیق صلب و مستلق رو هم دیدیم. البته اون قسمتی که برانکو تو اون چاله ها بدون سیستم های کمکی به مشکل خورد بیشتر بخاطر مهارت راننده بود که خودشم اشاره کرد چون ویدیوهای زیادی تو یوتیوب هست که برانکو کاملا راحت از این موانع رد شده. اما خب انعطاف بیشتر تعلیق صلب تو این جور مسیرها به راننده کمک بیشتری می کنه.
در کل تو ویدیو هم گفته شد برانکو در بحث کیفیت ساخت، طراحی، تکنولوژی، راحتی و فضای سرنشین و کیفیت رانندگی کاملا دست برتر رو داره، از طرفی جیپ تنوع موتوری بهتری داره.
در کل در حال حاضر هیچ رقیبی برای این دو ماشین وجود نداره و این ارزش کاره دو کمپانی رو چند برابر می کنه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱سلامت باشید :)
elman
۲۲ فروردین ۱۴۰۱توی عنوان مطلب « رانگلر » رو « رانگر » نوشتید .
بیزحمت تصحیح بشه . خیلی ممنون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱سپاس از توجه شما تصحیح شد
kastech
۲۲ فروردین ۱۴۰۱خرید برانکو معقولتره ولی من بازم جیپ میخرم😎
Navid_A.J
۲۳ فروردین ۱۴۰۱متشکر از شما جناب اشتری
رانگلر در کانادا خیلی طرفدار داره. الان برانکو هم که اومده، خوب میفروشه. خیلی سریع در نمایندگی از قبل فروخته شده و مدل های کارکرده ی هردو، افت قیمتی ندارن برعکس بقیه هم کارکردا. جیپ هم خوب قیمت خودشو نگه میداره، لیز و فایننسش ولی گرون در میاد. کاش تویوتا زودتر مدل اف جی رو به روز رسانی کنه و بفروشه. اشتباه شورلت هم این تغییر بلیزر از رقیبی برای رانگلر و برانکو، به یه کراس اوور بود که عدم فروش موفقش نشون دهنده ی این مورده.
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱سلام.من طراحی بیرونی جیپ و طراحی داخلی برانکو را ترجیح میدم.
بهرامی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱من برعکس طراحی داخلی رانگلر و طراحی خارجی برانکو رو دوست دارم. البته طراحی خارجی جیپ خیلی خوبه و آفرودیه ولی برانکو یه مقدار شهری تره.