دوران خودروهای اسپرت با پیشرانهی تنفس طبیعی، رو به پایان است. به همین دلیل، لامبورگینی هوراکان STO و پورشه 911GT3 اهمیت ویژهای برای علاقهمندان سوپراسپرتهای مدرن دارند.
تولید مدلهای توربوشارژ، هیبریدی و برقی به سرعت درحال افزایش است. این خودروها نهتنها از نظر هزینهی سوخت و شارژ، کمهزینهتر از مدلهای تنفس طبیعی هستند؛ بلکه هماهنگی بسیار خوبی با قوانین جدید مرتبط با آلایندگی محیط زیست دارند. از سویی دیگر، رانندههای حرفهای و کلکسیونرهای علاقهمند رانندگی در پیست، همچنان طرفدار پیشرانههای تنفس طبیعی هستند.
لامبورگینی هوراکان STO با پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵/۲ لیتر، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل نسبت به دیگر نسخههای هوراکان، وزن کمتری دارد و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه ارائه میدهد. هوراکان STO فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید میشود و آستانه قیمت ۳۳۰ هزار دلار دارد. نهایت سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر برساعت است.
پورشه 911GT3، از پیشرانهی ۴ لیتر ۶ سیلندر باکسر استفاده میکند. این مدل، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 911GT3، حدود ۰.۴ ثانیه بیشتر از هوراکان STO است. این مدل از پورشه، آستانه قیمت ۱۶۲ هزار دلار دارد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت ارائه میدهد.
در فیلم کوتاه منتشر شده در کانال یوتبوب سوپرکار درایور، مقایسهی جالبی بین لامبورگینی هوراکان STO و پورشه 911GT3 انجام شده است. این خودروها با پیشرانهی تنفس طبیعی و سیستم دیفرانسیل عقب، مشابهتهای خاصی با هم دارند؛ درحالیکه قیمت هوراکان STO، تقریبا دو برابر 911GT3 است. سوپراسپرتهای استفاده شده در این ویدئو، با هدف لذت از پیست و رانندگی حرفهای ساخته شدهاند؛ اما پورشه راحتی و امکانات بیشتری برای سفرهای بین شهری فراهم میکند.
در سمت دیگر این مقایسهی فنی، لامبورگینی هوراکان STO برتری واضحی در رانندگی پیست و ایجاد هیجان دارد. طبیعتا، هوراکان STO، خودرویی تفریحی برای ثروتمندان و کلکسیونرهای حرفهای است؛ درحالیکه 911GT3 میتواند تنها خودروی موجود در گاراژ افراد مختلف باشد. این خودروی آلمانی، امکانات عمومی مثل نمایشگر لمسی، ناوبری ماهوارهای و سیستم سرگرمی دارد؛ درحالیکه هوراکان STO فاقد این تجهیزات است.
کافر مقدس
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اصلا دوتا چیز متفاوت ن اینا . یکی رسما پیست محور هست و دیگری اینجوری نیست
ممد ژانگولر
۱۲ فروردین ۱۴۰۱لامصب پورشه سنگ محک همه خودروهای اسپرت
Behnam1012
۱۲ فروردین ۱۴۰۱دقیقا دوتاش پیست محور هستن ولی STO افراطی تره
فريد
۱۱ فروردین ۱۴۰۱پورشه
کافر مقدس
۱۱ فروردین ۱۴۰۱مکلارن از جفتش بهتر . هم ذات پیست محوری هوراکان رو داره هم مثل پورشه میشه در خیابان ها مانور داد
شایان
۱۲ فروردین ۱۴۰۱مک لارن خخخخ این شوخی زشت و کثیفیه
ماکسیمیلیان
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ظاهراً شما مکلارن P1 و F1
را به نسیان سپرده اید.
میلاد
۱۲ فروردین ۱۴۰۱در این مقایسه, هرخودرو لقب مناسب خودش را دارد:
پورشه مدل پیست محور gt3 را ارائه کرده که خریدار آن علاوه بر لذت بردن از هندلینگ آن در پیست می تواند آنرا در شهر و جاده های بین شهری براند و از کابین کم صداتر و سیستم های سرگرمی لذت ببرد. در اینصورت باید به پورشه لقب (مردی برای تمام فصول) داد.
لامبورگینی که برنده قطعی این نبرد در بخش پرفورمنس محسوب می شود, نمی تواند در رانندگی شهری جذاب باشد و از سیستمهای اطلاعات سرگرمی هم برخوردار نیست پس فقط می تواند نقش یک سوپراسپرت جذاب در پیست را ایفا کند و لقب (نهایت پرفورمنس) برازنده آن است.
گرچه لامبورگینی برند کلکسیونی و خاص تری است اما اگر خودروی عملکردمحور و کاربردی می خواهید (پورشه) مناسب ترین است!
بهرامی
۲۷ فروردین ۱۴۰۱مک لارن در حد و اندازه ای نیست که بخواد با پورشه خودش رو توی یه لول ببینه. یه انگلیسی نچسب رو با یه آلمانی پرابهت و با اصالت یکی ندون.
خودروی اسپرت و لوکس و سوپراسپرت آلمانی و ایتالیاییش خوبه. خودروی مردمی هم ژاپنی.
آلمان مهد صنعت خودرو
۳ شهریور ۱۴۰۱ببین مکلارن فقط به خاطر خودرو سازی های المانی زنده هسته همین الانم میخوان بفروشنش به یه خودرو سازی المانی
همون مکلارن f1 موتور از bmw هسته
توی فرمول یکم موتور هاشو از بنز میگیره بعدشم همون p1 در گرند تور از پورشه 918 کند تر بود
اصلا خودرو سازی انگیلیسی وجود نداره
بنتلی رو فولکس واگن میسازی
رولز رویس رو bmw
لندرور و جگوار رو تاتا هند
استون مارتینم هم موتور هاشو از بنز میگیره
لوتوس هم معلوم نیست کجاست
حتی همسر ملکه انگلیس هم اصالتا المانی هسته
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۱نکته عجیب راجب sto برداشتن سیستم ALA و جایگزینی اون با بال و قطعات فیبرکربنی بیشتر هست که بنطر میاد تلاش کردن با فدا کردن راحتی و کشش بیشتر به سمت یه محصول پیست محورتر حد نهایی هواراکان رو نشون بدن که خب بهاش هم از دست دادن بسیاری از آپشن های معمول و استفاده از لاستیک های پهن تر هست که همه اینا در مقابل راحتی در خیابان هست.
عبارت sto هم به معنی نسخه قانونی ماشین مسابقه ای هست. اما با همه این اوصاف تفاوت خاصی با پرفورمانته ایجاد نکرده و این قیمت نجومیش غیر منطقی بحساب میاد.
از اون طرف پورشه که اتفاقا از سیستم ALA استفاده می کنه (خود پورشه اعلام نکرده اما اون دو تا سوراخ دماغ رو سپر جلو و ورودی های هوای زاویه دار دقیقا برای هدایت هوشمند هوا طراحی شدن) و تونسته با شاسی و گیربکسش توازن بسیار خوبی بین راحتی و پرفورمنس ایجاد کنه که اگر بخوایم محصولات مشابهی رو نام ببریم میشه به محصولات فراری، مک لارن، شلبی gt500 و شاید کوروت z06 اشاره کرد.
بنظرم پورشه پکیج بهتری میده و لامبورگینی نسبت به قیمت چیزه متفاوتی ارائه نمیده اونم وقتی نسخه پرفورمانته با نصفه قیمت هست.
ساسان
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ایراد داستان اونجاست که شما تمام قابلیتها و وجه تمایز STO رو در تایمها و اعداد جستجو میکنی ،در صورتی که دینامیک رانندگی و واکنش خودرو در پیست کاملا با پرفورمانته متفاوته ، چیزی که کریس هریس در تاپگیر و خیلی از نویسندگان مجله اتومبیل بهش اشاره کردن…
خیلی بسته دارید بررسی میکنید ، STO قرار نیست رکورد پیست بزنه یا اعداد عجیبو غریب ارائه بده ، که اگر قرار بود قطعا شرکت ستاپش میکرد برای نوربرینگ و یه مانوریم روش میرفت از این جهت ، STO یک نگاه جدید از نوه سستو المنتو به مقوله ی پیست محوره ، با یک حس و داینامیک رانندگی متفاوت از سایر خانواده اوراکان
R@m!n
۱۲ فروردین ۱۴۰۱داینامیک رانندگی مقوله ای گسترده هست و تنها چیز مشترکی که تو بررسی ها گفته شده رانندگی خشن تر و بازگشت به ریشه های لامبورگینی بود. چیزی شبیه کانتاش و دیابلو اما برای این وجه تمایز باید نزدیک دو برابر پول بیشتر پرداخت کرد ؟؟؟
قطعا کسانی که این مبالغو پرداخت می کنن قیمت براشون پشیزی ارزش نداره اما بنظرم این فاصله قیمتی اصلا توجیح پذیر نیست.
قبلا هم گفتم بنظرم ماشینی که بر اساس رانندگی در پیست توسعه داده میشه اعداد و ارقام همیشه در درجه اول قرار میگیره. وقتی میان تکنولوژی پیشرفته ALA و سیستم چهارچرخ محرک رو به بهونه نزدیک شدن به یه محصول مسابقه ای برمیدارن باید در ازاش عملکردی در حد این تغییرات ارائه بدن. نه صرفا یه تعلیق سفت تر و فرمون پذیری تیزتر. اینکه بیایم پرفورمنس ضعیف تر از حد انتظارو با مسائلی مثله داینامیک و لذت رانندگی و تجربه متفاوت توجیح کنیم بنظرم درست نیست.
بارزترین مثال مدل های پیستا فراری هست. وقتی این پسوند به یه فراری اضافه میشه تفاوت ها کاملا مشهوده و مشتری می بینه در ازای مبلغ بیشتر صرفا یه فراری با پسوند جدید نمی خره بلکه یه محصول کاملا متفاوت سوار میشه.
ساسان
۱۲ فروردین ۱۴۰۱اینکه شما جای تمام خریدارها احساسشونو بیان کردی خیلی جالب بود !
گفتنی هارو گفتم عرضی ندارم دیگه! آرزوی موفقیت
R@m!n
۱۲ فروردین ۱۴۰۱هر کسی اینجا نظر خودشو میگه.
مطمئنم تا فردا هم هر چی بگم شما یه چیزی میگی که از محصول مورد علاقت دفاع کنی. اصلا هم چیزه بدی نیست هر کسی اینجا یه محصولی دوست داره.
2311
۱۲ فروردین ۱۴۰۱علت اینکه رکورد STO اعلام نمیشه چیز دیگه ایه، بعد از رسوایی رکورد 6:52 پرفورمانته نه میتونستن بگن از 6:52 هم سریعترن و اگه رکورد واقعی STO رو میگفتن بدتر از 6:52 میشد
R
۱۳ فروردین ۱۴۰۱۲۳۱۱ چی زدی؟ رسوایی؟ جنسب خیلی خوب بوده خدایی
علی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی ماشین مردان هست!!! صداش می ارزه به کل پورشه ۹۱۱ !!!
M@M@DRZ911
۱۲ فروردین ۱۴۰۱صدای ۹۱۱ rsr رو گوش کن بعد بینم نظرت بازم اینه یا نه .
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱هر دوش عشقه انتخاب سخته بین شون
ولی گزینه معقول تر واضحا 911gt3 هستش
ولی خب sto تماما پیست محوره و خیلی برای شهر خوب نیس
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۱بین دوتا از بهترینا یکی رو انتخاب کردن خیلی سخته …… ولی من پورشه رو انتخاب میکنم
Behnam1012
۱۲ فروردین ۱۴۰۱کلا 911 بین سوپر اسپورت ها عملکرد بهتر یا در حد با قیمت کم تر ارائه میده
ولی خب اونطوری که لامبورگینی خاص, خاص نیست
GMA
۱۲ فروردین ۱۴۰۱انتخاب بنده پورشه هست، اول به خاطر طراحی، دوم به خاطر راحتی بیشتر در استفاده روزمره
واقعا در تعجبم چرا یه اکانت تک رقمی فیک اومده زیر پست به این زیبایی، کثیف کاری کرده پدال هم به جای حذف کامنت اون رو منتشر کرده، بزودی شاهد هجوم این کاربر به همه پست ها خواهیم بود تا سعی کنه همه رو از BMW متنفر کنه.
rezarsnewphone
۱۲ فروردین ۱۴۰۱من انتخابم برای خودم sto چون واقعا عاشق صدا و زیباییشم برام هم مهم نیست صرفه و اینا پورشه انتخاب معقول تریه اما من با قلبم sto رو انتخاب کردم
KSH
۱۲ فروردین ۱۴۰۱من نسل قبلی پورشه 911 gt3 رو بیشتر دوس داشتم چراغای عقب متصل بهم زیبایی چراغای قبلی رو ندارن
چراغای جلوشم تو ذوق میزنه مربع تو دایره؟؟ کاش چراغای جلوشم مثل قبل بود
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۱آرزو میکنم صنعت خودرو های برقی با سر زمین بخوره و طرفدار نداشته باشه چون داره جای این سوپر اسپرت های زیبا رو میگیره
مهدیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۱لامبرگینی از همه لحاظ بهتره میگید نه !
لامبرگینی هم قیافه خیلی زیبایی داره
هم تکنولوژی بهتری به نسبت به پورشه
داره هم سرعت بالاتری داره تازه به غیر
از اینا پر طرفدار تر هم هست.
ارین صاحب جمعی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱تکنولوژی اصلا به نظر تو تکنولوژی آلمان با ایتالیا یکیه ؟؟؟؟؟؟
علی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱بهترین. طراحان دنیا از ایتالیا هستند ، برو تحقیق کن بعد نظر بده
ارین صاحب جمعی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱عمویی برترین مهندسان و محققان و دانشمندان جهان و موسیقی دانان جهان از آلمانن یک تحقیق شما هم بزن بد نیست ایتالیا تو صنعت جلوی آلمان عین روستاس جلو کشور
سام
۹ آبان ۱۴۰۱المان صنعت خیلی قوی داره تو هر زمینه ایی پیشرو هست
صنایع سنگینش فوق العادست
صنعت آلمان نباید قیاس کرد
محمدهادی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱انتخاب منم با کمی اختلاف نماینده ی لامبورگینی خواهد بود
البته که دومین برند محبوبمه لامبو
اما اصلن با این اس تی او خال نمیکنم
بنظرم پرفورمانته خیلی هوراکان تره،و این اس تی او رو زدن برای خالی کردن جیب ملت
تو محصولات نااااب و دلذت انگیز پورشه هم من توربو اس و جی تی ۲ رو بیشتر عاشقشون میشم
یک آرمی
۱۳ فروردین ۱۴۰۱فقط و فقط لامبورگینی اونتادور
امیر حسین افشار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای پدال یه سوال داشتم به نظر شما ماشین ها تنفس طبیعی خوب هستند بله در صدای اگزوز قدرت و غیره تاثیر دارد ولی معایبی دارد آلوده کردن هوا اذیت کردن صدای اگزوز بعضی از ماشین ها می دونید چقدر از جاهایی که آلودگی تولید میکنند و جو زمین را گرم می کند با ساخته شدن ماشین های الکتریکی می توان کمی از این آلودگی را از بین برد ولی مدیر عامل شرکت لامبورگینی به ماشین های الکتریکی علاقه ای ندارد چون در سال 2015 ماشین الکتریکی کانسپت ساخت اما آن را تولید نکرد و بیشتر وقت ها داره از موتور های 10و12 سیلندر استفاده می کنه