به کمک ویدئویی از مت واستون و سایت CarWow، مهمترین ویژگیهای مثبت و منفی در کاملترین نمونهی تسلا مدل S را بررسی میکنیم.
بعد از تسلا رودستر که بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ با بدنهی دودر دونفره تولید شد، نخستین خودروی چهاردر تسلا در سال ۲۰۱۲ به بازار امریکا رسید. این محصول با نام مدل S، از جهات مختلف خبرساز و انقلابی بود. شتابگیری عالی، پیشرانهی برقی قدرتمند، آیرودینامیک بسیار خوب و ظاهر عامهپسند، نکات مثبت این خودرو و عامل موفقیت تجاری برای تسلا محسوب میشدند. با گذشت ۱۰ سال، تولید مدل S همچنان ادامه دارد. این خودرو، با آستانه قیمت ۹۶ هزار دلار، گرانقیمت به نظر میرسد اما مثل سالهای قبل پرتقاضا باقی مانده است.
در سال ۲۰۲۱، نسخهی جدیدی از تسلا مدل S با نام پلد به خط تولید اضافه شد تا قدرت بیشتر و شتابگیری بهتر فراهم کند. تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت سازنده ادعا میکند این خودرو، ۱/۹۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد که البته در تستهای واقعی، معمولا عددی حدود ۲/۳ تا ۲/۵ برای تسلا S پلد ثبت شده است.
در ظاهر، تفاوت چندانی بین تسلا S معمولی و نسخهپلد دیده نمیشود. نسخهی پلد، با ادوات سیاه روی کاپوت عقب و چرخ های ۱۹ اینچ، متفاوت از مدل استاندارد است. حتی دستگیره های مخفی شونده، قاب پنجره و جایگاه دوربین جانبی هم سیاه رنگ هستند. تسلا S پلد، ۳۵ هزار دلار گرانتر از مدل معمولی است و به قیمت ۱۳۱ هزار دلار فروخته میشود. خریدار برای هر نوع رنگ بدنه غیر از سفید، مجبور به پرداخت هزینهی اضافی در حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.
داخل کابین S پلد، دو تغییر مهم وجود دارد. فرمان یوک (یوغ) با بریدگی در بالا، دید راننده به پنل پشت فرمان را بهبود میدهد و نمایشگر لمسی ۱۷ اینچ هم، از نظر کیفیت و سرعت عملکرد، بینظیر است. قدرت پردازش سیستم سرگرمی در S پلد، مشابه پلیاستیشن ۵ توصیف شده است. این تجهیزات، بهترین تجربهی بازی کامپیوتری در خودرو را فراهم میکنند.
کیفیت مواد در کابین تسلا S پلد، قابل مقایسه با مرسدس کلاس E و بیامو سری ۵ به نظر میرسد. در عقب برای افراد بلند قد، فضای کافی وجود دارد و سقف شیشهای، حس بسیار خوبی به سرنشینان میدهد. البته ارتفاع کم صندلیهای ردیف دوم با کف اتاق، باعث ناراحتی برای زانوها در سفرهای بلندمدت میشود.
در عقب، کنسول اختصاصی با شارژر بیسیم و جایگاه نوشیدنی وجود دارد. یک نمایشگر لمسی هم، مخصوص کنترل عملکرد تهویه، گرمکن داخل صندلی و سیستم سرگرمی نصب شده است. تسلا S قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه های سرگرمی مثل یوتیوب و نت فلیکس دارد.
زیر کاپوت جلو، فضای مناسبی برای ساک ورزشی یا خریدهای روزانه هست. در عقب، فضای باورنکردنی ۷۹۳ لیتر وجود دارد که برای هر خودرویی در کلاس سدان، باورنکردنی است. البته در طرفین و زیر سطح صندوق هم فضای اضافی وجود دارد. سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع هوشمند در سرعتهای مختلف و فناوری نویز کنسلینگ برای حذف صداهای مزاحم در کابین، دیگر ویژگیهای مثبت در تسلا S پلد هستند.
تسلا مدل S، با ضریب درگ ۰.۲۰۸ یک شاهکار آیرودینامیک محسوب میشود و از این نظر با اختلافی اندک، بعد از مرسدس بنز EQS دومین خودرو برتر جهان از نظر آیرودینامیک است. مدل S پلد، ۲۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با یک شارژ باتری، شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتر ارائه میکند.
در تست و بررسی انجام شده توسط مت واتسون از سایت CarWow، کیفیت بسیار خوب رانندگی با تسلا S پلد در خیابانهای داخل شهر و بزرگراهها، نشان داده شده است. همچنین ایراداتی مثل نقص در عایقبندی کابین و عملکرد سیستم باز و بستهشدن خودکار آینه بغل و قفل درها بررسی میشوند. کیفیت رانندگی این خودرو در کلاس لوکس، بسیار مطلوب ارزیابی شده و از نظر ویژگیهای اسپرت برای رانندگی پرهیجان، کمی ضعیفتر از پورشه تایکان توصیف شده است.
ali(chevynova)
۲۵ دی ۱۴۰۰تسلا عشقه
GT
۲۶ دی ۱۴۰۰یقین دارم اگه همین ماشین اروپایی بود تنفر شدیدی بهش داشتی🙃
شاعر
۲۵ دی ۱۴۰۰دوبله بسیار عالی بود
ممنون آقای اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ دی ۱۴۰۰سلامت باشید
Nima
۲۶ دی ۱۴۰۰تشکر ویژه از جناب اشترى
درباره این ماشین:
این ماشین از نظر تجهیزات و امکانات هیچى کم نداره از رقباى هم قیمتش .
در واقع بیشتر هم داره.
براى مثال ۲ تا پد وایرلس شارژر و خوب اتوپایلت (با دید سوپر کروز پیشرفته تر بهش نگاه کنید و نه خودران کامل) و گرم کن تمام صندلى ها و از همه اینا جالب تر و بهتر سیستم هاى کمک راننده خیلى قوى و سیستم پردازنده فوق العادش هست.
دیشب داشتم راجع به سیستم هاى کمک راننده تسلا میخوندم. واقعا یه چیزى برام جالب بود و اون سیستم ترمز خودکار تسلا بود که واقعا قوى هست.
براى مثال عمده ماشین ها تا سرعت هاى ۳۰-۶۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نهایت سیستم تومز خودکارشون کار میکنه (بسته به سگمنت و قیمت ماشین)و سرعت بالاتر خاموش میشه. اما تسلا تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت هم هنوز فعاله و میتونه ماشینو از خطر دور کنه که این فوق العادس!
و یه چیز دیگه که من از تسلا دوست دارم اینه که شما همیشه ماشین فول میخرى.
یعنى چه ارزون ترین و چه گرون ترین رو بخرى همه ویژگى هارو داره به جز سیستم فنى که متفاوت هست.
براى مثال شما هر مدل تسلا مدل ۳ که بخرى شارژر وایرلس ، سقف تمام شیشه ، سیستم کمک راننده اتوپایلت ، گرمکن تمام صندلى ها ، مانیتور فول سایز و … رو داره.
اما براى رقبا اصلا اینطور نیست.
براى مثال توى بنز ، بى ام و و بخصوص پورشه شما براى هر چیزى باید پول جدا بدید.
اینطورى بگم . تمام اون موارد بالا با پرداخت مبلغ اضافى هست.
نکته اى که پیش میاد اینه که یه تسلا ۵۰ هزار دلارى رقیبش درسته که قیمت شروعى ۴۰-۴۵ هزار دلارى داره(سى کلاس) اما براى برابرى کامل چه از نظر فنى یعنى شتاب و سرعت و چه تجهیزات و سیستم هاى کمک راننده شما باید توى شرکت هاى دیگه حداقل ۷۰ هزار دلار پرداخت کنید.
این تفاوت ۲۰ هزار دلارى رو براى هرچیزى که دوست دارید حساب کنید(مثلا کیفیت یا برند یا لذت رانندگى)
اما ۲۰ هزار دلار اختلاف خیلى زیاده توى خرید مردم تاثیر زیادى داره. براى همین هست که تسلا مدل ۳ و بقیه صف هاى بسیارطولانى خرید دارن با وجود این مدت ها مشکلات و تاخیر داشتن.
چون این مبلغ ارزشش رو داره.
درنهایت ببخشید طولانى شد ولى امیدوارم یه سرى چیزا براى دوستان روشن شده باشه که چرا تسلا خوب پیشرفت میکنه و این ربطى به جو جامعه و … نداره.
فرمول برنده هست!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ دی ۱۴۰۰ممنون از توجه شما
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰خب تسلا اون مبلغ اضافی که میگی رو از قبل گرفته و اگه کسی بعضی آپشنا رو نخواد نمیتونه انتخابشون نکنه و چاره ای نداره. (اتفاقا این خوبه که بشه برای هر آپشن جدا پول داد)
مردیم از خوشی
۲۶ دی ۱۴۰۰این یه سیاست هست که قیمت پایه را بالا میگره ولی فناوری ها و امکانات پایه بیش تری را روی خودرو سوار میکنه اینطوری خریدار اول یکم بهش زور میگه که بخره ولی بعداً خیلی راضی هست بخاطر همین امکانات !!!
Nima
۲۶ دی ۱۴۰۰دوست عزیز جناب ایکس در جوابتون که میگین حق انتخاب باشه و دست مشترى باز باشه:
این حق انتخاب و … در خیلى از کشورا صادق نیس چون نمایندگى ماشین رو معمولا آماده تحویل میدن (کشوراى درجه ۲ و پایینتر)
مثلا توى کشوراى اطراف خودمون به نمونش ارمنستان و خیلى کشوراى دیگه که شما حق انتخاب خاصى توى خیلى از برند ها ندارى.
مثلا براى یه ماشین فقط ۱ یا ۲ تریم عرضه میشه.
یعنى شما به نمونه میانى یا نزدیک به فول بخواهید ممکنه اصلا توى اون کشور در دسترس نباشه.(مشکل آپشن هاى سفارشى همینه)
مثلا شما با توجه به اقلیمتون حتما لازمه که سیستم تهویه صندلى یا همون سردکن داشته باشید اما توى کشور شما فقط تریم هاى پایه هست.
اما اگر فول باشه مطمئنى که تهویه هم داره و براى تمام اقلیم ها این ماشین سازگاره.
اما براى کشور هاى جهان اول مثل آمریکا و انگلستان و … حق با شماست.
البته که من عرض کردم نمونه هاى فول تسلا (همه فولن) نزدیک به قیمت میان رده رقبا درمیاد.
نه این که تسلا پول رو یجا میگیره.(یعنى فروش با تمام آپشن ها)
ولى حق انتخاب همیشه خوبه.
عمده سى کلاس هاى کشور هاى اطراف ایران رو من دیدم که اکثرا لو آپشن هستن.
یعنى درواقع هیچى ندارن.
نه فقط سى کلاس بلکه همه ماشین ها.
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰نیما جان درسته حرفت ولی اون تقصیر کشور های جهان 2 و 3 هست نه شرکت خودرو سازی
Aboalfazl demon
۲۶ دی ۱۴۰۰جناب اشتری خسته نباشید
تصاویر استتاری نسل جدید ماستنگ اومده
عکس های 911 gt3rs هم تو نوربورگرینگ دیده شده
اگه میشه منتشر کنید
با تشکر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ دی ۱۴۰۰سلامت باشید، تصاویر استتار بدون اطلاعات فنی، لطفی نداره و به مخاطب ایرانی، چیزی اضافه نمی کنه
منتظر میمونیم تا جزئیات بیشتر مشخص بشه
مردیم از خوشی
۲۵ دی ۱۴۰۰بهترین سا.یت های دنیا : کیفیت تسلا های جدید بهتر شده و اصلا سطح پایین نیست و صندلی ها عالی هستند جنس مواد به کار رفته خوب هستند
کاربر های سایت : کابین تسلا بسیار بی کیفیت است خیلی خیلی ی کیفیت (با عرض احترام پراید خود را روشن میکند )
اصلا ق.صد تو.هی.ن نداشتم ولی بیاید قبول کنیم تسلا هم عالی داره عمل میکنه شاید اوایل مشکلات فنی و مونتاژی داشت ولی الان خیلی بهتر شده
بهزاد
۲۶ دی ۱۴۰۰کیفیت مورد اشاره مربوط به دو مدل ۳ و y بوده نه برای خودروی ۱۳۰ هزار دلاری.
کیفیت در خودروهایی که با تیراژ بالاتر تولید میشه متفاوته با خودروهایی که چند هزار دستگاه در سال فروش دارند.
برای همین کیفیت به نسبت قیمت مد نظر بسیاری از تست کننده ها قرار میگیره و تولید با کیفیت خودش یک هنره و اگر آسان بود الان همه ی خودروسازان شبیه هم میشدن.
Nima
۲۶ دی ۱۴۰۰البته از ۲۰۲۱ همه مجلات گفتن که کیفیت مدل ۳ و y بهبود خیلى زیادى داشته و دیگه مشکل مونتاژى نداره یا به حداقل رسیده.
M.Kkarimi
۲۶ دی ۱۴۰۰البته بحث کیفیت خیلی مطرح نبوده … بنده تحقیق کردم بیشتر بحث دقت پایین در مونتاژ و ساخت بعضی مدل ها بوده که متاسفانه ( مجبورم معترف بشم 😂) در یک دو سال اخیر خیلی بهبود پیدا کرده .
تروریست تکفیری متهم به ترور عمو ایلان
۲۶ دی ۱۴۰۰با این که اصلا از ماشین های تسلا خوشم نمیاد ولی باید بگم امکانات رفاهیشون واقعن عالی هس
منو اشتباه نگیرین با کس دیگه
من همون ممد هلکت سوارم فقط سامورایی شدم
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰از آمریکایی یه دفعه به ژاپنی و ترور ایلان جان! عجیبه
F.A
۲۶ دی ۱۴۰۰سلام جناب اشتری. واقعأ دوبله شما عالیه
در کنار ماشین؛ اگر دنبال دوبله در تلویزیون هم بودید؛ عالی می شدید.
ماشین های برقی عالی هستند. ایرانی ها که باید حسرت همه چیز در دلشان بمونه جز یک هزارم قشر برخوردار جامعه که عمدأ آقازاده ها هستند.
آنقدر به ایرانی ها وعده بهبودی شرایط زندگی در آینده را میدن تا دق کنند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ دی ۱۴۰۰سپاس از محبت شما خجالت کشیدم
واقعا دوبله برای پدال فقط جنبهی اطلاع رسانی و تنوع برای مخاطب داره
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰بررسی ها مت واتسون واقعا جالب و کاربردین. کلا ازش خوشم میاد آدم ساده و باحالیه (ساده به معنی اینکه مث اشمی یا سوپرکاربلوندی خیلی کلاس نمیذاره و خودمونیه)
تسلا هم واقعا اونقدر بد که ما بعضی مواقع میگین نیست ولی اینکه بعضی از کابرای سایت با شاهکار سوپر اسپورت های تاریخی مقایسش میکنن یا اینکه کلماتی بکار میبرن که در شان اینا نیست.
و دیگه اینکه واقعا خوبه که با وجود ضریب درگی مث این طراحیش خراب نشده و طراحی زیبایی داره (برعکس eqxx)
سیستم سرگرمی و آپشناشم واقعا جالب و وسوسه کننده هستن. (تون قسمتش که داشت رد دد بازی میکرد اولش خیلی خنده دار و جالب بود)
اونجاشم جالب که هر رنگ دیگه آپشن حساب میشه، البته خیلی شرکتا رنگ دیگه آپشن حساب میشه ولی حداقل دو سه تا رنگ پایه دارن و تو این رنج قیمت رنگ های دیگه اینقدر قیمت نمیخورن. فک میکنم حتی رنگ های دیگه ی بنتلی هم ۳۵۰۰ دلار نباشه.
Nima
۲۶ دی ۱۴۰۰دقیقا با حرفاتون موافقم .
ولى رنگ هاى بنتلى تا ۱۵۰۰۰ دلار هم قیمت داره
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰مدل های خاص بله اما فلایینگ اسپار یا کانتیننتال خیر
مردیم از خوشی
۲۶ دی ۱۴۰۰رنگ قرمزش خیلی زیباست واقعا زیباست
کافر مقدس
۲۶ دی ۱۴۰۰آخه چرا باید یک سدان شتاب ش زیر 3 ثانیه باشه !!!
قدرت پردازش تبلت تسلا برابر با ps5 ! برگام !
1123
۲۶ دی ۱۴۰۰زیر 3 که عادیه این لعنتی شتاب زیر 2 داره
اینکه 2.5 ثبت کرد چندتا دلیل داره
دواشو خودش گفت یکی دیگه اینکه دوربین هایی که نصب کردن روی آئرودینامیک خودرو اثر منفی میذاره
Danial
۲۶ دی ۱۴۰۰حالا همینو اگر همینو با ی ماشین غیر برقی میزدن همه میگن او ایول چ خوب واقعاً حرفت خیلی خنده داره دوست عزیز شدیداً خنده دار و ابلحانه
مردیم از خوشی
۲۶ دی ۱۴۰۰میگویند که شتاب ۱.۹ به چه درد میخورد !
آیا تا حالا دقت کردید که سرعت 330 کیلومتر در ساعت به چه درد میخورد ؟!
سرعتی که همه خودرو های خیلی گران از آن بهره می برند !
شتاب را شما هر جا میتونی امتحان کنی و محدو.دیتی نیست براش ، ولی چه بسا بسیاری کشور ها که جاده مخصوص سرعت بالای ۳۰۰ تا را ندارن !
این قدرت نم.ایی شرکت هاست و در آینده هم قا.نون نانوشته میشه مثل سرعت که اگه الان یه خودرو خیلی گران نتونه سریع تر از ۳۰۰ تا بره همه بهش ایراد میگیرند
Danial
۲۶ دی ۱۴۰۰دوستان به نظر میومد تست صفر تا صد رو روی شیب انجام دادن یا فیلمبرداری جوری بود ک انگار شیب داره؟
پویا
۲۶ دی ۱۴۰۰منم فکر میکنم رو شیب بود!!
ARMAN
۲۶ دی ۱۴۰۰به نظر من تسلا فقط پرفورمنس بالا داره هندلینگ خوبی نداره
میثم
۲۶ دی ۱۴۰۰واقعا بینظیره
F.A
۲۷ دی ۱۴۰۰بزرگوارید جناب اشتری. بنده؛ واقعیت را در مورد جنابعالی گفتم.
درود بر شما که رابطه بسیار خوبی با مخاطبین پیدا کردید و به نظرم؛ همه مخاطبین از کار شما و خصوصأ دوبله های عالی با اون صدای دلنشین خدادادی راضی هستند که به نظرم و شاید تا به حال از صدای جادویی خودت غافل بودی.(البته با احترام)
آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت شما و همه ایرانان عزیز و وطن دوست را از درگاه حق خواستارم.
MOHAMMADJAVADSHAHBAZI
۳۱ مرداد ۱۴۰۳در کل حس خوبی به من میده