فروش زنوو TSR-S با آستانه قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار، عجیب به نظر میرسد اما این محصول توانسته است در سالهای اخیر مشتری جذب کند.
انواع مختلفی از سوپراسپرت و ابرخودرو با تولید محدود در بازار جهانی وجود دارند. این شرایط، فرصت مناسبی برای شرکتهای کوچک فراهم کرده است تا محصولی با قیمت بیش از یک میلیون دلار عرضه کنند.
خودروسازی زنوو سال ۲۰۰۴ در دانمارک تاسیس شد. این شرکت طی ۱۵ سال گذشته، فقط یک مدل تولیدی داشته و صرفا تک محصول خود را بهینهسازی کرده است.
هفت سال پیش، زنوو TS در پیست تست تاپ گیر، آتش گرفت و نابود شد. حالا شرکت دانمارکی، مدل جدیدی از این ابرخودرو به نام TSR-S با پیشرانهی متفاوت ساخته است. این مدل، به جای موتور ۷ لیتر توئین توربو شارژ در زنوو TS، از پیشرانهی ۵/۸ لیتری با سیستم توئین سوپرشارژ استفاده میکند تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲.۸ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۸ ثانیه داشته باشد. در کمال تعجب نهایت سرعت زنوو TSR-S به ۳۲۵ کیلومتر برساعت محدود شده است.
تعویض موتور برای زنوو TSR-S کاهش وزن ۸۵ کیلوگرم فراهم کرده است. این مدل از سال ۲۰۲۰ با وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرم تولید میشود و کماکان، مجهز به سیستم انتقال نیرو برای دیفرانسیل عقب باقی مانده است.
زنوو TSR-S از نظر عملکرد فنی و شتابگیری، برتری خاصی نسبت به سوپراسپرتهای ساخت فراری و لامبورگینی ندارد؛ اما بسیار گرانتر است. با این شرایط، باید توجه ویژهای به تفاوتهای ابرخودروی دانمارکی با رقبا داشت.
یکی از مهمترین تجهیزات در زنوو TSR-S، بال عقب با قابلیت تغییر زاویه است. این قسمت، هم به صورت افقی و هم عمودی، تغییر زاویه می دهد. یک سیستم هیدرولیک هوشمند مخصوص بال عقب نصب شده است تا به سرعت، آیرودینامیک زنوو TSR-S را بهینه سازی کند. عملکرد این تجهیزات پشت فرمان کاملا احساس می شود و هنگام رانندگی در سرعت های بالا یا عبور از پیچ های تند، کارایی دارد.
زنوو TSR-S یکی از معدود خودروهای دنیا است که گیربکس اتوماتیک دبل کالچ از نوع سگی یا dog clutch دارد. این سیستم، مخصوص خودروهای مسابقه ای ساخته شده است و باعث میشود تعویض دنده ها بسیار سریعتر از جعبهدندههای عادی انجام شود. به همین دلیل، عملکرد گیربکس زنوو TSR-S با صدای اضافی مثل انفجار، به وضوح در اتاق شنیده می شود.
زنوو TSR-S هم در ظاهر و هم در باطن، مشابه سوپرکارهای مشهور و شناخته شده نیست. طبیعتا ثروتمندان زیادی در دنیا، مالکیت چند مدل لامبورگینی، فراری و حتی بوگاتی را در اختیار دارند. به همین دلیل، زنوو TSR-S توانسته مشتری خود را پیدا کند؛ چراکه یک مدل خاص و کمیاب است. حدود ۸ ماه طول میکشد تا این ابرخودروی دستساز، به مشتری تحویل داده شود؛ پس اهمتی ویژهای برای کلکسیونرها دارد. از سویی دیگر، کمتر از ۵۰ دستگاه زنوو تاکنون ساخته شده است.
شکی نیست که خودروهایی با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار، مثل پورشه تایکان یا بیامو M5 CS، بهراحتی میتوانند زنوو TSR-S را در پیست مسابقه شکست دهند؛ اما این هایپرکار دانمارکی با گذشت چند سال از رونمایی، همچنان برای شرکت سازنده سودآور باقی مانده است.
GT
۲۱ دی ۱۴۰۰با ۲۰۰ هزار دلار همین مشخصات را بدست میاری، کابینش هم که برای یه سوپرکار افتضاح به تمام معناست، هیچ دلیل عقلانی وجود نداره که اینا بخری
مت واتسون تستش کرد، شتاب گیری بسیار کند تر از عدد اعلامی هست
آیینه های جانبیش مال سئات لئونه🤦♂️
ارین صاحب جمعی
۲۱ دی ۱۴۰۰بی ام و m5cs مثل تانک لئوپارد از روش رد میشه چجوری اینو قیمت گذاری کردن
Hamid
۲۱ دی ۱۴۰۰راستش خودرویی بود که وقتی معرفی شد خیلی باهاش حال کردم …
الانم تو لیست مورد علاقه هام هست و اگه کلکسیونر بودم واقعا یکی ازش رو میخریدم!
ماشین جالبی بنظر میرسه …
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۱ دی ۱۴۰۰برای کسی که از فراری و بوگاتی و مکلارن و پورشه و بنز و بی ام و و آئودی و ….. سیر شده ، این ماشین میتونی سرگرمی خوبی باشه…😶😶
GT
۲۱ دی ۱۴۰۰محمد رستمی نژاد خودتی؟ 🙂
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۲ دی ۱۴۰۰ولی خرید چنین خودرویی فقط میتونه برای جلب توجه در جمع های خودرویی و محفل ها و نمایشگاه ها باشه چیزی که دیدم پرفورمنس خیلی بالایی به نمایش نمیگذارد ، میشه فراری پرتوفینو خرید یا مدل های مختلف پورشه اگه فقط بحث پرفورمنس باشه .
نمیدونم چرا همیشه درگیری در ذهنم داشتم بین پرتوفینو و هوراکان آخه رنج قیمتی شان نزدیک هست آدم در فکر میرود کدام یک بهتر است🤔🤔🤔
حیدر
۲۱ دی ۱۴۰۰آدم این همه پول میدی بعد شتاب صفر تا صد و تایم پیست از بی ام و M5 CS کمتره!!!!!!
ولی ماشین خوشگلی هست.
جناب ایکس
۲۲ دی ۱۴۰۰بنظرم اشتباه فهمیدی. گفته شد «حتی» اگر سریعتر از ام ۵ نباشه بازم اینقدر خاصه که مشتری خودشو داره، خودرویی با بیش از هزار اسب و داون فورس بالا و وزن کم و باله عقب متحرک و… دیگه از ام ۵ کند تر نیست واقعا. شتابشم خیلی خوبه نسبت به زمان ساختش، اندازه خیلی از فراری ها و لامبو هاست. شاید داره در حقش نامردی میشه بعضی جاها ولی به شخصه از طراحی بیرونیش خیلی خوشم میاد و صدای موتور و تعویض دندش هم که🤤😍😍
بسیار متشکر از آقای اشتری بخاطر این دوبلشون🙏💙💙💙
دانیال_Surrey،England
۲۱ دی ۱۴۰۰تشکر از آقای اشتری.
و همچنین پدال که ترجمه های اتواکسپرس رو برگدوندن.
..
اگر بخش دوبله رو خاص تر کنید به نظرم بسیار بهتر و جذاب تر میشه.
مثلا مطالبی که تو سایت های خودرویی یا حمل و نقل و مهندسی وجود نداره یا مطلب نوشتاریش حق مطلب رو ادا نمیکنه رو پوشش بدید.
مثل مطالب آموزشی و فنی کانال engineering explained یا کلیپ هایی مثل بازدید از کارخانه های خودرویی یا کلا مربوط حمل و نقل و کلا از این دست که تو یوتیوب موجوده.
مطمئنا وقت گیر تر هست ولی به نظرم ارزش داره و جذاب میتونه باشه.
حتما هم لزوم نداره هر روز دوبله بزارین،هفته ای یک یا دو بار هم کافی میتونه باشه با توجه به زحمت بیشتر دوبله های خاص.
M.Kkarimi
۲۱ دی ۱۴۰۰👌👌 الزامی نداره هر شب باشه ، میتونه هر چند روز یکبار باشه اما دوبله ای خیلی خاص تر و مفصل تر !
تشکر از زحماتشون 🙏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ دی ۱۴۰۰سپاس از لطف شما
موضوع اصلی، علاقهی مخاطب هست. من در این دو ماه اخیر که دوبله رو شروع کردم متوجه شدم، مردم تشنهی فیلم و اطلاعات از ماشین های رویایی، مثل رولزرویس و بوگاتی و مرسدس بنز هستند.
باتوجه به تجربهای که دارم، کاملا مطمئنم فیلم هایی که مرتبط با فناوری خودرو باشه، مخاطب بسیار کمتری جذب می کنه
به هر حال برای پاسخ به علایق کاربران مختلف پدال، قطعا در آینده فیلم های مرتبط با فناوری خودرو هم دوبله خواهم کرد.
R@m!n
۲۲ دی ۱۴۰۰سلام آقای اشتری خسته نباشید
بنظرم کاربران این سایتو خیلی دسته کم گرفتین و در سطح پیج های اینستاگرام تصور می کنین.
مطمئن باشین مطالب تخصصی بازدید خیلی بیشتره داره تا یه ویدیو ده دقیقه ای از یه ماشین رویایی. اینستاگرام پر هست از این ویدیوها. باید یه تفاوتی بین یه سایته ۱۰ ۱۲ ساله با مطالب دم دستی دیگه باشه. به جنگ و جدل چند تا نووجون توجه نکنین.
قدردانه زحماته اخیرتون هستیم اما بنظرم سطح سایتو مثله گذشته بالاتر از این اواخر ببرین مطمئن باشین مخاطب بیشتری جذب میشه.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۲ دی ۱۴۰۰به نظرم چنین شرکت هایی خودرو های سفارشی و تک را درست کنند بسیار بهتراست!
سبک شرکت های تک ساخت خودرو یا مثل مورگان و کاترهام البته نه به شکل مورگان و کاترهام به صورت تک و محدود!
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰۲۰۰ تاش را میدم فراری میخرم باقیش را میزارم یه جایی سودش را میخورم 😂 (شایدم بنتل )
مهردادکمال
۲۲ دی ۱۴۰۰گامپرت و Apollo Intensa Emozione رو به این ترجیح میدم اونام خاصن و خیلی جذابترن کلا آتیش گرفتن این اتوموبیل خیلی سوژه شد و همیشه این بدنامی همراهشه!!!
علیرضا
۲۲ دی ۱۴۰۰مزخرفه
امیرعباس
۲۲ دی ۱۴۰۰یکم خریدش غیر منطقی هست اما ماشین باحالی هست
بسیار ممنون از اقای اشتری