مرسدس بنز

آئرودینامیک فعال در کانسپت مرسدس‌بنز IAA

کانسپت افراطی جدید مرسدس‌بنز، نشانه‌هایی از آینده طراحی‌های این کمپانی در خود دارد. این کانسپت سدان مجهز به برخی اِلمان‌های جدید بدنه به صورت هوشمند است که می‌توانند دو حالت متفاوت آئرودینامیک برای خودرو ایجاد کنند.

Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
این کانسپت مرسدس‌بنز که با ضریب دراگ ۰.۱۹ به مانند ماهی در هوا جریان می‌یابد، اینتلیجنت آئرودینامیک اتومبیل (IAA) نام دارد که قابلیت تبدیل از حالت «دیزاین» به حالت نرم‌تر «آئرودینامیک» را در بدنه خود دارد. در حالت آئرودینامیک، که با فشار یک دکمه توسط راننده و یا به صورت اتوماتیک در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود، ۸ عضو بدنه در عقب به حالت کام (Kamm-tail) درمی‌آیند و طول کلی خودرو به اندازه ۱۵/۴ اینچ یا ۳۹۱ میلی‌متر افزایش می‌دهند. همچنین باله‌ها روی سپر جلو به اندازه یک اینچ اضافه می‌شوند تا بتوانند جریان هوای بیشتری را به سمت عقب منتقل کنند. همین‌طور چرخ‌ها نیز «مقطع» خود را به اندازه حدود ۲/۲ اینچ (۵۶ میلی‌متر) کاهش می‌دهند و هواکش‌های جلو نیز ۲/۴ اینچ (۶۱ میلی‌متر) عقب می‌نشینند. این تبدیل‌های آئرودینامیک در نهایت منجر به یک حالت بسیار بهینه در بدنه می‌شود که کمترین میزان دراگ ممکن را ایجاد خواهد کرد.
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
از طرف دیگر، مرسدس می‌گوید که این طراحی، پیش‌نمایشی از طراحی داخلی سدان‌های این کمپانی بر اساس پرچمدار کنونی، مرسدس‌بنز کلاس S است. این طراحی، ترکیبی از خطوط روان قطعات شیشه، آلومینیوم، و چرم سفید است که در کنتراست با یک نورپردازی پیرامونی آبی ارغوانی قرار دارند.
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
در زیر پوسته با طراحی گران‌قیمت و پرهزینه کانسپت IAA، برای پیشرانه از یک سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده شده که در نهایت قدرتی برابر ۲۷۹ اسب‌بخار برای این سدان به همراه دارند. این در حالی است که IAA در حالت تمام‌الکتریکی می‌تواند به سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو در حالت «دیزاین» دارای یک دامنه مسافت تما‌م‌الکتریکی به اندازه ۶۲/۷ کیلومتر است که این مسافت در حالت «آئرودینامیک» به ۶۶ کیلومتر افزایش می‌یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. rapbaz

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ممنون اقای حسینی خیلی مطلبتون خوب بود ♥

    اقا برای فهم ایرودینامیک یه منبعی هست برا منی که خیلی ازش سر در نمیارم؟؟
    در حد دبستان هم توضیح داده باشه!!! :|

    1. asa

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      ایول!!!!!!!

  2. kevin7360

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آیرودینامیک هوشمند یعنی سلام بر خودروهای آینده ماشینهای فیلمهای تخیلی که تغییر چهره میدادن دارن واقعی میشن اونوقت ما هنوز سوار بر پرایدیم راستی واقعا کسی تا حالا فکر کرده که چرا با اینکه توافق حتمی شد نرخ ارز پایین نیومده؟؟
    به نظر میرسه دولت محترم برای دادن یارانه چاره ای جز فروش ارز نداره هر چی گرونتر بشه ارز بهتر
    ولی به هر حال اینا به رای مردم احتیاج دارن اگه تا 3 ماه آینده نرخ دلار به 3000 تومن نرسید به نظر من نباید مردم تو انتخابات مجلس از جناح روحانی حمایت کنن.بجنب آقای رئیس جمهور خیلی وقت نداری

  3. ALiHidden

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    داخلش ک اس کلاس

    پشتش هم مث ماشین های آمریکایی قدیمی

    جلوش هم مث یکی از کانسپت های آئودی

    نمیدونم چی بگم…!

    با این که طرفدار مرسدسم ولی خیلی ازش خوشم نیومد…

    1. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      عقبش منویاد یکی از مدلای قدیمی دوج چلنجر انداخت!!!!!!!!!!

    2. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      ولی در کل نشان از علم و تجربه و توان بنز درنوآوری داره
      بالاخره همین که طولش زیاد میشه و یه همچین آیرودینامیک خفنی داره کار خیلی بزرگیه

    3. ali 2101

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه به استایلش یه نگاه بندازی …
      .
      .
      .
      .
      .
      نگاه کردی؟؟؟
      حالا نظرت تغییر نکرد؟؟؟؟!!!!!

  4. وحید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    واقعا ایده پردازیش خوب بود
    هرچند این طرح واسه این دوره زوده

  5. سعید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    لامصب ادم دلش میخواد یه روز دربست کرایه اش کنه با خانوم بچها و یه ابگوشت مشتی و قلیون شاه عباسی بره تا مریخ یه دور بزنه بیاد (-:

  6. احمد باقری

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه بی نظیر.

  7. مرتضی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ترکیب رنگ و نورپردازی کابین مسحور کننده هست

  8. FcmZ

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    احتمالا این کانسپت میتونه کوپه 4در اس کلاس باشه که رقیب تسلاس.
    به نظر من ستاره امسال نمایشگاه فرانکفورت احتمالا میتونه یکی از این دو باشه.
    1 مرسدس‌بنز IAA
    2 پورشهMission E

  9. حمید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    زیباترین مرسدس بنزی که تا حالا دیدم…حرف نداره واقعا…ما بنز باز ها دیگه چی میخوایم از خدا؟! از بنز های اولیه مثل ۵۰۰k تا C class های اتاق جدید ,همه و همه کم نظیر که هیچ,بی نظیرن…ماشین های دیگه رو راحت میخوره این ماشین…

  10. Hamid...Audi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (713 ديدگاه)

    هواپیماس؟!!!!!!!!

  11. 1A1

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تاییدش نمیکنم.اگه از همین حالا اینارو لایکشون کنید فردا تو فضاییم.یواش یواش میرن مادرنیته وو دیجیتالی(فضایی).

  12. ИN

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (544 ديدگاه)

    وای خدا این دیگه خیلی پیشتازه.کلا کانسپتای مرسدس خیلی متفاوت تر از بقیه خودروسازیاس و هر دفعه یه کار جدیدی که تا حالا ندیدیم ارائه میده.واقعن آفرین به کارای مفیدو زیباشون

  13. AHMADREZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چقدر زشته شبیه کالسکس

  14. پارسا

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل بنز من و یاد شعار بنز انداخت و باعث شد عمیق تر درک کنم این شعارو
    (بهترین یا هیچ)
    واقعا درسته

  15. ali 2101

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی خوشگله مثل بر شاهین میمونه…
    واقعا مفوم آینده رو میشه از چراغ جلوش فهمید فقط تو کف اینم که چراغشو از چی ساختن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا