آستون مارتینمرسدس بنز

پادشاه آینده هایپرکارها کدام است: آستون مارتین والکری یا مرسدس پروجکت وان؟

بیش از چهار سال از معرفی سه خودروی افسانه‌ای پورشه ۹۱۸ اسپایدر، لافراری و مک لارن P1 به‌عنوان نسل جدید و پایه‌گذار هایپرکارهای هیبریدی می‌گذرد. اکنون زمان آن رسیده که بازیگرانی تازه، پرچم را در دست بگیرند. یکی از این مدعیان، مرسدس AMG پروجکت وان است که پس از تیزرهایی طولانی، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت، رونمایی شد. خودرویی که هنوز با نسخه نهایی، ۱۸ ماه فاصله دارد اما نشان‌دهنده انبوهی از ویژگی‌های نوآورانه و تکنولوژی‌های خارق‌العاده است. یک سوی دیگر ماجرا نیز آستون مارتین با خودروی والکری قرار دارد که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. وجه مشترک هر دوی این خودروها، آوردن تکنولوژی‌های فرمول یک به خیابانهاست. در اینجا می‌خواهیم پیش مقایسه‌ای اجمالی بین این دو خودرو و بر اساس تصاویر و اطلاعات موجود تا این لحظه داشته باشیم.


هر دو هایپراسپرت پروجکت وان و والکری با طراحی بدنه‌هایی نزدیک به نسخه نهایی به نمایش در آمده‌اند. این دو خودرو استانداردهای خودروهای جاده‌ای را ارائه می‌کنند و بنابراین می‌توان با آنها علاوه بر حضور در پیست و مسابقات، در خیابان‌ها نیز ویراژ داد. پروجکت وان را می‌توان مخلوطی از طراحی کوئنیگ زگ ONE:1 و لافراری و خودروهای مسابقات لمانز دانست. والکری در عوض یک خودروی با طراحی کاملاً فضایی و همانند فیلم‌های علمی تخیلی آینده‌نگرانه است. مرسدس از طراحی گیرا و تنومندتری برخوردار است و تهاجمی، خشمگین و خطرناک به نظر می‌رسد. آستون مارتین اما ویژگی‌های آئرودینامیکی بیشتری را از فرمول یک با خود به همراه دارد و از ظرافت کمتر اما خشونت بیشتری برخوردار است. هر دو خودرو از پوزه کوتاه و هواکش‌های بزرگ جلو سود می‌برند. پروجکت وان از یک باله کوسه‌ای و یک هواکش سقفی سود می‌برد که ثبات جانبی بیشتری در هنگام چرخیدن در سرعت‌های بالا را به همراه می‌آورد. والکری هم از یک باله جلوی فرمول یکی و تیغه‌ها و باله‌هایی در پهلوها برای هدایت جریان هوا سود می‌برد. نمی‌توان بر اساس تصاویر و ظاهر به مزیت‌های این خودروها نسبت به یکدیگر پی برد اما هر دو از نیروی آئرودینامیک برای بهبود سرعت و چسبندگی به بهترین نحو ممکن سود می‌برند.

دانسته‌های ما از ویژگی‌های فنی والکری هنوز ناقص است. چیزی که ما می‌دانیم این است که یک موتور ۱۲ سیلندر V شکل به حجم ۶.۵ لیتر با تنفس طبیعی، نیروی آن را تأمین می‌کند. این موتور که با همکاری کاسورث ساخته می‌شود، دست‌کم ۸۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. در مورد نیروی الکتریکی سیستم پیشرانه اطلاعاتی منتشر نشده اما احتمالاً از یک سیستم بازیابی انرژی جنبشی KERS نیز استفاده خواهد شد تا مجموع خروجی پیشرانه به رقم ۱۰۰۰ اسب بخار برسد. در این صورت با توجه به هدف رسیدن به وزن خالص ۱۰۰۰ کیلوگرمی در این خودرو می‌توان به نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده ۱:۱ دست یافت. در مورد مرسدس AMG پروجکت وان اطلاعات بیشتری وجود دارد. موتور اصلی این هیولا، یک V6 با حجم تنها ۱.۶ لیتر برگرفته از موتورهای فرمول یک مرسدس و مجهز به توربوشارژر مخصوص است. دور موتور می‌تواند به ۱۱ هزار دور در دقیقه هم برسد. بعلاوه چهار موتور الکتریکی هم نقش کمکی را برای آن ایفا می‌کنند که درمجموع خروجی ۱۰۰۰ اسبی را به چرخ‌ها منتقل می‌نمایند. باتری‌های لیتیوم یون با وزن ۱۰۰ کیلوگرم نیز انرژی لازم برای حرکت در حالت تمام الکتریکی در مسیری ۲۵ کیلومتری را فراهم می‌سازند. فضای داخلی هر دو خودرو تقریباً مشابه بوده و شامل صفحات نمایشگر دیجیتالی، فرمان مستطیلی و پدال‌های قابل تنظیم است. در والکری نمایشگر اصلی در روی فرمان نصب شده است که ریشه‌های فرمول یک دارد. در عوض مرسدس کمی لوکس‌تر، عریض‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد. بعلاوه احتمالاً ورود و خروج به داخل کابین والکری با توجه به نوع طراحی پهلوهای خودرو با دشواری‌هایی همراه باشد. هر دوی این خودروها بسیار منحصربه‌فرد و کم‌نظیر خواهند بود. هر ۲۷۵ نسخه از پروجکت وان با قیمت ۲.۲۷ میلیون دلار پیش فروش شده‌اند. آستون مارتین والکری هم در ۱۵۰ نسخه خیابانی و ۵۰ نسخه مسابقه‌ای با قیمت ۲.۶ تا ۲.۹ میلیون دلار تولید می‌شود که آنها هم متأسفانه همگی به فروش رسیده‌اند. این خودروها را نمی‌توان تنها از روی ظاهر یا مشخصات فنی مقایسه کرد. انبوهی از دانش و تجربه پشت آنها قرار گرفته که می‌تواند در یک رقابت واقعی خود را به نمایش بگذارد. باید دید که تاج پادشاهی هایپرکارها به کدام خودرو خواهد رسید. [polldaddy poll=9828996]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو عالی و آینده‌نگر هستن، اما مرسدس مجموعه فنی پیشرفته‌تری داره.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شتاب ۰ تا ۲۰۰ زیر ۶ ثانیه پروجکت وان زمانی جذاب‌تر میشه که به یاد بیاریم این اعداد برای بقیه هایپرکارها بدین شرحه:
      شیرون: ۶/۵
      رگرا: ۶/۶
      پی ۱: ۶/۸
      لافراری: ۶/۹
      918 اسپایدر: ۷
      ونوم جی تی: ۷

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        شتاب والکیِری هم زمانی جذاب تر میشه،که بدونیم
        شتاب 0 تا 300 شیرون:13.6
        رگرا: 10.9
        والکیِری 0 تا 322 زیر 10 ثانیه.
        اگه یخورده تفکر کنیم میبینیم که تو 0 تا 200 هم استون بهتره.
        یه ماشین خوب ایروداینامیک و شاسی خوبی میخواد با انجین عالی و گیربکس بی نقص.
        برای مثال شما تو فرمول یک ببینید اگه انجین بنز رو تو ردبول میزاشتن الان ردبول صدر جدول بود.
        باتری فرمول یک و موتور فرمول یک و….تو ماشین جاده ای بیشتر به درد تبلیغات میخوره تا حرفی برای گفتن داشتن.

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دوست عزیز شما فکر کنم توهم زدی یا ادعای استون مارتین رو واقعا باور کردی ، ماشین های فرمول یک چیزی حدود 10 ثانیه برای رسیدن به 300KM/H نیاز دارن چطور شد استون مارتین زیر 10 ثانیه به 322 کیلومتر رسید؟ جل الخالق

        2. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          در ضمن شما در مورد ردبول هم توهم زدی اگر موتور مرسدس هم رو ماشین ردبول بود نمیتونست با فراری از نظر ایرودینامیک تو پیست های ایرودینامیکی رقابت کنه پیست هایی مثل مجارستان یا موناکو یا سنگاپور پیش رو تعیین کننده ی اصلی ایرودینامیک و شاسی خودرو هستن
          فراری تو مجارستان که یه پیست کوتاه 4.3 کیلومتری بود حدود 0.7 ثانیه از ردبول سریع تر بود که چنین چیزی به هیچ وجه تو چنین پیستی فقط تفاوت سطح قدرت موتور فراری و رنو نیست.

        3. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز ” پَلِوون مک‌لارن” چه گرد و خاکی راه انداختی !!!
          آروم تر رفیق … آروم تر … Take it easy !

          0 تا 322 که برای Valkyrie گفتن به نظر من محقق نخواهد شد و یک غلو تبلیغاتی بزرگه برای فروش رفتن بهتر ماشین.

          وقتی ادعا های استون رو با مشخصات لافراری می‌سنجیم خیلی چیز ها معلوم میشه.
          لافراری 0 تا 300 اش 15 ثانیه بود ، 0 تا 320 بالای 20 ثانیه. وزنش 1560 کیلو. 950 اسب بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور. لافراری از پیشرفته ترین فناوری روز استفاده می‌کنه.

          این که هایپرکار ردبول-استون چطور میخواد ” حداقل ” ، 14 ثانیه زودتر از لافراری به 320 برسه جای سوال داره.

          همه چیز وقتی معلوم میشه که این 2 ماشین رو در کنار هم در جاده ‌پیست و مسیر مستقیم ببنییم.

        4. mehran911

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          اگر این ماشین تونست زمان ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت رو زیر ۱۰ ثانیه به ثبت برسونه من جلوش سجده میکنم
          .
          اگر تونست رکورد نسبت قدرت به حجم موتورهای نفس طبیعی رو بشکنه من جلوش سجده میکنم
          .
          بعضی ادعا ها توسط بعضی از سایت ها و طرفداران بعضی از برندها از تعصب گذشته به توهم تبدیل شده
          .
          این حرفها بیشتر شبیه به جوک میمونه متاسفانه
          .
          دانیال عزیز
          در مورد صحت و درستی اعدادی که بعضی از سایت ها و طرفداران بکار میبرن بیشتر دقت کن

        5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          امیر جان شما هم احتیاج به آرامش دارید?
          دوست من کدوم فروش؟؟!!
          همش خیلی قبل تر از بحث های من و شما به فروش رفته.
          به اندی پالمر شک ندارم.
          مرسدس احتیاجی به ثابت کردن خودش نداره،ولی استون برای اینکه توجه ها رو به سمت خودش جلب کنه مجبوره بهترین رو بسازه.
          حرفای من عین حقیقته حالا آینده مشخص میشه.
          ….ِِ…..ِِِِِِ
          میثم جان همین قهرمانی ها ی ردبول هم که میبینی مدیونه نیوی هستن.
          شما چرا فصل پیش رو نمیگی که ردبول بالاتر از فراری قرار گرفت؟؟؟؟
          تو این فصل هم نیوی به خاطر اینکه درگیر هایپر استون بود تمرکز کمتری روی ردبول داشت به خاطر همینم عقب افتادن.
          پس معلومه تو ایرو داینامیک ردبول بهتر از فراریه.

        6. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          تو این فصل هم نیوی به خاطر اینکه درگیر هایپر استون بود تمرکز کمتری روی ردبول داشت به خاطر همینم عقب افتادن.
          ????????????????
          حرفات خنده داره.
          همیشه یه توجیهی هست

        7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          میثم جان استون نمیاد بیخودی اعتبارشو زیرسوال ببره و ادعای دروغ بکنه! بهتره منتظر مقایسه رسمی و رقابت بینشون باشی! درضمن درمورد بهترین آیرودینامیک هم باید بگم سه تیم فراری و مکلارن و ردبول آیرودینامیک فوق العاده ای دارن و اختلافشون فقط با موتور یکسان مشخص میشه!مثلا امسال مکلارن با همین موتور ضعیف هوندا توی یکی از پیست های غیرسرعتی سریعترین دور رو ثبت کرده

        8. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          مهران جان فقط یادت باشه فیلم سجده کردنات رو تو آپارات تو کانالت بزاری????((شوخی))
          چشم از این به بعد حسابی می خوام در مورد هایپر استون تحقیق کنم و نظرات مهم و علمی رو زیر رو کنم.

        9. Ferrari FXX K

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          آقا دانیال شما هم از چیزایی که شنیدین میگین!
          اینکه ردبول ایرودینامیکی ترین ماشینه!
          ولی برتری ها تا ابد باقی نمیمونن،مخصوصن تو فرمول یک.
          این چیزایی که شما دارید میگید برای فصل ۲۰۱۶ صدق میکنه نه ۲۰۱۷!
          توی ۲۰۱۷ طبق امار توی پیستای داونفورسی فراری برترینه!

    2. Aminspoort

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (71 ديدگاه)

      مسخرست،دو تا ماشینی که هنوز تولید نشدن و مشخص نیست آخر سر چی ازشون در بیاد،بزارید تولید بشن و تست فنی بشن بعد بیاید رجَز خونی کنید کدوم بهتره،از نظر فنی و فکر نمیکنم حتی بتونن با هوراکان رقابت کنن چه برسه با شیرون و لافراری و 918،فقط رو کاغذ مانور میدن،از نظر من ماشینی که نشه باهاش رانندگی روزمره کرد به درد خاک خوردنم نمیخوره،همه چیز فقط شتاب نیست،اونم واسه همچین ماشینای گرون قیمتی که هدف از خریدنشون فقط دوردور تو خیابونای لندن و مونت کارلو و فخر فروشی هستش، هر وقت تونستن مثه بوگاتی ماشینی تولید کنن که هم واسه لذت بردن با سرعت کم و هم تاپ اسپید به کار بیاد اونوقت لقب هایپرکار بهشون بدن

    3. علي

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به نظر من طراحی مرسدس خیلی پخته تر و مردونه تره و شایدم ماندگاری بهتری از دید مالکین در ذهنشون داشته باشه یعنی به قول خودمون زود از مد نیوفته .
      ولی طراحی آستین بیشتر کارتونی و جنگ ستارگانیه و بیش از حد فضاییه . بحث فنی هم باید منتظر شد دید این دو اعجوبه چه خواهند کرد . ولی من خودم حدس میزنم مرسدس واقعی تر و جدی تر و پخته تر به کار خودش ادامه بده تا آستین والکری . اینگلیس بخاطر خارج شدن از اتحادیه اروپا دست به طراحی خوروهای عجیب غریبی زده که بیشتر حالت ماکت مانند دارن تا ارائه ی خودرو برای رقابت با غولها و هدفش فقط به دست اوردن سبد فروش و اعتبار از دست رفتش در دنیاست همین .
      با تچکر

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پروجکت وان چهره خارجی و کابین شیک‌تر و زیباتری داره اما والکری بدنش متفاوت‌تر و خاص‌تره.

    1. نویدی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      طراحی جلو و عقب بنز بخصوص چراغهاش انگار از لامبورگینی الهام گرفته شده.خیلی متفاوت نیست ولی استون مارتین خیلی خاص به نظر میرسه.
      کابین استون هم جذاب تر و لوکس تره.
      از نظر فنی باید شونه به شونه و در عمل باهم مقایسه و قضاوت بشن.
      انتخاب من استون مارتین.

  3. الف.ی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    اگر هایپر استون واقعا این شکلی باشه که از نظر هیچ حرفی برای گفتن در برابر مرسدس نداره چون طراحی استون زیادی آینده نگرانه است
    فکر میکنم تو پیست هم هایپر مرسدس بهتر باشه بخاطر تجربه فرمول یک بنز
    فقط پیش بینیه دیس لایک بارون نکنید ها

  4. مجید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من نمیتونم رای بدم.چون از یک طرف مرسدس با کلی تجربه و مهندسی اومده به میدون ولی استون مارتین هم با ردبول و کاسورث همکاری کرده.من ظاهر هیچ کدوم رو دوست ندارم.سابقه و افتخارات مرسدس تو مسابقات لازم به یادآوری نداره ولی استون مارتین هم به نسبت سابقه محصولاتش ماشین عالی طراحی کرده و ریسک خیلی بالایی انجام داده.ولی اگه بخوایم عادلانه قضاوت کنیم باید ببینیم تو عمل چی کارمیکنن نه روی کاغذ.به همین دلیل رای ندادم

    1. مرصاد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (96 ديدگاه)

      تموم شد و رفت ?

  5. FcmZ

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعضی از دوستان نسبت به پروجکت 1 کم لطفی میکنن!
    شما فقط به قوس گلگیر عقب و جلو ( که از ویزن گرن تریسمو الهام گرفته ) خیره بشین . حتی محل قرار گیری چراغهای جلو که نظر خیلیا رو نگرفته بود به نظرم واقعا زیبا و تا حد زیادی وحشیه تو مایه های یه گربه وحشیه.
    شاید به خاطر نبود جلو پنجره پانامریکاست .

  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    البته پدال یه خورده شیطونی کرده و بعضی از عکس های قدیمیه هایپر استون رو گذاشته.?
    وقتی آدریان نیوی و اندی پالمر جسور پشت یه قضیه باشن به بهترین بودن اون چیز نباید شک کرد.
    بی تردید رای اکثر دوستان پراجکت وان خواهد بود چون 90 درصد طرفدار بنز هستن.
    وقتی یک ماشین وزنی زیر 1100 کیلوگرم داره و تا این حد ایروداینامیکی و پشتش نیوی باشه یعنی چی؟؟
    یعنی اینکه می خوان تو پیست رکورد دار باشن.
    تحمل شتاب جانبی 4/5g هم همینو نشون میده که مطمئن باشید برای بنز کمتره.
    یادتون هم نره که بارها طراحان والکیِری از این گفتن که این ماشین باز تعریف خودروهای پرفورمنس خواهد بود.
    0 تا 322 کیلومتر هم زیر 10 ثانیه.
    هیچوقت بنز نمیتونه سوپر اسپرت یا هایپر رقابتی بسازه که جلوی پورشه و رقبای ایتالیایی((به طور مشخص فراری)) و انگلیسی که یک عمریه کارشون و تخصصشون اینه سربلند بشه.
    پراجکت وان له خواهد شد.
    تو این سه سال رقبای بنز رو خواهیم دید.
    Bp23
    پی 15((به مک لارن ایمان دارم که با این ماشین هم از پس بنز برمیاد))
    احتمالا اف80 از فراری
    کیتینگ بِروس
    استون والکیِری
    پورشه 960
    خودتون حساب کنید متوجه میشید که بنز بین این همه اسپرت ساز درجه یک پِرِس خواهد شد.
    ببینید حالا من کی گفتم.
    این قدرت استون هم اینقدر نگید 850 اسب بخار.
    استون ولکان 850 اسب بخار قدرت داشت انجینشم ساخت خود استون بود.
    اگه قراره که همون 850 باشه پس خودشون میساختن دیگه.

    1. vahid 956

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      باز این داداشمون شعر گفتنو شروع کرد خدایا بسه دیگه ? اصن ارزش بحث کردنم نداره

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        داداش وحید شما بگو شعر و …..
        شاید حرفای من به ظاهر تعصبی به نظر برسه ولی واقعیه.
        حالا بعدا متوجه خواهید شد که کی شعر میگه و کی واقعیت.

      2. الف.ی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        شما وایسا ببین کی له میشه
        هیچ کدوم هیچ چیزیشون نمیشه بدنشون اونقدر محکم خواهد بود که پرس نشن
        من از الآن نمیگم بنز همه رو تارو مار خواهد کرد ولی مطمئن باشید چیزی که مرسدس قول داده بود یعنی باز تعریف رکورد های جهنم سبز قطعا اتفاق خواهد افتاد
        خیلی از اینها چیزی جز شایعه نیست
        ماشین فرمول تو بدترین پیچ ها چهار و خورده ای جی به راننده اش وارد میکنه چجوری این مدل استون با این طراحی تحمل اون 4.5 جی رو داره خدا میدونه
        ببینم مگه چی استفاده کردن که 0 تا 200 مایل بر ساعت کمتر از 10 ثانیه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        منکه تا یه تست رسمی ازش نبینم باور نمی کنم
        ب هر حال فعلا باید صبر کرد

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          الف.ی جان تو فرمول یک پیچ هایی وجود دارن که 6.5G هم نیرو به بدن راننده وارد میکنن 4.5G که چیزی نیست.

        2. الف.ی

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          درست میگی رفتم سرچ کردم ولی حدودا بین 4.5 تا 5 جی هست لینک پایین میذارم بیشترین هم 6.5 جی تا الآن ثبت شده
          ببینم دوستان اصلا میدونید این ضریب جی چیه؟
          وقتی هر جسمی مسیر منحنی رو طی میکنه یک نیروی گریز از مرکز بهش وارد میشه وقتی ضریب جی ماشینی 1 جی باشه و وزن اون 1500 کیلوگرم یعنی موقع پیچیدن توان تحمل نیروی 1* 1500 = 1500 کیلوگرم نیروی گریز از مرکز بدون انحراف از مسیر رو داره
          اگر وزن ماشین فرمول رو 728 کیلوگرم در نظر بگیریم و ماکسیمم جی رو 6.5 جی خودروی فرمول یک توان تحمل 4732 کیلوگرم نیروی گریز از مرکز رو داره حالا این استون با وزن 1000 کیلو و ضریب جی 4.5 یعنی 4500 کیلوگرم نیروی گریز از مرکز سرپیچ !!!!!!!!!!!!!
          چجوری ممکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که فکر نکنم راست بگن

    2. SERIAL WINNER

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز این چند وقت ارزش کامنت های شما خیلی سقوط کرده.
      با احترام ، شاید بشه گفت این 2 -3 روز اخیر طولانی ترین و بی ارزش ترین کامنت ها ( از نظر علمی ) رو شما میذاری.
      یک سره داری داد و بی داد میکنی.

      جایی که فراری و پورشه در مقابل مکلارن هستن میشن خودروسازان عقب افتاده که در برابر شکوه و عظمت مهندسی مکلارن ?!!!!! از پیش بازنده هستن. یه جای دیگه واسه اینکه بنز رو بکوبی و استون رو بالا ببری پورشه و فراری میشن سوپراسپرت سازانی که یه عمره کارشون اینه و هیچ کس حریفشون نیست. ???

      آدریان نیوی ، کسی که والکری رو طراحی کرده ، مهندس ردبوله و همین ردبول الان حریف فراری و بنز نمیشه. در پیست های سرعتی برتری قاطع با بنزه و در پیست های داون فورسی فراری حرف اول رو میزنه.

      هایپرکار استون هم توفیق بیشتری نخواهد داشت. آیرودینامیکش که با ردبول مشترکه ، موتورش هم مال کازورثه که سال هاست توان رقابت با فراری و AMG رو از دست داده.

      آدریان نیوی هم یه آدمه مثل من و شما و اشتباه ، زیاد میکنه.

      اگر هایپرکار فراری همزمان با Valkyrie عرضه بشه با همراهی پروژکت وان از روی والکری رد خواهند شد.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        شما هم امیر جان دست کمی از من ندارید.
        شما هم تو این مدت همین بودید.
        آخه وقتی شما میگید شرکت ایلمور 12 سال که وجود نداره این ارزشش چقدره؟؟؟
        همین چند وقت پیش بود که خبر مشاوره دادن ایلمور به هوندا بود.
        اصلا این هیچ.یه سرچ ساده.
        بعدشم مگه دروغ میگم.
        تو ایروداینامیک ردبول بهتر از فراریه.
        بالا هم گفتم قضیه چیه.
        وقتی کسی میگی هایپر استون زشته و اون کسی که نشسته بهش جایزه ی طراحی داده ، نظره شخصیش بوده!!!?
        به نظرت سطح علمیش تا چه حده؟؟؟
        یعنی اینکه یک نفر نشسته فکر کرده و به استون جایزه داده دیگه اوج تفکر مریخیه?
        همین جمله ی آخرت که میگی هایپر بنز و فراری از روی استون رد خواهند شد دیگه مشخصه.
        در ضمن من هیچوقت پورشه رو کوچک نکردم همیشه گفتم الانم میگم که پورشه اوله تو اسپرت سازی.
        و 918 هم قطعا از پی 1 بهتره.
        اگه شما و دوستانتون بزارید و تو هر تاپیک خودورهای انگلیسی از این دست کامنت ها نزارید من هم کامنت های علمی زیادی میزارم.

        1. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          مثل اون جمله ی آخر من در هر کامنت شما اقلا یکی هست
          نمونش همین کامنت بالا که گفتی ( پراجکت وان له خواهد شد.)???

          بازم میگم دایملر کرایسلر سال 2002 پنجاه و پنج درصد سهام ایلمور رو خرید و سال 2005 تمامش.

          زیبایی سلیقه ئیه ، در جهان با این همه جمعیت هیچ دو نفری رو پیدا نمیکنی که نظرشون در مورد ظاهر یک شی دقیقتا مثل هم باشه ، و من همین الانم میگم تفاوت قیافه ی والکری و پروژکت وان در عکس اول مشخصه. والکری شبیه ملخ هست و من از قیافش خوشم نمیاد. کاری به آیرودینامیکش ندارم ، مهندسی هر چی بوده خروجی شبیه ملخ شده.

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          اسرار به حرف اشتباهت منو کشته.?
          http://www.ilmor.co.uk/home

        3. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          گول میزنی.
          خودروسازانی که 20 سال پیش ورشکست شدن سایت اینترنتیشون هنوز فعاله و هر روز update میشه ، چه برسه به ایلمور که 10 سال پیش منحل شد.
          ویکی پدیا انگلیسی

          In 2001 Paul Morgan was killed while landing one of his vintage airplanes, a Hawker Sea Fury at Sywell Aerodrome, Northamptonshire. In 2002 DaimlerChrysler increased its share to 55% and renamed the company Mercedes-Ilmor. In 2005 Daimler-Chrysler became the sole owner of Ilmor and renamed the company Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.

          .
          .

          After the death of Paul Morgan in a vintage aeroplane crash in 2001, Mercedes increased its stake until it owned the entire company, and renamed it Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.

          دیگه هم حوصله ی بحث سر ایلمور رو ندارم ، تکلیف این شرکت برای من مشخصه ،
          این کامنت رو اشتباهی در پایین هم گذاشتم.

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        کاربر چن اکانته عزیز با کدوم مدرکی میگی کازورث قدرت رقابت با فراری و ایلمور«amg» رو نداره؟! کازورث چون یه شرکت مستقله و تیمی هم نداره باید ساخت موتور از نظر اقتصادی توجیه داشته باشه و هزینه طراحیش خیلی زیاد نباشه،درضمن فک کنم یادت رفته تا پارسال موتور فراری هم داغون بود.ب احتمال زیاد مکلارن با کاهش هزینه های ساخت انجین مکلارن و استون از 2021 موتور خودشونو میسازن .ردبول هم پارسال فراری رو نابود کرد،امسال اختلاف بین ردبول و فراری ب خاطر موتور قوی تر فراری و عدم تمرکز نیوی بر فرمول وان و درگیری با پروژه والکری بوده،مطلبشم در سایت فرمول وان هس

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          موتور پارسال فراری داغون نبود بلکه فراری پارسال مشکل شاسی داشت همون سال 2012 یا 2010 هم که فراری قهرمان نشد موتورش از ردبول (رنو) قوی تر بود و قوی ترین انجین اون دوره بود سال های قبلش هم که کلا فراری از همه لحاظ برترین ماشین رو داشت مخصوصا سال های2007 و 2008 و 2000-2004 پارسال هم وقتی تو مستقیمی چرخ به چرخ میشدن قدرت بالاتر موتور فراری معلوم بود و ردبول جا میموند.
          در ضمن اوایل فصل گذشته هم ماشین فراری برتر از ردبول بود اما فراری چون دید نمیتونه با مرسدس رقابت کنه کلا 2016رو بیخیال شداما ردبول به توسعه ادامه داد و فراری مشغول توسعه ی خودروی 2017 شد وگرنه ردبول در حدی نبود که از فراری پیشی بگیره

      3. SERIAL WINNER

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز آدرس یک سایت اینترنتی چه ارزشی در برابر حقیقت داره که خودتو باهاش گول میزنی.
        خودروسازانی که 20 سال پیش ورشکست شدن سایت اینترنتیشون هنوز فعاله و هر روز update میشه ، چه برسه به ایلمور که 10 سال پیش منحل شد.
        ویکی پدیا انگلیسی

        In 2001 Paul Morgan was killed while landing one of his vintage airplanes, a Hawker Sea Fury at Sywell Aerodrome, Northamptonshire. In 2002 DaimlerChrysler increased its share to 55% and renamed the company Mercedes-Ilmor. In 2005 Daimler-Chrysler became the sole owner of Ilmor and renamed the company Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.

        .
        .

        After the death of Paul Morgan in a vintage aeroplane crash in 2001, Mercedes increased its stake until it owned the entire company, and renamed it Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.

        دیگه هم حوصله ی بحث سر ایلمور رو ندارم ، تکلیف این شرکت برای من مشخصه

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          امیر جان پس معلومه هوندا خل شده بود که میخواست از ایلمور کمک بگیره.
          این لینک رو شما مطالعه کنید.
          از همین پدال خودمونه.
          https://www.pedal.ir/%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7/%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%84-1/

    3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فراری، پورشه و استون مارتین خوب هستن، قبول، منم میپسندمشون، اما خیلی خیلی دور از واقعیته که بگیم مرسدس توانایی رقابت با اینارو نداره؛ مطمئن باش مرسدس بیدی نیست که با این بادا بلرزه.

    4. No1

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (31 ديدگاه)

      استون هنوز از مرسدس موتور قرض میگیره میزاره رو ماشینش اونوقت دوستان عزیز میان ادعای برتری میکنن

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        هنوز ؟!!! استون مارتین یه موتور 12سیلندر جدید طراحی کرده و تامین موتور 8سیلندر از بنز ب خاطر کاهش هزینه توسعه و خدمات پس از فروش بنز بوده.
        در چن سال آینده هم با ساخت مدلهای جدید و نسخه های مخصوص سود استون خیلی زیاد میشه و از طرفی با تغییر قوانین و کاهش هزینه توسعه موتور فرمول یک به احتمال خیلی زیاد استون مارتین ب عنوان تامین کننده موتور ب فرمول یک میاد،استون رو دس کم نگیر،این چن ساله مشکلات مالی جلو استون رو گرفت ولی پالمر با مدیریت فوق العادش دوباره استون رو ب اوج رسونده! مکلارن هم قصد گسترش محصولاتشو داره و این سرمایه کافی در اختیار مکلارن قرار میده،ب احتمال خیلی زیاد مکلارن هم تا چن سال آینده موتور فرمول یک خودشو میسازه

  7. Ferrari

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    به نظر من استون مارتین زیباتر و ایرودینامیک بهتری داره مقاومت این ماشین درمقابل هواکمتره موتور بزرگ و خوش صدایی خواهد داشت و مثل مرسدس محدودیت 50000کیلومتری نداره طراحی استون شبیه اتومبیل دیگه ای نیست به نظر من هایپر ماشین استون سریعتر و زیباتره

    1. SERIAL WINNER

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      ‌.
      بنز محدودیت 50/000 کیلومتری نداره. عمر ماشین نامحدوده. موتور بعد از 50/000 کیلومتر نیاز به ” اورهال ” خواهد داشت.
      اورهال انجام میشه و دوباره ماشین و موتور رو صحیح و سالم بهت تحویل میدن.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        این دوستمون منظورش انجین بود.
        شما امیر جان اینقدر شیرین بیان کردی انگار هیچ هزینه ای نداره.?
        معمولا کسی با این ماشینا 50 تا نمیره.
        ولی اومدیمو یه نفر خواست این کار رو بکنه.
        کسی هم نمیاد دقیق رو دور 50 تا کارکرد انجین رو تعویض کنه معمولا زیر 50 تا این کار رو میکنن.
        بعدشم انجین یه بازسازی اساسی یا تعویض کلی می خواد که این هم خودش کلی هزینس.
        شما یه جوری گفتی انگار بنز تمام این کارها رو مجانی میخواد انجام بده تازه یه بوس هم آخرش میکنه.??

        1. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز دیگه جدا زدی تو خاکی !
          فقط میخوای هر جوری شده یه جوابی داده باشی ?
          هزینه ی نگهداری این هایپرکار ماشین ها در هر سال بالای 200/000 دلار هست ،
          این اورهال هم شاید به درد 1 نفر از مالکان پروژکت وان بخوره ،چون به ندرت در هر سال بالای 1000 کیلومتر با این ماشین ها رانندگی میکنن. بعد از 4 تا 5 سال که دیگه در پارکینگ خاک میخورن

          کافیه دیگه، جوابی ندارید واقعا لازم نیست کامنت پُر کنید.

  8. ساسان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    مرسدس طراحی بهتری داره تا آستون بعد فنیشونم باید منتظر یه دوئل اساسی باشیم…ولی نسل قبل هایپرکارها طراحی بهتری داشتند…هرچه جلوتر میریم شبیه تر میشن به ماشینهای فرمول یک…چند سال دیگه همون ماشینهای فرمول یکو به عنوان هایپرکار رونمایی میکنن…ولی جدای از شوخی کاش فولکس واگن به لامبورگینی چراغ سبز میداد تا هایپرکارشو بسازه و از تکنلوژی لامبورگینی آستریون تو ی کالبود یکی از گاوهای نرش استفاده کنه تاضیافت ما ماشینبازها کامل بشه…واقعا”لامبو باید وارد بشه بدون اون لطفی نداره این اینسگمنت….کامان لامبو!!!!

    1. vahid 956

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      لامبو نیازی به هایپرکار نداره چون همین الان یدونه داره : پرفورمنته
      من پرفورمنته رو که تونسته تو جهنم سبز ۶:۵۲ بزنه یه هایپرکار میدونم

      1. #ali.m#

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        پرفورمنته هایپر کار نیست .
        حالا اینکه شما دلت میخواد اونو هایپر کار بدونی عیبی نداره ولی اینجوری نیست .

        1. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          با قیمت 300/000 هزار دلار پرفورمنته بهترین سوپراسپرته و ما به بهترین سوپراسپرت ها میگیم هایپرکار.

          Serial winner = Lamborghini

        2. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          1-پرفورمنته بهترین سوپر اسپرت نیست .?
          2-هایپر کار هم نیست ?
          تعریف هایپر کار رو میدونی

        3. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          شما بگو خودت از بهترین سوپراسپرت چی میخوای ؟

          هندلینگ؟ شتاب ؟ سرعت؟ قیمت مناسب ؟ قیافه ی زیبا؟ اصالت؟ کیفیت ساخت؟

          بهترین سوپراسپرت به نظرت کدوم ماشینه؟

          شما هایپرکار رو برام تعریف کن.

        4. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          شما خودت بهتر از من میدونی
          یه نگاه به مصرف سوخت و موتورش بنداز خودت میفهمی هایپر کارهست یا نه .
          من هیچ جا ندیدم بگن این ماشین هایپر کاره .
          تعریف هایپر کار رو هم از تو همون ویکی پدیا بخون .

        5. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز من نمیخوام از شما مُچ بگیرم که حواله میکنی به ویکی‌پدیا !
          خوش حال میشدم انتظارات خودت رو از بهترین سوپراسپرت میگفتی. همینطور تعریف هایپرکار. بحث خوبی میتونستیم داشته باشیم.

        6. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          ?چ مچی بگیری
          ما نیومدیم اینجا ک مچ بگیریم من فقط میگم پرفورمنته هایپر کار نیست اینم تعریف هایپر کار .
          The Hypercar is a design concept car developed by energy analyst Amory Lovins at the Rocky Mountain Institute. This vehicle would have ultra-light construction with an aerodynamic body using advanced composite materials, low-drag design, and hybrid drive.[1] Designers of the Hypercar claim that it would achieve a three- to five-fold improvement in fuel economy, equal or better performance, safety, amenity, and affordability, compared with today’s cars.[2]
          ~~~~~~~~~~~~~~~

        7. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          پرفورمنته بدون شک یکی از بهترین های تاریخه .
          طراحی عالی ایرودینامیک .قدرت و شتاب و هندلینگ خیلی بالا .

          چیزی که مشخصه اینه که یه سری از مسایل مثل کاهش وزن، طراحی آیرودینامیک و موتورهای جایگزین مانند برقی در کاهش مصرف سوخت یک خودرو تاثیر مهمی دارند. پس اگر خودرویی این ویژگی ها رو داشته باشد ولی مصرف سوختش همچنان بالا باشه هایپکار نیست.

        8. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          مصرف سوخت ؟؟!
          مگه هوراکان بدبخت چقدر بنزین میسوزونه؟

          مصرف شهری
          هوراکان : 17.8
          لافراری : 19.6

          جاده:
          هوراکان: 9.4
          لافراری : 14.7

          ترکیبی
          هوراکان : 12.5
          لافراری : 16.8

        9. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          دوتا کامنت پایین تر جوابتو دادم اشتباهی ببخشید

    2. ساسان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      موافقم دوست عزیز…نام پرفورمانته اومد.جا داره یادی کنیم از این اوعجوبه ی صنعت اتومبیل سازی.!.که ازآخرین نسخشم پدال گزارش نرفت ولی من عکسشو میزارم…اوه بی بی رنگشو….
      http://uupload.ir/files/cina_2017_lamborghini_monterey_2.jpg
      http://uupload.ir/files/ag4x_2017_lamborghini_monterey_12.jpg
      http://uupload.ir/files/gvw7_2017_lamborghini_monterey_11.jpg

      1. #ali.m#

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        قضیه هایپر کارهای یه خورده پیچیدست و نمیشه خیلی دقیق نظر داد .
        مثلا بوگاتی ویرون گرنداسپرت ویتس WRC‌ سریع‌ترین ماشین جهان بود اما نباید بهش گفت هایپر کار چون در هر صد کیلومتر بر ساعت ۲۳/۱ لیتر بنزین به هدر میده. یا لامبورگینی رونتون در هر صد کیلومتر بر ساعت ۱۹/۶ لیتر بزنیم مصرف می‌کنه و کونینگ زگ هم ۱۷ لیتر .

        برای مثال مصرف سوخت خودرویی مثل بی‌ام وi8 در هر صد کیلومتر بر ساعت ۲/۵ لیتر.(فقط مثال زدم نگفتم هایپر کاره )
        اما ابرخودروهایی مثل پورشه ۹۱۸، مکلارن P1 و لافراری به ترتیب ۳/۳ لیتر، ۸/۶ لیتر و ۱۴/۲ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کنن.
        یه نفر هست به نام اموری لاوینز .یک طراح و کارشناس انرژیه که سرش به تنش میارزه و نظراتش معتبره .
        به نظر اون حتی لافراری هم هایپر کار نیست .

    3. ساسان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      آخه اونور قﺽیه پاگانیم با اون موتور حجیم ومصرف سوخت بالاش میگن هایپر کار… یا بوگاتی… یاکونخ زگ… اگر بنا بر مصرف سوخت باشه پس اینا هم هایپر کار نیستن.. اگر بنا بردعملکرده که همه اینا توپیست دود پرفورمانته رو میخورن… پس بازمعیار این نمیتونه باشه….. بحث خوبیه…. ادامه بدید ببینم نتیجه چیز مفیدی میشه یانه

      1. ساسان

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        ویا حتی سستوالمنتو که با موتور گالاردو… ازنظر تئوری و حتی عملی بجزتاپ اسپید یه بوگاتیه…. شتاب 0تا100… 2/5ثانیه… رکوردشم توپیست تاپگیر بالاتر ازهمه ی هایپرکارهابود…. پس موتور حجیم و پرمصرف ملاک هایپربودن یا نبودن نیست… وعملکرد وپرفورمنسه که ملاکه هایپ بودنه…. این برداشته منه. وگرنه سستوالمتوهم متور سوپرلجرا روداره ولی با کاهش وزن و فناوری فیبرکربن انحصاری لامبورگینی وپاشش رنگ نانو روی بدنه وزنو درحد یه فورد فیستا999کیلوگرم رسونده ولی با عملکرد شگفت انگیز درپیست….. الان سستوالمنتوهایپرکار هست یانه؟

      2. #ali.m#

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        دوست عزیز (ساسان)بوگاتی رو اصلا هایپر کار نمیدونم.
        با اون مصرف سوختش
        یکی از ویژگی های هایپر کار ها مصرف کمترشون نسبت به سوپر اسپرت هاست .به خاطر همینم معمولا از یه موتور با سوخت جایگزین استفاده میکنن مثلا هیبریدی میسازنش .
        من میگم هر هایپر کاری سوپر اسپرت هست.
        ولی هر سوپر اسپورتی هایپر کار نیست .
        توی دوئل پدال هم بوگاتی رو هایپر کار معرفی کردن که من مشکل دارم با این قضیه.

        1. ساسان

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          من حس میکنم من و شما دوتا تعریف انحصاری از هایپر کارهابرای خودمون درست کردیم..واینکه این دوبرداشت چقدربه یک معیار و خطکش وشاخص واصول نزدیک باشه امتیاز داره وارزش داره…نمیدونم جایی هست که توضیح داده باشه یا ارگانی که اینارو دسته بندی کنه..
          دوستمون قشنگ اشاره کرد.شما پس باید با هایپ بودن لافراری هم مشکل داشته باشید با این اوصاف:
          هوراکان : 17.8
          لافراری : 19.6

          جاده:
          هوراکان: 9.4
          لافراری : 14.7

          ترکیبی
          هوراکان : 12.5
          لافراری : 16.8
          نمیدونم باز…نظر من همینه

        2. #ali.m#

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          فکر میکنم همینطور باشه که شما میگی
          ولی خب من چندین تعریف شنیدم از هایپر کار ها .
          مثلا یکجا مطلبی خوندم در این مورد که هر خودرویی که به ازای هر کیلو از وزن خودرو یک اسب بخار داشته باشه هایپر کار می گن مثلا اگر یک خودرو 1 تن وزن و هزار اسب تولید کنه هایپر کاره.

  9. سعید(تهران)

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من طرفدار برند آستون مارتین هستم ولی باید قبول کرد مرسدس کاملتر و کاربردیتر هست…

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کاش همه مثل شما به دور از تعصب نظر می‌دادن‌.

  10. Fit Demon

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بنز تازه اول کاره
    مونده تا برسه

    1. الف.ی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      مگه استون کجای کاره

      1. Fit Demon

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        من نظری درباره استون ندادم
        منظورم با بنز بود که هنوز مونده تا اون چیزی که مطلوب همه هست بسازه

    2. SERIAL WINNER

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      من نباید اینجا اینقدر حرف بزنم ، زیاد کامنت کذاشتم
      بنز حرکتش رو قبل از همه شروع کرد ، 130 سال پیش
      111 سال پیش بنز بلیتزن رکورد سرعت 211 کیلومتر بر ساعت رو بر جای گذاشت که تا چندین سال کسی فکر شکستش رو نمیکرد.

      1. Fit Demon

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        همینطور که بالا گفتم
        نیاز به زمان داره تا بنز بتونه یه سوپر اسپرت مطلوب توی ذهن همه باشه و ساخته بشه
        یعنی که بنز هنوز راه داره تا بتونه به عنوان سازنده سوپر اسپورت شناخته بشه
        هنوز با جایگاهی که لامبورگینی و فراری دارن فاصله داره
        وقتی میگن بنز، توی ذهن یه فرد یه کابین لوکس و یه خودروی لاکچری پدیدار میشه
        اما وقتی میگن لامبورگینی، به صورت پیشفرض توی ذهن آدم، یه سوپر اسپورت خشن تداعی میشه
        بنز به پیش فرض ها غلبه کرد
        و تا بخواد پیشفرض عموم درست بشه طول میشکه
        منظور من از “اول راه بودن بنز” اینه که جا افتادن اسم مرسدس به عنوان سوپر اسپرت ساز، اندکی زمان بره
        یه بحث روانشناسی هست به اسم “مغالطه رها نکردن پیشفرض”
        اذهان عمومی، با پیشفرض هایی که بنز با جسارت تمام دست به تغییر اونا زد، یکمی نیاز به زمان داره تا دچار این مغالطه نشن…

        1. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          بنز یک شرکت همه کارست. در حالی که فراری و لامبو فقط در یک زمینه فعالیت دارند.

        2. Fit Demon

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          فقط کمی منطقی باشید…
          دیگه انقد بنز رو بزرگ نکنید لطفا!

        3. Fit Demon

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          در ضمن
          بنز هیچوقت نتونسته یه خودرو به چالاکی نیسان جی تی آر بزنه
          هیچوقت نتوسته یه آفرودر بسازه که به پای جیپ برسه
          هیچوقت نتونسته خودرو به پرشتابی رگرا یا دیمون بسازه
          هیچوقت نتونسته یه تراک فول سایز مثل رام یا فورد بسازه
          چون تخصصش توی یک کار نیست
          یه جورایی عمومیه و میخواد همه رو راضی نگه داره!
          طبیعتا تخصص لامبورگینی ساخت سوپر اسپرت هست و معلومه توی این راه از بنز موفق تره در حالی که لامبورگینی نمیتونه توی ساختن شاسی بلند از لندروور پیشی بگیره
          چون دقیقا تخصص لندروور ساخت شاسی بلنده
          شاید این موضوع قابل درک باشه برات که یه پزشک عمومی، نمیتونه به صورت تمام و کمال جای یه پزشک متخصص رو بگیره
          شاید بتونه تا حدودی وظایفش رو انجام بده
          ولی نمیتونه تماما وظایف اونو انجام بده
          دقیقا مثل بحث شتاب رگرا که خیلی بهتر از پروجکت وان هست
          درسته مرسدس خودروی پر شتابی زده، اما هنوز به گردپای شتاب رگرا نرسیده
          تخصص هر خودروساز هم مربوط به خودشه و در اون زمینه موفقه
          و این که بگیم بنز توی همه زمینه ها عالیه، این فقط یه تعصبه و باید افکارتون رو اصلاح کنید..

        4. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          بنز یک شرکت همه کارست. درست مثل فولکس واگن ( با برند های مجزا ) و تا حدودی GM .

          دوست عزیز فراری ، لامیور‌گینی ، پورشه و مکلارن هم که یه عمره کارشون اینه تا الان ماشینی به پرشتابی رگرا نساختن. شتاب 0 تا 400 رگرا در کلاس خودش بی نظیره.
          چالاک تر از نیسان GTR بنز AMG GT هست. رکورد پیست نوربرک رینگ که اینو میگه. 0 تا 100 هم که 0.2 ثانیه اختلاف دارن.
          SLR ، CLK GTR ، 300SL ، W196S ، SL65 , SLS AMG Black ، اگر سوپراسپرت نیستن ، پس چیَن؟

          بنز آفرودر هایی بسیار بهتر از Jeep ساخته ، البته بنز یک برند لوکسه و قیمت محصولاتش ارزون نیست. G500 و بویژه Unimog تمام محصولات جیپ رو در آفرود میخورن.

          بنز از سوپرمینی های اسمارت تا سکوی پرتاب مـوشـک و نفربر و تراکتور تولید میکنه.

  11. رامتین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    شکی نیست که پروجکت وان عالی هست اما همه معیارها را به شکل اعلی نداره. از نظر شتاب در دنیا خودروهایی داریم که شتاب 0تا300 فوق العاده ای داره. مثه همین والکری و پروجکت وان. اما اینکه نمیتونن به تاپ اسپید بالا برسن نشون میده یه مشکلاتی دارن. من با همه احترام، چون معیار تاپ اسپید برام مهمتره (شاید برای دوستان شتاب مهمتر باشه) شیرون را بسیار بهتر میدونم. براحتی میتونه برسه به 480 کیلومتر! خود خودروهای فرمول1 حداکثر 390 کیلومتر رسیدن و این دو خودرو هم پیشکش.

    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرویی مثل بوگاتی شیرون دون فورس و چسبندگی و چابکی آنچنان بالایی داخل پیچ ها که تعیین کننده ی قدرت اصلی یک ماشین پیست محور هستند رو نداره و به راحتی با موتور بسیار حجیم و هیولایی که روش داره میتونه به سرعت های بالای 400 کیلومتر برسه
      همین موتور 1.6 لیتری پراجکت وان که از فرمول یک اومده از نظر پیچیدگی و تکنولوژی فرسنگ ها پیشرفته تر از موتور بوگاتیه و اصلا و ابدا قابل مقایسه نیستن
      در ضمن فلسفه ی ساخت بوگاتی با پراجکت وان یا valkyrie خیلی فرق میکنه
      ماشین های فرمول یک بقدری دون فورس و چسبندگی دارن که از نظر تئوری با سرعت 300 کیلومتر در ساعت رو سقف تونل موناکو میتونن حرکت کنن!!
      با کاهش دون فورس و چسبندگی و ساده کردن ایرودینامیک باله ها و اعمال تنظیمات متفاوت ماشین های F1 به راحتی به بالای 400 کیلومتر در ساعت میتونن برسن ولی هدف پیسته و پیست یعنی دون فورس! که تاپ اسپید رو پایین میاره خیلی.

      1. SERIAL WINNER

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        میثم

        نمیدونم شما از کوبیدن و تحقیر شیرون چه لذتی میبری !!؟؟
        واقعا برام سواله ها !
        بوگاتی مثل اینکه شما رو خیلی غصه داده

        دلم میخواد بدونم شما چقدر از دانش موتور سازی سر در میاری که اینطور حرف میزنی ؟ چقدر در جریان مراحل ساخت این موتور ها بودی ؟

        موتور W16 کواد توربو که بعد از 12 سال حتی -1- خرابی نداشته تکنولوژی بسیار بسیار بسیار ! بالایی داره و مقایسه کردنش با موتور V6 توربوشارژ کار من و شما نیست. اینکه بگیم فرسنگ ها فاصله داره که دیگه خیلی مسخرست. دقت کن که سیستم هیبرید رو جدا بررسی میکنیم.

        .

        شیرون عملکرد بسیار خوبی در پبست داره و به راحتی میتونه 488 رو شکست بده. دلیل اینکه خیلی ها از عملکرد پیست محصولات بوگاتی انتقاد میکنن اینکه که ویرون و حالا شیرون در همه ی زمینه ها ” نامبر وان ” هستند اما عملکرد پیستشون اینطور نیست و بهتر از همه نیستن

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          من شیرون رو کوبیدم؟ شما یا نمیدونی موتور فرمول یک چیه یا خودتو به اون راه زدی
          انجین های این نسل از F1 به قدری پیچیده هستن که کریستین هورنر مدیر ردبول میگفت گاهی بهترین مهندسان جهان هم از درک پیچیدگی های این موتورها عاجز و ناتوان هستند.
          شیرون فقط تو تاپ اسپید نامبر وانه که اون هم برای من ارزش خاصی نداره حالا برای شما خیلی مهمه نظرتون محترمه ولی چه سیستم تعلیق ، چه هندلینگ ، چه سیستم موتوری و دیگر اجزای این خودرو به هیچ وجه نامبر وان نیستن.

        2. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          موتور و گیربکس شیرون هم بسیار پیشرفته هستند. برای طراحی این موتور W16 حدود 8 سال وقت گذاشتن و برای گیربکسی که بتونه با این موتور هماهنگ بشه 6 سال .

          ویرون هم در شتاب اول بود و هم در تاپ اسپید و قیمت ، از اون زمان همه شروع کردن که هندلینگ بوگاتی ضعیفه.

          همین بوگاتی با هندلینگ ضعیفش در بعضی پیست ها رکورد داره

          تاپ اسپید برای شما ارزش نداره چسپندگی هم برای من.

        3. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اگه چسبندگی برات اهمیت نداره لامبورگینی هوراکان هم که با چسبندگی عالی رکورد نوربرگ رینگو زده هم نباید برات اهمیت ارزش داشته باشه پس انقدر از این ماشین تعریف نکن.?

        4. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          منظورم از جمله ی آخر این بود که فکر نکن چیزی که برای شما اولویت اوله برای همه همینطوره. خیلی ها به top speed اهمیت بیشتری میدن.
          خودم رو به عنوان مثال گفتم.

          برای خود من شتاب که حدود 3/2 ثانیه باشه اولویت اوله ، بعدش هندلینگ و بعد top speed .

          یه چیز دیکه اینکه صاحبان شیرون به طور میانگین 3 هواپیمای شخصی و 77 دستگاه اتومبیل لوکس دارن ، در مجموعه ی اتومبیل این افراد حتما محصولات پاگانی ، فراری و پورشه که برای لذت پیست و چسپندگی بالا درست شدن وجود دارن و اینا بیشتر بوگاتی رو برای گشت زدن در شهر و راحتی بی نظیرش میخرن ، نه لذت پیست و downforce .

        5. Meysam..LaFerrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اصلا این بحث ها درست نیست که اول برای من فلان چیز مهمه بعد فلان چیز !
          ماشین یعنی پکیج ، ماشینی بهترینه که بهترین پکیج رو ارائه بده.
          برای مثال فراری FXX K گاهی با تنظیمات مسابقه ای تاپ اسپیدش از خود لافراری پایین تره ، با اینکه هم موتور قدرتمندتری داره هم گریپ بالاتر و گشتاور و شتاب گیری بهتری داره.
          آیا باید نتیجه بگیریم که لافراری از FXX K ماشین بهتریه ؟ قطعا ماشین بهتری نیست و FXX K یه لول ازش بالاتره بخاطر پکیج بهتری که ارائه میکنه ، وزن کمتر ، گریپ و نیروی رو به پایین بالاتر و ایرودینامیک و حتی سیستم ترمزگیری قوی تر و در نهایت چابکی بیشتر.

          دچار سوء تفاهم نشید خواهشا ، شیرون در مقام خودش ، در جایگاهی که میخواسته باشه فوق العاده ست.

        6. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          میثم
          اتفاقا هر کسی بهترین ماشین رو باید نسبت به سلیقه ی خودش بسنجه.

          چون یک ” بهترینِ” واحد نداریم.

          برای من مثلا آئودی R8 ، اوراکان و 911 توربو بهترین سوپراسپرت های بازار هستند. برای شما ممکنه 812 بهترین باشه.

          هزاران فاکتور در یک ماشین وجود داره ، ولی هر کس به یک سری از این فاکتور ها اهمیت میده.

          شیرون برای کسی که رفاه و راحتی رو همراه با سرعت و شتاب دیوانه وار میخواد بهترینه.

        7. Ferrari FXX K

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اینکه حجم موتورش تقریبا ۳ برابر ۴۸۸ هست هم بی تاسیر نیست دوست عزیز

  12. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    تو فکر اینم که اگه فراری خودشو درگیر بازیهای تبلیغاتی اینجور خودروسازا کنه و تصمیم بگیره لذت رانندگی ناب رو فدای پرفورمنس بیشتر کنه و یه هایپرکار توربوشارژ با چهارتا موتور الکتریکی و چهارچرخ متحرک بسازه این بدبختا به کدوم دیوار چنگ بزنن! ظاهرا سوپراسپرتها دارن به سمتی میرن که حس اسپرت نوستالژیک از بین میره

    1. #ali.m#

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      کاملا موافقم .
      ?فراری?

      1. SERIAL WINNER

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        طرفداران دنیا خودرو 2 دسته هستند ،

        حس اسپورت نوستالژیک میخوای فقط ❤لامبور‌گینی❤

        حالا ارزش Veneno رو میفهمم و درک میکنم چرا گرون ترین ماشین سال شد.

        وننو اون حس اسپورت نوستالژیک رو خیلی خوب داشت در حالی که از نظرظاهر هم به راحتی تا 10 سال دیگه حس و حال تازه و ناب خودش رو خواهد داشت.

        منتظر جانشین اونتادور هستم که بیاد و یک درس حسابی به هایپرکار کازورث-ردبول-ریماک-استون بده.

        1. ساسان

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          به نکته ی ظریفی اشاره کردی..جانشین اونتادور…ازفکر کردن بهشم مو به تنم سیخ میشه تنفس طبیعی بالای 800 اسب!!….کاش لامبو این سنت دیر به دیر معرفی کردن جانشین12سیلندرهاشو بشکنه..هرچند اونتادور هنوزم دلبری میکنه

        2. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          جانشین اونتادور اگر V12 + هیبرید باشه عالی میشه
          شایعست که حجم V12 افسانه ای رو 500cc اضافه کردن و شده 7L.
          فکر کنم به بالای 900 اسب برسه. یه نسخه ی SV بالای 1000hp بزنن هم عالی میشه.

          لامبورگینی واقعا خیلی خاصه.

        3. Ferrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          خب حالا بگو ببینم چرا گرون ترین سوپر اسپرت سال شد؟؟
          اون سالی که وننو معرفی شد و 4/5 میلیون قیمت داشت فراری f12 TRS هم معرفی شد و 4/2 میلیون قیمت داشت که برای ساختش از مدل تستاروسای سال1957 الهام گرفته شد این ماشین حس اسپرت نوشتالژیک رو ارائه میکنه حالا وننو چطوری حس اسپرت نوستالژیک رو القا میکنه خدامیدونه

        4. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .

          اگه اینقدر “نوستالژیک” میخواستن فولکس بیتل میخریدن ! قیمتش هم یک هزارم F12 هست.

          کسی که 4/5 میلیون دلار واسه وننو پول میده حتما خیلی بهتر از ما ارزشش رو میدونه و بهتر از ما بررسیش کرده که پول 3 تا لافراری رو پاش میده.

          وننو در دل خودش یک موتور “نوستالژیک” داره به اسم V12 .

          F12 TRS با اون کیت بدنه نصف جذابیت وننو رو نداشت. طراحی وننو اینقدر زیبا بود که بعد از 4 سال بعضی جزئیاتش در هایپرکار بنز داره دیده میشه.
          طراحی F12 TRS چی؟ خیلی شلوغ . البته مشخصه شما همه ی ضعف های طراحی فراری رو با “نوستالژیک” توجیه میکنی !

        5. Ferrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Serial winner
          دوست عزیز الکی توهم نزن کسی که یه ماشین اسپرت نوستالژیک میخواد باید فولکس بیتل بخره؟؟ خیلی جالبه یه جا میخوای بگی وننو اسپرت نوستالژیکه یه جایذیگه میگی برای داشتن حس نوستالژیک باید بیتل بخره؟؟ فازت چیه؟؟ F12TRSیه اتومبیل فوق العاده مدرن با تکنولوژی و ایرودینامیک بالا و حس نوستالژیک تستاروسای سال1957 هستش. شما هم درموردش جک نگو خواهشا اتفاقا وقتی وننو تو نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی شد خیلیارو نا امید کرد حتی بغضی کارشناسان طراحی گفتن بدقوارست کی گفته خیلی زیباست و فلانه؟؟ این ماشبن جذاب تو این 4 سال چندتا جایزه ی طراحی گرفته؟؟ فراری هم مدل J50 رو معرفی کرد و سال 2017 جایزه ی بهترین طراحی رو گرفت وننو چی؟؟ دوست عزیز این تعریف هایی که شما کردی اهمیتی نداره شما همش از لامبو تعریف میکنی چون طرفدارشی ولی این جایزه ها تعیین میکنه کدوم ماشین چند مرده حلاجه و فعلا لامبو حرفی برای گفتن نداشته هیچ کدوم.از مدلهاش
          اینکه هایپر ماشین بنز شبیه 10 تا ماشین دیگست ضعف مرسدس در طراحی رو نشون میده نه زیبایی وننو رو قاطی نکن
          ضمنا خیلیا که بابت وننو پول میدن برای بهتر بونش نیست میدونستن چون خیلی محدوده و یه فرصت خوب برای سرمایه گذاریه خریدنش. شما یه جوری میگی وننو یه موتپر نوستالژیک v12 داره انگار فراری 4 سیلندره بحث نوستالژیک باشه موتور 12 سیلندر فراری نوستالژیک تره حتی اولین موتور 12 سیلندر لامبورگینی رو مهندس فراری به اسم بیتزارینی برای لامبو طراحی کرد موتوری که برای مدل 250 GTO طراحی شده بود
          یه مطلبی تو یکی از شماره های مجله ماشین منتشر شده بود به اسم جادوی بیتزارینی نوشته بود لامبورگینی هنوزم داره از موتوری که ساخته ی بیتزارینیه بهره میبره
          بیتزارینی تو فراری بیتزارینی شد

        6. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          Ferrari
          ?
          دوست گرامی شما یه کم زیادی “جوگیر” شدی.

          وننو هیچ کسی رو ناامید نکرده . از طرفی نمیشه نظر “همه” رو جلب کرد. در هر جمعی یک عده موافق و یک عده مخالف وجود دارن. مثلا من از طراحی J50 حالم به هم میخوره. اما یه سری هم پیدا شدن بهش جایزه دادن.

          هر جا ” کم میاری” بحث “جایزه” رو میکشی وسط.
          به من چه که چند نفر یه گوشه ی دنیا از طراحی فلان ماشین خوششون آمده یا نه؟

          جایزه و … رو هم بذار تو ویترین تا درخشش خودش رو از دست نده ، برای من و خیلی های دیگه جایزه چندان اهمیتی نداره. طراحی رو دیگه بذار خودمون نظر بدیم.

          وننو یکی از زیباترین طراحی های 10 سال اخیره. شما یا چند نفر دیگه ازش خوشتون نمیاد نظر شخصی خودتونه و البته محترم و صد البته برای من اهمیتی نداره.

          هر کسی باید “خودش” ببینه از طراحی ماشین خوشش میاد یا نه. این طور نیست که فلان طراحی چون جایزه گرفته دیگه حتما باید ازش خوشت بیاد و بگی قشنگه. یا طراحی که جایزه نگرفته حتما زشت باشه.

        7. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ((( ضمنا خیلیا که بابت وننـو پول میدن برای بهتر بودنش نیست میدونستن چون خیلی محدوده و یه فرصت خوب برای سرمایه گذاریه خریدش. )))
          اینو نگاه کن !
          خوش حالم که خودت جواب خودت رو میدی.
          دلیل گرون بودن محصولات فراری دقیقا همینه که خودت گفتی ، یعنی تولید محدود بودن. وگرنه این ماشین ها به خودی خود برتری و ارزش خاصی نسبت به رقبا ندارن.
          اون موقع که بحث در مورد فراریه قیمت بالا میشه ارزش و نشان دهنده ی مهندسی بالای فررَری ? الان که در مورد لامبو حرف میزنیم قیمت بالا فقط به خاطر محدود بودنه و ارزشی نداره ???
          خسته شدم از معیار های دوگانه.
          بابا دست خوش !

        8. Ferrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Serial winner
          دوست عزیز اتفاقا وننو خیلی از کارشناسان طراخی رو نا امید کرد تو همون نمایشگاه لافراری و مکلارن هم حضور داشتن و همونجا مقایسه کردن و گفتن در حد طراحی لافراری و مکلارنp1 نیست حالا شما جوگیر شدی خوشت اومده هیچ اهمیتی نداره شماطرقدار لامبویی معلومه تعریف و تمجید میکنی من کم نمیارم چون به نتیجه نمیرسیم باید به یه منبع اقتدا کنیم اینطوری نمیشه که بگیم نه همه اشتباه میکن وننو بی نظیره من به نظر شما اهمیت نمیدم نظر شما برای خودته ولی وقتی قراره بگیم بین 2 ماشین طراحی یکی زیباتره باید به این منابع اقتداکنیم تا قبل این میگفتید طراحی لامبو بهتره از فراریه اما مدلهای فراری زیباتر ایرودینامیک تر و جذابترن شکی در این نیست j50 هم بینظیره صدبراربر جذابتر از وننو هم هست نمای عقب وننو به مسخره ترین شکل ممکن طراحی شده

        9. Ferrari

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          اینو نگاه کن !
          خوش حالم که خودت جواب خودت رو میدی.
          دلیل گرون بودن محصولات فراری دقیقا همینه که خودت گفتی ، یعنی تولید محدود بودن. وگرنه این ماشین ها به خودی خود برتری و ارزش خاصی نسبت به رقبا ندارن.
          اون موقع که بحث در مورد فراریه قیمت بالا میشه ارزش و نشان دهنده ی مهندسی بالای فررَری الان که در مورد لامبو حرف میزنیم قیمت بالا فقط به خاطر محدود بودنه و ارزشی نداره
          خسته شدم از معیار های دوگانه.
          بابا دست خوش !
          لابد الان تو پوستت نمیگنجی چون تونستی مچ منو بگیری
          دوست جوگیر من فراری برای فروش مدل های محدودش شرایط بسیار سختی میذاره و خریدارانش باید از 7خان بگذرن تا بتونن بخرن برای داشتن لافراری باید مشترها از قبل 5فراری داشته یا مدل F12 TDF که برای داشتنش باید 7 فراری دیگه هم مشتری داشته باشه یعنی به مشتذی های واقعی فراری میفروشن نه هرکسی که فقط نیت سرمایه گذاری داره ارزش برند فراری خیلی بیشتر از لامبورگینیه
          اونی که وننو خریده ممکنه از لامبو متنفر باشه و فقط بخاطر سرمایه گذاری خریده باشه ولی کسی که لافراری یا TDF فراری خریده عاشق فراری بوده چون فراری به هرکسی ماشین خاص نمیفروشه

        10. Ferrari FXX K

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          تنفس طبیعی بالای ۸۰۰ اسب رو فک میکنم فراری خیلی وقت پیش بدست اورد!
          😉
          (ساسان جان)

        11. Ferrari FXX K

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          آقای serial winer من در عجبم!
          شما واقعا اطلاعات ندارید؟ یا خودتونو به اون راه میزنید؟ ?
          تولید محدود داریم تا تولید محدود!
          مثلا لافراری ۷۰۰ تاست
          وننو ۴،۵ تا
          هردو هم تولید محدود حساب میشن
          خودتونم میدونید قطعا اگر وننو هم بالای ۵۰۰ تا تولید میشد قیمتش خیلی پایین تر میومد!

        12. SERIAL WINNER

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          Ferrari fxxkx

          دوست عزیز از وننو 12 تا ساخته شد. بعلاوه ی یکی که Zero نامیده می‌شد برای موزه ی لامبورگینی.
          سنتناریو هم 40 تا ساخته شد با قیمت 2.7 میلیون دلار.

        13. SERIAL WINNER

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          Ferrari

          اول از همه بگم من از بحث باهات خوشم میاد چون حرف های جالبی میزنی. در این بحث ها اکثرا حواسم به لایک و دیسلایک نیست. اینجا دستم خورد رو دیسلایک.

          در مورد لامبورگینی هم شرایط آسون نیست. 4/5 میلیون دلار رو باید از چند سال قبل به شرکت پرداخت و سپرده گذاری کنی. با سرمایه ی گذاری 4/5 میلیون دلاری میدونی چه سودی میشه به دست آورد. کسایی که سال 2008 آمدن 4/5 میلیون دلار رو برای ماشینی که سال 2014 قراره به دستشون برسه ( وننو ) پرداخت کردن اگر این پول رو در همون سال 2008 یه جا سرمایه گذاری میکردن میتونستن ظرف 6 سال 3 برابرش رو به دست بیارن. پول 20 تا فراری.

          .

          مثل بقیه ی شرکت ها برای فراری فقط پول مهمه ، پول ، پول و پول. ماشین هاش رو به کسی میفروشه که “پول” خرید 5 تا فراری رو داشته باشه.
          5 تا فراری داشتن برای کسی مثل رونالدو که سالی 80 میلیون دلار درآمد داره نشاندهنده ی عشق به فراری نیست. پول 5 تا فراری براش چیزی نمیشه.

          در مورد طراحی ماشین هم من به هیچ منبعی جز سلیقه ی خودم اقتدا نمیکنم. چون غیر از این نشانه ی ضعف اعتماد به نفسه و اینکه شما سلیقه ی یک غریبه رو بیشتر از خودت قبول داری.

          عاشق طراحی ها لامبورگینی هستم و فراری رو از این نظر با فاصله ی زیاد ، پشت سر لامبورگینی میدونم.

        14. Ferrari FXX K

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اقای serial winner!
          با این کامنت که چیزیو عوض نکردید!
          عدد دوازده هنوز خیلی با ۷۰۰ تا فاصله داره!
          صحبت درمورد سنتاناریو شد!
          و شما گفتید ۴۰تا تولید شده و قیمتش ۲.۷ ملیون دلاره.
          ولی هنوز هم عدد ۴۰ یا عدد ۷۰۰ فاصله زیادی داره!
          شما وقتی میتونید ادعایی داشته باشید که از سنتاناریو هم ۷۰۰ تا ازش تولید بشه و هنوز هم گرونتر از فراری باشه!
          من حرف حق رو زدم حقیقت هم هست! ایشالا تجربه ای بشه برای شما که با حرف های منطقی مخالفت نکنید.

        15. Ferrari

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Serial winner
          شما لطف داری لایک ودیسلایک هم زیاد مهم نیست اشکالی نداره
          ببینید کسی بابت وننو سال 2008 پولی نداد لامبورگینی اون سال مشغول کار روی مورسیه لاگوsv و اونتادور و لامبورگینی سوپر لگرا بود اصلابه مدلی مثل وننو فکر هم نمیکردن بخصوص اینکه وننو بر پایه ی اونتادور ساخته شده یعنی تمکز لامبو روی اونتادور بوده اصلا لامبورگینی اعلام نکرده قراره همچین مدلی ساخته بشه سال 2013 تو نمایشگاه ژنو رونمایی شد قبل ژنو هم معرفی شده بود
          برای همه ی کمپانی ها پول مهمه اما اینکه فراری برای فروختن مدل های منحصر به فردش شرایط سختی میذاره برای اینه که فرق یه مشتری که طرفدار فراری و محصولاتشه با کسی که فراری نداره و هدفش فقط خریدن مدل های محدود و فروختنش به بهای زیاد تره مشخص بشه این نهایت احترام به مشتریان وفا داره وفراری با فروختن مدل های محدود از وفاداریشون قدردانی میکنه
          اینکه ادمی مثل رونالدو چقدر پول درمیاره مهم نیست این مهمه که بین این همه برند و سوپراسپرت مشتری ثابت فراریه و اکثر مدلهای فراری رو میخره خب قطعا علاقه داره که میخره حالا اگه جز فراری لامبورگینی و بوگاتی داشته باشه که اشکالی نداره فرض کنیم شما یه ادم ثروتمندی و به برند لامبورگینی هم علاقه داری و تو گاراژت هم از 10 تا ماشین 5 تا لامبو و 5 ماشین با برندهای پورشه ائودی و بنز داری این نشوندهنده ی اینه که شما به لامبو علاقه ای نداری و فقط بخاطر،پول زیاد لامبو خریدی؟؟
          درمورد طراحی من قبلا هم گفتم من طرفدار فراریم و ازطراحی فراری خیلی خوشم میاد شماهم طرفدار لامبویی خب معلومه موقع بحث کردن و مقایسه کسی نمیتونه دیگری رو قانع کنه برای همین باید به منابع دیگه رجوع کنیم شماهم اکثر پست های پدال اینکارو کردی بارها 2 مدل رو تو سایت کاراند درایو مقایسه کردی . گفتی فلان ماشین بهتره پس نگو به سلیقم اکتفا میکنم اون برای زمانیه که قرارنیست کسیو توجیه کنی من هم اعتماد به نفسم خیلی بالاست چون طرفدار فراریم یه تیفوسی وطراحی فراری رو با اختلاف زیاد نسبت به لامبو برتر میدونم

    2. ساسان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      طراحی وننو با حفظ اصالت واسه ی 10سال بعد از خودشه….تو تمام هایپرکارهایی که تا الان رونمایی شدن هیچکدوم نصف وننو زیبایی ندارن از نظر من…یکی از انتقاداتیم که به لامبو وارده اینه که محصولاتش خوب به تصویر کشیده نمیشن برای همین بعد از چند سال هنوز تو عکسها وکلیپ های بیکیفیت داریم زوایای هیجان انگیزیو از وننو میبینیم…درصورتی که این هایپرکار باید تو یه برنامه ی با تصویر برداری حرفه ای میومد تا همه به درک درست از زبان طراحیش برسن.که تا الان محقق نشده متاسفانه…الان شما این تصویرو ببینید ومقایسه کنید:
      http://uupload.ir/files/1q3s_4603b3a24b1b16256d579c33339f5dc3.jpg

    3. ساسان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      یکبار دیگه هم این حرفودر مورد وننو زدی جوابتو دادم ولی مثل اینکه اصرار داری باز راجب آینه بقل مسخره لافراری که 12 متر طول داره وتو چشم عابرها میره برات مقاله بنویسم..دست بردار….
      اونموقعم یه سایت فارسی معرفی کردی و رفرنس دادی به این سایت فارسی بی اعتبار که این سایت گفته که طراحی وننو اِله بِله…ببین برو زیر همون مطلب سایتی که گفته بودی ببین اکثر کاربرا همون سایت که اسمش یادم نیست گفتن نویسنده داره دری وری م مزخرف میگه…تو سایتهای بی اعتبار درمورد فراری هم حرفهای زیادی میزنن …خیلی بچه گانس من رفرنست بدم به اونا…برو کلیپهای وننو رو ببین تولندن یه گردان آدمو عکاس پشتش میدوعن فریاد میکشن…برو دست از این بچه بازیا بردار

      1. Ferrari

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        سایت بی اعتبار؟؟ حالت خوبه؟؟…دوست من مگه پدال این اخبارو از کجا میاره؟؟ از سایت های رسمی ترجمه میکنه اون سایت هم همینکارو کرده حالا توکامنت ها کی گفته …؟؟ از خودت حرف درنیار
        شما میگی طراحی این ماشین واسه 10 سال دیگست مشخصه که جوگیری ولی اون اشخاصی که جمع میشن جایزه ی بهترین طراحی سالو میدن مثل شما جوگیر نیستن کجای طراحی وننو واسه 10 سال دیگست؟؟ برای من حرف شما اهمیت نداره این مهمه که تو 4 سال برنده بهترین طراحی نشده این یعنی حرفاتون درست نیست درمورد طراحی اینه بغل لافراری واقعا باید برای شما تاسف خورد برای این از یدنه فاصله داره تا نمای عقب رو به خوبی پوشش بده و نقطه کوری نباشه…. ضمنا لافراری fxxk هم جایزه بهترین طراحی سال 2015 رو گرفت

        1. ساسان

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          ماپدالو به عنوان یه مرجع تخصصی و معتبرخودرو قبول داریم..شما یه سایت گمنامو معرفی کردی حتی منبع ترجمشم ذکر نکرده بود…چون حرفی زده بود که باب میل تو بود بهش استناد میکنی؟
          نه برای من مهمه که فراری چه جایزه هایی برده نه مهمه که فلان سایتی که تابهال اسمشم نشنیدم چه زرتوپرتی کرده…..مهم برای من اینه که وقتی عکس وفیلم وننو رو میبینم بقیه ی ماشینها جوجه اردک زشت به نظرم میرسن…

        2. Ferrari

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          اون سایت معتبره دوست عزیز حالا چون شما اسمشو نشنیدی دلیل نمیشه بی اعتبار باشه سایت عای خوبی مثل پدال مجله ماشین فرمول یک و زومیت هست که اخبارهای مختلف رو پوشش میدن حالا شما فقط تو پدال حضور داری نباید بگی بقیه معتبر نیست
          برای منم مهم نیست شما به چی علاقه داری اگه با دیدن وننو بقیه ماشین ها برات جوجه اردک زشتن برای من وننو خوده جوجه اردک زشته
          فرض کن لندن 8 میلیون جمعیت داره حالا اگه 100 نفر دور یه لامبو جمع بشن و 4 تا عکس بگیرن دلیل بر جذابیت بالای لامبو داره؟؟ نظرات شماهم مثل یکی دیگه از دوستان لامبو باز به اسم شاهین پسر هستش که میگفت فراری اگه جذابیت داشت تو موزیک ویدئوها برای خودش یه جایی دستو پا میکر. که بعدش تو پدال پستی منتشر شد که نشون میداد بعد رولزرویس فراری محبوبتر بوده و جایگاه دومو داشت وبین خوانندگان پاپ و بیشنر از لامبو تو موزیک ویدئوها حضور داشته و لامبو با شورولت هم طراز بود وجایگاه ششم رو داشت اینم از طراحی جذاب
          برای شما هیچ کدوم اروز این موارد مهم نیست اما ادعا دارید جذابترین طراحی رو داره من نظر شمارو نمیخوام من دنبال این جوایز هستم

      2. Ferrari FXX K

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        ???
        طراحیه لافراری که ۲۰۱۴ جایزه ی طراحی
        Red Dot رو برد!
        فکر میکنم اگر شما یکی از متخصصین رد دات بودید بخاطر آینه ی بقل کمپانی فراری رو از این جایزه محروم میکردید ??
        کامنت های عجیب زیادی توی پدال میشه دید ولی کامنت شما رو دست همه زد!
        عجیبه نمیدونستم ارزش بهترین هایپر کارهای جهان به آینه ی بقلشونه ساسان جان.
        پس اگر اینتوره بیایم همه اینه بقلای قشنگو تزایین شده بزاریم رو پرایدو پجو
        که ارزش ماشینای اسپرت رو پیدا کنن??
        ساسان جان من اگر جای شما بودم التماس سردبیر میکردم که کامنتمو پاک کنه!
        چون خیلی بی منطق و بی پایه بود نظرتون!
        خیلی خوشحالم که شما از اینه ی بقل لافراری اشکال گرفتید!
        چون به عنوان یه دشمن فراری و یک شخص تعصبی که بدنبال ایرادی در این ماشین میگشتید هیچ اشکال و ایرادی بغیر از اینه ی بقل پیدا نکردید!!!!

        1. شاهین پسر

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1179 ديدگاه)

          اونایی که گفتن وننو طراحی بدی داره اصلا درکی از آینده ندارن.وگرنه فراری با اون طاحی تخم مرغ شکلیش که همه چیزش گرد و بیضیه به چیش جایزه دادن؟!!! وننو از سر تا تهش کلا آیرودینامیکه ورودی های هواشو ببین دیفیزرهای جلو و عقب و کناره هارو ببین حتی رینگش هم آیرودینامیکه بعد میگین طراحیش بده؟! تو به جایزه های خریدنی ننازید الکی.تو همین سایت پدال بین اونتادور و اف12 نظر سنجی شد دیدیم کدوم برنده شد از نظر اکثریت همین آدمایی که تو این سایت هستن.چرا چون لامبورگینی طراحیش متفاووته وگرنه بوگاتی و کونیخزگ و هویرا و فراری و مکلارن و … کدومشون طراحیشون مثل لامبو از خطوط شکسته و تیز بکار برده؟ حتی توی طراحی چراغ هم به خودشون زحمت نمیدن.چراغی که توی طراحی ماشین بهترین ویو و منظره رو داره مثلا چشم انسانه.مخصوصا فراری که همش گرد و معمولیه چراغاش!!!

    4. Ferrari FXX K

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      گل گفتی مهدی جان!
      همه به فراری یه تشکر بدهکارن که هنوز هدف اصلی رو فراموش نکرده!

  13. king lambo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ماشین استون شبیه ملخ میمونه از استون خواهش مندیم که چراغ های جلورو درست کنه شاید قابل دیدن تر بشه.
    طراحی هیچکدومشونو دوست ندارم ولی استون منحصر به فردتره و ای ام جی واقعی تر و کاربردی تر.
    به نظرم باید هر ۲ تا شرکت یه چیزی شبیه به وننو رو میکردن تا تو طراحی موفق میبودن.

    1. ساسان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      دست رودلم نزار..وننو باید از تکنلوژی آستریون تو ش استفاده میشد 910اسب قدرت ..اونوقع یک پکیج کامل طراحی تکنلوژی حرکتی بی نظیر داشتیم….چه سیاستی پشت قضیس که این اتفاق نیفتاد وداره نمیفته نمیدونم

      1. AMIR

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        درست عزیز تو هم مثل من عشق لامبو هستی کاملا درکت می کنم من هم مثل تو طراحی نسخه های تولید محدود لامبو رو خیلی دوست دارم(شایدم می پرستم) اما باید قبول کنیم که وننو بر روی پلتفرم اونتادور ساخته شده و حتی پیشرانه هم همونه اما بخاطر طراحی فوق فضایی و صد البته ایرودینامیک انقدر خاص به نظر میاد
        این رو هم بگم اونتادور در حالت معمولی 350 تا را پر می کنه اما وننو به دلیل ایرودینامیک فوق العاده 380 تا میره با همون موتور اونتادور که فیلمشم هس
        در کل سنتناریو برای این مثال ها خیلی بهتر هست

  14. mohammad_FM 480

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    پروجکت وان واقعا طراحی زیبا و خشمگین تری داره و هم برای پیست مناسب هم یک هیپر جاده ای هست .
    ولی والکری چی؟ فقط باید تو پیست ببریش و اصلا به اندازه پروجکت کاربردی نیست

  15. پارسا ss

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هردوشون عالی هستند اما بنز خیلی سره !!!!! رقابت هیجان انگیزی خواهیم داشت!!! راستی بچه ها کوینگزگ هایپرکار جدید نمیزنه؟

  16. سروش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    پهلوان جان شرکت بنز تو تاریخ خودرو سازی همیشه با صلابت بسوی پیشرفت و رو به جلو حرکت کرده ، فک نکنم انگلیسی ها که تو رقابت بعضی جاها کم اوردن و چوب حراج به خودرو سازیشون زدن بتونن با محصولاتشون بنز رو له کنن

  17. شاهین پسر

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    از حق نگذریم استون مارتین آیرودینامیک پشرفته تری داره
    اما مرسدس از لحاظ فنی بهتره

  18. Hemichan

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    Unidentified Flying Aston

  19. fara2001

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    چه درگیری اون بالا رخ داده خدا رحم کنه

  20. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظر من طراحی والکری زیبا و آینده نگرانه و متفاوته، از نظر فنی هم ب نظرم باید عملکرد بهتری از پروجکت وان داشته باشه.
    حالا بیایم یه قراری بزاریم.اگه والکری در درگ و پیست در حداقل 3 مجله معتبر و مقایسه متفاوت ،عملکرد بهتری داشت باید 10نفر دیگه تو سایت پدال کامنت نذارن، اگه هایپرکار بنز عملکرد بهتری داشت من دیگه کامنت نمیذارم، (گفتم 10نفر چون طرفدارای بنز خیلی بیشترن )
    اون 10نفر داوطلب لطفا کامنت بذارن تا بشناسم (خواهشا با اکانت های ساختگی و غیرواقعی کامنت نذارین)

    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      Valkyrie فک کنم 200 کیلو حدودا سبک تره، 200 کیلو تفاوت وزن با قدرت و شرایط برابر تو یه پیست 5 کیلومتری یعنی چیزی حدود 7-8 ثانیه لپ تایم متفاوت. من تعجب نمیکنم اگه valkyrie سریع تر باشه اما باید دید مرسدس از جوانب دیگه میتونه این وزن بیشتر رو جبران کنه یا خیر. (البته یادمون نره بعلت نیروی فراوون الکتریکی پراجکت وان احتمالا گشتاور وحشتناکی داره و میتونه جبران کنه وزن بیشتر ماشین رو)
      باید منتظر موند و دید.

      1. Meysam..LaFerrari

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        البته این عدد رو از خودم درآوردم هنوز مشخص نیست وزن پراجکت وان چقدره ولی فکر میکنم 100-200 کیلو سنگین تر باشه

    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      هیچ کی نبود؟!!! :-D هیچ آدم شجاعی پیدا نمیشه؟!!!…این نشون میده ک خودتون هم اینو قبول دارین هایپرکار بنز در مقابل هایپرکار استون مارتین شکست میخوره! :-D :-D :-) :-D :-D :-D :-D :-D

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        داداش علی منم تو شرطی که گذاشتی سهیمم.?
        اگه استون جلوی بنز کم اوورد دیگه اثری از من تو سایت نخواهید دید.?

        1. BMW

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (661 ديدگاه)

          ???? نه داداش دانیال نرو اگه بری دیگه کی میاد از ماشین های انگلیسی اطلاعات بده ???
          من بجات پیام نمیزارم ?

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          داداش ب ام و ممنون لطف داری.
          محبت های شما به من تا الان سر به فلک کشیده?
          خیلی کم عینه شما تو سایت پیدا میشه با این همه محبت و مهربانی.
          شما خیالت راحت باشه.
          اگه طراحی استون رو نگاه کنید کاملا مشخصه برای رکورد پیست ساخته شده.
          دوستان اگه گرند تور رو دیده باشن میفهمن که کی الان با اختلاف رکورد داره((ولکان))
          متاستفانه من دسترسی به کامپیوترم فعلا محدوده و من به هیچ وجه نمیتونم کامنت های علمی با موبایل بزارم چون اصلا عادت ندارم.
          به خاطر همینم هست که به قل این دوستمون چند وقتیه سطح علمیه کامنت هام پایین اومده.???
          ایشالا شرایطش پیش اومد درباره ی استون و یکی از ماشین های از یاد رفتش اطلاعات خواهم گذاشت.
          خوش باشی رفیق.?

      2. SERIAL WINNER

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        بنتلی

        خوب رَجَز می‌خونی ها …!! ???

        هیچ تضمینی نیست که شما :
        1-نتیجه رو بپذیری ،
        2- به قولت پایبند باشی

        این پیشنهاد شما مضحک و خنده داره ، برای همین هیچ کس داوطلب شرکت توش نشده.
        کافیه هایپرکار ردبول-ریماک-کازورث در یک فاکتور بهتر از Project 1 باشه تا دیگه نشه گفت Project 1 شکستش داده.

        .

        گیریم که هایپرکار ردبول – ریماک – کازورث ( با آرم استون مارتین ) در برابر پروژکت وان شکست خورد و شما دیگه هرگز در سایت کامنت نذاری ، از کامنت نذاشتن شما ، چی به من می‌رسه؟ حضور یا عدم حضور شما در سایت چه ضرر یا فایده ای به حال من داره ؟

        شما کامنت خودت رو بذار و به فعالیت یا عدم فعالیت بقیه در سایت کاری نداشته باش. پدال متعلق به همه ی ماست و هیچ کس نمیتونه برای حضور یا عدم حضور بقیه در سایت شرط بذاره.

        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          چند اکانته عزیز من مثه بعضی ها دروغ نمیگم و سر حرفم هستم،کسو مجبور نکردم،طرفدارای بنز جرئت ندارن و از شکست بنز میترسن.درضمن بارها گفتم همکاری بین شرکتها طبیعیه،اگه ب هایپرکار استون مارتین میگی هایپرکار ریماک ردبول کازورث باید ب پروجکت وان هم بگی هایپرکار تیم انگلیسی راس براون و شرکت انجین سازی ایلمور!

  21. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    منابع خبری از پایان همکاری مک‌لارن و هوندا در مسابقات فرمول یک خبر داده‌اند. بر اساس یک توافق‌نامه‌ی جدید، رنو جایگزین هوندا خواهد شد. سایت زومیت

  22. Khosrow

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    استون واقعا این شکلیه یا زده تو مسخره بازی؟؟ شبیه کلاغ لب بوم میمونه که روزای اخرشه / به نظرم اگه ارم چاپ شده ی مرسدس رو بیارن جای نوشته ی ا ام گ عالی میشه / اونم استیل / مرسدس و دیگر هیییچ ..

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      واقعا؟!! اون افرادی ک بهش جایزه طراحی دادن حتما چیزی از طراحی نمیفهمیدن! باید بیان یکم ازت یاد بگیرن

      1. ENER-G-FORCE

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (204 ديدگاه)

        عزیزم اگه به جایزه باشه، به ” آنگ سان سو چی” هم جایزه صلح نوبل دادن!!!!!!!!!

  23. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    هایپرکار یعنی لافراری این دوتا سوتفاهم هستن. ماشینی که به اندازه کافی سریع،شهری ،زیبا باپرستیژ و جذاب با لذت رانندگی بینظیر در عین حال با بالاترین تکنولوژی روز که میشه معنای واقعی هایپرکار. احتمالا مرسدس و استون خواستن هایپرکار بسازن اما مفهومشو درست نفهمیدن زدن تو کار فضاپیما! اخه این چه کابینیه درست کردن مثل خونه خالی میمونه ! موجود زنده هیچ ارتباطی باش برقرار نمیکنه. دو سال دیگه هم لابد یه led ۵۰ اینچ میذارن تو کابین ماشین و یه دسته بازی هم میدن دست راننده به عنوان دیزاین داخلی هایپرکار نسل آینده

  24. R

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    پادشاه شیرونه نه اینا

  25. R

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    آقا این پهلوون خیالی نمیشه نظر نده؟ لطفا هر چی هر جا نوشت جوابشو ندین حرفاش خیلی توهمیه اصلا معلوم نیست چی میگه و از کجا میاره

  26. فريد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    با اینکه قیافه مسخره ای داره این مرسدس ولی باید دونست که استون مارتین تو بعضی از ماشیناش از ای ام جی موتور قرض می گیره به نظر میاد مرسدس از نظر فنی تیم حرفه ای تری داشته باشه با اینکه استون مارتین هم نسبت وزن و قدرت ۱ به ۱ داره

  27. Love Cars

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    دوستان تا نسخه نهایی و تولیدی جفتشون عرضه و تست نشه هیچ قضاوت و عددو رقمی درست و قطعی نیست و فقط حرفه و از اون مهمتر سرعت و شتاب و طراحی یک خودرو همه ی اون خودرو نیست و فقط بخشی از اونه و آیتم های دیگه ای هم برای خوب یا بد اون مهمه.موفق باشید.

  28. اریا ماشین

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    هر دو محشرن،عالین
    از نظر فنی به نظرم والکری بهتره ولی زیبایی و طراحی فاکتوریه که نمیشه ازش گذشت و تاثیر خیلی زیادی هم رو خریداران داره
    طراحی والکری یه جورایی عجیب غریبه
    ولی پروجکت وان در کمال سادگی زیبایی بیشتری داره که اختلاف کمش از نظر عملکرد رو جبران میکنه
    برا همین میتونیم بگیم هر دو اندازه هم فوق العادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا