زمان گزارش عملکرد فروش خودروسازان گوناگون در سال ۲۰۱۷ فرا رسیده و مرسدس بنز نیز اولین خودروساز آلمانی از بین سه تفنگدار مشهور است که آمار فروش سال قبل خود را اعلام نموده است. مرسدس با افتخار از سال ۲۰۱۷ به عنوان موفقترین سال در تمام ادوار نام میبرد. در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲,۲۸۹,۳۴۴ دستگاه خودرو توسط مرسدس به مشتریان تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ رشد ۹.۹ درصدی را نشان میدهد.
بازار اروپا همچنان بزرگترین بازار این خودروساز بوده و تعداد ۹۵۵,۰۰۰ دستگاه از محصولات مرسدس راهی خانه مشتریان اروپایی شدهاند که آنهم رشد ۶.۴ درصدی را نشان میدهد. تنها در آلمان بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شده است. مرسدس بنز در بازارهایی همچون بریتانیا، فرانسه، ترکیه، سوئیس، لهستان، پرتغال، دانمارک، جمهوری چک و… پیشروی کلاس خود بوده است.
دسامبر سال ۲۰۱۷ بهترین ماه تاریخ کمپانی بوده و همچنین سهماهه پایانی این سال نیز پرفروشترین سهماهه تاریخ مرسدس بوده است. نسخههای سدان و استیشن C کلاس همچنان پرفروشترین محصول این برند بوده و بیش از ۴۱۵ هزار دستگاه از آنها به مشتریان تحویل داده شدهاند. E کلاس نیز بسیار پرفروش بوده و مقایسه آمار فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۶ حاکی از رشد چشمگیر ۴۰ درصدی میباشد. تنها در بازار چین فروش این خودرو بیش از دو برابر شده است.
دتر زچه مرد همهکاره مرسدس و دایملر میگوید:
سال پیش مرسدس بنز بیش از ۲.۴ میلیون دستگاه خودروی مرسدس و اسمارت در سراسر جهان فروخت؛ بنابراین ما از میزان فروش سال قبلی خود عبور کردیم. بازهم مرسدس بنز در سال ۲۰۱۷ عنوان پرفروشترین برند لوکس جهان را از آنِ خود کرد.
البته آخرین جمله از گفتههای زچه را هماکنون نمیتوانیم تأیید کنیم زیرا هنوز گزارش عملکرد فروش بامو، آئودی و دیگر برندهای لوکس منتشر نشده است. همچنین به بیانیه زچه باید این نکته را اضافه کنیم که مرسدس تنها خودروساز آلمانی بوده که در کلاس لوکسها رشد فروش بسیار بالایی را ثبت کرده است. بازهم میگوییم باید منتظر آمار فروش آئودی و بامو بمانیم!
منبع: motor1
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۳۹۶بنز همیشه عالیه…
کیفیت کابینش حرف نداره…
ولی خداییش یه سری از طراحی هاش تکراری شده…
بهراد
۲۰ دی ۱۳۹۶اونا کجا ما کجا. اونا خودروی خودران هیبریدی میزنن با موتور ۴۰۰۰cc و هیبرید صدی ۲.۱ لیتر با وزن بیش از دو تن حداکثر سرعت محدود ۳۰۰ km/h
ما موتور ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ گزمیتی و صدی ۱۴ لیتر با وزن یه تن. به زور ۱۸۰ km/h
اونا رتبه میارن تو رضایت مشتری ما رکورد میزنیم تو اذیت مشتری.
اونجا تو هر رنج قیمت ماشین خوب هست و قیمت بالاتر ماشین های عالی و رویایی
ما تا رنج ۵۵ تومن انواع سمند پژو و تا ۳۵ تومن انواع پراید, ماشین خوب و قدیمی بین۱۰۰تا ۱۵۰ از ۲۰۰ به بعد ماشین خوب.
ماشین کم مصرف و پاک تو خارج بخری معاف از مالیاتی اما اینجا مالیات چن برابر ، خسته نشدین این همه پراید ساختین مردم سوار شدن؟ چقد انحصار چقد حمایت زوری.مدیر عامل دایملر و بنز تو نمایشگاه کنار محصولات وایمسته مردم ازش درخواست می کنن که باهاش عکس بگیرن.
حالا اگر در ایران یه مدیری کنار محصولاتش ایستاد (که هیچوقت نمی ایسته)کسی تمایل داره باهاش عکس بگیره؟ مطمئنین قضیه کفش و بوش تکرار نمیشه؟
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۶اونایی که دیس دادین به این کامنت واقعن تو چه وادی سیر میکنین مگه این که همون مدیران عزیز و مسئولیت پذیر و محبوب و پذیرنده نقد و به فکر مردم مذکور باشین
mehran (fox)
۲۰ دی ۱۳۹۶the best or no thing
Just bentley continental
۲۰ دی ۱۳۹۶بابا خدایی cls جدید خیلی قشنگه نمی دونم چرا میگین زشته
این قدرم برلیانس برلیانس نکنید
اصلا برلیانس در برابر بنز دیده نمیشه که بنز پیداش کنه از تقلید کنه.
حامد
۲۰ دی ۱۳۹۶دوستان مزاح میکنند?
VOLVO
۲۰ دی ۱۳۹۶درود
کسی نمیگه زشته
کسانی مثل من عاشق cls بودند و شاید دنبال همون روند متمایز و خاص بودنش ، اما بنز در راستای سیاست بنزیلاسیون ، این مدل رو هم شبیه تر به محصولات دیگر کرد و در آینده هم فیسلیفتها و مدل های جدیدتر هم احتمالا شبیه تر به مدل cls خواهند شد .
اگر نسل قبل cls رو تو خیابون دیده باشید متوجه این تمایز حتی با خود مدلهای بنز میشدید
شبیه به مهمانی با لباسهای یکدست که در اون cls خودنمایی میکرد ، چه برسه به مدلهای شوتینگ بریک یا استیشن و یا فست بک دیگر شرکتها
زیبا اما شبیه دیگران
مثل بقیه مهمانان
pool
۲۰ دی ۱۳۹۶بعضی ها سو استفاده می کنند هر چی باشه بنز و کیفیت و زیبایی کابین حرف نداره ولی با بعضی از دوستان موافقم من عاشق چراغ سری ای 2014 بودم ولی حیف زد مثل اس کلاسش کرد سی ال اس هم با اون هیکل گنده حالا شده این ماشین رویایی من این زشت نیست بنز ازش توقع بیشتری هست انقدر سال های قبل خوب عمل کرده همین برلیانس هم فقط ما میشناسیم اونا اسمشم به گوششون نخورده اصلا گیریم کپی کرده کیفیت و ایمنی و اون سه ستاره سه پر روی کاپوت چی
محمد حسین
۲۰ دی ۱۳۹۶آمار فروش ذکر شده در پاراگراف اول 2.2 میلیون دستگاه هست
ولی در نقل قول از دیتر زچه ، گفته ما فروش بیش از 2.4 میلیونی داشتیم !
کدوم آمار صحیح هست ؟
ایلیا
۲۰ دی ۱۳۹۶پاراگراف اول 2.280.000 هست ،ظاهرا صد هزار اسمارت رو هم باید به این عدد افزود و به عدد اقای زیچه رسید
SAEED Z
۲۰ دی ۱۳۹۶تعداد 2.4 میلیون دستگاه کل فروش مرسدس بنز و زیر مجموعه اش اسمارت هست که از این تعداد فقط 2.2 میلیون دستگاه مرسدس فروخته شده دوست عزیز.
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۶تیر این مقاله رو چند ماه پیش کامنت کرده بودم….
چون مرسدس 2017 رو رویایی گذروند
اما یه چیز دیگه….
نیست کشورمون کاملا” صنعتیه….
نیست خودروسازان زرت زرت مدل میدن….
نیست تنوع خودروی مملکتمون بالاست….
نیست زبان طراحی رو خوب درک کردن….
ملت گیر میدن طراحیه مرسدس تکراریه!!!!
.
خوب حق دارن….
آلمانیا سایپا ندارن که واسشون پرایدو متنوع کنه!!!!
pool
۲۰ دی ۱۳۹۶باور کن من عاشق ماشین های کره ای بودم ولی برو مدل های جدیدش رو نگاه کن البته از حق نگذریم سانتافه خوب عمل کرده و چند سال رو خط تولید ولی دیگه سوناتا خیلی اتاق عوض کرده شاید سانتافه رو تو خیابون بشه فهمید هیوندای و لی سوناتا رو به زور نتیجه عوض کردن طراحی میشه cls طراحی عوض نکنه میگن تکراری خوب چیکار کنه بنز
M.us
۲۰ دی ۱۳۹۶بنز یجوری مثل مهره مار میمونه همه رو مجذوب خودش میکنه واقعا دوسش دارم بهترین
Raha
۲۰ دی ۱۳۹۶دومین برند با ارزش خودروسازی جهان در سال 2017
mehran911
۲۰ دی ۱۳۹۶415 هزارتا کلاس C فروختن !!! واقعا دمتون گرم
.
الف.ی کجاست بیاد این آمار رو بخونه حال کنه
الف.ی
۲۰ دی ۱۳۹۶قربان شما آقا مهران عزیز
این بخش متن خیلی بهم چسبید
“E کلاس نیز بسیار پرفروش بوده و مقایسه آمار فروش آن نسبت به سال 2016 حاکی از رشد چشمگیر 40 درصدی میباشد. تنها در بازار چین فروش این خودرو بیش از دو برابر شده است”
The Best or Nothing
الف.ی
۲۰ دی ۱۳۹۶حالا کو آقا فرشاد؟
یاشار اسدی
۲۰ دی ۱۳۹۶das beste oder nichtse
mazaher
۲۰ دی ۱۳۹۶برای بنز باید گفت که هر روز بهتر از دیروز در دنیا.
hamid
۲۰ دی ۱۳۹۶سلطان برازندشه!
ایمان
۲۰ دی ۱۳۹۶یک آمار شگفت انگیز از ستاره دنیای خودرو
سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز ۶۵ مدل ماشین تولید کرده
فقط باید سکوت کرد چون دو رقیب قدرتمندش یعنی آئودی و بی ام دبلیو به ترتیب ۴۳ و ۲۱ مدل تولید کردن
توضیح : مدل های کانسپت هم محاسبه شدند
علی
۲۰ دی ۱۳۹۶با سلام
ایول به مرسدس ولی دوستان یه نکته ای هست و اینکه زمانی که سی جدید یا ای جدید به میدان اومد همه از جمله خودمن از اینکه شبیه هم بودن بسیار ناراحت بودیم و من می گفتم ضرر می کنه ولی این نشون داد که بازاریابهای مرسدس کارشون رو خوب بلدن که اینجور طراحی ها بازار را می تونه قبضه کنه پس موفق داره عمل می کنه و ما باید خودمون را به این طرح ها وفق بدیم …..
یه سوال این آمارش بدون بخش سنگین هست دیگه درسته؟؟؟؟؟مثلا به جز دیترویت دیزل (با توجه به سهامدار بودن مرسدس در دیترویت دیزل که فکر کنم 51 درصد سهامش مال مرسدس هست البته عددش رو زیاد مطمعن نیستم )و قسمتهای تجاری اش ؟؟؟؟
ارش
۲۰ دی ۱۳۹۶بله بدون بخش سنگین و فقط خودروهای سواری رو حساب کردن.
ارش
۲۰ دی ۱۳۹۶دیتر زچه یه نابغه ست.
مهران
۲۰ دی ۱۳۹۶ببینیم بی ام دبلیو چیکار کرده امسال رقیب قدیمی مرسدس بنززززز
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۳۹۶خیلی ماشیناشون شکل همن همه المانی ها همین جورین اینو دوست ندارم کلاس های مختلف باید شخصیت متفاوت داشته باشن
pool
۲۱ دی ۱۳۹۶میشه مثال بزنی کدوم خودرو ساز محصولاتش شکل هم نیست قبول دارم مرسدس شکل هم شده محصولاتش و به هیچ عنوان زشت نیست ولی یک برند واسه من مثال بزن که طراحی هاش متفاوت باشه بی ام و که دیگه نگم فولکس بازم شکل همه ایودی همین طور هیوندای وکیا ها هم دارن شکل هم میشن دیگه رسما 10 تا ماشین داره رو یه پلتفرم تولید میشه کادیلاک هم همینه فورد هم همینه مهم پلتفرم خوبه