مرسدس بنز

آینده مبهم استیشن‌های مرسدس به خاطر تولید محصولات الکتریکی

خودروهای الکتریکی با شدت تمام در حال قبضه کردن بازار هستند. این تغییر جهت صنعت خودروسازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند دهه اخیر بوده و ابهامات و نگرانی‌های زیادی را بین طرفداران خودروهای سنتی ایجاد کرده است. البته همین تغییرات می‌تواند باعث قربانی شدن برخی خودروها نیز شود و شاید یکی از تبعات این امر خداحافظی با استیشن‌های مرسدس باشد.

مارکوس شافر به عنوان یکی از مقامات رده‌بالای مرسدس بنز در خلال برگزاری نمایشگاه مونیخ اعلام کرده بازار خودروهای استیشن رو به افول است. مشتریان در اکثر بازارها کراس اوورها و شاسی بلندها را ترجیح می‌دهند و مرسدس نیز روی همین دسته از محصولات تمرکز دارد. خودروسازان چندین میلیارد دلار را صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کنند اما تولید استیشن‌های الکتریکی در بازاری کوچک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. در واقع خودروهای الکتریکی سودده تری نیز وجود دارند که خودروسازان به تولید آن‌ها روی آورده‌اند.

همین داستان درباره کابریولت ها نیز صادق است، خودروهایی که بازار محدودی دارند. شافر می‌گوید طراحی یک کانورتیبل تمام الکتریکی و جذاب با چالش‌های زیادی روبرو است. باتری موجود در کف این خودروها باعث می‌شود بخش پایینی کاملاً ضخیم شده و پنهان کردن این موضوع در تناسبات ابعادی روان و نرم کانورتیبل ها سخت خواهد بود. همچنین کف ضخیم خودروها می‌تواند باعث حذف سدان های سنتی نیز بشود. مدیر طراحی دایملر امروز اعلام کرد طراحان باید در طراحی خودروها ارتفاع باتری را نیز در نظر بگیرند. ما احتمالاً در آینده خودروهایی الکتریکی با انواع مختلف بدنه و البته طراحی مشابهی را خواهیم دید. این دسته از خودروها باعث آزادی عمل خودروسازان شده و البته از طرفی چالش‌های جدیدی را نیز به همراه داشته‌اند.

مرسدس با چندین محصول جدید و الکتریکی روانه نمایشگاه مونیخ شده است. این خودروساز چندین محصول الکتریکی جدید یعنی AMG EQS، مایباخ EQS شاسی‌بلند، EQB و G کلاس الکتریکی، سدان EQE و اسمارت #۱ را به نمایش گذاشته است. فعلاً خبری از استیشن یا کابریولت الکتریکی مرسدس نیست و با توجه به گفته‌های شافر به نظر نمی‌رسد در سال‌های پیش رو چنین محصولاتی را ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    ای کاش الکتریکی سازی در کنار درون سوز ها به زندگیش ادامه میداد و نه اینکه اینطور جایگزینشون بشه..

    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      با منطق جور در نمیاد

      1. M.K karimi

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (862 ديدگاه)

        چرا در نیاد ؟! :|

  2. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مزیت خاص ماشینای استیشن فضای بیشتر ایجاد شده واسه صندوق عقب در اثر کشیدگی طولی سقف هستش ((مخصوصاً واسه خونواده های پرجمعیت)) ……. ولی بطور کُلی من از ون و استیشن اصلاً خوشم نمیاد

  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    لعنت به تب الکتریکی و کراس اور سازی که دارن یکی پس از دیگری کلاس های خودرویی جذاب و دوست داشتنی رو حذف میکنن.

  4. Karl Benz

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    راست میگه نه فقط برای مرسدس بلکه برای همه تولید این سری خودروهای متوسط و کم فروش فایده ای نداره . وزن زیاد هم باعث ارتفاع کم میشه که همه مجبورن ماشینا رو چاق و بلند بسازن . چند سال بعد دیگه خبری از فرمون و غیره هم نیست و تبدیل به یک کالسکه خودران میشن 😐

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      اتفاقا من به نظرم یکی از کاربردی ترین کلاس های خودرویی همین استیشناس مخصوصا استیشنای زیبایی مثل rs6 و سری ۳ تورینگ

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یکی پس از دیگری شاهد از بین رفتن کلاس های خودرویی محبوب هستیم، حیف اون از سدان ها اینم از استیشن ها…

  6. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    نه استیشن نه سدان فقط کراس اوور و خودران شعار جدید و برنامه ی مرسدس بنز مرسدس اگه همینطوری بشه کل تاریخ با افتخار مرسدس بنز از بین میره وبرگ های افتخار مرسدس بنز میسوزه و از بین میره

  7. amir

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کلا دنیای اتومبیل دیگه جذابیتهای دهه‌های 70 و 80 میلادی رو نداره و هرگز فکر نمیکنم دنیا دوباره اون سالها رو تجربه کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا