چندی پس از انتشار گزارشی که ادعا میکند آئودی روند الکتریکیسازی خود را تسریع کرده و پیشرانههای درونسوز را زودتر از آنچه در ابتدا انتظار میرفت کنار خواهد گذاشت، گزارش مشابهی در رابطه با دایملر هم منتشر شده است. در این گزارش گفته شده که دایملر بهعنوان شرکت مادر مرسدس بنز، در نسخهٔ بروز شدهٔ استراتژی الکتریکیسازی خود، رویکردی مشابه آئودی را دنبال خواهد کرد. به گزارش اتو نیوز، مرسدس بنز خودروهای الکتریکی خود در اواسط دههٔ جاری را زودتر از برنامهریزیها به بازار عرضه خواهد کرد.
این یعنی مدلهایی که قرار بود در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ رونمایی شوند، یک سال زودتر پدیدار میشوند و از سوی دیگر، معادل درونسوز آنها از سبد محصولات حذف خواهد شد. البته فعلاً هیچچیز رسمی نیست زیرا این نشریه به اطلاعات منابع نزدیک به مرسدس استناد کرده است. بااینوجود، گفته میشود که مدیرعامل دایملر «اولاً کالنیوس» تا پیش از تعطیلات تابستانی تسریع برنامههای الکتریکیسازی مرسدس را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که در فوریهٔ امسال اعلام شد مرسدس به تولید برخی از محصولات کوپه و کانورتیبل کمفروش خود پایان میدهد و روی توسعهٔ خودروهای الکتریکی نسل بعدی تمرکز میکند.
در همین حال، رقیب اصلی مرسدس بنز یعنی بامو قبلاً اعلام کرده است که حداقل تا ۳۰ سال دیگر به پیشرانههای درونسوز متعهد خواهد بود. البته برند مینی ممکن است زودتر الکتریکی شود اما بهاحتمالزیاد خود بامو حداقل تا ۲۰ سال آینده به ارائهٔ پیشرانههای چهار و شش بنزینی و دیزلی ادامه خواهد داد. بااینوجود، با توجه به جدیدترین اخبار از آئودی و مرسدس مبنی بر تسریع برنامههای الکتریکیسازی، اگر باواریاییها هم استراتژی الکتریکیسازی خود را تغییر دهند تعجب نخواهیم کرد.
Kf
۳۱ خرداد ۱۴۰۰الان باید خوشحال باشم؟
Reza
۳۱ خرداد ۱۴۰۰بله
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰پس فقط من ناراحتم چون پدر خودروسازی داره برقی میشه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ خرداد ۱۴۰۰بله
بله
ماجرا داره به جاهای باریک کشیده میشه !
یعنی جدی جدی تا ۱۰ سال آینده بنزینیها میمیرند !
کاربر عزیزی یه نکتهای بیان کردن که جالب بود ، ایشون گفتن وقتی همه برقی شوند با آن شتاب و سرعت بالا ، پس دیگر فرق ساختن لامبورگینی فراری با تسلا S یا Y یا پورشه تایکان در چی هست !!!
چقیقتاً درست میگه ، در آینده مثلاً لامبورگینی میخواد صفر تا صد را در ۲ ثانیه بزنه که همین کار را یه ماشین معمولی و ارزان هم انجام میده !
فکر میکنم خیلی از برندها به تاریخ میپیوندند چون دیگر دلیلی برای رقابت وجود ندارد مگر ظاهر هجومی آنها !!!
میثم
۳۱ خرداد ۱۴۰۰دقیقا همینطوره
همین الان چینیها هم الکتریکیهایی معرفی کردن که شتابشون به لامبو و پورشه و فراری رسیده و حتی سریعتر
Audi e_tron gt
۳۱ خرداد ۱۴۰۰من هم کاملا با نظر آقا نوید موافقم
ARAZ
۳۱ خرداد ۱۴۰۰تغیر تکنولوژی خودرو ها از درونسوز به الکتریکی
دلیلی بر هم شکل و هم سطح بودن اون ها نیست
چون شما درک درستی از خودرو های الکتریکی نداری فکر میکنی همه چی قرار شکل هم بشه همه ماشین ها مشخصات و ارزش یکسانی داشته باشن
که اصلا اینجوری نیست
بین کاربر های اینجا افراد معدودی رو دیدم که درک درستی از آینده خودرو ها دارن
تایکان شاید مشخصات نزدیک به مدل اس داشته باشه
ولی تکنولوژی های کاملا متفاوتی دارن
مشکل اینه فکر میکنید صرفا یه مجموعه باتری رو وصل کردن به دو تا آرمیچر
دیگه هیچ شناختی از تفاوت بین آرمیچر داخل لوازم خونه و آرمیچر هایی که قادر هستن ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید بکنن ندارید
ماشین باز بودن صرفا به این نیست که زیر کاپوت بنزین بسوزه یکم دید خودتون وسیع تر بکنید
Milad
۳۱ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز عموم افراد مثل شما تخصصی نگاه نمی کنند و الان تسلا یه جوی ایجاد کرده که فلان خودرویی من صفرتا صد اینطوری رفت اونطوری رفت بقیه هم سعی می کنن اون انجام بدن وقتی که در آینده یک خودروی چهل هزار دلاری بتونه 2 ثانیه 100 تارو بزنه یا یه خودروی 80 دلاری بتونه بالای 350 کیلومتر بره دیگه توجیه نداره خودروی چند میلیون دلاری یا چند صند هزار دلاری خریده بشه مگر اینه جنبه کلکسیونی داشته باشه زمان الان شده دقیقا موقعی که اسب بود اما ماشین اومد الان کسی که اسب داره فقط ور دل خودش داره درون سوزها هم در آینده همون طوری خواهند شد دیگه باید به دنیای جدید وارد شد حالا چه افرادی مقاومت کنند یا نه
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۱ خرداد ۱۴۰۰اصول ماشین بازی با آرمیچر جلد اول
مقدمه
Philipp
۳۱ خرداد ۱۴۰۰مشکل بیشتر ما ماشین بازهای مجازی با برقی ها اینه:
1-صدای مزخرف
2-طراحی مزخرف تر
3-عملکرد خیلی مزخرف تر در پیست
4-قیمت خیلی پایین در برابر پرفورمنس که باعث ایجاد خلل در نظم شهر ها میشه(مخصوص تسلا)
5-و یه سری ایرادات جزیی که در یک مدل فقط مشاهده شده که نیازی به آوردنش نیست
akrh78
۱ تیر ۱۴۰۰اقای با اطلاع!!!
لذت ماشین بازی ینی یه گیربکس با نسبت دنده کوتاه، صدای اینتیک موتور، صدای اگزوز، نه اینکه پاتو بزاری رو گاز صدای وینگ وینگ بیاد
تورج
۳۱ خرداد ۱۴۰۰افتضاح واقعی در صنعت خودرو در حال رخ دادنه. یعنی اون ماشین بازایی که با شوق و اشتیاق پیج ها و وبسایت های خودرویی رو چک میکردند وجود نخواهند داشت. چک کردن این وبسایت ها و اخبار مربوطه فقط محدود خواهد شد به کسانی که توی فلان کشور پنجاه هزار دلار یا هرچی پول تو جیبشه میخاد بالاخره یه ماشینی انتخاب کنه یه هفته یا هرچند وقت زمان میزاره میره یه سبک سنگینی میکنه سفارششو اینترنتی میزنه و میاد. این اختلافی که بین برندها میفرمایید از همین الان آغاز شده نمونه بارزش آئودی جی تی ای ترون و پورشه تایکان. چه فرق اساسی با هم دارن؟؟؟؟ دارن نه که اصلا نداشته باشن اما با مقایسه نسبت به ده سال پیش متوجه میشید که این اختلاف خیلی محدودتر و ناچیز تر از گذشتس. وقتی که در بحث کراس اوور ها بریم که دیگه این اختلاف به نزدیک صفر خواهد رسید. البته با بکارگیری عقل!! و نوآوری و خلاقیت میشه همیشه رقابت و اختلاف واقعی رو به بازار تزریق کرد منتها چیزی که الان میبینیم روند رو به تنبلی و کپی کاری مطلقه و چیزی از خلاقیت و نوآوری نمیبینم. قبلش هم گفتم روند خودروسازی ها صرف نظر از برقی سازی در همه چیز شده کپی کاری از تسلا. حتی در زمینه دستگیره در که ساده ترین مساله است!!!! یه نگاه به دستگیره در های جدید مرسدس بندازید. شاید بگید دستگیره پنهان در جگوار و آستون مارتین هم بوده اما مکانیزم و نوع طراحیش دقیقا تسلا هست!!!! تا لی آوت کابین و و و و…..
Philipp
۳۱ خرداد ۱۴۰۰تا جایی که یادم میاد اول مرسدس دستگیره هارو روی مدل 2018 اس کلاس گذاشت بعد تسلا هم استفاده کرد….
Elmiraj
۳۱ خرداد ۱۴۰۰این دستگیره ها نوآوری تسلا هستن و model S بیش از ۹ ساله که این دستگیره های پاپ آپ را داره…
علاوه بر این ها :
قابلیت تعویض لاین با راهنما
بکار گیری فیلتر HEPA
و در های اتوماتیک
از جمله نوآوری های تسلا هستن که در جدیدترین مرسدس ها بکار گرفته شدن…
Philipp
۳۱ خرداد ۱۴۰۰@elmiraj
مثل همیشه رفتم دیدم و F-class مرسدس در سال 2003
تمام چیزهایی که به عنوان نو آوری تسلا عنوان کردید رو در خود داشت…………
NAVID۰۰۹۸
۳۱ خرداد ۱۴۰۰تورج جان
بحث اینه که فکر میکنم در آینده خودروها در سطح جهانی به مانند فرمول اجارهی کوتاه مدت اسکوترها در خیابانهای اروپا میشوند که میروید کنار خیابان مسترکارتتان را میزنید و اتوماتیک قُفلش را باز میکنید و استفاده میکنید و هر جایی هم که نخواستید همان جا رهایش میکنید تا یک نفر دیگه بیاد با کارت مَستر و شناسایی دوباره استفاده کند و یه مبلقی جزئی از حساب کارت شما کسر میگردد مثل بلیط مترو یا اتوبوس !!!
mahan
۳۱ خرداد ۱۴۰۰👌👍👌👍👏👏 نوید خان حق مطلب رو چنان ادا کرد که نمیشه چیز دیگه جز تائید کردن گفت
NAVID۰۰۹۸
۳۱ خرداد ۱۴۰۰خواهش میکنم ماهان جان ، بزرگوارید 🙏🏻
parsa_ashgh.mashine
۳۱ خرداد ۱۴۰۰یعنی دیگه به محصولات بنز نخواهم داشت؟
به این زودی؟
اگر محصولات اکتریکی بنز همینطور که در تصویر می بینم باشند علاقه ام صفره
اما دوستان باید این. بدونیم بنز رو حتما مجبور کردن که این کار رو انجام بده
ایا علاقه به ماشین مهمتره یا سوختن یخ های این قطبی؟؟
Philipp
۳۱ خرداد ۱۴۰۰اگه با همین طراحی ها بخوان برن جلو نزدیک دو الی سه سال دیگه احتمال زیاد جناب واگنر میرن کنار و یکی دیگه میاد جاشون
که اگه خلاق باشه باز هم بنز خواهیم داشت
در ضمن مرسدس بنز شرکت خیلی بزرگی هستش و کلی بخش های متنوع داره
من سه اتفاق رو محتمل می بینم:
1-AMG از بخش پرفورمنس به بخش بنزینی تغییر کاربری بده و یک بخش دیگه برای بخش پرفورمنس الکتریکی ها اضافه بشه هرچند که یحتمل محصولات این AMG بسیار گران خواهند بود
2-برابوس در هنگام تیون کردن آپشن اضافه کردن موتور بنزینی رو هم اضافه کنه
3-میباخ همچنان بنزینی باقی بمونه و یک بخش درونسوز سازی که قیمت کارهاش نزدیک به میباخ هست و مسئول ساخت مرسدس بنز های اسپرت-بنزینی هست اضافه بشه
که البته از نظر من اولی یحتمل تره
ببینیم چی پیش میاد
ولی کاملا بعیده که مرسدسی که خودش بنزینی هارو اختراع کرده کاملا بزارتشون کنار
کافر مقدس
۳۱ خرداد ۱۴۰۰اینایی هم که نگران نابود شدن غرش انجین هستن بعیده خودشون مالکین بالای 4سیلندر باشن . باشن هم اینقدر درگیر هزینه و استهلاک ش هستن که به روی خودشون نمیارن با چه مصیبت هایی سر و کله میزنن
Sina10
۳۱ خرداد ۱۴۰۰شما لطفا از این مورد انتقاد نکنید
همین آمریکایی ها تا همین چند سال پیش موتور بالای ۶ لیتر با بازدهی فاجعه میساختن ، البته که همین موتور ها از جذاب ترین موتور های بازار بودن و در این هیچ شکی نیست ، ولی کی گفته هر کی ماشین بالای ۴ سیلندر داره مشکلات استهلاکی داره؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۱ خرداد ۱۴۰۰کدوم مصیبت جناب؟ من سوار ۶سیلندر با تکنولوژی ۵۰ساله میشم اما از وقتی خریدم و اونوطوری که صاحب های قبلیش هم گفتن اصلا خرجی نداشته،موندم با چه ذهنیتی اینو میگید!😑
RezaRs
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ایول بر سلطان نوا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ تیر ۱۴۰۰💪❤️
تورج
۳۱ خرداد ۱۴۰۰افتضاح واقعی در صنعت خودرو در حال رخ دادنه. یعنی اون ماشین بازایی که با شوق و اشتیاق پیج ها و وبسایت های خودرویی رو چک میکردند وجود نخواهند داشت. چک کردن این وبسایت ها و اخبار مربوطه فقط محدود خواهد شد به کسانی که توی فلان کشور پنجاه هزار دلار یا هرچی پول تو جیبشه میخاد بالاخره یه ماشینی انتخاب کنه یه هفته یا هرچند وقت زمان میزاره میره یه سبک سنگینی میکنه سفارششو اینترنتی میزنه و میاد. این اختلافی که بین برندها میفرمایید از همین الان آغاز شده نمونه بارزش آئودی جی تی ای ترون و پورشه تایکان. چه فرق اساسی با هم دارن؟؟؟؟ دارن نه که اصلا نداشته باشن اما با مقایسه نسبت به ده سال پیش متوجه میشید که این اختلاف خیلی محدودتر و ناچیز تر از گذشتس. وقتی که در بحث کراس اوور ها بریم که دیگه این اختلاف به نزدیک صفر خواهد رسید. البته با بکارگیری عقل!! و نوآوری و خلاقیت میشه همیشه رقابت و اختلاف واقعی رو به بازار تزریق کرد منتها چیزی که الان میبینیم روند رو به تنبلی و کپی کاری مطلقه و چیزی از خلاقیت و نوآوری نمیبینم. قبلش هم گفتم روند خودروسازی ها صرف نظر از برقی سازی در همه چیز شده کپی کاری از تسلا. حتی در زمینه دستگیره در که ساده ترین مساله است!!!! یه نگاه به دستگیره در های جدید مرسدس بندازید. شاید بگید دستگیره پنهان در جگوار و آستون مارتین هم بوده اما مکانیزم و نوع طراحیش دقیقا تسلا هست!!!! تا لی آوت کابین و و و و…..
سهند
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ای کاش ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت ها و به طور کلی ماشین هایی که صدای اگزوز برایشان اهمیت دارد الکتریکی نشوند.
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۳۱ خرداد ۱۴۰۰😐😑
RezaRs
۳۱ خرداد ۱۴۰۰هر اومدنی رفتنی داره ناراحتی من بیشتر از اینه که ماشینایی که مجازی فنشونم نداشتم و تجربه نکردم امیدوارم در دوره برقی ماشینای برقی که فنشون خواهم بود و الان یه سری هارو فنشونم تا حدودی خیلی عمیق نی رابطمون 😂 تایکان و eqs و مدل s و ix و ریماک و رودسترو حداقل یکو بتونم داشته باشم
mahan
۳۱ خرداد ۱۴۰۰میبینیم رقابت ها شدیدا داره زیاد میشه رقابت می کنید حتی به غلط.اون تخفیف میده این یکی تخفیف میده این یک بیانیه میده اون یکی تا فردا خوابش نمیبره و همون شب بیانیه میده.گاهی رقابت های بی جا و مقایسه های الکی باعث میشه ادم از مسیر درست خارج بشه!
بخت من خواب است بیدارش کنید————–گر که بیمار است تیمارش کنید
مانده ام این بخت است یا بَختَک است————-چون مُدام از بهر من در جُفتک است
خب ما الان 40 سال از زندگیمونو به هر حال ماشین درونسوز نشستیم و لذتی بردیم یک 10 سال هم درونسوز ها ادامه دارند و یک 10 تا 15 سال هم میشه با ماشین های دسته دوم بین 2015تا2030 استفاده کرد و بعدش پیری و ارزوی پشت رول نشستن و … ولی این جوان های عشق ماشین که تازه اول راهشونه چه گناهی کردن
محمد مختاری آذر
۳۱ خرداد ۱۴۰۰خودشون متوجه میشن چه اشتباهی کردند ببینید کی گفتم حتما متوجه می شوند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ تیر ۱۴۰۰حیف که بنز هم برقی میشه…