مرسدس بنز

اولویت ایمنی خودران‌های مرسدس بنز: سرنشینان یا دیگران؟!

حفاظت از سرنشینان یا حفاظت از دیگران؟ مرسدس بنز می‌گوید که پاسخ این سؤال چندین میلیون دلاری بسیار آسان است.
خودروهای خودران آینده‌ی مرسدس بنز در شرایطی که هیچ چاره‌ی دیگری وجود ندارد اولویت را به حفاظت از جان سرنشینان خواهند داد. این موضوع را مدیران ارشد ایمنی مرسدس بنز به اتواکسپرس گفته‌اند.

Self-Driving-Car
این سؤال اخلاقی توسط وکلا و قانون‌گذاران به بحث گذاشته شده اما برای مدیر سیستم‌های کمک راننده‌ی مرسدس بنز پاسخ این سؤال واضح بوده است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
Christoph von Hugo در مصاحبه‌ای که اخیراً انجام شده گفته:

اگر شما بدانید می‌توانید جان حداقل یک نفر را نجات دهید. جان یک نفر را در خودرو حفظ کنید.

اگر بدانید که می‌توانید جان یک نفر را نجات دهید پس این اولویت نخست شما خواهد بود. شما می‌توانید خودرو را قربانی کنید اما پس‌ازآن جان افرادی را نجات خواهید داد. شما نمی‌دانید که پس از شرایط غالباً پیچیده‌ای که رخ می‌دهد چه اتفاقی برای سرنشینان خودرو خواهد افتاد بنابراین اگر بدانید که می‌توانید جان یک نفر را نجات دهید پس این کار را انجام خواهید داد.

Intelligent Drive Experience with the Mercedes-Benz research car
مهندسی مراحل ۴ و ۵ سیستم‌های خودران به منظور حفظ جان سرنشینان در شرایط بحرانی ممکن است که برای خریداران آینده‌ی این خودروها جذاب به نظر برسد اما این چیزی نیست که وقت von Hugo را بگیرد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که او انجام می‌دهد این است که در مرحله‌ی نخست افراد را از این شرایط دور نگه دارد.

mercedes-benz-f015-car-of-the-future
او این‌گونه ادامه می‌دهد:

ما باور داریم این سؤال اخلاقی به اندازه‌ی باورهای امروزی مردم مناسب نیست. این وضعیت خیلی کمتر رخ خواهد داد.

شرایطی وجود دارد که راننده‌های امروزی نمی‌توانند از عهده‌ی آن بر آیند. از نقطه نظر فیزیکی ما نمی‌توانیم از وقوع برخی شرایط جلوگیری کنیم و خودروهای خودکار امروزی نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ اما خب عملکرد این خودروها بسیار بهتر از راننده‌های متوسط خواهد بود. مهندسان ما در حال کار بر روی موضوعاتی هستند که از وقوع چنین شرایطی کلاً جلوگیری کنند.

ما در حال کار زیاد هستیم بنابراین خودروهای ما به‌طرف شرایطی که به‌صورت بالقوه خطرناک خواهند بود حرکت نخواهند کرد. این موضوعات درباره‌ی محدوده‌ی حرکتی نیست بلکه درباره‌ی شرایط بحرانی است و تعداد بی‌نهایتی از آن‌ها وجود دارد…

mercedes-autonomous

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. madjid911 GT2

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    مرسدس ماشین کسایی هست برای جونشون ارزش قائلن.
    مرسدس با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تعریفات اساسی

  2. امیر.عارف

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    همانطور که گفته شد. این سیستم برای رانندگان ضعیف و متوسط تهیه شده. که شامل اکثر بچهای این سایت نمیشه

  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    حفاظت از سرنشینان یا حفاظت از دیگران؟ برا خودروسازای ایرانی جواب ساده تره: هیچکدام

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چه منطقی عالی

  4. حسین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. یه سوالی که در دنیای خودران ها وجود داره همینه. مثلا ب ام هم قبلا گفته بود ماشینای خودران ما باید بتونن بین شاخ به شاخ شدن با یک کامیون و سرازیر شدن تو دره یکی رو انتخاب کنن!!
    یا مثلا تصور کنید ماشین با یک اتوبوس خودران که پر از بچه مدرسه ای هستش (سرویس مدرسه) باید یه انتخاب بکنه، جون راننده یا جون بچه ها!

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین به شما

  5. احمد باقری

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    بسیار خوب، این مشکل هم حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا