گروه دایملر که مالک مرسدس بنز است نام تأمینکننده باتری محصولات الکتریکی آینده این شرکت را اعلام کرد.
دایملر و زیر برندهای آن یعنی مرسدس بنز و اسمارت همانند اکثر خودروسازان اقدام به ساخت باتری خودروهای الکتریکی خود نخواهد کرد بلکه آن را به یک کمپانی دیگر خواهد سپرد.
مدیر تدارکات دایملر روز گذشته اعلام کرد این کمپانی قراردادی با شرکت چینی CATL برای تأمین و تولید باتری خودروهای الکتریکی امضا کرده است. دایملر همچنین تعهد خود برای کاهش ریسکهای مرتبط با تولید باتریها به خاطر آلودگیهای معدنی را اعلام کرده است.
البته هنوز مشخص نیست که آیا این قرارداد تنها مختص تأمین باتریهای خودروهای بازار چین و آسیایی است یا اینکه تأمین باتری تمامی محصولات الکتریکی دایملر را شامل میشود.
دایملر قبلاً گفته تا سال ۲۰۲۵ قیمت خودروهای الکتریکی تقریباً با قیمت مدلهای مرسوم بنزینی و دیزلی مشابه خواهد بود. این شرکت برنامههایی برای سرمایهگذاری حدود ۹ میلیارد پوندی در توسعه خودروهای الکتریکی داشته و بدین ترتیب هر خودروی تولیدی این شرکت حداقل یک نسخه الکتریکی نیز خواهد داشت. این شرکت همچنین برنامههایی برای تبدیل اسمارت به اولین خودروساز مرسومی که کاملاً محصولات الکتریکی تولید خواهد کرد در دست اقدام دارد.
این خودرو که ضرورتاً S کلاس خوانده نمیشود نسخه سبزتر از سدان لوکس آلمانی است که مرسدس آن را EQ S مینامد و یکی از ۱۰ خودروی الکتریکی دایملر است که در طول ۴ سال آینده عرضه خواهد شد.
اگرچه EQ S یک خودروی الکتریکی خواهد بود اما خود S کلاس نیز دارای نسخههای الکتریکی شده خواهد بود و مدل هیبریدی این سدان لوکس محدوده حرکتی کاملاً متفاوتی در مقایسه با خودروهای کنونی خواهد داشت. درحالیکه دیگر محصولات مرسدس دارای سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهند بود، S کلاس الکتریکی شده برای داشتن حداکثر راندمان طراحی خواهد شد.
Dante
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام
نمیدونم چرا بعد از قضیه جیلی و دایملر دیگه به بنز حس خوبی ندارم :(
Khan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷شما هروقت خواستی ماشین بخری پول بنز داشتی نخر ازشون، بذار ورشکست بشن
:::فرشاد:::
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷طبق منطق شما، به ولوو، لوتوس، جگوار، لندرور/رنجرو و. . . هم باید حس بدی داشت، چون مالکهای آسیایی دارن؟
Stern des Südens
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷من که حسم به بنز هر روز بهتر از دیروز میشه
بنز هیچ وقت یک خودروساز دولتی مثل رنو نبوده
یک زمانی ایران سهامش رو خرید الان هم جیلی خریده و بنز همیشه بنز بوده
راه و چشمانداز کمپانی همیشه مشخص بوده و همیشه در حال پیشرفت و تعالی خواهد بود بازم میگم بنز همیشه بنزه
Genius
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷چینی ها دارن یکی پس از دیگری قله های صنعت و تکنولوژی رو فتح میکنند و ما ایرانیها هنوز فکر میکنیم جنس چینی یعنی همون ناخن گیر 500 تومانی که بچه بودیم داشتیم و زود خراب شده!!