مرسدس بنز برای رقابت با برندهای فوق لوکس بازار پس از سالیان دراز نام تجاری مایباخ را زنده کرده بود اما سرانجام این خودروی گرانقیمت را کنار گذاشت. به نظر میرسید که این تصمیم را باید شکست مرسدس در برابر رقبایی چون رولزرویس و بنتلی قلمداد کرد. مخصوصاً زمانی که گفته شد مرسدس بنز پولمن کلاس اس جانشین مایباخ خواهد شد. اما اکنون مرسدس بنز، استراتژی جدیدی را برای مایباخ در نظر گرفته است. بازگشت زیر نام مرسدس-بنز.
بنابراین دیگر از یک برند نیمهمستقل خبری نخواهد بود. پسوند مایباخ را شاید بتوانید روی یک کلاس اس و کوپه کلاس اس، MLC و GL بیابید. بدین ترتیب در کنار AMG که سازنده خودروهای اسپرت بنز میباشد، نشان مایباخ نیز درجه نهایت لوکسی و اشرافیت یک مدل را نشان خواهد داد. توماس وبر مدیر R&D مرسدس عقیده دارد که با این روند و استفاده از شاسی خودروهای موجود، مایباخ میتواند سریعتر و به موازات خودروهای تولیدی به برنامه خودروهای لوکس تر خود بپردازد. با توجه به موفقیت سرشار مرسدسهای واگن G با قیمت ۱۴۰ هزار دلار و مدلهای گرانتر G63 AMG 6×۶، یک SUV مایباخ میتواند بسیار سودآورتر نیز باشد. این در حالی است که شاسی بلندهای گرانتر از ۲۰۰ هزار دلار بنتلی، لامبورگینی و به احتمال زیاد رولز رویس در چند سال آینده وارد بازار خواهند شد. این در حالی است که به گفته وبر، اواسط سال آینده احتمال عرضه نخستین SUV مایباخ زیاد است.۳۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حسین
۲۴ تیر ۱۳۹۳در حالی که ما در خودرو فرورفته ایم ، در حالی که جام جهانی رو تماشا میکنیم و غیره ، مسلمانان در غزه و میانمار و افریقای مرکزی و لبنان و سوریه و… کشته میشوند!!!
حسین
۲۴ تیر ۱۳۹۳در نهایت پدال این کامنت رو پاک میکنه!!
امید
۲۴ تیر ۱۳۹۳اینو ببینید و بخندید
موافقت مدیرعامل سایپا با آزادسازی واردات خودرو
مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس ۱۰۰ ( پراید ) و تیبا را ندارد
متن کامل:
سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا درگفتوگو با ایسنا ، با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را میسازد، افزود: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.
وی با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا اظهار کرد: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره ۲۸ تا ۳۰ درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل میدهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.
مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، افزود: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کردهاند.
وی با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محمولههای صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.
مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا اظهار کرد: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .
نمیدونم خودشون دراز گوش هستن یا ملتو دراز گوش فرض کردن
دانشجو ممکت
۲۴ تیر ۱۳۹۳سلام
تنها راه افزایش جمعیت ایران توقف تولید پراید و پژو و ماشین چینی
hero
۲۴ تیر ۱۳۹۳تنها کشوری که مردمش از خودروساز شدن متنفرن……
امید
۲۴ تیر ۱۳۹۳حسین حرفت درست ما هم دوست نداریم هیچ انسانی برای اعتقاداتش و دینش کشته و شکنجه بشه
همه ازادن کسی حق نداره بخاطر دینی که داره یا اعتقاداتش فکر کنه از بقیه برتره
تا عقل و شعور نباشه همین کشتارها هست تا نژاد پرستی و قومیت گرایی باشه این فجایع بیشتر هم میشه
حتی حضرت محمد(ع)میگن یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادته
این حیث ازنظر نوشتاری خیلی کوچیکه اما معنی خیلی بزرگی داره
اگه معنیشو درک میکردن شاید
امروز شاهد این چیزا نبودیم
هی روزگار
۲۶ تیر ۱۳۹۳حرف شما درست … اما این منفیا از نفهمی نیست… چیزی شبیه لجبازیه … مردمی که تو مشکلات خودشون غرق شدن … اونم تو این سایت .. حاله این بحثا را ندارن.. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد…
hossein
۲۶ تیر ۱۳۹۳چقد قشنگ و پرمغز گفتی.بهت بخاطر این درک بالا تبریک میگم
رسول
۲۶ تیر ۱۳۹۳حسین جان از اول نباید این کامنت مینوشتی مردم درد نکشیدن که بدونن کامنت منم پدال پاک کرد
Saeed
۲۴ تیر ۱۳۹۳اون مطلبی که در مورد اس کلاس کوپه بود بعضی ها میگفتن جای میباخ خالی که رولزرویس و بتنلی رو بترکونه………..خداییش حال کردین شرکت بنز رو چه زود به حرفتون عمل کرد؟ به این میگن مشتری مداری
حالا فارغ از شوخی واقعا لوکسه و اشرافی من نمیدونم با حضور میباخ چه نیاز به لیموزین آخه؟
زنده باد آلمان
موفق باد مرسدس بنز
Ahmad..F12
۲۴ تیر ۱۳۹۳دیگه مرسدس با این کارش مهر محکمی به دهان همه ی اسپورت سازا، لوکس سازا، خانوادگی سازا و … سازا میزنه و زد.
چرا که با بازگشت مایباخ حیطه ی تولیداتشو کامل کرد
پس بگو زنده باد آلمان
پاینده باد مرسدس
جاویدان مایباخ عزیزمان
Saeed
۲۴ تیر ۱۳۹۳حیف که4نفره است و خونواده ما 5 نفره وگرنه حتما میخریدمش!!!!!!
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳سعید جان، دست نگه دار!!!
صب کن 2 سال دیگه SUV میباخ میاد، اون دیگه ظرفیت 5 نفرو حتما داره!!!
آره داداش، اون مناسبتره!!!!!!!!
امید
۲۴ تیر ۱۳۹۳بی صبرانه منتظر دیدن میباخ هستیم
ببینیم چه شاهکاری از اب در اومده
علي آقا
۲۴ تیر ۱۳۹۳میباخای قبلی که در مقابل رولزرویس حرفی برای گفتن نداشتن. ببینیم اینبار چه میکنه. گرچه چشمم آب نمیخوره بتونه رولزرویس یا بنتلی رو شکست بده. آخه بنز برند لوکس هست و بنتلی و رولزرویس برند اشرافی، کسی برند لوکس رو به برند اشرافی ترجیح نمیده.
مرتضی
۲۴ تیر ۱۳۹۳علی آقا!!! شما تقصیر خودت نیست رولزرویس سالها باید سگ دو بزنه برسه به مایباخ اما مشکل اینه که همه این سالها که مایباخ تعطیل بوده رولزرویس با تمام قوا کار خودشو میکرده واقعا جا باز کرده یه جستجو کن(به قول ایرانی ها سرچ!!) ببین چه شاهکارهایی زده این مایباخ حیرت زده میشی از کیفیت و زیبایی محصولاتش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود .
میشه بگی از چه نظر حرفی برای گفتن نداشت ؟؟؟؟؟
نمونه ی صندلی های میباخ رو میتونی در رولز و بنتلی پیداکنی ؟؟؟؟
صنلی های میباخ 30 درصد از صندلی های دندانپزشکی راحت تره .
بنتلی و رولزرویس همچین امکاناتی دارند که فضای راننده را از سرنشینان عقب
جدا کنند ؟؟؟؟
رولز و بنتلی فقط از لحاظ طراحیه اصیل توانستند موفق بشوند .
برو تحقیق کن که ببین کدامشان منبع تکنولوژی بودند .
میباخ یک مزرعه برای خودش داره که گاو و گوسفند پرورش میده . از پوست انها
برای روکش صندلی و زیرپایی استفاده میکنه . رولزرویس و بنتلی هم دارند ؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ تیر ۱۳۹۳خودت قاضی باش .
انصافا اتاق کدامشان لوکس تره ؟؟؟
میباخ حرف اول و اخر و در تکنولوژی میزد . چون 10 سال از زمان خودش جلوتر بود .
Zonda R
۲۴ تیر ۱۳۹۳@.F
میلاد عزیز
ممنون از اطلاعات زیبات
بجز طراحی میباخ عامل اصلی شکست و تعطیلی موقتش چی بود؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ تیر ۱۳۹۳درود . زوندا جان پیچیدگی قسنت های الکترونیکه که ناشی
از تکنولوژی بالا رو میرسوندن . شباهت بیش از حد به اس کلاس .
ahmad
۲۷ تیر ۱۳۹۳پس واسه چرا یه بار ورشکست شد .وبعد دوباره بنز احیاش کرد دوباره ولش کرد.ولی هیچ کدوم از این اتفاقات واسه رولز رویس نیفتاد
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۲۴ تیر ۱۳۹۳رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون..
میباخ شاهکار میشه
فواد
۲۴ تیر ۱۳۹۳سقفش خیلی جالبه مثل شیشه شفافه ولی دکمه رو که میزنی تبدیل میشه به چراغ و نور میده. یه جا خوندم قیمت همین شیشه 18 هزار دلاره. دوستان میخواین دیس بزنین میخواین نه، من طرفدار بی ام هستم ولی در مقابل بنز پرچم سفید رو بالا میگیرم خدای تکنولوژیه
just germany...
۲۴ تیر ۱۳۹۳هاهاها…
عجب ذوقی کردم داخلشو دیدیم
چه suv باحالی میشه
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳واقعا بنز کار درستی کرد که میباخ رو برگردوند
توی مدتی که میباخ نبود، کاملا مشخص بود که بنز برای رقبایی مث رولز رویس، رقیبی نداشت
درسته که S کلاس بود، ولی انصافا مقایسه S کلاس و امثال رولز رویس غلطه
چون S کلاس یه ماشین لوکسه ولی رولز رویس و بنتلی سوپرلوکس محسوب میشن
ولی با اومدن میباخ، رقابت بین سوپر لوکسا هم نزدیک تر میشه و هم زیبا تر
camaro
۲۴ تیر ۱۳۹۳داخلش خیلی لوکس طراحی شده.
تیپشم خیلی شبیه رقباش یعنی بنتلی و رولز رویسه!
البته مرسدس همیشه اصیل بوده و هست.
احسان(احسان سابق)
۲۴ تیر ۱۳۹۳میدونستم بنز حاضر نیست چنین اسم بزرگی رو به طور کامل رها کنه
PEUGEOT
۲۴ تیر ۱۳۹۳خود شرکت بنز برند لوکس سازی هست به طوری که زیر 200 میلیون ماشین نداره(قیمت ایران) و همین الان بنز هایی در ایران هستن که قیمتشون به 1.5 میلیارد میرسه
من واقعا نمی دونم بنز دیگه تا چه حد می تونه یه خودرو رو لوکسش کنه
به نظرم با احیای دوباره برند میباخ می خواد لوکس ترین برند دنیا رو تصاحب کنه
Ehsan
۲۴ تیر ۱۳۹۳خیلی فضای درونی خوبی داشت میباخ ، مخصوصا صندلی هاش
امیدوارم نسل جدیدش هم عالی باشه
سولان
۲۴ تیر ۱۳۹۳مثل اعداد متعالی که تو ریاضیات هیچ عمل جبری درشون خاصیت نداره ، مرسدس – بنز متعالی تر از ایناس که که بشه اونو با هر خودروی دیگه ای مقایسه کرد.
حسين
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود. من فکر میکنم همونطور که ب ام و بخش M Power رو تاسیس کرد و چند سال بعد بنز برای اینکه در زمینه ی ماشینای اسپورت عقب نمونه AMG رو راه انداخت، چند سال دیگه هم ب ام و یه بخشی رو برای تولید ماشینای سوپرلوکس راه میندازه. البته بعد از تولید سری 9. البته M Power و AMG وجود داشتن و ب ام و و بنز اونها رو تحت تملک گرفتن
hero
۲۴ تیر ۱۳۹۳برا رییس جمهور !!!!!!! خوبه
حسین
۲۷ تیر ۱۳۹۳رئیس جمهور کجا؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مدرسان شریف!!
hero
۲۴ تیر ۱۳۹۳دوستان
کسی میدونه اون نیمکره شیشه ای روی دریچه هوای سرنشینان عقب چیه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ تیر ۱۳۹۳در اون گرانترین عطر دنیا نگهداری میشه که فقط با یک لمس ساده ، بوی عطر
فضای اتاق رو فرا میگیره .
hero
۲۵ تیر ۱۳۹۳ممنون
SINA
۲۴ مرداد ۱۳۹۳این مطلبی که حسین گفت مطلب صحیحیه و همه قبولش دارن…به نظر من منظور کسایی که نمره منفی دادن این بود که این مطلب هیچ ربطی به سایت اطلاعات خودرو نداره…و پاک کردنش توسط پدال هم به همین دلیل بوده…