مایباخمرسدس بنز

شمشیرهای تماماً مشکی برابوس در نمایشگاه ژنو 2018

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ همچون همیشه فرصت خوبی برای قدرت‌نمایی تیونرها بوده و این کمپانی‌ها جنگ اسب بخاری هیجان‌انگیزی را به راه انداخته‌اند.


البته که برابوس از جمله نام‌های معروفی است که در این صنعت حضور داشته و اگر طرفدار محصولات مرسدس بنز باشید قطعاً می‌دانید که حضور لوگوی بزرگ B روی جلوپنجره به معنی روبرو شدن با خودرویی بسیار قوی، سریع و لوکس می‌باشد.


از نظر ما سه گونه از خشن‌ترین سدان های برابوس در ژنو حضور دارند و گل سر سبد آن‌ها مرسدس-ای ام جی E63 S است.


این پسر بد میان‌سایز و لوکس قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و سقف سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی به خوبی گویای عملکرد این هیولا هستند. خودروهای چهار درب زیادی وجود ندارد که بتوانند با این هیولا رقابت کنند به همین دلیل است که برای خریدش باید بیش از ۲۵۰ هزار یورو کنار بگذارید.


درست زمانی که فکر می‌کنید بهتر از این نمی‌شود برابوس با تیون فوق‌العاده مرسدس-ای ام جی S63 S ما را شگفت‌زده می‌کند. شاید با خود فکر کنید که این نسخه به اندازه E63 S سریع نیست و از نظر فنی هم همین‌گونه است اما تفاوت بین دو خودرو قابل‌توجه است.

برابوس ۸۰۰ شکل گرفته بر مبنای مرسدس S کلاس همان میزان قدرت و گشتاور برادر کوچک‌تر را ارائه می‌کند اما شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای و همان سقف سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی را دارد بنابراین اساساً در این خودرو چیزی بیشتر از E63 را به دست می‌آورید. تنها نکته منفی این خودرو برچسب قیمتی ۳۵۹ هزار یورویی می‌باشد.


نهایتاً به برابوس ۹۰۰ می‌رسیم که بر پایه مرسدس-مایباخ S650 شکل گرفته است. این لیموزین فول سایز از پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربویی سود می‌برد که قدرت ۹۰۰ اسب بخاری داشته و می‌تواند در ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت را رد نماید.

هر سه مدل به کیت بدنه برابوس و طراحی‌های سفارشی کابین مجهز شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من فکر کنم برابوس ی دستی به شمایل ما بکشه شبیهه جغد بشیم . آخه من نمیفهمم اون بنز s بیچاره مگه چش بود اینجوریش کردن . متانت و شخصیت ازش میبارید ولی حالا چی …من خودم شخصا عاشق سادگی هستم و طراحی ناب هستم .

    با تچک

  2. Khan

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    تو کل این مملکت بیست متر پشت سرهم خیابون صاف نیست که روی یه چاله یا دست انداز یا آسفالت پاره پوره وصله شده نری، پول اینا هم داشته باشی بخری آخر سر اون استفاده واقعی رو نمیتونی ببری.

    (با چاقو میوه خوری، پراید خود را روشن میکند)

  3. hamid

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    لامصب صفر تا صد فقط ۳ ثانیه!
    واسه یه سدان چاردر عالیه

    1. شاهين

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      فکر نکنم سدانی از این سریعتر باشه…

  4. Divergence

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    از این تیونرها که ماشین را ریبج میکنند خیلی بدم میاد مثلا آلپینا یا همین برابوس ، بابا دیگه چرا آرم ماشین رو عوض میکنین آخه

  5. شاهین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    در کل زمانی که داشتم این متن رو میخوندم از بالا تا پایین فقط داشتم میگفتم holy sh*t
    بعدش هم که عکسارو دیدم ;…

  6. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اوف
    اوف
    اوف

  7. مهرداد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با این وزن سنگینی که این داره ۳ ثانیه غیر قابل باوره
    بعد ما سمند و پارس زدیم کلا با یه تن و ۲۰۰ کیلو وزن بهشون میگیم لش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا