این مرسدس بنز GLC نونوار شده است. رقیب بامو X3 و آئودی Q5 هماکنون دارای پیشرانههای جدید، تکنولوژی بهروز شده و برخی بازنگریهای ظاهری میباشد.
ما کار را با تغییرات ظاهری آغاز میکنیم زیرا احتمالاً بدون کمک ما متوجه آنها نخواهید شد. در نمای جلو چراغهایی نصب شدهاند که نازکتر از قبل بوده و طراحی داخلی جدیدی دارند. جلوپنجره نیز جدید بوده و شکل آن به نوع تریم انتخابی بستگی دارد. سپر هم دستخوش تغییراتی شده است.
در سپر عقب هم بهبودهای حداقلی دیده میشود درحالیکه چراغهای روی درب پشتی از گرافیک متفاوتی استفاده کردهاند. تکمیل کنندهی این تغییرات قطعات کرومی روی رکابها و رینگهایی با ابعاد حداکثر ۲۰ اینچی میباشد.
در نگاه اول کابین آشنا به نظر میرسد اما تغییرات صورت گرفته در تکنولوژیهای آن قابلتوجه هستند. GLC هماکنون از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس استفاده میکند که این به معنی نصب صفحهنمایش ۱۰ اینچی بزرگ در بالای داشبورد است. هنوز هم میتوان با استفاده از تاچ پد لپتاپ مانند روی کنسول مرکزی این صفحه را کنترل کرد. البته برای اولین در GLC کنترل صفحه از طریق لمس آن نیز میسر شده است.
همهی مدلها به جز تریم پایه از پشت آمپرهای دیجیتالی هم سود میبرند. صفحهنمایش استاندارد پشت آمپرها از نوع ۷ اینچی بوده اما میتوان صفحهنمایش ۱۰ اینچی را نیز سفارش داد. این پشت آمپرها پشت غربیلک فرمانی قرار گرفتهاند شبیه نمونهی بکار رفته در S کلاس میباشد. روی این فرمان هم پدهای حساس به لمس وجود دارند تا با استفاده از آن بتوان در منوهای صفحهنمایش به گشتوگذار پرداخت. این ویژگی کاملاً گیرا بوده و خیالانگیز به نظر میرسد.
شاید بزرگترین تغییر این شاسیبلند در زیر کاپوتش رخ داده است. طیف پیشرانهها دگرگون شده و از میان ۵ پیشرانهی جدید در نظر گرفته شده برای بازار اروپا، بریتانیاییها در ابتدا تنها دو پیشرانهی دیزلی ۲ لیتری را دریافت خواهند کرد که هر دو از C کلاس فیس لیفت گرفته شدهاند. نسخهی ۲۲۰ D قدرت ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری داشته که اندکی کمتر از قدرت GLC 250 d قبلی است. ما در این تست از مدل ۳۰۰ d استفاده کردیم که قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۲۴۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر میباشد.
در آینده مدل بنزینی GLC 300 با قدرت ۲۵۴ اسب بخار هم عرضه خواهد شد. توربوشارژر ارتقا یافته و زمانبندی متفاوت سوپاپها باعث میشود فیلتر ذرات اگزوز تأثیر منفی روی خروجی پیشرانه نداشته باشد. همچنین انرژی ریکاوری سیستم هیبریدی ملایم نیز در زمان ترمز گرفتن بکار گرفته شده و در زمان شتاب گیری به کمک راننده خواهد آمد. یک مدل پلاگین هیبریدی هم در آینده عرضه خواهد شد.
اما خب به سختی میتوان ایراداتی به این دو پیشرانهی دیزلی گرفت. مدل ۳۰۰ d از پیشرانهی نرم و آرام مشابه با نسخهی بنزینی GLC 300 سود برده ولی گشتاور بیشتر آن باعث میشود در شرایط واقعی قدرت بیشتری را حس کنید. ما هنوز مدل کمتوانتر دیزلی را تست نکردهایم اما با توجه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیهای، احتمالاً همین مدل قدرت کافی برای اکثر نیازهای مشتریان را خواهد داشت و احتمالاً گزینهی محبوب افراد زیادی خواهد بود.
برای اینکه بفهمیم مصرف سوخت و آلایندگی واقعی این شاسیبلند لوکس چقدر است به زمان بیشتری نیاز است اما GLC 300 d در روی کاغذ مصرف سوخت ۷.۲ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. بامو X3 xDrive30d که قدرت و پرفورمنس بهتری دارد آلایندگی مشابهی با مرسدس داشته و مصرف سوخت آن نیز در محدودهی همین خودرو است.
البته یکی از مهمترین فاکتورها برای خریداران راحتی خودرو است اما GLC از این نظر بهترین خودروی کلاس نیست. سه نوع سیستم تعلیق برای این شاسیبلند در دسترس است: فنرهای فولادی و دامپرها، فنرهای فولادی و دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق کاملاً بادی. ما سومین نوع سیستم تعلیق را تست کردیم که اگرچه در اکثر موارد راحت عمل میکند اما در بدترین دست اندازها به خوبی آئودی یا ولوو نیست.
قیمت این خودرو برای مدل ۲۲۰ d Sport از ۳۹۴۲۰ پوند شروع میشود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، شیشههای تیره، صندلیهای جلوی گرم شونده و دوربین دندهعقب اشاره کرد. با پرداخت ۱۷۵۰ پوند اضافی شاهد نصب پکیج AMG Line روی خودرو خواهید بود که شامل رینگهای ۱۹ اینچی، دامپرهای تطبیقی، صندلیهای AMG و دیگر ویژگیهای ظاهری اسپورت میباشد.
بالاتر از مدل AMG Line نسخهی پریمیوم قرار میگیرد که علاوه بر تجهیزات قبلی از چراغهای جلوی LED، رینگهای ۲۰ اینچی و صفحهنمایش بزرگتر برای پشت آمپرها استفاده میکند. در مدل پریمیوم پلاس سقف پانورامیک و سیستم صوتی برمستر به خود اضافه شده و نهایتاً در نسخهی پریمیوم پلاس اولتیمیت شاهد تجهیز خودرو به سیستم تعلیق بادی خواهیم بود. خودروی حاضر در تست از نوع GLC 300d AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت بوده که فول ترین مدل این خانواده بوده و قیمت ۵۴۲۱۰ پوندی دارد.
مشخصات مرسدس GLC 300d 4MATIC AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت
- قیمت: 54210 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: 242 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
The best or nothing
۳۱ خرداد ۱۳۹۸خیلی شیک شده …کلا جادوی مرسدس همینه .. شاید تو بار اول و نگاه اول میخکوبت نکنه .ولی هرچی میگذره جوری به دلت میشینه که عاشقشون میشی … یه نکته مهمی هم هست اینه که توی عکس خیلی از ظرافتای ماشین پنهان میمونه .بهترین راه واسه بررسی ظاهر یه ماشین از نزدیک دیدنشه , همینطور دیدن فیلماش توی یوتیوب …
فرامرز
۳۱ خرداد ۱۳۹۸از نمای جلو که عین جی ال ای شده. فقط کافیه این رو کنار نسخه قبل فیس لیفتش بذاری تا ببینی بدتر شده (مخصوصاْ از نمای عقب). کاش طراحی داخلیش رو شبیه طراحی داخلی جی ال ای میکردن.
تویوتا
۳۱ خرداد ۱۳۹۸یه سوال :اروپایی ها که اینقدر نگران آب و هوا هستن چرا پیشرانه دیزلی استفاده میکنن؟؟
شاهين
۱ تیر ۱۳۹۸فقط احساس میکنم هنوزم جا داشت رو کنسول و داشبورد وسطش بیشتر مانور بده
(JONATHAN (TESLA
۳۱ خرداد ۱۳۹۸در نسل های جدید خودرو های بنز
طراحی چراغ ها کاملا از اون حالت پختگی خارج شدن
و چراغ ها کاملا بدون هدف طراحی شدن
بد فرم و بدون دنبال کردن طراحی اجزای دیگر خودرو
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۸چراغها برخلاف اکثر برندها، و حتی برخلاف خودروهای قدیمیتر خود بنز و چراغهای جفتی و خاطره انگیز بنز، طراحی خاصی رو دنبال نمیکنن
طراحی داخلی کابین هم معمولا در شرایط برابر با بیمر، بنز حس لوکستری رو داره
اما این کابین بهترین طراحی داخلی خود بنز هم نیست
کلیت طراحی ساده و زیباست اما شخصیت خاص بنز رو در محصولات دیگهاش بهتر میتونید ببینید
واینکه خوش بحال عزیزانی که به این خودروها در بازارشون دسترسی دارن با شرایط خرید جذاب و امکان انتخاب گسترده
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۸گذشته از چراغا، طراحی نمای پشت ماشین خیلی نچسبه. من بودم برای گروه طراحی یه کلاس ویژه میزاشتم برن برزیل دوره ببینن.
MAHDI
۳۱ خرداد ۱۳۹۸چراغ های جلویی قبل فیس لیفت خیلی جذاب تر بود اما دیگه نمیشه ایرادی به قسمت های دیگه اش گرفت.
من دوست دارم طراح فرمان BMW رو ببینم بگم آخه اینم شدطراحی غربیلک فرمان!!! البته منظورم فرمان غیر ازM هستش چون فرمان Mیکی از زیباترین هایی هستش که دیدم.اما مدل غیرMکه 4 پره هستش واقعا زشته.ولی فرمان های بنز همه جذابن بجز اونایی که گرد نیستن
مانی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸چند وقت پیش همینو بهت گفتم قبول نکردی
اما منطقی که با موضوع برخورد کردی به همون نتیجه رسیدی
البته فرمون S63 که زیرش یه کوچولو صافه تو خوشگلی تقریبا بی رقیبه
MAHDI
۳۱ خرداد ۱۳۹۸اگه همین الان به اون پست سربزنی منم اونجا گفتم فرمان Mبی نهایت .به هیچ وجه نگفتم فرمان معمولی.از روزی که اون فرمان چهار پره معرفی شدکه اولین بارچندسال پیش باسری7 معرفی شد ازش بدم میومد. حتی وفتی X7معرفی شدخیلی ناراحت شدم که همون فرمان روی نسخه های غیرMاسپرت کارگذاشته شده.اما چه فرمانMجدید وچه Mقدیم که الان روی M3 وM2 هم هستش خیلی خیلی دوست داشتنیه وهمیشه جزو بهترین ها بوده.
shirko
۳۱ خرداد ۱۳۹۸واقعا دوسش دارم ولی کوپش .
net
۳۱ خرداد ۱۳۹۸۴ سیلندر کمه .معمولا کراس اور ۶ سیلندر هست
بینام
۳۱ خرداد ۱۳۹۸سر اگزوزهای تقلبی!!! دارم از برندهای معروف ناامید میشم…
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۸واقعا چرا دیگه حداقل بنز باید سراگزوزهای تقلبی و غیرکاربردی استفاده کنه؟؟؟
Khosrow
۳۱ خرداد ۱۳۹۸توهرسگمنت انتخاب اول مرسدس ..
" Swedish Arrogant Tiger"
۱ تیر ۱۳۹۸واقعا پشت آمپر جدا از نمایشگر خیلی قشنگ تره .نمیدونم چرا الان همه رو دوتا ال سی دی بزرگ میزارن وسط داشبورد…
حامد
۱ تیر ۱۳۹۸سلام میخواستم بگم واقعا متاسفم که یه همچین ماشین عالی حتی با پوند ۲۰۰۰۰ هزار تومنی هم محاسبه کنی کمتر از ۱ میلیارد میشه ما باید با این قیمت سانتافه دست دوم بخریم واقعا متاسفم