مرسدس بنز

بررسی مرسدس‌بنز اسپرینتر 4×4

مرسدس‌بنز اسپرینتر برای مدل ۲۰۱۵ طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها، اعم از لوکس تا کاربری در شرایط سخت، اضافه کرده است. همچنین برای این مدل از یک سیستم دیفرانسیل جدید ۴×۴ استفاده شده که در آن از قابلیت «دنده سنگین» و همین‌طور سیستم استاندارد دستیار «کراس‌ویند» می‌توان بهره برد. با توجه به تنوع آپشن‌هایی که خودروساز برای این مدل درنظر گرفته و همچنین، آپشن‌های گران‌قیمت‌تری که در مرحله افترمارکت می‌توان به آن اضافه کرد، اسپرینتر یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار در زمینه قابلیت سفارشی‌سازی است.

2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
سال گذشته، شاهد ارائه نمونه اولیه اسپرینتر ۴×۴ بودیم که البته این خودرو اجازه ورود به جاده‌های عمومی پیدا نمی‌کرد و در هنگام تست در یک فضای خصوصی، عملکردی شبیه مدل معمولی و بدون ۴×۴ مرسدس‌بنز اسپرینتر داشت. مرسدس‌بنز در مدل ۴×۴، ارتفاع سیستم تعلیق در جلو را به‌اندازه ۱۰۹ میلی‌متر و در عقب به‌اندازه ۷۹ میلی‌متر افزایش داده است. با وجود این ارتفاع بالاتر رانندگی و همین‌طور دکمه موجود در سمت راست فرمان برای درگیر کردن سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، حضور یک سیستم 4WD با وزن ۱۲۰ کیلوگرمی چندان احساس نمی‌شود. سیستم فرمان، دقت بسیار خوبی دارد و این ون بزرگ به‌صورت مستقیم و درست، مسیر خود را دنبال می‌کنند. در کنار سیستم جدید دستیار «کراس‌ویند» همراه با برنامه کنترل پایداری استاندارد، از طریق سیستم کنترل کشش، هر کدام از چرخ‌ها می‌توانند به‌صورت جداگانه ترمز داشته باشند. این ویژگی، باعث می‌شود که در هنگام از دست‌دادن اصطکاک یکی از چرخ‌ها، اسپرینتر باز هم بتواند مسیر خود را پیدا کند. پدال ترمز، قدرت مناسبی را نشان می‌دهد و واکنش آن به‌صورت خطی است. کنترل بدنه برای خودرویی با ارتفاع اسپرینتر، واقعاً شگفت‌انگیز است.
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
در مدل اسپرینتر ۴×۴، موتور استاندارد ۱۸۸ اسب‌بخاری دیزل V-6 به‌کار برده شده است. این در حالی است که موتور موجود در مدل پایه اسپرینتر به صورت یک موتور چهار سیلندر با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار است و نمی‌تواند با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک همراه شود. در مدل پایه اسپرینتر، یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و یک تنظیم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک به‌صورت پاره‌وقت استفاده شده است. در اسپرینتری که در اینجا داریم، تایرهای زمستانی به‌کار برده شده که در این زمان از سال در برتیش کلمبیا (محل انجام تست) واقعاً ضروری هستند.
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
اسپرینتر در مسیرهای سخت، خودرو را به‌عنوان یک خودروی آفرود با ارزش ثابت می‌کند. البته مرسدس دقیقاً بازار هدف اسپرینتر ۴×۴ را مشخص نکرده است، ولی این مدل، شروع قیمتی برابر ۴۴۴۷۵ دلار برای مدل با فاصله محوری کوچک و سقف بارگیر کوتاه دارد. مدلی که فروش آن تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی به اتمام رسیده است. این ون مرسدس‌بنز، وسیله‌ای است که نظیر آن کمتر پیدا می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر یک خانواده بزرگ دارید و در یک جایی با فاصله از شهر زندگی می‌کنید و یا اینکه نیاز به فضایی بزرگ برای حمل وسایل در شرایط آب‌وهوایی مختلف و همین‌طور، از میان ساخت‌وسازها دارید، مرسدس‌بنز اسپرینتر ۴×۴ شاید تنها گزینه شما باشد؛ مگر اینکه پول اضافی داشته باشید و به فکر مدل‌هایی مانند G500 4×۴² و یا یک ۶×۶ از مرسدس‌بنز باشید.
2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
۲۰۱۵ Mercedes-Benz Sprinter 4×۴
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۲ تا ۱۲ سرنشین، ۳ در ون.
  • قیمت مدل کارگو: ۴۴۴۷۵ دلار، قیمت مدل کرو: ۴۶۷۵۰ دلار، قیمت مدل پسنجر: ۴۸۴۷۵ دلار.
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6 دیزل با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۸۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۸ اسب بخار در ۳۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۳/۶۶۵ – ۴/۳۲۶ متر.
  • طول ماشین: ۵/۹۲۶ – ۷/۳۶۱ متر.
  • عرض: ۲/۰۲۴ متر.
  • ارتفاع: ۲/۵۴۵ – ۳/۱۵ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۲۴۵۰ تا ۲۹۰۰ کیلوگرم.
تست‌های سرعت (تخمین):
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۲ تا ۱۱/۸ ثانیه.
  • عبور از ۴۰۰ متر نخست: ۱۸/۳ تا ۱۸/۶ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۳۵/۱۸ کیلومتر بر ساعت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علي رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    امکان برقراری ارتباط مستقیم مشتریان با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو فراهم شد.این اقدام با هدف تسهیل برقراری ارتباط با مدیر ارشد گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته است. بر این اساس مشتریان محترم ایران خودرو می توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی با شماره 09203003060 با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ارتباط برقرار کنند.
    این امکان ارتباطی با هدف انتقال انتقادها، پیشنهادها و مشکلات احتمالی مشتریان گرامی به مدیریت ارشد ایران خودرو فراهم شده است.

    1. maus

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      جون میده برا مسافرت و گردش بیرون شهر.
      من ون ها رو بیشتر از کوپه ها دوست دارم

    2. پ.ب

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من دقیق نفهمیدم این شماره تلفن که دادی جوکه یا اطلاع رسانی، خلاصه فرستادمش برا دوستام تو وایبر همه گفتن مردیم از دل درد از بس که خندیدیم. اینجوری شد که فهمیدم ذوق هنری خوبی داری.

  2. (((RETOLEX(((REZA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    عجب چیز خفنی هس
    ___________________________
    ون بنز ………..

  3. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    لامصب آرمش ابهت داره
    نمونه لوکسش یه هتل 5 ستاره متحرکه

  4. دانیال

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    صفر تا صدو……..

    1. آرماااان

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      صفر تا صدش ۱۱ ثانیست بنظرت خیلی خوبه که اینجوری میگی؟؟؟والا همین ون معمولیا تو ایرانم همینه شتابشون

  5. کافر مقدس

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قیمتش برای یک ون خیلی گرونه!!!!!!!!!!!!!!

    خداییش نمونه v6 و v10 این فورد هم از لحاظ فنی سرتره هم خیلی ارزونترـه!!هم امکانات بیشتر!

    http://www.ford.com/trucks/transitvanwagon/

    2014هم در لیست autoexpress فورد ترانزیت سر نشین شد و بنز اسپرینتر پشت سر شوی و فورد قرار داشت

  6. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    آره به خدا شتابش اندازه بهترین سدان های ماست

  7. احمد باقری

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا بنز ماشینهای فوق العاده ای می سازه.

  8. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اینا نمونه پایه دیزلیشون واسه آمبولانس خیلی خوبن

  9. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خداییش طراحی داخلی اینو با ونی مثل تویوتا هایس مقایسه کنید این حداقل یه دهه طراحیش جلوتره
    تازه هایسی که الان 205 میلیون قیمتشه این بیاد ایران کمتر از 250م قیمت گذاری نمی کنن

  10. سعید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    عالیه،به نظر من با این قابلیت آفرودش خیلی به درد بخور و کاربردیه

  11. حسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    وزن 2نیم تن صفر تا صد 11ثانیه .دمش گرم

  12. hero

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اینا خوشی زده زیر دلشون!
    یه دفعه دیدی می باخ 4*4 هم ساختن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. مصیب

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تکنسین اورژانس هستم آمبولانس ما قبلا ۳۱۵ بدون کمک بود و واقعا میشه گفت در نوع خودش بهترینه…حدودا ۷ ماه پیش بخاطر پایگاه که در منطقه کوهستانی هست یه ۴×۴بهمون دادن،از کجاش بگم؟قدرت زیاد،شتاب زیاد،۱۵۰ میری انگار ۵۰ کیلومتره اینقد راحته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا