مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز C کلاس 2018

همه‌چیز در کلاس خودروهای اجرایی تغییر می‌کند. نسل جدید ب ام و سری ۳ در راه بوده و آئودی نیز آماده به‌روزرسانی A4 می‌شود؛ اما مرسدس با فیس لیفت C کلاس برای اولین بار ماشه را کشیده است.

مرسدس بنز C کلاس 2018
اگرچه تغییرات طراحی این خودرو تنها به چراغ‌های جلو و سپرها محدود بوده اما مرسدس ادعا می‌کند این به‌روزرسانی نه‌چندان وسیع باعث بهتر شدن پرفروش‌ترین محصولش شده است.

مرسدس بنز C کلاس 2018
این برند آلمانی می‌گوید شما ۶۵۰۰ قطعه جدید از جمله تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی را زیر کاپوت پیدا خواهید کرد. خودروی حاضر در تست از نوع الگانس است که نزدیک‌ترین رابطه را با نسخه پایه SE در بریتانیا دارد.

مرسدس بنز C کلاس 2018
این تکنولوژی ۴۸ ولتی جدید تنها مختص مدل C 200 بوده و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی با استفاده از توربوی توئین اسکرول و سیستم الکتریکی که یک ژنراتور-استارتر را به حرکت درمی‌آورد تشکیل شده است. این سیستم در C کلاس معرفی شده اما پیش از پایان دهه میلادی جاری در E کلاس و دیگر محصولات اشتوتگارتی‌ها نیز ظاهر خواهد شد.

مرسدس بنز C کلاس 2018
این تکنولوژی هیبریدی جدید که زیر چتر حمایتی برند EQ قرار می‌گیرد “EQ بوست ” خوانده می‌شود. سیستم یاد شده ۱۴ اسب بخار دیگر را با قدرت ۱۸۱ اسبی پیشرانه توربو اضافه می‌کند و بنابراین این پیشرانه می‌تواند برای کاهش آلایندگی به‌طور کامل خاموش شود.

مرسدس بنز C کلاس 2018
این ویژگی در بزرگراه‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهد. کافی است پا را از پدال گاز برداشته و تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا پیشرانه خاموش شود. پیشرانه در خلال کاهش سرعت می‌تواند انرژی جنبشی را به منظور شارژ دوباره باتری ذخیره کند. همچنین فشار روی پدال گاز به سرعت باعث بیدار شدن پیشرانه بنزینی می‌شود.

مرسدس بنز C کلاس 2018
رانندگی در حالت اقتصادی باعث یک صرفه‌جویی عظیم می‌شود و در بزرگراه‌های طولانی رانندگی کم‌هزینه‌ای خواهید داشت. اگر مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتری این خودرو بیشتر از C 200 قبلی است اما با توجه به اینکه C کلاس فیس لیفت در تست‌های جدید و دقیق WLTP شرکت کرده بنابراین دستیابی به مصرف سوخت کمتر خیلی سخت‌تر بوده است.

مرسدس بنز C کلاس 2018
C 200 همچنین دارای حالت‌های رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس بوده که باعث ارائه حداکثر قدرت و گشتاور خودرو می‌شود. عملکرد خودرو خوب بوده و از نظر حجم پیشرانه کوچک‌ترین واحد آهنین ارائه شده در C کلاس می‌باشد؛ اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۷ ثانیه‌ای C کلاس خوب و قابل‌احترام است.

تنها نقطه‌ضعف این پیشرانه بحث آرامش و رفاه آن است. اگرچه مهندسان مرسدس کار خوبی روی استفاده از سیستم ۴۸ ولتی و خاموش و روشن شدن آنی پیشرانه بنزینی انجام داده‌اند اما این قلب آهنین در زمان شتاب گیری و تعویض دنده حضور خود را نشان می‌دهد. مرسدس انتظار دارد اکثر خریداران مدل C 220 d را انتخاب کنند هرچند این نسخه نیز هم‌اکنون از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی E کلاس استفاده می‌کند.

ما همچنین این پیشرانه را در نسخه فیس لیفت استیشن نیز تست کردیم که بسیار آرام‌تر و بهتر از نسخه ۲.۱ لیتری قبلی بوده و گشتاور کافی برای رانندگی‌های روزمره را نشان می‌دهد.

مرسدس بنز C کلاس 2018
مرسدس تغییری در سواری و هندلینگ C کلاس اعمال نکرده است. این خودرو هنوز هم خوب و تیز بوده و سواری پایداری دارد اما نمی‌توان آن را کاملاً هیجان‌انگیز توصیف کرد. سواری خودرو خوب بوده و در تمامی اوقات راحت است.

مرسدس بنز C کلاس 2018
چشمگیرترین تکنولوژی بکار رفته در این خودرو را می‌توان در کابین دید. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی بزرگ است. این یک به‌روزرسانی چشمگیر بوده زیرا سیستم یاد شده گرافیک بهتر و طراحی منوی ارتقا یافته‌ای دارد.

مرسدس بنز C کلاس 2018
نشان‌دهنده‌های دیجیتال نیز برای اولین بار عرضه شده هرچند بخشی از پکیج پریمیوم سفارشی با قیمت ۲۷۹۵ پوندی هستند.

مرسدس بنز C کلاس 2018

مرسدس بنز C کلاس 2018
با اینکه مرسدس C کلاس تقریباً عین نسخه پیش از فیس لیفت است اما ذکر این نکته مهم است که به‌روزرسانی‌های صورت گرفته باعث خوب شدن خودرویی شده‌اند که در صدر کلاس خود قرار داشته است. پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی اگرچه عالی نیست اما سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی عملکرد هوشمندانه‌ای داشته و واقعاً خوب کار می‌کند؛ و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی بکار رفته در کابین نیز بازی را وارد مرحله دیگری کرده است.

مشخصات مرسدس بنز C 200 SE

  • قیمت: 33180 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی هیبرید
  • قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    قیمت رو ببین …. دمش گرم

    1. مزدا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      خدایش برا اون ور ابیا مفته .هی روزگار کَج مدار

  2. الف.ی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    مرسدس سی کلاس خیلی به اس کلاس تو طراحی نزدیک شده و خیلی هم زیباتر شده
    ولی من همچنان سی کلاس های شش هفت سال پیش رو بیشتر می پسندم

    1. emad1990

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      بنظر من c class داشبوردش ارزون سازی شده(نسبت به e )و این تو ذوق میزنه

      1. الف.ی

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        خب نظر شما بسیار محترمه
        ولی E-Class با اون تریم آبی رنگش تو تمام محصولات مرسدس تکه
        این شکل داشبورد و طراحی داخلی مرسدس شاید یه کم قدیمی شده
        بیشتر برای خودرو های کوچیک مثل A-Class و GLA مناسبه
        این نظر منه

        1. emad1990

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          الف ی فقط 8تا دیدگاه تا 1397 داری
          #تا1400 با الف ی

        2. الف.ی

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          خخخخ
          خوب بود
          ای کاش یه راهی پیدا میکردم تا کمشون کنم
          الآن که فکر میکنم می بینم خیلی شون اصلا هیچ بار معنایی یا ارزش نوشتن نداشتن

  3. mehran911

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    بسیار عالی کلاس C همیشه فوق العاده بوده
    .
    مترجم های عزیز ، سایت roadandtrack ی پست خوب گذاشته اگر فرصت شد ی نگاه بهش بندازید
    Roadandtrack رو من چند ساله دنبال میکنم تقریبا همه ی پست هاش خوب و به درد بخور هستن
    https://www.roadandtrack.com/car-culture/g22064109/mercedes-benz-facts/

    1. شاهین

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام مهران جان
      اوکی شد داداش
      مخلصم

      1. mehran911

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        خیلی عزیزی شاهین جان ❤

  4. shirko

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی باید منتظر ب ام و سری ۳ جدید هم باشیم ببینیم کدوم بهتر عمل می کنن .

  5. Sajjad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    دکمه تنظیم صدا روی فرمون این ماشین با چه ظرافتی کار شده
    اونوقت دکمه صدای روی فرمون دنا پلاس بعد یه مدتی رنگش صورتی میشه و به جای افزایش ولوم میره ترک بعدی!
    دیدم که میگم…

    1. معین م

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      داداچ همینکه رنگش صورتی میشه یه تکنولوژی ویژه هست
      به نام bottom color change
      که هنوز مرسدس تا هزار هم بهش نمی‌رسه
      این خودش کلی افتخاره
      در ضمن اون تکنولوژی که دکمه ولوم رو میزنی می‌ره ترک بعدی هم
      تکنولوژیFunctioning bottom
      هست که باز مرسدس خودش رو بکشه نمی‌رسه به این حد
      پس یکم مثبت نگر باش قدر دان باش
      ???????

  6. دانیال

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    شماتیک چراغ هاش خیلی خوب شده مخصوصا چراغ های جلو. فوق العاده است. داخل شم خیلی می پسندم به جز مانیتورش که انگار با داکت گوشی ی تبلت رو چسبوندن جلو. در کل عالیه

  7. cfz

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دلبر کی بودی تو

  8. L . K

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی نسل قبلیC CLASS باحال تر بود چون کلاس سی باید یه خودروی اسپورت ارزان قیمت باشه و وظیفه ی رفاه و لوکس بودن به عهده ی کلاس E و S گذاشته شه این جوری همه محصولات مث هم شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا