مرسدس بنز E43 AMG اولین نمونه عملکرد بالا از نسل دهم E کلاس است که از آن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ پردهبرداری شد.
ویژگیهای کلیدرحالیکه مدل پایه E کلاس جدید (E200) مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است، E43 AMG از موتور V6 3 لیتری بای توربو سود میبرد. برای آنکه E43 از برادران کم قدرتترش متمایز شود، طراحان AMG یک کیت خاص بدنه که شامل سپر جلو با سه ورودی هوای بزرگ (که هوای بیشتری به پیشرانه و ترمزها میرساند)، جلوپنجره مشبک کرومی، رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی ۵ پره آ ام گ، چهار سر اگزوز کرومی و اسپویلر عقب همرنگ بدنه میشود را برای آن طراحی کردهاند. «Tobias Moers» مدیرعامل Mercedes-AMG در رابطه با E43 AMG میگوید:
«این خودرو دینامیک رانندگی بالایی را ارائه میکند و تکنولوژی توربوشارژر دوقلو که از موتور اسپرت آمده است لذت رانندگی خالصی را برای آن به ارمغان آورده است.»
عملکرد
همانطور که اشاره شد، E43 AMG مجهز به پیشرانه V6 3 لیتری بای توربو با ۳۹۶ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو توسط گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک 9G Tronic و همینطور سامانه 4Matic به هر چهارچرخ منتقل میگردد. ۳۱ درصد گشتاور به چرخهای جلو و ۶۹ درصد آن به چرخهای عقب انتقال مییابد.
داخل
ویژگیهای اسپرت به داخل این خودرو نیز راهیافته است. بهگونهای که صندلیهای آن از نوع اسپرت بوده و روکش چرم ناپا با دوخت قرمزرنگ نیز برای آنها قابل سفارش است. برای هماهنگی بیشتر، این دوخت قرمز بر روی داشبورد، فرمان و رودری ها هم بکار رفته و کمربندها هم به رنگ قرمز درآمدهاند. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با وضوحبالا نیز تمام اطلاعات موردنیاز راننده را بنمایش درمیآورد.
هرچند که مرسدس بنز E43 AMG بهصورت استاندارد به امکانات زیادی مجهز شده است اما بااینحال برای کسانی که میخواهند سدان اسپرت خود را سفارشی کنند، صندلیهای اسپرت آ ام گ که بدن را بهتر در برمیگیرند به همراه روکش چرم ناپا و رینگهای ۲۰ اینچی آ ام گ قابل سفارش است. عرضه به بازار
درحالیکه E43 AMG در نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک ۲۰۱۶ بنمایش درآمد اما در اوایل سال ۲۰۱۷ راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
Lord Cezar
۲۱ فروردین ۱۳۹۵خیلی عالیه . نسل قبلشو با اینکه بیشتر دوست داشتم . ولی این مدل پیشرفت های خیلی زیادی داشته و مطمئن هستم که یه سر و گردن از همه هم رده هاش بالاتره.
بهنام طیبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵طراحی های خیلی قشنگی داره.واقعا افرین
ساده ترین مدل های کمپانی مرسدس بنز اینقدر خوشگل دیگه چه برسه مدل های تیونینگ و اسپرت و گران قیمت هاش
احمد باقری
۲۱ فروردین ۱۳۹۵مثل همیشه عالی و ماندگار.
علیرضا4225
۲۱ فروردین ۱۳۹۵فقط بی ام و سری 5 طراحی ای کلاس دیگه انحصاری نیست
علی -کیوج
۲۱ فروردین ۱۳۹۵واقعا طراحی داخلیش خیره کننده است/ادم هرچقدر نگاه میکنه سیر نمیشه واقعا مرسدس بنز تو طراحی داخل s و e وc سنگ تموم گذاشته!
Mehdi TuRbO
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ی سوال داشتم،فرق E43 با E250 مدل 2017 چیه؟چون شکل هر دوشون یکیه،هردوشونم سری E هستند،ممنون میشم راهنماییم کنید.
mohsen
۲۲ فروردین ۱۳۹۵اگه به لینک زیر نگاه کنید , و جولی هم داره تحت عنوان Engines boasting top efficiency که اونجا E350 هم از E43 AMG ضعیف تر هست
http://www.caricos.com/cars/m/mercedes-benz/2017_mercedes-benz_e-class/
و این هم E43
http://www.caricos.com/cars/m/mercedes-benz/2017_mercedes-amg_e43/
اگه حوصله خوندن همشو ندارید quick specs رو یه نگا بندازید تمایز ها اشکار میشه
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۵وااااای….رنگ مشکی عجیب ماشینای بنزو تو دل برو میکنه
سام
۲۱ فروردین ۱۳۹۵بسیار بسیار زیبا
کلاس e خیلی کلاس خوب و عقلایی محشوب میشه
ولی بنز s کوپه یه چیز دیگس?
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۳۹۵طراحی داخلی = عالی عالی
طراحی خارجی ( جلو و بغل ) = عالی
طراحی عقب = ضعیف ( به نسبت عالی بودن سایر ویژگی ها )
البته این نظر منِ ، نظر همه اساتید هم محترم !
سام
۲۲ فروردین ۱۳۹۵راس میگیاا چرا پشتش مثل ۲۰۶ میمونه!!! دقت نکرده بودم ، اون عکسی که بالای عنوان عملکرد هست رو ببینین!!
همون e300 خودمون بهتره
فقط آمریکا ، فقط کادیلاک
۲۹ فروردین ۱۳۹۵پدرم نسل قبلی این ماشین را دارد .و اقا خوبه و به آن قیمتی که داره می ارزه