مرسدس بنز

گوژپشت مدرن! بررسی مرسدس بنز GLC300 کوپه 2017

موارد زیادی در جهان وجود دارند که منطق را به مبارزه دعوت می‌کنند. فیزیک ذرات، موهای دونالد ترامپ و شاسی بلندهایی که نمایی کوپه مانند دارند از این دسته هستند. اما درباره‌ی مثال آخر، مرسدس بنز GLC کوپه ۲۰۱۷ جدیدترین عضو این کلاس است، کلاسی که پیش‌ازاین پذیرای خودروهایی چون ب‌ام‌و X6 و X4، پورشه ماکان بوده و در چند سال آینده نیز خودروهایی از رنجروور، آئودی و بنتلی نیز به آن اضافه خواهند شد. خب نظراتی همچون اینکه خودروی کوپه نمی‌تواند ۴ درب باشد را فراموش کنید. کوپه‌ی ۴ درب هم‌اکنون وارد ادبیات خودرویی شده و عبارتی رایج به شمار می‌رود.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz GLC300 Coupe
GLC کوپه اساساً نسخه‌ی تغییر شکل یافته‌ی GLC معمولی است که اوایل امسال در ایالات‌متحده عرضه شده است. اگرچه که این خودرو در مجموع در طول و ارتفاع به ترتیب ۷.۶ و ۳.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر و کم ارتفاع بوده اما فاصله‌ی بین محوری یکسانی را با برادر خود به اشتراک می‌گذارد. این خودرو در بازارهای دیگر با پیشرانه‌های ۲.۲ لیتری دیزل و پلاگین هیبرید هم در دسترس بوده اما در زیر کاپوت GLC300 سفارش آمریکا همان پیشرانه‌ی آشنای ۴ سیلندر خطی با قدرت ۲۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری قرار دارد. این پیشرانه به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نرم و روان مرسدس متصل است.
2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz GLC300 Coupe
نمای جلوی خودرو نیز پایه و اساس خود را از GLC300 عادی گرفته اگرچه که جلوپنجره‌ی اسپورت تر و اسپلیتر چشمگیرتری دارد. از ستون A به سمت عقب نمای خودرو منحصربه‌فرد است. شیشه‌ی جلو بیشتر خمیده شده و پوسته‌ی درب‌های جدید خط کمر بالاتری را به نمایش می‌گذارند. پانل‌های عقبی با شیبی زیاد به ستون C متصل شده‌اند. برف‌پاک‌کن شیشه عقبی وجود ندارد و مرسدس ادعا می‌کند با توجه به طراحی خاص بخش پشتی و اسپویلر لبه‌ای، قطرات باران روی شیشه‌ی عقبی نمی‌نشینند.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
کار سختی است که ظاهر بلندقد و بزرگ یک شاسی‌بلند را در هیبت یک خودروی لوکس زیبا به نمایش درآورد. GLC کوپه به در هیچ جای بدنه به اندازه‌ی ماکان عضلانی نیست. این طراحی کوپه ظرفیت بارگیری نسبتاً مناسبی را برای خودرو به همراه دارد. سه یا چهار کیف متوسط می‌تواند در فضای بار خودرو جای بگیرد. خودروهای سفارش آمریکا لاستیک‌های ران فلت خواهند داشت بنابراین فضای اضافی زیر فضای بارگیری نیز وجود خواهد داشت اما باز هم می‌گوییم که این فضا فقط برای کیف‌های نرم است. اگر فضای زیادی می‌خواهید باید GLC عادی بخرید.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
جدای از طراحی، دیگر تفاوت‌ها بین GLC و GLC کوپه به بازبینی‌های کوچک سیستم تعلیق و باز تنظیم سیستم فرمان مربوط می‌شود تا حسی اسپورت تر ایجاد شود. نسبت فرمان سریع‌تر شده است. سیستم تعلیق فولادی بنز که کنترل بدنه‌ی دینامیک نامیده می‌شود به همراه سیستم تعلیق بادی سفارشی این کمپانی به منظور کمتر کردن تکان‌های بدنه اندکی سفت‌تر هستند. در حالت اسپورت و اسپورت پلاس، فنرهای بادی موجب کاهش ۱.۵ سانتی‌متری ارتفاع خودرو خواهند شد.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
مرسدس می‌گوید که GLC کوپه خودرویی اسپورت در میان شاسی بلندهای میدسایز بوده و چیزی پیشنهاد می‌کند که در ماکان یا اف پیس یافت نمی‌شود. این خودرو کمی چابک‌تر از GLC عادی بوده اما خودروی اسپورتی نیست. شاسی ناامیدکننده نیست اما هیجان‌انگیز هم نیست. فرمان و سواری این خودرو بهتر از ب‌ام‌و X4 است.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
در واقعیت اکثر خریداران GLC300 کوپه اهمیتی به این موارد نمی‌دهند. کل این خودرو درباره‌ی تصویر است نه درباره‌ی کاربردی بودن یا کارایی.

انتظار می‌رود که این خودرو اواخر امسال یا اوایل سال بعد در آمریکا عرضه شود و بیش از آنکه مناسب رکوردگیری در پیست‌هایی چون نوربرگ رینگ باشد، مناسب پارک کردن در جلوی خانه‌های لوس‌آنجلس، نیویورک و میامی است.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
نسخه‌های پرقدرت‌تر AMG در راه‌اند…
هنوز چیزی رسمی نیست اما شما می‌توانید منتظر نسخه‌های AMG این خودرو در آینده‌ای نزدیک باشید. تقریباً نیمی از خودروهای ساخته شده توسط AMG در آمریکا فروخته می‌شوند. اگر لوس‌آنجلس یک کشور بود می‌توانست به عنوان هشتمین بازار بزرگ AMG شناخته شود.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
AMG GLC43 در نمایشگاه نیویورک حاضر بوده بنابراین حدس مشخصات آن آسان است. سری ۴۳ خودروهای سطح میانه‌ی AMG را تشکیل می‌دهد و در آن‌ها از پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۲ اسب بخاری استفاده شده است. خودروهای سری ۴۳ همچنین از گیربکس ۹ سرعته جدید دایملر سود برده و سرعت تعویض دنده‌ها در آن ۵۰ درصد افزایش یافته و از بهترین نوع سیستم تعلیق بهره گرفته شده است.

2017 Mercedes-Benz GLC300 Coupe
بنابراین AMG GLC43 دارای کنترل بدنه‌ی بادی و تنظیم شده برای سواری سفت‌تر و سواری و هندلینگ اسپورت تر خواهد بود. سیستم چهارچرخ محرک نیز به منظور افزایش گشتاور تحویلی بخش عقب (افزایش از ۵۵ درصد به ۶۹ درصد) دوباره کالیبره می‌شود.

تصاویر مخفی نیز از AMG GLC63 به بیرون درز کرده و بنابراین باید انتظار پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۰ تا بیش از ۶۰۰ اسب بخار را داشته باشیم.GLC کوپه بر پایه‌ی همان معماری MRA که در C کلاس بکار رفته ساخته می‌شود. در خودروهای سری ۶۳ AMG شاهد سیستم تعلیق ارتقا یافته و گیربکس ۷ سرعته MCT هستیم. انتظار می‌رود رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر، ترمزهای سرامیک کربن سفارشی و اگزوز گیرا نیز در این خودرو بکار رود.

مشخصات مرسدس بنز GLC300 کوپه ۲۰۱۷

قیمت پایه: 40950 دلار
طراحی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،۴ سرنشینه، شاسی‌بلند ۴ درب
پیشرانه: 4 سیلندر خطی ۲ لیتری،۲۴۱ اسب بخار قدرت، ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 6.۴ ثانیه (ادعایی)
مصرف سوخت: اعلام‌نشده

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بنز دیگه خیلی تکراری شده

    1. حسين

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      تکرارِ زیبایی هیچ وقت خسته کننده نیست.

    2. آرمااااان

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (358 ديدگاه)

      اولین طرح فکر کنم از بی ام و بود بعد آکورا،
      مطمئنا برندای زیادی دنباله رو این طرح میشن…

    3. حميد

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      چجور دلت میاد طراحی داخلی رو ببین حس خوب لاکچری
      من باید یک بنز کلاس c بخرم

  2. Noble

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سلام
    واقعا زیباست و سرشار از وقار و ابهت.
    خیلی طراحی حساب شده و از طرفی مدرن داره.
    قیمتش هم مناسبه.

    کاش عوارض گمرکی و … نبود تا میشد اینجور ماشینی رو با قیمت 180 میلیون تومان خرید. حتی فکرش هم مثل یک رویای شیرینه.

    تا وقتی عوارض گمرکی هست و امثال این ماشین با قیمت 700 میلیون و یک میلیارد فروخته میشن به این صنعت خودرو امیدی نیست.

  3. Sir William Wallace

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دلم براش سوخت مجله موتور ترند بهش لقب گوژ پشت نتردام داده . آخه رقابت تا چه حد؟!! توهین به رقبا؟!!

  4. مهدی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نه اون وقت حتما بی ام و جذابه بااون داشبوردش که از سری ۳ تا سری ۷ همه بهم شبیه اند و در موارد جزیی باهم تفاوت دارند.

    1. امین

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (821 ديدگاه)

      باز خوبه یه تفاوت های جزئی دارن
      مثل اینکه از نمای داخلی اکثر محصوالات جدید مرسدس بی اطلاع هستید. در کل ۲ تا داشبورد دارن
      یکی برای اس کلاس و بقیشون یکیه
      انصافا تشخیصشون خیلی سخته

      این سیاست غول های خودرو سازیه . فکر نمیکنم چیزی باشه که بشه ایراد گرفت ازش
      هرچند که خیلیا نمیپسندن(نمونش انتقادهای زیادی که به ای کلاس و سی کلاس جدید شد)

    2. حسين

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      دوست عزیز ازت خواهش میکنم یه بار عکسای کابین مدلهای ب ام و رو مرور کنی. البته با این توضیح که مدلهای زوج، کوپه ی مدلهای فرد هستن و قاعدتا طراحیشون نباید تفاوتی داشته باشه

  5. کاوه آهنگر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عالیه

  6. محمد حسین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    دوستمون گفته : ” بنز دیگه خیلی تکراری شده”. اما من میگم اون چیزی که دیگه خیلی تکراری و کلیشه ای شده بنز نیست …؛ توصیف و گزارش ویژگی های اونه. مثل همیشه فقط می تونم بگم با وقار , زیبا و صد البته هوشمندانه است ؛ درست همون چیزی که ازبنز انتظار میره.

  7. نادر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    40950 دلار یعنی 143 تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خدایا شکایت پیش کی ببریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. Bmw

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همشون از bmw سلطان کپی کردن

    1. mohammad

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (125 ديدگاه)

      اصن نابودم کردی با این حرفت!!!!
      خب بنزم وقتی مدل CLS رو ساخت BMW و AUDI و… همکلاسشو ساختن پس یعنی اونام کپی کردن؟
      این چه حرفیه میزنی مومن!!!

  9. American and japan

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    خیلی شیک و جسوره.ولی بین این و x4 من x4 رو انتخاب میکنم.با اینکه اکثر مواقع بنز رو بیشتر دوست دارم ولی اینجا نه.

  10. مسعود

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    دور از جون 99% ایرانی ها :

    قانون نانوشته ی جالبی داریم و اونم اینه که وقتی یه کمپانی از اروپای غربی و آمریکای شمالی چیزی بسازه که یک ایرانی توان خریدش رو نداشته باشه (منظور اینکه خیلی لوکس و گرون باشه) ، جدای از اینکه اون واقعا زیباست یا نه ، یا کاربرد خاصی داره ، یا اصلا هویت دارنده اش رو چطور تعریف میکنه!
    یک ایرانی حتما ازش تعریف میکنه و با کلمات پر طمطراقی چون «شاهکار صنعت» حسابی عقده ای که از قدرت خرید پایین خودش و بازار انحصاری و مافیایی خودرو داخل کشور داره رو خالی میکنه.
    قضاوت با شما، البته نه در مورد من در مورد این کلمات .

  11. Saied

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    حیف نیست x6 یا x4 رو بزاری. بیای سوار این بشی. کار مرسدس درست کردن s کلاسه که کفه آدم ببره

  12. محمد جواد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اگه بیاد تو ایران حرف قیمتش تا2میلیارد هم میره!

    1. حسین

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      نمیره دیگه عین ب ام و x4 هست هم قیمت همون میشه نهایتا یه ذره بیشتر
      اون gle هست که به میلیارد میرسه

  13. احمد باقری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه معرکه.

  14. mohammad-fm480

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو یک کلام بگم: عالی. استایلش منو روانی کرده. خیلی ماشین شیکیه و خیلی هم از بی ام و x6 قشنگتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا