آیا GLS میتواند S کلاسِ شاسی بلندها باشد؟
زمانی که یک خودروساز نام خودروهای در حال تولید خود را تغییر میدهد بسیاری از ما دوست داریم تا زبان به شکایت بگشاییم چرا که تکالیف جدیدی برای ما ایجاد میشود و آن، به یاد سپردن نامهای جدید است. حتی کسی که در کارخانهی مرسدس بنز هم کار میکند، با به یاد سپردن نام جدید شاسی بلندها و کراس اوورهای این شرکت که با حروف GL شروع میشوند و سومین حرف نیز به سایز خودرو بستگی دارد، مشکل خواهد داشت؛ بنابراین، کلاس GL به GLS تغییر نام داده که درواقع یک S کلاس با لباس شاسیبلند است و در صدر دیگر شاسی بلندهای بنز که شامل GLE (همان ML سابق) و GLC یا GLK سابق قرار میگیرد.
زمانی که مرسدس تأییدیهی مصرف سوخت را از EPA دریافت کند، در اواخر امسال GLS350d (حرف d برای دیزل) را عرضه خواهد کرد. مرسدس امیدوار است که این مدل را در می یا ژوئن عرضه کند اما Herring میگوید که با رسواییهای دیزلی اخیر،EPA تستهای بیشتری را نسبت به قبل انجام میدهد و دانستن زمان دریافت تأییدیه سخت است.
نمای جلوی خودرو به منظور شبیهتر شدن زیاد به دیگر مدلهای این خودروساز فیس لیفت شده است. در نمای عقب شاهد سپر، چراغها و اگزوزهای جدید (در برخی مدلها) هستیم. این شاسیبلند تجهیزات جدید و استانداردی دارد. داخل کابین صفحهنمایش ۸ اینچی جدیدی را خواهید یافت که از آخرین نسخهی COMAND و اپل کارپلی استفاده میکند. سیستم اندروید اتو نیز در ماههای آینده عرضه خواهد شد و بهروزرسانی جدیدی برای نمای داخلی سالخورده ایجاد خواهد کرد. همچنین سیستمهای ایمنی زیادی در این خودرو وجود دارند. صندلیهای ردیف دوم و سوم را بخوابانید و این موقع GLS 2656 لیتر فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد.
به مدل بالاتر GLS450 4Matic میرویم و پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو را به جای قلب تپندهی ۸ سیلندر شاهد هستیم. این پیشرانه ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پاوند فیت گشتاور تولید میکند. این نسخه محبوبترین مدل است و تقریباً نیمی از فروش GLS را تشکیل میدهد. قیمت این مدل از ۶۹۶۲۵ دلار آغاز میشود اما مدل حاضر در تست تجهیزات بسیاری از چرم بهتر و ماساژورهای صندلی گرفته تا سیستم اطلاعات سرگرمی ممتاز و پکیجهای کمکرانندهی زیادی دارد که قیمت را به ۹۰۴۵۰ دلار میرساند.
زیبایی GLS این است که صرفنظر از چیزی که در زیر کاپوت قرار دارد، این خودروی ۷ سرنشینه در راههای پرپیچوخم بزرگ احساس نمیشود و تکانهای بدنهی زیادی هم ندارد. بخشی از این عملکرد به سیستم پیچش فعال و بهمنظور کنترل حرکات بدنه بازمیگردد. سیستم تعلیق بادی مرسدس که با کامپیوتر کنترل میشود هرگونه ناهمواری جاده را خنثی میکند. همهی تریم ها قدرت کافی را ارائه میکنند اما تعریف شما از “کافی” میتواند متفاوت باشد.
اگر میخواهید که حکمران محلهتان باشید، نسخهی AMG GLS63 با نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو انتخاب اول و آخر خواهد بود. این خودرو با قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۱ پاوند فیتی، در مدتزمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در حالت اسپورت پلاس، شتاب گیری دیوانهوار خودرو با صدای غرش پیشرانه در هم آمیخته میشود. با معکوس کشیدن شاهد اوج عملکرد اگزوز و پیشرانه هستیم. این کار کمک میکند تا مصرف سوخت تخمینی ۱۸/۱۳.۸/۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتری این غول را نادیده بگیرید.
درمجموع فیس لیفت کردن مرسدس بنز GLS 2017 برای تبدیل این خودرو به S کلاس شاسی بلندها کافی نیست اما این خودرو در سگمنت شاسی بلندهای فول سایز یک پیشرو محسوب میشود و مقایسهی آن با اسکالاد میتواند جالب باشد. ما انتظار نداریم که این خودرو در کلکسیون افراد معتبر دیده شود یا در موزههای خودرویی به نمایش درآید اما با داشتن آن مطمئناً لحظات خوبی در انتظار خریدار خواهد بود.
منبع: motortrend
Mohammadreza4060
۸ تیر ۱۳۹۵اگه دقت کنید متوجه میشد مرسدس همیشه یه قدم از بی ام دبلیو جلو تره برای مثال همین GLSکه هنوز رقیبی از سوی دوبرند لوکس دیگه المانی نداره و بی ام دبلیو گفته در اینده میخواد X7 رو معرفی کنه
یا مثلا بی ام دبلیو هنوز رقیبی برا اس کلاسای کابریولت یا amg gt نداره
فقط تنها ایراد که میشه به بنز این اسطوره دنیا ماشین سازی گرفت اینه که اجازه میده ماشیناش به صورت گسترده در بخش های خدماتی مثل تاکسی رانی و پلیس و … استفاده بشه
یو اس اس اینترپرایز
۸ تیر ۱۳۹۵این نظر شخصی شماست مه میگی مرسدس یک قدم جلوتر از بی ام و است دوست عزیز.
نمیشه به همین راحتی گفت این یا اون جلوتر
Mohammadreza4060
۸ تیر ۱۳۹۵فک میکنم شما جلوتر بودن رو با بهتر بودن اشتباه گرفتین
من نمیگم مثلاgle از x5 یا Q7 بهتره
چون همشون تقریبا در یک سطحا و تفاوت کیقیتشون حداکثر 5 درصده
بهتر یا بدتر بودن فقط به سلیقه شما برمیگرده (البته بین این سه تا برند)
شما اگه خیلی کلی تر نگا کنی متوجه پیش کام بودن مرسدس میشی مثلا بنز ماهاست که ای کلاسو معرفی کرده و این طور نیست که صب کنه ببینه بقیه چکار میکنن ولی بی ام و و ائودی هنوز سری 5 و
A5 رو معرفی نکردن
Archi KHAN
۸ تیر ۱۳۹۵جناب Mohammadreza4060
به نظر شما اولین SUVکوپه را کدوم کمپانی معرفی کرد و کدوم کمپانی بقول شما دنباله رو بود ؟!!؟
Lord Cezar
۸ تیر ۱۳۹۵جناب Archi KHAN
این حرفایی که میگید شاسی کوپه رو کی معرفی کرد و بقیه دنباله رو هستن بچه گانس به نظرم.
اگه اینطور هست بی ام و هم سری 6 رو از روی سی ال اس ساخته ولی کسی نمیگه چرا ساختی .
تو دنیای مدرن اونها به این چیزا کپی نمیگن .
وقتی یه پلتفرمی تو دنیا معرفی میشه سریعاً همه کمپانی ها سعی دارن تو این سگمنت یه محصولی تو سبد محصولاتشون داشته باشن فرقی نمیکنه بی ام و مبدع اون باشه یا بنز یا هر کمپانی دیگه ای.
یو اس اس اینترپرایز
۸ تیر ۱۳۹۵به نظر من هردو عالی هستن.هم بنز هم بی ام و
Archi KHAN
۸ تیر ۱۳۹۵جناب Lor Cezar
اولا که شما به بزرگی خودتون ببخشید !
در ثانی پس کمپانی پیش گام بودنش کجا بود ، بنز ؟!
Lord Cezar
۸ تیر ۱۳۹۵اولاً Lor نه Lord …
دوما فکر کنم سبد محصولات مرسدس بنز و تنوع محصولاتش نشون دهنده پیشگام بودنش هست. تنها سگمنتی که مرسدس بنز از یه کمپانی دیگه الهام گرفته شاسی بلند کوپه هست والسلام.
تکنولوژی و پیشگام بودن مرسدس تو مهندسی رو هم تو فرمولا1 که مادر تکنولوژی های خودروئی هست میتونید ببینید.
Elemento
۸ تیر ۱۳۹۵این ایراد رو شما میگیری. بنز اتفاقا خیلی کار خوبی میکنه. من دلم میخواد لوگوی بنز رو روزی پنج بار ببینم.
محمد
۸ تیر ۱۳۹۵خیلی مطمئن نباش چون ابتدا بی ام دابلیو مدل ایکس6 پرفروش را به بازار معرفی کرد بعد بنز و دیگر کمپانی ها دارند کپی میزنند
فرامرز
۸ تیر ۱۳۹۵خب درسته مرسدس مجموعه کاملتری داره و دلیلش هم اینه که ب ام و از اول فقط خودروی سواری و اسپورت تولید میکرده ولی تو همین یکی دو دهه تو سگمنت هایی محصول داده که مرسدس نبوده مثل سری آی، ایکس ۶، ام ۲، و …. و تو یه سری سگمنت ها هم راه مرسدس رو پیش گرفته مثل سری ۲ اکتیو/گرند تورر.
Limbo
۸ تیر ۱۳۹۵بنده با حرفتون زیاد موافق نیستم . . .
همونجور که BMW رقیبی برای GLS و یا AMG GT نداره، شرکت Mercedes-Benz هم رقیبی برای BMW-i8 و BMW-i3 نداره. یا مثلا BMW خط تولید موتور سیکلت داره ولی Mercedes-Benz نداره. اینجوری نمی شه قضاوت کرد. از طرفی به نظر من اصلا لزومی نداره که محصولات شرکت ها با هم همپوشانی داشته باشن. رقابت خوبه ولی نه همیشه. قرار نیست که یک شرکت برای رقابت با شرکت های دیگه برنامه و خط و مشی که در نظر گرفته رو عوض کنه. اگر بخواد خیلی عجولانه یه محصول رو صرفا برای رقابت به بازار بفرسته ممکنه اعتبار برند رو زیر سوال ببره
كوروش
۸ تیر ۱۳۹۵اصلا اینطور نیست فقط BMW احساس نیاز نکرده که ورود کند وگرنه بهترین محصول رو همیشه تولید می کند اگر برقی تولید کند بهترین می شود
کامپکت باز بهترین می شود و همین طور ….
حالا هم چون دیده بازار فول سایز ها خسته کننده شده می خواهد کلا یه حالی به همه بده
ولی این gls یا gs سابق عجب هیولایی هستش واقعا حرف نداره
علیرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز اینکه با تولید کراس اور کوپه توسط بنز سالها بعد از تولید و به بازار اومدن بی ام وX6 ادعا بکنیم که بنز همیشه از بی ام و یکقدم عقبتره یه کم بی انصافیه. موضوع فقط بحث رقابت هستش که باعث تنوع و پیشرفت و جذابیت درمحصولات تولیدی میشه. پس صرف ادعای شما دلیل برتری فلان برند یا کارخانه بردیگری نمیتونه باشه. با اینکه بنده خودم طرفدار دوآتیشه بی ام و و پورشه هستم اما احترام خاصی به جنابان! بنز و کادیلاک و شورلت فولکس و هوندا و تویوتا و و و …قایلم.
hossein
۷ خرداد ۱۴۰۱سلام
الان سال 1401 هستیم و bmw مدل x7 رو داده بیرون و فک ی دنیا خورده زمین بنز که جای خود داره
و در رابطه با amg gt باید بگم که اون در کلاس سوپر اسپرت ولی bmw با رونمایی مدل m8 که در کلاس اسپرت حساب میشه دهن amg gt رو بصورت کامل بسته و خیلی سریع تره💔💋
cadillac
۸ تیر ۱۳۹۵من میخواستم به صورت ارس شماره این یا اسکالد esv را بخرم . آیا میتوانید راهنمایی نمایید. و تقریبا هر دو به یک قیمت به دست می آید(یعنی 99 هزار دلار
Erfan
۸ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز….
مهندسی آلمانی حرف اول رو تو دنیا میزنه و به ازای پولی که می دی واقعا آپشن، قدرت، زیبایی، لوکس بودن و خیلی چیزای دیگه میگیری ولی این چیزای با یه هزینه پایین نمیشه نگه داری کرد مسلما هزینه بالاتری نسبت به کادیلاک خواهد داشت…
ولی خیالت جمه که بنز سواری….
کلام آخر اینکه اگه مشکل هزینه نگهداری نداری 100% بنز….
The Best or nothing
ali
۹ تیر ۱۳۹۵اسکالید گزینه نفیسی هستش پیشنهاد من کادیلاک است
ماسل
۸ تیر ۱۳۹۵کادیلاک نگاه ها رو بیشتر به سمت خودش میچرخونه.
ولی میگن بنز تو ایران نمایندگی داره که اینجوری بنز انتخاب معقولانه تریه
و البته ستاره ی اشتوتکارته دیگه…
احمد باقری
۸ تیر ۱۳۹۵کار بنز حرف نداره. شاهکاره.
احسان(احسان سابق)
۸ تیر ۱۳۹۵چقدر دکمه تو این ماشین هست.ادم دوس داره باهاشون ور بره
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵کارت درست شما
continental
۸ تیر ۱۳۹۵ببخشید کجاش بنز جلوتره؟ بی ام و i8 و i3 الان رقیبی دارن تازه تکنو لژیشون خیلی بالاست و بنز رقیبی برای اونا نداره و بی ام و i5 نیز به زودی وارد میشه و بدون رقیب است.
محمد حسین
۸ تیر ۱۳۹۵BMW برای AMG GT رقیب داره؟ برای S کلاس کابریو چی؟
mans
۹ تیر ۱۳۹۵آقا اگه اون مدل های که شما ذکر کردی تو محصولات بی ام و نیست در عوض x4 و x6 هم برای اولین بار بی ام و تولید کرد بعد بنز شروع به ساخت رقیب کرد در ثانی یه نگاه به ارزش دوتا برند بندازی و آماره فروش میفهمی کی جلوتره
در یه توصیه میکنم به تمامیه کاربرا لطفا با تعصب به یه برند خاص نظر ندید این کار زیاد صورت خوشی نداره بیشتر بحث راه می افته تا پیشرفت
Vahid porsche
۹ تیر ۱۳۹۵من از صفحه نمایشی که از داشبورد بیرون زده باشه بدم میاد انگار یه تبلتو چسبوندی اونجا شمام همینطورین؟
mohammad_fm480
۹ تیر ۱۳۹۵بحث رقیب و اینچیزا نیس اگه باشه بنز از همه شاخ تره.بنز =بهترین در کلاس خودش
the best or nothing
Hamed Ferrari
۱۰ تیر ۱۳۹۵جون میده باهاش تصادف کنی هیچیت نمیشه
مسعود
۱۰ تیر ۱۳۹۵چراغای عقب قبل فیس لیفتشو بیشتر دوس داشتم
نت
۱۱ تیر ۱۳۹۵اولین شاسی بلند زیبای تولید شده توسط بنز هست.بخاطر اینکه دریچه کولر دایره ای نیست و چراغ جلو و عقب زیباتر شده و جلو پنجره زیبا داره و پشت ماشین هم زیباست و اگزوز چهارتایی عقب هم زیباست.در کل نسبت به شاسی بلندهای قبلی بنز خیلی بهتر شد و طراحی بهتری داره
نت
۱۲ تیر ۱۳۹۵هنوز میتونست بنز داشبورد رو زیباتر کنه