به نظر میرسد خودروهایی همچون مرسدس بنز S کلاس گزینهی عجیبی برای الکتریکی سازی هستند. ما فکر میکنیم این خودروها باید نقش کروزرهای لوکسی را ایفا کنند که در مسافتهای طولانی بکار میآیند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از این لیموزینها اکثر زمان خود را با سرعت کم در مکانهایی همچون فرودگاهها و مراکز شهری سپری میکنند بنابراین شاید مرسدس S 560 e پلاگین هیبریدی جدید در زمان مناسبی عرضه شده است.
البته این خودرو اولین S کلاس هیبریدی نبوده و قبلاً نسخههای الکتریکی شدهی این سدان لوکس را دیدهایم؛ اما هیچکدام از مدلهای پیشین نتوانستهاند مسافت بیشتری را با قوای محرکه الکتریکی خود طی کنند. بهبودهای صورت گرفته در بخش باتری به مرسدس این اجازه را داده که تراکم انرژی بیشتری در باتریها داشته باشد. باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی این سدان الکتریکی شده باعث میشوند محصول تاپ مرسدس حدود ۵۰ کیلومتر را تنها با اتکا به الکتریسیته حرکت کند.
خود پیشرانه از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری بوده و قدرت ۳۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. البته یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۱ اسبی هم وجود دارد که در ترکیب با قلب آهنین احتراق داخلی قدرت ترکیبی ۴۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را ایجاد میکند. این قوای محرکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را به مالک اعطا میکنند. میزان آلایندگی دیاکسید کربن S 560 e نیز بسته به تریم و ابعاد چرخها بین ۵۷ تا ۵۹ گرم در هر کیلومتر میباشد.
شاید مهمترین موضوع این باشد که مرسدس S 560e بدون حتی استفاده از یک قطره بنزین میتواند به سرعت بالاتر از ۱۲۸ کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این موضوع بهصورت تئوری مطرح شده است ولی تست ما نشان داد که اعداد یاد شده بسیار واقعی هستند. ما این خودرو را بیش از ۴۰ کیلومتر راندیم. مسیر تست ما شامل بزرگراه و سرعتهای بین ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت هم بود.
جدای از آمار و ارقام ریاضی، این سدان لوکس بهطور باورنکردنیای ریلکس و آرام است. S 560 e تمامی ویژگیهای S کلاس همچون کیفیت کابین، داشبورد چندصفحهای پیشرفته و کیفیت سواری مثالزدنی را به همراه دارد. سیستم تعلیق خودرو بدترین دستاندازها را نیز بدون از دست دادن کنترل بدنه جذب میکند. البته به خاطر مجموعه باتری، کمی فشار بیشتر به سیستم تعلیق وارد میشود.
بالاتر از همه شما یک لیموزینی را دارید که میتواند در سکوت و آرامش کامل شما را به مقصد برساند. تنها یک صدای ضعیف در پسزمینه به گوش میرسد که ماحصل برخورد لاستیکها با سطح زمین است. همچنین کمی زمان میبرد تا به عملکرد پدال گاز عادت کنید چراکه گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی متفاوت است؛ اما زمانی که به آن عادت کنید مرسدس S 560 e را کاملاً نرم و باکیفیت خواهید یافت.
مرسدس ۵۶۰ e به عنوان یک خودروی مختص مسافتهای زیاد به اندازهی نمونههای دیزلی راندمان بالایی ندارد. البته استفاده از باتریهای بزرگتر باعث شده این خودرو به برادران دیزلی خود نزدیکتر شود.
این خودروی لوکس از سیستمهای ناوبری و دوربین برای کمک به پشت سر گذاشتن پیچها و تغییر لاین ها استفاده میکند. شاید مدلهای دیزلی تناسب بیشتری با مسافتهای طولانی داشته باشند اما میتوانیم بفهمیم که چرا افراد زیادی نسخهی پلاگین هیبریدی را انتخاب میکنند.
البته موضوعی که جای ناامیدی دارد وجود شارژر استاندارد ۷.۲ کیلوواتی در این خودرو است. بله وجود باتری مناسب به این معنی است که شارژ کامل باتری S 560 e تنها حدود ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید اما توانایی استفاده از شارژر سریع میتواند انعطاف بیشتری را برای افرادی داشته باشد که میخواهند از گزینهی الکتریکی استفاده کنند.
اگر شما نیازمند لیموزینی برای استفاده در بزرگراهها و مسافتهای طولانی هستید توصیه میکنیم که S کلاس دیزلی را انتخاب کنید اما مرسدس S 560 e یک گزینهی عالی و بدون آلایندگی برای استفاده در شهر است. قیمت این خودرو بالاتر از نسخههای استاندارد S کلاس است اما مشوقهای مالیاتی را هم باید در نظر گرفت؛ بنابراین میتوانیم ببینیم که S 560 e جذابیت واقعی برای بسیاری از افرادی دارد که از S کلاس به عنوان وسیله نقلیه شهری استفاده میکنند.
مشخصات مرسدس بنز S 560 e
- قیمت: از ۹۷ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری به همراه واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 469 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ایمان
۲۹ آبان ۱۳۹۷S کلاس بهترین کلاس خودرویی مرسدس بنز هست
لوکس ، شیک ، با ابهت و همه چی تمام ????
مزدا
۲۹ آبان ۱۳۹۷اوج لوکس بودن تو اس کلاس خلاصه میشه
hami
۲۹ آبان ۱۳۹۷حرف شما درسته و البته پیشرانه الکتریکی 121 اسبی هم وجود دارد
که قدرت پیشرانه الکتریکی از خیلی از خودرو ( شرمنده اسم خودرو) داخلی بیشتره
H
۳۰ آبان ۱۳۹۷ظریف مثل الماس ?
Amin
۲۹ آبان ۱۳۹۷تو این کلاس هیچ خودرویی اس کلاس نمیشه
Sajjad
۲۹ آبان ۱۳۹۷خیلی نابه
Mohammad
۲۹ آبان ۱۳۹۷در بحث الکتریکی
اگه در بازار خودرو های الکتریکی جا بیوفتن ( که زمان میبره )
چون تسلا دست برتر رو داره میتونه در همه کلاس ها برتری داشته باشه در اینده حای در بحث لوکس ها یا اسپورت ها
کلا وقتی بحث الکتریکی باشه یه طرف تسلا قرار میگیره یه طرف دیگه بقیه خودرو سازان
امید وارم همکاری های خوبی بین تسلا و جنرال موتورز صپرت بگیره در اینده تا کمپانی های امریکایی در اینده در اوج باشن
مهزیار
۲۹ آبان ۱۳۹۷شاهین جان یه گزارشم از این mrap طوفان که امروز رونمایی کردن بذار لطفا
Just bentley continental
۲۹ آبان ۱۳۹۷ببخشید
پدال نمی خوای خبر استون مارتین رپید amr رو بزاری؟
Omid
۲۹ آبان ۱۳۹۷عشق من❤
Majidsh
۲۹ آبان ۱۳۹۷مصرف فقط ۲ و نیم لیتر؟
واااااای بر ما
mahdy
۳۰ آبان ۱۳۹۷این ماشین فوق العادست
خیلی فوق العادست
در کنار آئودی A8 و بی ام و 760 Li ایکس درایو
کاوان
۱۱ آذر ۱۳۹۷همه چیز تمام