کل هدف مرسدس بنز S کلاس بر یک پایه استوار بوده است: بهترین لیموزین لوکس زیر بنتلی که میتوان خرید.
خانوادهی S کلاس پیش از این نیز الکتریکی سازی شده اما این نمونهی جدید نسخهی جدیتری است. خودروی موردبحث که S560e L نام دارد و در خانوادهی پلاگین هیبریدیهای مرسدس زیرمجموعهی خانوادهی EQ Power قرار میگیرد از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی مدل S450 برخوردار بوده و آن را با یک پیشرانهی الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده است. کل قدرت این مجموعه برابر با ۴۶۹ اسب بخار بوده و یک باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی باعث ایجاد محدوده حرکتی ادعایی ۴۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی میشود.
این نسخهی پلاگین هیبریدی کاملاً با ذات S کلاس هماهنگ است. فشاری اندکی روی پدال گاز نشان میدهد این خودرو نه تنها از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد بلکه کاملاً برجسته عمل میکند.
نشستن پشت فرمان چنین خودروی بزرگ و لوکسی در شهر کمی عجیبوغریب به نظر میرسد اما کارکرد قوای محرکهی آن کاملاً آرام و بیصداست. زمانی که سرعت خودرو افزایش یابد بدون آنکه متوجه شوید قدرت از حالت الکتریکی به بنزینی تغییر پیدا میکند و با ورود به بزرگراهها شاهد آرامشی خواهید بود که از نسخههای طویل S کلاس انتظار دارید. این موضوع به همراه کیفیت سواری برجستهی مرسدس باعث میشود S560e L را همانند یک ماهی در اقیانوس بدانید.
تنها چیزی که قابلبحث است کورس طولانی پدال ترمز است که شاید وزن بیشتر مجموعه باتری روی آن تأثیر گذاشته است؛ اما این دو موضوع برای راننده نقطهضعفهای بسیار کوچکی هستند. افراد خوششانسی که میتوانند در صندلیهای عقب این خودرو بنشینند هیچ ضعفی را حس نخواهند کرد. واقعاً باید در صندلیهای عقب S کلاس نشست تا از سواری فوقالعاده لذتبخش و راحت آن برخوردار شد.
S560e L در جاده تمامی انتظارات را برآورده میکند اما خب اینها باعث سورپرایز ما نمیشود. S کلاس چندین و چند سال است که خودروهای لوکس موردعلاقهی ثروتمندان بوده و نسل جدید آئودی A8 هم نتوانسته بهصورت تمام و کمال این سدان پرچمدار را به چالش بکشد.
دو نکته را باید دربارهی این خودرو متذکر شویم. اولین از همه مجموعه باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی است که با حداکثر نرخ ۷.۲ کیلووات شارژ میشود. به این ترتیب زمان شارژ دوبارهی ۱.۵ ساعتی باتری با استفاده از شارژر دیواری مناسب ارزیابی میشود. البته با شارژر معمولی این زمان به ۵ ساعت افزایش مییابد هرچند این مسئله هم نباید مشکل خاصی باشد زیرا در طول شب میتوان باتری را شارژ نمود.
اگرچه خود باتری کوچکتر از باتری بکار رفته در مدل قدیمیتر S500e است اما هنوز هم فضایی را در محفظه بار اشغال کرده است. S560e L فضای بار ۳۹۵ لیتری دارد که در مقایسه با فضای ۵۱۰ لیتری مدلهای استاندارد خیلی هم تنگ نیست. به منظور مقایسه بد نیست بدانید حجم صندوق مرسدس با جدیدترین نسل کیا سید هاچبک قابلمقایسه است.
نهایتاً باید گفت اگر بیشتر اوقات را در سفر میگذرانید احتمالاً مدل دیزلی S350d هنوز هم انتخاب بهتری خواهد بود. این مدل ارزانتر بوده و در بزرگراهها مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین از نظر آرامش و رفاه کابین نیز تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود ندارد.
اما اگر بیشتر اوقات در محیطهای شهری حضور دارید مدل S560e L توصیه میشود. اینجا حالت تمام الکتریکی این خودرو توجیهپذیرتر است؛ اما برای خریداران تجاری نیز این خودرو توصیه میشود زیرا مالیات کمتری باید پرداخت شود.
فعلاً مرسدس بنز S560e L رقبای زیادی ندارد اما خب رقبا هم دست بسته نیستند. ب ام و 745Le که از پیشرانهی ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده میکند شاید یک رقیب جدی باشد زیرا ۱۴ هزار پوند ارزانتر است. ما این خودرو نیز تست کرده و تحت تأثیرش قرار گرفتهایم. البته به خاطر باتری کوچکتر ب ام و برد آن کمتر از مرسدس است. آئودی نیز اواخر سال جاری نسخهی پلاگین هیبریدی A8 را عرضه خواهد کرد.
مرسدس بنز S کلاس هنوز هم متقاعدکنندهترین خودروی لوکسی است که میتوانید بخرید و نسخهی S560e L آن بهترین نسخه برای بسیاری از خریداران خواهد بود. S کلاس همچنان بهترین خودرو از نظر ظرافت و آرامش در کلاس خود است. فرقی ندارد که پشت فرمان باشید یا صندلی عقب را انتخاب کنید چراکه کمتر خودرویی میتواند همانند S کلاس شما را تحت تأثیر قرار دهد.
مشخصات مرسدس بنز S560e L AMG Line EQ Power
- قیمت: 97480 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 469 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Iman67
۲۰ فروردین ۱۳۹۸سخت ترین کار رو در حال حاضر ۲ برند دارند:
۱-بنز برای اینکه بتونه اس کلاس جدید طراحی کنه!
۲-فراری برای ساختن جایگزین لافراری
M
۲۰ فروردین ۱۳۹۸اره اما چند وقت پیش اسم بی ام دابلیو هم برای ساخت سری سه نسل جدید تو این لیست کوتاه بود که به خوبی انجامش داد (ولی هنوز مرحله اصلی یعنی M3 مونده)
овsкиكMас
۲۰ فروردین ۱۳۹۸دقیقا ??
s.h
۲۱ فروردین ۱۳۹۸تو این چند وقته یکی از درست ترین نظراتی بود که خوندم
بله واقعا همین طوره
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸همون مجله اتواکسپرس.درزمان مطالعه گ تست هیوندا سوناتا جدیدچه حسی به آدم دست داد ودرزمان مطالعه تست این ماشین چه حسی دست میده.یکی آدم رو مایوس میکنه ویکی از خوندنش لذت میبری!!!
مهزیار
۲۰ فروردین ۱۳۹۸آخرین نسل باشکوه اس
عمو واگنر سوپرایز داره برامون تو نسل جدید اس
سامان
۲۰ فروردین ۱۳۹۸با شکوه ترین خودروی لوکس جهان. واقعا از هر لحاظ بی نظیره. کیفیت و متریال فوق العاده هست. تاچ بدنه و ادوات داخلی حس خاص و عالی داره. از تکنولوژی و مهندسی بنز لذت ببرید. با احترام برای بقیه رقبا ولی همه برای دوم شدن تلاش میکنند.
Ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۸رولزرویس و بنتلی (مخصوصا بنتایاگا) از بنز لوکس تر هستند. البته نظر شما هم محترمه
F22RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۸زمانی که این نسل معرفی شد ،اولینو با هواپیما به مقصدش رسوندن و تحویل صاحبش دادن،
اصلا حس اوموقع رو فراموش نمیکنم
همیشه میگفتم:یعنی چطوری میشه؟
???
seyed.AMG
۲۰ فروردین ۱۳۹۸حیف چراغ های عمودی عقب مرسدس ….
شلبى
۲۰ فروردین ۱۳۹۸اس کلاس همیشه تو کلاس خودش پیشرو بوده خدا کنه اس کلاس به سرنوشت بعضى از مدل هاى تازه معرفى شده بنز دچار نشه
net
۲۱ فروردین ۱۳۹۸طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی یکپارچه چرم مشکی قشنگه ولی دریچه کولر و رینگ زشته
در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ائودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست
net
۲۱ فروردین ۱۳۹۸سامان
در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ هست و بعد بنز سری اس و بی ام و سری ۷ قرار داره
مانی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸یه سری از دوستان پدالی میگفتن A8 جدیدS Class رو له میکنه ولی انگار حتی نتونست بخارونتش
محمدامین
۲۱ فروردین ۱۳۹۸هایبریده و قدرت خوبی داره . سواری هم غیرممکنه خشک و سفت باشه . از هر طرف زیباست . واقعا به بنتلی ترجیح میدم اس 560e رو . اما کانتیننتال جی تی گویا موتور پرقدرتی داره و طراحی بی نظیر که نمیشه بهش فکر نکرد . ای کاش مرسدس بنز تجدید نظر و تفکر در مورد چراغ های برلیانس شکل بکنه .
یاس ی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸آدم مبهوت زیبایی داخلی این ماشین میشه، وقتی توی این ماشین باشی احساس خوشبختی بهت دست میده.
قبلا هم گفتم،به نظر من مرسدس یک حسی به آدم میده که توی کمتر ماشینی پیدا میشه. البته ماشین لوکس و سوپر لوکس زیاده ولی مرسدس یکجور خاصیه.بی ام و عالیه، آئودی عالیه و خیلیهای دیگه ولی مرسدسه مثل ارباب میمونه.
بهراد
۲۱ فروردین ۱۳۹۸نگفتین باکش چقدر ظرفیت داره
با یبار باک و باتری پر چقدر مسافت طی می کنه؟
بنظرم میشه باتری رو توی کاپوت جلو جا داد،مرسدس گفته بود روی کوچیک کردن سیستم مجیک بادی کنترل داره کار می کنه، همون کاپوتی که توش ۱۲ سیلندر جا میده مطمئنا برای ۶ سیلندر و باتری هم جا داره،اینم نگفتین ۶ سیلندر خطی هست یا وی شکل.
شایدم با منتقل کردن باتری به جلو ،بالانس وزنی ماشین بهم بخوره و رو دینامیک و لذت سواریش اثر بدی داشته باشه
net
۲۱ فروردین ۱۳۹۸بهراد به نکته جالبی اشاره کردی ، نویسنده نگفت با یکبار شارژ چند کیلومتر این بنز مصافت طی میکنه