A کلاس نقطهی ورود به سبد محصولات گستردهی مرسدس بنز بوده و نسخهی A180 آن نیز ارزانترین راه را برای نشستن پشت فرمان یک محصول از اشتوتگارت هموار میکند.
این خودرو در تریم SE خود که در تست هم حضور داشته از پیشرانهی ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی ساخت رنو و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند. آیا این خودرو میتواند شایستگیهای خود را اثبات کرده و ما را از انتخاب نسخهی A200 AMG Line بینیاز کند؟
اگر شما از مرسدس C یا E کلاس وارد کابین این خودرو شوید به احتمال زیاد اهرم تعویض دندهی نصب شده در کنسول مرکزی شما را سورپرایز خواهد کرد. شیفتر عادی بکار رفته طراحی بسیار شسته و رفتهای ایجاد کرده است؛ اما افرادی که از فورد فوکوس و فولکسواگن گلف پیاده شده و A کلاس را انتخاب کنند این موضوع را علیرغم وضعیت لوکسی که دارد یک انتخاب عادی در این کلاس خواهند دانست.
تمامی مدلهای A کلاس از جمله مدل پایهی SE با دو صفحهنمایش دیجیتال، ناوبری ماهوارهای، اطلاعات زندهی ترافیک و ورود بدون کلید عرضه میشوند. کیفیت کابین عالی بوده و دربها در زمان بسته شدن همان صدای خاص محصولات مرسدس را میدهند. داشبورد نیز از پلاستیکهای باکیفیت و نرمی پر شده است. تنها جایی که متریال خراش پذیر و سفت را خواهید دید بخش بسیار پایینی صندلیهای جلوست که مورد خاصی محسوب نمیشود.
با نگاهی دقیقتر شاهد چرمی خواهید بود که در واقع از نوع آرتیکو بوده و مصنوعی است؛ اما مرسدس از این متریال در کلیه محصولات خود استفاده میکند و آن را در راستای حفظ محیطزیست میداند نه کاهش هزینهها. به هر حال احساس و ظاهر این متریال شبیه چرم واقعی است. اگرچه صفحه مرکزی استاندارد خودرو در مقایسه با مدلهای فول کمی کوچک به نظر میرسد اما کاملاً عملکردی و مناسب است.
این نسخه از A کلاس در بزرگراهها نیز عملکرد خوبی دارد. برای کسب حداکثر قدرت پیشرانه باید دندههای زیادی را تعویض کنید چراکه این گیربکس همانند نمونههای دوکلاچه معکوسهای خودکار ندارد؛ اما در سرعت ۱۱۰ کیلومتر خودرویی کاملاً آرام بوده و لاستیکهایی با دیوارههای بلند نیز باعث میشود دستاندازها در کابین حس نشوند.
خب آیا شما نسخهی سریعتر A200 را انتخاب میکنید یا به سراغ مدلهای فولتر میروید؟ مدل ۱۸۰ SE را میتوان با پرداخت ماهانهی ۳۵۷ یورویی و به مدت ۳۶ ماه و همچنین سپردهی ۱۰ درصدی انتخاب کرد. با پرداخت ۱۸ پوند دیگر در ماه میتوان چراغهای LED و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای را نیز به خودرو اضافه کرد.
خریداران سازمانی از شنیدن اینکه مرسدس A180 مالیات کمتری در مقایسه با مدل A200 دارد خوشحال خواهند شد.
پیاده شدن از خودروهای سطح میانی کلاس و نشستن پشت فرمان ارزانترین محصول مرسدس بنز احساس رضایت را به شما منتقل خواهد کرد. A180 به حدی کافی سریع بوده و بسیار کممصرف است. این خودرو سواری خوبی داشته و در نسخهی SE نیز تجهیزات مناسبی ارائه میکند. تنها تفاوت این مدل با A200 گرانتر به قدرت پیشرانه و برخی آپشن ها محدود میشود.
مشخصات مرسدس A180 SE
- قیمت: 23080 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 215 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
ali a
۱۶ فروردین ۱۳۹۸وای وای وای دل من…. ای کاش وضعیت مملکتمون طور دیگه ای بود..حسرت خیلی چیزا به دلمون موند…
مهدی
۱۶ فروردین ۱۳۹۸به به دسته دنده دستی
Khosrow
۱۶ فروردین ۱۳۹۸مرسدس با پیشرانه رنو / یه جوریه ..
مهراد
۱۶ فروردین ۱۳۹۸وای وای قیمتوو – وای وای شرایط خریدوو
بشینیم یکم گریه کنیم به حال خودمون
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸شرایط خرید؟
خرید یا اجاره؟
Alireza
۱۶ فروردین ۱۳۹۸چرا من نمیتونم با قیافه بنز های جدید خو بگیرم
اشکال از منه یا بنز
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸منم یاد برلیانس میافتم
مانی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هی کامنت بیربط میزاری یاد فشار رو خودروساز های بزرگی مثله فورد و جی ام
میافتم دلم میسوزه
هی روزگار قدار کرایسلر بیچاره هم که شد توپ فوتبال
Mad.z.Max
۱۷ فروردین ۱۳۹۸دیگه خدایی شما بعد از جیلیزه شدن بنز، نیا به بقیه گیر بده.. پسفردا ماشین میزنه با موتور جیلی
مهراد
۱۶ فروردین ۱۳۹۸بچه ها الان که دقیقتر فکر کردم ماهی ۳۶۰ یورو خیلی میشه به پول ما ، واقعا پولمون بی ارزشه
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸اتومات نداره؟
محمدامین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸طراحی زیبایی داره . و همینطور طراحی جلو به شدت بی روح هست . از نظر من طراحی جلو زشت هست. رینگ ها هم میتونستن بزرگتر باشن. و همینطور که این موتور اصلا در شان این خودرو نیست
Mad.z.Max
۱۷ فروردین ۱۳۹۸NET!!! نمیدونی من عاشق کامنتاتم؟ د آخه شما چرا با اکانت دیگه کامنت میذاری؟ : ))) من نمیدونم چرا بچه های این سایت فکر میکنن اکانت جدید بسازن، کسی لحنشونو نمیشناسه! دقیقا همون ادبیات، همون نوع نگاه، حتی همون کلمات همیشگی… : ))
محمدامین
۱۸ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز اشتباه گرفتید . یاد بگیرید زود قضات نکنید .
(نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول) بد نیست نگاهی به پایین بندازید و این عبارات رو بخونید . لطفا خودتون رو به بقیه تعمیم ندید. بنده کاربر net رو میشناسم و 3 ساله در پدال مقاله میخونم .
ارادت
حمیدرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸برای یه هاچ بک شهری کوچک به نظرم قدرتش خیلی هم خوبه خصوصا که خود متن هم اشاره کرده که با چه خودروهایی قابل قیاس هست از نظر قیمتی هم خوب خیلی خودورهای دیگه ای میشه با این پول خرید ولی حس مرسدس سواری رو نداره
حضور مرسدس بی ام و و ائودی در این کلاس نشان از اهمیت این سبک خودروسازی در اروپا خصوصا انگلستان و فرانسه داره وگرنه درخیلی از کشورها هاچ بک ها فروش چندانی ندارن