مرسدس بنز

بررسی تخصصی مرسدس A180 SE جدید

A کلاس نقطه‌ی ورود به سبد محصولات گسترده‌ی مرسدس بنز بوده و نسخه‌ی A180 آن نیز ارزان‌ترین راه را برای نشستن پشت فرمان یک محصول از اشتوتگارت هموار می‌کند.


این خودرو در تریم SE خود که در تست هم حضور داشته از پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی ساخت رنو و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. آیا این خودرو می‌تواند شایستگی‌های خود را اثبات کرده و ما را از انتخاب نسخه‌ی A200 AMG Line بی‌نیاز کند؟


اگر شما از مرسدس C یا E کلاس وارد کابین این خودرو شوید به احتمال زیاد اهرم تعویض دنده‌ی نصب شده در کنسول مرکزی شما را سورپرایز خواهد کرد. شیفتر عادی بکار رفته طراحی بسیار شسته و رفته‌ای ایجاد کرده است؛ اما افرادی که از فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف پیاده شده و A کلاس را انتخاب کنند این موضوع را علیرغم وضعیت لوکسی که دارد یک انتخاب عادی در این کلاس خواهند دانست.


تمامی مدل‌های A کلاس از جمله مدل پایه‌ی SE با دو صفحه‌نمایش دیجیتال، ناوبری ماهواره‌ای، اطلاعات زنده‌ی ترافیک و ورود بدون کلید عرضه می‌شوند. کیفیت کابین عالی بوده و درب‌ها در زمان بسته شدن همان صدای خاص محصولات مرسدس را می‌دهند. داشبورد نیز از پلاستیک‌های باکیفیت و نرمی پر شده است. تنها جایی که متریال خراش پذیر و سفت را خواهید دید بخش بسیار پایینی صندلی‌های جلوست که مورد خاصی محسوب نمی‌شود.


با نگاهی دقیق‌تر شاهد چرمی خواهید بود که در واقع از نوع آرتیکو بوده و مصنوعی است؛ اما مرسدس از این متریال در کلیه محصولات خود استفاده می‌کند و آن را در راستای حفظ محیط‌زیست می‌داند نه کاهش هزینه‌ها. به هر حال احساس و ظاهر این متریال شبیه چرم واقعی است. اگرچه صفحه مرکزی استاندارد خودرو در مقایسه با مدل‌های فول کمی کوچک به نظر می‌رسد اما کاملاً عملکردی و مناسب است.

در زیر کاپوت نسخه‌ی کم‌توان‌تر پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری مدل A200 وجود دارد که بجای قدرت ۱۶۱ اسبی قدرت ۱۳۴ اسب بخاری داشته و گشتاور آن نیز با کاهش ۵۰ واحدی به ۲۰۰ نیوتون متر رسیده است؛ اما این پیشرانه با همراهی گیربکس ۶ سرعته دستی هرگز کند احساس نمی‌شود. ارزان‌ترین نسخه A کلاس اگرچه همانند هاچبک های اسپورت از زمین کنده نمی‌شود اما پرفورمنس آن برای اکثر خریداران کافی خواهد بود. تعویض‌های دنده‌ی گیربکس به خوبی صورت گرفته و آن حس فنری گیربکس‌های قبلی مرسدس از بین رفته است.


این نسخه از A کلاس در بزرگراه‌ها نیز عملکرد خوبی دارد. برای کسب حداکثر قدرت پیشرانه باید دنده‌های زیادی را تعویض کنید چراکه این گیربکس همانند نمونه‌های دوکلاچه معکوس‌های خودکار ندارد؛ اما در سرعت ۱۱۰ کیلومتر خودرویی کاملاً آرام بوده و لاستیک‌هایی با دیواره‌های بلند نیز باعث می‌شود دست‌اندازها در کابین حس نشوند.


خب آیا شما نسخه‌ی سریع‌تر A200 را انتخاب می‌کنید یا به سراغ مدل‌های فول‌تر می‌روید؟ مدل ۱۸۰ SE را می‌توان با پرداخت ماهانه‌ی ۳۵۷ یورویی و به مدت ۳۶ ماه و همچنین سپرده‌ی ۱۰ درصدی انتخاب کرد. با پرداخت ۱۸ پوند دیگر در ماه می‌توان چراغ‌های LED و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای را نیز به خودرو اضافه کرد.

اما فکر می‌کنیم که پرداخت ۴۰۲ پوند در ماه برای نسخه‌ی A200 انتخاب بهتری باشد زیرا این نسخه از صندلی‌های جلوی گرم شونده، دستیار پارک فعال و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰ اینچی برخوردار است.


خریداران سازمانی از شنیدن اینکه مرسدس A180 مالیات کمتری در مقایسه با مدل A200 دارد خوشحال خواهند شد.


پیاده شدن از خودروهای سطح میانی کلاس و نشستن پشت فرمان ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز احساس رضایت را به شما منتقل خواهد کرد. A180 به حدی کافی سریع بوده و بسیار کم‌مصرف است. این خودرو سواری خوبی داشته و در نسخه‌ی SE نیز تجهیزات مناسبی ارائه می‌کند. تنها تفاوت این مدل با A200 گران‌تر به قدرت پیشرانه و برخی آپشن ها محدود می‌شود.

مشخصات مرسدس A180 SE

  • قیمت: 23080 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 215 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    وای وای وای دل من…. ای کاش وضعیت مملکتمون طور دیگه ای بود..حسرت خیلی چیزا به دلمون موند…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. مهدی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به به دسته دنده دستی

  3. Khosrow

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    مرسدس با پیشرانه رنو / یه جوریه ..

  4. مهراد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (862 ديدگاه)

    وای وای قیمتوو – وای وای شرایط خریدوو
    بشینیم یکم گریه کنیم به حال خودمون

    1. حسین

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      شرایط خرید؟
      خرید یا اجاره؟

  5. Alireza

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    چرا من نمیتونم با قیافه بنز های جدید خو بگیرم
    اشکال از منه یا بنز

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      منم یاد برلیانس می‌افتم

      1. مانی

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        هی کامنت بیربط میزاری یاد فشار رو خودروساز های بزرگی مثله فورد و جی ام
        میافتم دلم میسوزه
        هی روزگار قدار کرایسلر بیچاره هم که شد توپ فوتبال

        1. Mad.z.Max

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دیگه خدایی شما بعد از جیلیزه شدن بنز، نیا به بقیه گیر بده.. پسفردا ماشین میزنه با موتور جیلی

  6. مهراد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (862 ديدگاه)

    بچه ها الان که دقیقتر فکر کردم ماهی ۳۶۰ یورو خیلی میشه به پول ما ، واقعا پولمون بی ارزشه

  7. حسین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    اتومات نداره؟

  8. محمدامین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره . و همینطور طراحی جلو به شدت بی روح هست . از نظر من طراحی جلو زشت هست. رینگ ها هم میتونستن بزرگتر باشن. و همینطور که این موتور اصلا در شان این خودرو نیست

    1. Mad.z.Max

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      NET!!! نمیدونی من عاشق کامنتاتم؟ د آخه شما چرا با اکانت دیگه کامنت میذاری؟ : ))) من نمیدونم چرا بچه های این سایت فکر میکنن اکانت جدید بسازن، کسی لحنشونو نمیشناسه! دقیقا همون ادبیات، همون نوع نگاه، حتی همون کلمات همیشگی… : ))

      1. محمدامین

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (94 ديدگاه)

        دوست عزیز اشتباه گرفتید . یاد بگیرید زود قضات نکنید .
        (نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول) بد نیست نگاهی به پایین بندازید و این عبارات رو بخونید . لطفا خودتون رو به بقیه تعمیم ندید. بنده کاربر net رو میشناسم و 3 ساله در پدال مقاله میخونم .
        ارادت

  9. حمیدرضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برای یه هاچ بک شهری کوچک به نظرم قدرتش خیلی هم خوبه خصوصا که خود متن هم اشاره کرده که با چه خودروهایی قابل قیاس هست از نظر قیمتی هم خوب خیلی خودورهای دیگه ای میشه با این پول خرید ولی حس مرسدس سواری رو نداره
    حضور مرسدس بی ام و و ائودی در این کلاس نشان از اهمیت این سبک خودروسازی در اروپا خصوصا انگلستان و فرانسه داره وگرنه درخیلی از کشورها هاچ بک ها فروش چندانی ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا